Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF poltto ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Sylin_teri_
    BTCF Member
    • May 2013
    • 366
    • Suomi finland

    #31
    Mikähän lie ongelma kun polttaa todella usein suodatinta. 130km edellisestä poltosta ja soot mass 45g ja alkaa taas polttamaan.

    Info particle system herjaa heitti jokunen aika sitten joten poltin tyhjäksi pöntön ja istalla kuittasin hiukkaspöntön vaihdetuksi. Silloin tuhkaa oli kertynyt 40g joka ei pitäs liikaa olla:think Vastapaineetkin tyhjäkäynnillä 12mbar ja 100kmh ajossa 50mbar.

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #32
      Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
      Mikähän lie ongelma kun polttaa todella usein suodatinta. 130km edellisestä poltosta ja soot mass 45g ja alkaa taas polttamaan.

      Info particle system herjaa heitti jokunen aika sitten joten poltin tyhjäksi pöntön ja istalla kuittasin hiukkaspöntön vaihdetuksi. Silloin tuhkaa oli kertynyt 40g joka ei pitäs liikaa olla:think Vastapaineetkin tyhjäkäynnillä 12mbar ja 100kmh ajossa 50mbar.
      Tyhjäkäynnillä normaalisti 0-5mbar kun kaikki on kunnossa. Ettei olisi paineanturi rikkein... Katso sammuksissa arvo, nollaa pitäisi näyttää.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • asdteme
        BTCF Member
        • Mar 2015
        • 756
        • P-Savo

        #33
        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Tyhjäkäynnillä normaalisti 0-5mbar kun kaikki on kunnossa. Ettei olisi paineanturi rikkein... Katso sammuksissa arvo, nollaa pitäisi näyttää.
        Mulla tipahti nyt tyhjäkäynnillä 6.9mBar, sain termarit vaihdettua ja pönttö poltti itsensä tyhjäksi. 2000 kierroksilla oli painetta 30mBar. Ajossa @100km/h vakkarilla vastapainetta näytti 27-35mbar, riippuen kuormituksesta. Sammuksissa vastapaineanturi näyttää +8000mBar, en tiedä tosin onko sitten vaan tuosta autocomista johtuva vai mistä.

        EDIT: Ei enää koskaan tarvike termaria, pöljyyksissäni semmosen ostin ja päivä ihmeteltiin kun alavesiletkun liitoksesta vuotaa... Sitten pöydälle ja työntömitalla mittaamaan niin alavesiletkun liitoksen "kaula" oli 0,5 - 1mm soikea. Kumma juttu ettei tiiviste tiivistänyt tarpeeksi....
        Last edited by asdteme; 29-08-2016, 10:24.
        better late than never

        E90 325i
        E30 M3
        E92 M3 Competition

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          #34
          Originally posted by asdteme View Post
          EDIT: Ei enää koskaan tarvike termaria, pöljyyksissäni semmosen ostin ja päivä ihmeteltiin kun alavesiletkun liitoksesta vuotaa... Sitten pöydälle ja työntömitalla mittaamaan niin alavesiletkun liitoksen "kaula" oli 0,5 - 1mm soikea. Kumma juttu ettei tiiviste tiivistänyt tarpeeksi....
          Ei muutenkaan kannata tarvike termaria laittaa...tälläkin palstalla paljon ollut puhetta että parin kuukauden jälkeen saa olla taas vaihtamassa jos tarvike termarin tyrkkää paikalleen.
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #35
            Minulla alkuperäistet termarit kesti vajaan 160tkm, laitoin motonetin tarvikkeet ja ovat vieläkin toimineet moitteetta, nyt mittarissa 240tkm.

            Onhan täällä monella myös tarvike jarrulevyt ja palat aina vähintään syyllisiä tärinöihin ja tutinoihin, perinteisesti tarvikevalmistajat myyvät vain kieroja jarrulevyjä. Minulla on kummasti nämäkin kestäneet aivan normaalisti...lotto vetämään ?:think

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #36
              Tyhjäkäynti 35 mbar
              2000 75 mbar
              täyskaasu 200 mbar

              Istan testin antamat maksimiarvot.
              Kun pönttö on hyvässä kunnossa tyhjäkäynnillä on pari mbaria.
              ...ennätys yhdestä pöntöst ennen pesua: 522 mbar 2000 rpm Pesun jälkeen n 30 mbar
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #37
                Originally posted by jaki View Post
                Tyhjäkäynti 35 mbar
                2000 75 mbar
                täyskaasu 200 mbar

                Istan testin antamat maksimiarvot.
                Kun pönttö on hyvässä kunnossa tyhjäkäynnillä on pari mbaria.
                ...ennätys yhdestä pöntöst ennen pesua: 522 mbar 2000 rpm Pesun jälkeen n 30 mbar
                Männäviikolla yhdestä 530d:stä >800mbar kaasulla. Ei pystynyt vastapainetestiä suorittamaan kun ei suostunut kiertämään yli 3000rpm. Pakkopoltolla sekin parani, nyt tarttis enää ajan kanssa selvittää mikä sen tukkeutumisen aiheuttaa...
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • hatemi
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 106
                  • Jkl

                  #38
                  Hehkut ja termarit kuntoon. Sen jälkeen alkaa kummasti korjaantumaan pöntön toiminta. Yhdestä m47 koneisesta oli kanssa niin tukossa ettei kiertänyt kun 3000. Purkki Wurthin töhnää pönttöön ja kokeilemaan pakkopolttoja. Eipä suostunut polttamaan. Seuraavalla viikolla asiakas käytti auton vielä hehkujen vaihdossa kun pari oli pimeänä. Sen jälkeen tuo alkoi jopa pikkusen puhdistumaan itsestään kun kierti jo 4000 kun tuli minulle takaisin. Toinen Wurthin mönjä pönttöön ja koeajolle. Yhtään reikummin jos painoi kaasua niin katkaisi pakkopolton pois päältä liian vastapainen takia. 60km köröttelyn jälkeen alkoi pikkuhiljaa pelata kuten pitikin. Poltto pysyi päällä vaikka antoi jo kaasuakin.

