Kyllä se kytkinsylinterinkin asennus menee niin, että sitä kytkinsylinterin vartta pitää painaa sisäänpäin, että saa mutterit kiinni, eikä niin että se menee heittämällä paikalleen, eikä varsi ota edes haarukkaan kiinni.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Manuaalilaatikon ykkösvaihteen kytkeminen
Collapse
X
-
Originally posted by Bullitt View PostKyllä se kytkinsylinterinkin asennus menee niin, että sitä kytkinsylinterin vartta pitää painaa sisäänpäin, että saa mutterit kiinni, eikä niin että se menee heittämällä paikalleen, eikä varsi ota edes haarukkaan kiinni.
Otettiin korjaamolla nosturilla takapyörät ylös ja joka kerta kun on käyttänyt kytkimen ylhäällä ja kytkee ykkösen tai pakin pyörähtää renkaat nopeasti neljäsosakierroksen. Ei liene normaalia?
Sen jälkeen kyllä liike lakkaa ja kytkin on selvästi irti.
Korjaamo epäili myös että silmälaakeri oli voinut olla väärän kokoinen. Liian iso. Tukisi kuulemma helppoa Akselin paikalleen menoa.
Korjaamo hoitaa kyllä hommansa mutta pelkään ettei heillä ole kaikkea merkkikohtaista tietoa asiasta, siksi pakko itse selvitellä myös.Last edited by musscle; 21-03-2017, 16:57.
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostOtettiin korjaamolla nosturilla takapyörät ylös ja joka kerta kun on käyttänyt kytkimen ylhäällä ja kytkee ykkösen tai pakin pyörähtää renkaat nopeasti neljäsosakierroksen. Ei liene normaalia?
Sen jälkeen kyllä liike lakkaa ja kytkin on selvästi irti.
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostKorjaamo hoitaa kyllä hommansa mutta pelkään ettei heillä ole kaikkea merkkikohtaista tietoa asiasta, siksi pakko itse selvitellä myös.
Jätitkö nyt autosi sinne korjaamolle vianmääritykseen?
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostKuulostaa minun korvaan erittäin huolestuttavalta lauseelta.
Jätitkö nyt autosi sinne korjaamolle vianmääritykseen?
En jättänyt auto korjaamolle, mutta tuon väitteeni tueksi esimerkiksi seuraava asia;
Foorumiporukka yms "nettitieto" suosittelee rasvaamaan vaihdelaatikon akselin boorit. Korjaamo ei ole sitä tehnyt, koska se kuulemma kerää paskaa ja aiheuttaa ennemmin ongelmia. Eihän tuo nyt jumalauta voi olla mielipidekysymys tuleeko sinne asennusrasvaa tms, vaan ohjeistettu asia.
Mitä muuta tuolla on tehty "mututiedon mukaan"?
Kysyin eilen onko heillä asianmukaiset ohjeet jossain softissa tai vaikka ruutupaperilla, niin kuulemma on.
Nyt tuli viesti että silmälaakeri on oikea, he ovat verranneet romukopasta löytämäänsä vanhaan silmälaakeriin uuden osanumeroa.
Mikä nyt eteen? Vaadinko pudottamaan laatikon ja tarkistamaan esimerkiksi sen painelaakerin asennon? Mitä muuta voin vaatia tarkastamaan sieltä?
BMW:ltä sain tietoa että tuohon autoon löytyy vain yksi slave sylinteri, joten sen ei pitäisi olla ainakaan väärä vaikkei "pohjaan asti tunnut menevänkään". Voiko siellä olla ilmaa? Sekin kyllä ilmattiin niin että itse seison vieressä työntämällä mäntää edestakaisin ja ruuvaamalla ilmaruuvia auki.
Asiaa hämmentää vielä se että kytkinpolkimen liike on prikulleen hyvä ja toiminta aivan looginen. Ottaa kiinni siellä missä ennenkin ja liikkuu nätisti ja kevyesti.
Joku tuossa nyt estää kytkimen avautumisen ensimmäisellä yrittämällä, sitten se kyllä aukea kun aikansa rempoo.Last edited by musscle; 22-03-2017, 09:54.
Comment
-
-
Mitä tuolta pitää rasvata? Soitin paikalliselle BMW:lle ja kyllä hekin olivat sitä mieltä että kyllä tuolla pitää paikat liukastaa ennen asennusta.
e46 taisi joku mainitakin, että ihan vastaavaa ongelmaa ollut ihan ensiasennuskytkimilläkin. Ja ongelma on korjaanutunut akselin rasvauksella.
Omat veikkaukset rajaantuu kuivaan akseliin, tai sitten siihen ihmeelliseen sentin gäppiin kytkinsylinterin ja haarukan välissä.Last edited by musscle; 22-03-2017, 11:21.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostIhan sama missä vika on. Käsket vaan aukaisemaan kytkimen uudelleen ja katsomaan,että osat painlaakeria kytkinlevyä myöten on oikein päin. Tarvittavat voitelut ja nippuun. Tarviiko tässä mallissa asetelmaa "esijännittää"? Jos tarvii,niin onkohan kaikki tehty oikein?
Tämä oli BMW:ltä saatu yksi kommentti ; "Kytkimen paineasetelma on esikiristetty valmiiksi. Tämä täytyy vapauttaa kun paketti on kasassa, muuten voi olla juurikin tuo tilanne, että kytkin ei irrota. Tämä on myös yksi mahdollisuus kytkimen toimimattomuuteen jos se on unohtunut vapauttaa."
