Originally posted by Bones
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMikäli laatikko oli silloin 30tkm sitten huollettu, niin silloin on todennäköisesti lähinnä öljyt vaihdettu laatikkoon?
Humppaus tasakaasulla johtuu usein vaihteiston mekatroniikan venttiilien vuodosta, ja saattaa korjaantua ohimenevästi edellä mainitulla toimenpiteellä. Mahdollisesti auton edellinen omistaja on "korjannut" samaa vikaa öljynvaihdolla ja se on pysynyt poissa näihin päiviin saakka. Tyypillisesti yli 200tkm ajetussa laatikossa mekatroniikka alkaa olla jo sen verran kulunutta, että humppaamista tms. ilmiöitä alkaa ilmaantua ennen pitkää. Toimivin ratkaisu tällaisessa tilanteessa olisi laatikon mekatroniikan kunnostus eli perusteellinen laatikkoremontti. Toimenpide on toki hintava, mutta kunnostetulla laatikolla voi olettaa ajavansa seuraavat 200 tkm kohtalaisen vähillä murheilla.
Mitä haulla löysin niin näistähän ei mitään vikakoodeja yms taida tulla?
Comment
-
-
Originally posted by Bones View PostTätä humppaustahan ei tapahdu kaasua käyttämällä samalla alueella. Ainoastaan vakkarilla. Luistamista yms ei tapahdu vaan tuntuu kun selkeästi kevyesti kiihdyttää ja tiputtaa moottorijarrulle. Vakkari pois ja pitää nopeuden kaasulla samana niin ei mitään nykimisiä, eikä humppailuja. Ja ainoastaan tasasella.
Mitä haulla löysin niin näistähän ei mitään vikakoodeja yms taida tulla?
Kyllä sen tasakaasullakin ajaessa samaa pitäisi tehdä. Jos moottorin puolella häikkää on niin siellä ainakin vikakoodeja pitäisi esiintyä sitten....kaasuläpästä ei välttämättä vissiin (buksin-1 korjaa jos olen väärässä) mutta jos esim ilmamassamittari niin siitä ainakin koodi tulee.
Jos laatikko on huollettu voi se tarkoittaa öljyn vaihtoa ja adaptioiden nollaamista mitkä saattavat tosiaan nuo oireet hävittää hetkeksi (joskus tosin voi vika olla adaptioissakin mutta silloin seilataan kahden vaihteen välillä) mutta takaisinhan ne tulevat. Turbiinivikakin voi tulla kysymykseen.
Koeta tekeekö samaa myös manuaalipuolella.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Bones View PostTätä humppaustahan ei tapahdu kaasua käyttämällä samalla alueella. Ainoastaan vakkarilla. Luistamista yms ei tapahdu vaan tuntuu kun selkeästi kevyesti kiihdyttää ja tiputtaa moottorijarrulle. Vakkari pois ja pitää nopeuden kaasulla samana niin ei mitään nykimisiä, eikä humppailuja. Ja ainoastaan tasasella.
Mitä haulla löysin niin näistähän ei mitään vikakoodeja yms taida tulla?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostVaihdoitko tunnistimen?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostLaita laatikko Sport asentoon vakkarilla, loppuuko humppaus?
Eli esim tosta 85km/h kutosella kiekat on alle soutaa ja jos vaihtaa vitoselle kiekat yli niin ei humppaa.
Vitosella jos taas tiputtaa vauhtia että kierrokset menee alle tuon 1500rpm niin ei humppaa.
Comment
-
-
Onko automaattipitkillä ominaisuutena sellainen että toimii pimeällä/auton tullessa vastaan oikein ja vaihtaa nätisti, mutta pitempi usemman kilometrin valaistu tieosuus ja sen jälkeen pimeyden alkaessa putoaa pois pelistä? Eli A merkki kyllä jää tauluun, mutta ei taas automaattisesti osaa vaihtaa pitkille ilman että käyttää pitkät kerran päällä viiksestä ja taas toimii niin kauan kun on pimeää?
Comment
-
-
Omassa automaattipitkät toimivat pimeä - valaistu -pimeä osuudella suht oikein, joskus saattaa rallattaa pitkillä valaistunkin osuuden mutta eipä tuo haittaa. Ja jos pitää pitkiä valaistullakin osuudella ja auto tulee vastaan niin osaa vaihtaa lyhyet silloin.
Joskus omassa taas ei meinaa vaihtaa pitkiä kun laittaa pimeässä A asennolle, voi mennä kilometrikin ennenkuin auto keksii että ne pitkät voisi laittaa päälle.
Ja joskus kun auto tulee vastaan niin vaihtaa lyhyet ja 100m ennen kohtaamista heittää pitkät päälle
Edit. Joskus eli muutaman kerran tehnyt 30tkm aikana, mutta nolottaa suunnattomasti kun vastaantulija ei tiedä että auto toheloi enkä minä..Last edited by Mikozu; 10-02-2017, 23:28.Tesla Model 3 Performance -21
MB Sprinter -23
Comment
-
Comment