                  Tässäkin autossa oli termarit vasta vaihdettu ja lämmöt oli ok. Ei vaan polttanut. Ainakaan kunnolla ennen kuin ne hehkutkin oli korjattu.
                  tdituning.fi

                  Comment

                  • jamo1
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2003
                    • 90

                    #39
                    dpf peseminen

                    Milläs aineilla/pesumenetelmällä tuota kannattaa yrittää elvyttää?

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #40
                      Paljonkohan dbf:n puhtauteen vaikuttaa ajotyyli ja vaihteistomoodit ?

                      Käytän kaupunkialueella lähes aina D/S asentoa ja maanteillä ajelen pääsääntöisesti manuaalipuolella, alle 100kmh viitosella ja yli 100km vasta kutoselle. Ajoni ovat maantiepainotteisia.

                      Mittasin vielä kerran paineita, joutokäynnillä 8mbar ja 2000rpm 38mbar.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #41
                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Paljonkohan dbf:n puhtauteen vaikuttaa ajotyyli ja vaihteistomoodit ?

                        Käytän kaupunkialueella lähes aina D/S asentoa ja maanteillä ajelen pääsääntöisesti manuaalipuolella, alle 100kmh viitosella ja yli 100km vasta kutoselle. Ajoni ovat maantiepainotteisia.

                        Mittasin vielä kerran paineita, joutokäynnillä 8mbar ja 2000rpm 38mbar.
                        Tuskin vaihteistomoodit paljoa vaikuttaa DPF puhtauteen. Pätkä/matkajoa vaikuttaa paljon. Pakko kyllä kysyä, että miksi käytät manuaalia maantiellä?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #42
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Tuskin vaihteistomoodit paljoa vaikuttaa DPF puhtauteen. Pätkä/matkajoa vaikuttaa paljon. Pakko kyllä kysyä, että miksi käytät manuaalia maantiellä?
                          Manuaalilla, siksi ettei vaihtele ylämäissä vitosen ja kutosen välillä jos vauhdin joutuu himmaamaan 80kmh pintaan. Pysyy manuaali kutosella päällä vielä 75kmh asti.

                          Comment

                          • _Sylin_teri_
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 366
                            • Suomi finland

                            #43
                            Originally posted by hatemi View Post
                            Hehkut ja termarit kuntoon. Sen jälkeen alkaa kummasti korjaantumaan pöntön toiminta. Yhdestä m47 koneisesta oli kanssa niin tukossa ettei kiertänyt kun 3000. Purkki Wurthin töhnää pönttöön ja kokeilemaan pakkopolttoja. Eipä suostunut polttamaan. Seuraavalla viikolla asiakas käytti auton vielä hehkujen vaihdossa kun pari oli pimeänä. Sen jälkeen tuo alkoi jopa pikkusen puhdistumaan itsestään kun kierti jo 4000 kun tuli minulle takaisin. Toinen Wurthin mönjä pönttöön ja koeajolle. Yhtään reikummin jos painoi kaasua niin katkaisi pakkopolton pois päältä liian vastapainen takia. 60km köröttelyn jälkeen alkoi pikkuhiljaa pelata kuten pitikin. Poltto pysyi päällä vaikka antoi jo kaasuakin.

                            Tässäkin autossa oli termarit vasta vaihdettu ja lämmöt oli ok. Ei vaan polttanut. Ainakaan kunnolla ennen kuin ne hehkutkin oli korjattu.
                            Ei ainakaan alkupään e91 m47 polta jos on vikakoodia hehkulta muistissa. Sama homma oli itellä ja vasta kun nollas vikakoodit niin lähti polttelemaan. M57 kyllä on polttanut vikakoodeista huolimatta

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #44
                              Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                              Ei ainakaan alkupään e91 m47 polta jos on vikakoodia hehkulta muistissa. Sama homma oli itellä ja vasta kun nollas vikakoodit niin lähti polttelemaan. M57 kyllä on polttanut vikakoodeista huolimatta
                              Lci, 5syl hehku rikki ja polttaa normaalisti. Olen edelleen jostakin aikaisemmasta keskustelusta jäänyt siihen käsitykseen ettei hehkuilla ole dpf polton kanssa mitään tekemistä.

                              Comment

                              • Telehell
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2016
                                • 330
                                • Joensuu

                                #45
                                Mulla tulee neljästä sylinteristä hehkun vikakoodia ja poltto tapahtuu normaalisti. M57
                                Mitsubishi Outlander PHEV
                                Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                                Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                                Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                                Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                                Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                                Ex: Nissan Primera P11 -01
                                Ex: Nissan Sunny -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