Comment
-
-
Eiköhän siellä ole kustu tuon SAC kytkimen kanssa, eli se heittotähden mallien lukitus uudesta asetelmasta on otettu pois "tieltä" että kytkimen saa keskitettyä. Jos tosiaan ei ole automerkistä kokemusta niin voisin melkein lyödä vetoa että tilanne on juuri tämäsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostMikä nyt eteen? Vaadinko pudottamaan laatikon ja tarkistamaan esimerkiksi sen painelaakerin asennon? Mitä muuta voin vaatia tarkastamaan sieltä?
BMW:ltä sain tietoa että tuohon autoon löytyy vain yksi slave sylinteri, joten sen ei pitäisi olla ainakaan väärä vaikkei "pohjaan asti tunnut menevänkään". Voiko siellä olla ilmaa? Sekin kyllä ilmattiin niin että itse seison vieressä työntämällä mäntää edestakaisin ja ruuvaamalla ilmaruuvia auki.
Originally posted by musscle View PostKorjaamo epäili myös että silmälaakeri oli voinut olla väärän kokoinen. Liian iso. Tukisi kuulemma helppoa Akselin paikalleen menoa.
Ei siinä muu auta kun ottaa laatikko irti ja katsoa missä vika kuten edellä jo todettiin. Kun korjaamo itse hankki osat, niin se on heidän ongelma, että kytkin ei toimi kuten kuuluu. Aivan sama ovatko hankkineet väärät osat vai asentaneet ne väärin. Tämän takia on hyvä antaa korjaamon hankkia osat, niin heillä on täysi vastuu oli vika sitten kummas tahansa. Homman voi kusta niin monella tavalla, että kukaan ei täällä sitä pysty ilman kristallipalloa sanomaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostEn jättänyt auto korjaamolle, mutta tuon väitteeni tueksi esimerkiksi seuraava asia;
Foorumiporukka yms "nettitieto" suosittelee rasvaamaan vaihdelaatikon akselin boorit. Korjaamo ei ole sitä tehnyt, koska se kuulemma kerää paskaa ja aiheuttaa ennemmin ongelmia. Eihän tuo nyt jumalauta voi olla mielipidekysymys tuleeko sinne asennusrasvaa tms, vaan ohjeistettu asia.
Mitä muuta tuolla on tehty "mututiedon mukaan"?
Kysyin eilen onko heillä asianmukaiset ohjeet jossain softissa tai vaikka ruutupaperilla, niin kuulemma on.
Nyt tuli viesti että silmälaakeri on oikea, he ovat verranneet romukopasta löytämäänsä vanhaan silmälaakeriin uuden osanumeroa.
Mikä nyt eteen? Vaadinko pudottamaan laatikon ja tarkistamaan esimerkiksi sen painelaakerin asennon? Mitä muuta voin vaatia tarkastamaan sieltä?
Aski irti ja osien tarkastus. Katso myös allaoleva.
Originally posted by suppari View PostEiköhän siellä ole kustu tuon SAC kytkimen kanssa, eli se heittotähden mallien lukitus uudesta asetelmasta on otettu pois "tieltä" että kytkimen saa keskitettyä. Jos tosiaan ei ole automerkistä kokemusta niin voisin melkein lyödä vetoa että tilanne on juuri tämä
Se asetelman lukituksen voi vapauttaa vasta kun se on asennettu ja pultit kiristetty.
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostVeikkaan samaa vaikka tämä on kyllä aloittelijamainen virhe. Tämä kämmi aiheuttaa asetelman "kuoleentumisen", eli vituiks meni. En tiedä saako tota asetelmaa enää uudestaan viritettyä muualla kuin tehtaalla.
Se asetelman lukituksen voi vapauttaa vasta kun se on asennettu ja pultit kiristetty.
Guugeliin BMW SAC tool hauksi niin löytyy riittävästi ohjetta aiheesta.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostEn tiedä saako tota asetelmaa enää uudestaan viritettyä muualla kuin tehtaalla.
Asetelma tukevalle/tasaiselle alustalle kytkimen vastainen kitkapinta alas päin.
Sitten prässillä painetaan oikean kokoisella (saman kokoisella kuin painelaakerin pinta) prässikupilla / hylsyllä kytkin pohjaan niistä kiila käpälistä.
Sitten parilla tasapää meisselillä väännetään nitkutellaan "kynsi kerrallaan" se räikkämekanismi sisään.
Eli kierretään räikkää siellä asetelman sisällä. Ja asetetaan se heittotähti takaisin paikalleen kun räikkä on pohjassa.
Tuon takia ei välttämättä tarvi ostaa kallista erikoistyökalua.
Ja se heittotähti irroitetaan vasta kun kytkin asetelma on kiristetty vauhtipyörään kiini.
Ja kyllä siihen kytkin akseliin rasva kuuluu, vaikka korjaamon mielipide olisikin jotain muuta.
Aikanaan kun E46 oli aktio päällä tästä samasta 1 vaihteen huonosta kytkeytymisestä niin siihen kytkimen rasvaukseen tuli oikein erikoistyökalu millä laitettiin oikeaa rasvaa oikea määrä kytkin akseliin.
Toivottavasti korjaamosi ottaa auton työn alle mukisematta ja korjaa tekemänsä virheet ja hyvittää siitä aiheutuneen vaivan sinulle jotenkin
Comment
-
-
Onneksi foorumilaiset on osaavaa ja auttavaista porukkaa!
Välitän kohteliaasti korjaamolle kaikki tiedot joita olette antaneet ja käyttävät sitten niitä tai eivät, niin olen ainakin auttanut asiassa.
Olen kuitenkin ollut ymmärtäväinen korjaamoa kohtaan, kun hekin ovat rehtejä minua kohtaan.
Sitä eilen koitin selvitellä, mikä rasva sinne kuuluu, mutta BMW itse ei tarjoa mitään tiettyä
Mikä oikea rasva on?
Comment
-
Comment