Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF poltto ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asdteme
    BTCF Member
    • Mar 2015
    • 756
    • P-Savo

    #16
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Omassani täyskaasukiihdytyksessä 190-220mbar.

    Melkoinen ero meillä on noissa pakolämmöissä, johtuuko testeristä vai onko oikeasti noin kuumat sitä on vaikea todentaa.

    Hehkut ei vaikuta mitenkään dbf polttoon.
    Hehkut ainoastaan siltäosalta voi vaikuttaa että saa lisää kuormaa koneeseen ja lämpöjä ylemmäs ennen polttoa.

    Minulla käytössä delphin ds150e, melkeen pitäisi samalla vehkeellä katsoa ennenkun lähtee vertaamaan. Vaikka poltto pysyy päällä vaan jonkunaikaa, silti nuo arvot laskeutuneet huomattavasti siitä mitä olivat kun nakkasi 481a koodin perjantaina.

    Osaltaan polttoon varmaan vaikuttaa vieläkin se, ettei lämmöt ole koneessa kun 73-77c maantiellä vaikka keula onkin 3/4 tukittu. Pitää katsoa miten vaikuttaa kun kone saa itsensä sinne 90c termareiden vaihdon jälkeen. Jos ei ala tokenemaan niin eikai se auta kun pönttö tyhjäksi ja ohjelmaan muutosta....
    better late than never

    E90 325i
    E30 M3
    E92 M3 Competition

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by asdteme View Post
      Hehkut ainoastaan siltäosalta voi vaikuttaa että saa lisää kuormaa koneeseen ja lämpöjä ylemmäs ennen polttoa.

      Minulla käytössä delphin ds150e, melkeen pitäisi samalla vehkeellä katsoa ennenkun lähtee vertaamaan. Vaikka poltto pysyy päällä vaan jonkunaikaa, silti nuo arvot laskeutuneet huomattavasti siitä mitä olivat kun nakkasi 481a koodin perjantaina.

      Osaltaan polttoon varmaan vaikuttaa vieläkin se, ettei lämmöt ole koneessa kun 73-77c maantiellä vaikka keula onkin 3/4 tukittu. Pitää katsoa miten vaikuttaa kun kone saa itsensä sinne 90c termareiden vaihdon jälkeen. Jos ei ala tokenemaan niin eikai se auta kun pönttö tyhjäksi ja ohjelmaan muutosta....
      Jos ei pöntön puukotukseen halua mennä niin onhan noita pestykin ihan onnistuneesti.
      Voi se kyllä olla, että poltto onnistuu kunnolla kun lämmöt kohdillaan.
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • asdteme
        BTCF Member
        • Mar 2015
        • 756
        • P-Savo

        #18
        Originally posted by Nettipepe View Post
        Jos ei pöntön puukotukseen halua mennä niin onhan noita pestykin ihan onnistuneesti.
        Voi se kyllä olla, että poltto onnistuu kunnolla kun lämmöt kohdillaan.
        Sekin pesu olisi yksi vaihtoehto toki. Siihen tyhjennykseen vaan loppuisi nuo temppuilut varmasti. Katsastus tietenkin ainut missä voisi tulla jotain jos rupeaavat kyttäämään noita. Autocomilla kun katselin niin auto sanoo että pöntöllä pääsisi vielä 53tkm, nyt mittarissa 237tkm ja alkuperäisellä pöntöllä mennään.

        Ensilauantaina varmaan ollaan sitten fiksumpia asian kanssa kun saa uutta palikkaa pellin alle!
        better late than never

        E90 325i
        E30 M3
        E92 M3 Competition

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #19
          Tietäisköhän kukaan raja-arvoja noille vastapaineille ?:think

          Comment

          • asdteme
            BTCF Member
            • Mar 2015
            • 756
            • P-Savo

            #20
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Tietäisköhän kukaan raja-arvoja noille vastapaineille ?:think
            Nuo olisi kiva kyllä tietää.

            Ajelin auton tänään hallille, matkaa noin 60km. Laitoin lähtiessä vielä vähän pahvia keulaan, että saisi lämmöt lähemmäs 90c. Kaupungissa kikkaillessa alkoi lämmöt nousemaan 97c ja poltto päälle. Poltti suunnilleen 15min, koneenlämmöt 98c +-3c ja lämmöt ennen dpf 640c. Tämän jälkeen putosi taas reilusti pakopaineet, 100km/h vakkarissa ja 20.9mbar paineita. Kiihdytyksessäkin pysyi 190mbar max. Poltto loppui ja koneen lämmöt tipahti 83c ja pikkuhiljaa ajossa nousi pakopaineet 30-35mbar tasakaasulla. Aina kun sai lämmöt ylemmäs niin paine tippui. Eli vissiin se on niin tarkka 10c erosta.

            Tähän asti regenerointipyynnön kohdalla on ollut "ei vaadittu" mutta nyt polton jälkeen jäi tilaan "vaadittu", vaan ei poltto lähtenyt uudelleen päälle. Aiemmin on polttanut vaikka tilana ollutkin ei vaadittu.
            better late than never

            E90 325i
            E30 M3
            E92 M3 Competition

            Comment

            • Telehell
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2016
              • 330
              • Joensuu

              #21
              Onko kukaan huomannut, että alavääntö/kaasuvaste lisääntyisi DPF polton aikana? Itsellä tuntuu että ihan eri autolla ajaisi..
              Mitsubishi Outlander PHEV
              Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
              Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
              Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
              Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
              Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
              Ex: Nissan Primera P11 -01
              Ex: Nissan Sunny -94

              Comment

              • asdteme
                BTCF Member
                • Mar 2015
                • 756
                • P-Savo

                #22
                Originally posted by Telehell View Post
                Onko kukaan huomannut, että alavääntö/kaasuvaste lisääntyisi DPF polton aikana? Itsellä tuntuu että ihan eri autolla ajaisi..

                Ei kyllä tuota ole tullut huomattua.. Edellisessä 525d 2005vm huomasi kyllä äänistä kun poltti. Stage 1 siitäkin löytyi niin ei ainakaan enää erottanut että vetikö paremmin Parit ekat kerrat oikeen säikähti kun poltto meni päälle, hirveet murinat tuli autoon... Ne lähinnä kuulu vaan alemmilla kierroksilla, kaasua kun laitto niin ei niin hyvin kuulunut...
                better late than never

                E90 325i
                E30 M3
                E92 M3 Competition

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #23
                  Ei minullakaan mitään muutosta noiden kolmen todella pienen nykäisyn lisäksi.

                  Saako joku jostain selville ja viitsiikö ilmoittaa DBF raja-arvoja ?
                  Kiinnostaisi mikä on ns. "hylkäysraja" josta tietää että pönttö on tukkeessa.

                  Comment

                  • asdteme
                    BTCF Member
                    • Mar 2015
                    • 756
                    • P-Savo

                    #24
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Ei minullakaan mitään muutosta noiden kolmen todella pienen nykäisyn lisäksi.

                    Saako joku jostain selville ja viitsiikö ilmoittaa DBF raja-arvoja ?
                    Kiinnostaisi mikä on ns. "hylkäysraja" josta tietää että pönttö on tukkeessa.

                    Jostain ketjusta löytyi puhetta tästä, ei mitään virallisia arvoja varmaankaan mutta siellä joku tiesi kertoa että yli 100mbar tyhjäkäynnillä = pesu tai uusi pönttö ja tasakaasulla yli 400mbar olisi sen merkki ettei juuri enää hengittele...
                    better late than never

                    E90 325i
                    E30 M3
                    E92 M3 Competition

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      #25
                      Kovalla guuglettelulla parista lähteestä (ilmeisesti DIS alkuperäislähde)
                      Idle max 65 mbar
                      @2000 max 150mBar
                      Max rev max 250mBar
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • asdteme
                        BTCF Member
                        • Mar 2015
                        • 756
                        • P-Savo

                        #26
                        Originally posted by Nettipepe View Post
                        Kovalla guuglettelulla parista lähteestä (ilmeisesti DIS alkuperäislähde)
                        Idle max 65 mbar
                        @2000 max 150mBar
                        Max rev max 250mBar

                        Mulla nuo muuten pysyy haarukassa mutta täyskiihdytyksellä @4,5k kierroksia on 400mBar luokkaa paineet, vaan ei sieltä ainakaan vikakoodia tule liian korkeasta vastapaineesta.. 2k kierroksilla paineet 50mBar ja tyhjäkäynti 11.9mBar, en ymmärrä mistä sitten johtuu tuo täyskaasun paine....
                        better late than never

                        E90 325i
                        E30 M3
                        E92 M3 Competition

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by asdteme View Post
                          Mulla nuo muuten pysyy haarukassa mutta täyskiihdytyksellä @4,5k kierroksia on 400mBar luokkaa paineet, vaan ei sieltä ainakaan vikakoodia tule liian korkeasta vastapaineesta.. 2k kierroksilla paineet 50mBar ja tyhjäkäynti 11.9mBar, en ymmärrä mistä sitten johtuu tuo täyskaasun paine....
                          Tuo maksimipaine on siis tarkoitettu testattavaksi kun konetta kierretään paikallaan. Ei siis kiihdytettäessä. Itsekin kun katselin joku aika sitten M57n2 koneesta vastapaineet, niin lukemat oli suunnilleen samat.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • asdteme
                            BTCF Member
                            • Mar 2015
                            • 756
                            • P-Savo

                            #28
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Tuo maksimipaine on siis tarkoitettu testattavaksi kun konetta kierretään paikallaan. Ei siis kiihdytettäessä. Itsekin kun katselin joku aika sitten M57n2 koneesta vastapaineet, niin lukemat oli suunnilleen samat.
                            Tuo selevittikin paljon. Eli siis mennään vielä ihan turvallisissa arvoissa
                            better late than never

                            E90 325i
                            E30 M3
                            E92 M3 Competition

                            Comment

                            • vene67
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 29
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Olis kätevää kun saisi jonkun merkkivalon (pun.led tai jokin vastaava info) palamaan polton ollessa päällä.
                              Tällaista ei varmaan ole olemassa/nikkaroitavissa ?
                              BMW 525dA E60 M57/TU -05
                              BMW 525i E39 M54 Touring -01

                              Comment

                              • AnttiMH
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2013
                                • 146
                                • Esbo

                                #30
                                Originally posted by vene67 View Post
                                Olis kätevää kun saisi jonkun merkkivalon (pun.led tai jokin vastaava info) palamaan polton ollessa päällä.
                                Tällaista ei varmaan ole olemassa/nikkaroitavissa ?
                                Ainakin itselläni sen näkee aika hyvin kun on salavalikosta lämpötilamittari esillä. Lämmöt nousevat hieman tavanomaista korkeammaksi, ja toisaalta myös kulutus kasvaa ehkä luokkaa 2l/100km siksi ajaksi.

                                ajan paljon kaupungissa, kaupunkiolosuhteissa ja lyhyttä pätkää. Poltot tapahtuvat usein moottori/maantieajon aikana, kun sinne pääsee. Tällöin otan tuon lämpötilavalikon esiin ja tarkkailen polton alkamista/kulkua.

                                Kestää yleensä sen +/- 10 min. Joissain autoissahan tuollainen valo on olemassa, mutta en ole kuullut että näihin kukaan olis viritellyt moista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