Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2497
    • Tampere

    Originally posted by Garash View Post
    E60 ilmeistyi eilen mittaristoon luistoneston valo ja vilkut lopetti palauttamisen samalla kertaa, näillä on varmaan yhteys mutta osaako joku sanoa suoraan minkä osan vaihtamalla/tarkastamalla korjaantuu? :think Ei ole aktiivista ohjausta tms herkkuja.
    Aloittaisin selvittelyn varmistamalla että akun varaustila on riittävän korkea ja tarpeen mukaan akun latauksen jälkeen vertailemalla onko vika edelleen aktiivinen. Matala akun jännite on usein epämääräisten sähkövikojen taustalla.

    Ennen osien vaihtoon ryhtymistä suosittelen auton vikakoodien lukua valmistajan omilla diagnostiikkaohjelmilla. Tämä usein nopeuttaa vian selvittelyä ja säästää kustannuksia tarpeettomien osien vaihtamisen kohdalla. Vikakoodien lukuun liittyen apua on saatavissa myös tämän foorumin paikallisista jäsenistä.
    N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10918
      • Joensuu

      Originally posted by Garash View Post
      E60 ilmeistyi eilen mittaristoon luistoneston valo ja vilkut lopetti palauttamisen samalla kertaa, näillä on varmaan yhteys mutta osaako joku sanoa suoraan minkä osan vaihtamalla/tarkastamalla korjaantuu? :think Ei ole aktiivista ohjausta tms herkkuja.
      Kuten tuossa todettiin niin, onhan virtapuoli kunnossa? Akku ja laturi osaavat molemmat aiheuttaa mielenkiintoisia ongelmia. Ellei noissa vikaa, niin vikakoodit seuraavaksi. Osa ruletti tulee äkkiä kalliiksi.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Shatter
        BTCF Member
        • Mar 2013
        • 798
        • Oulu

        Originally posted by Shatter View Post
        ... päiväajovalot päällä niin oranssit kulmakarvat ei syty automaatilla, mutta manuaaliasennossa kyllä

        tällä hetkellä:
        Code:
        TAGFARHLICHT_ECE
        Aktiv
        VERHALTEN_DRL_TFL_33
        DRL_S
        DRL_TFL_SML_33
        Aktiv
        Hypäytetääs aiempaa viestiä.. muilla samanlaista ongelmaa? tähän ei tullut vielä selvyyttä
        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

        E91 330dA xDrive M-Sport '09
        VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
        VW Golf Mk5 2.0TDI `09
        MB W108 250S -67

        Comment

        • zorb
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2015
          • 211
          • Lahti

          Itse yritin kanssa Carlyllä saada toimimaan kulmakarvoja päiväajovalojen kanssa, kun nuo vaihtoehdot löytivät listasta. En saanut toimimaan eikä Carlyn supporttikaan osannut sanoa miksei onnistu.

          Comment

          • Shatter
            BTCF Member
            • Mar 2013
            • 798
            • Oulu

            Originally posted by zorb View Post
            Itse yritin kanssa Carlyllä saada toimimaan kulmakarvoja päiväajovalojen kanssa, kun nuo vaihtoehdot löytivät listasta. En saanut toimimaan eikä Carlyn supporttikaan osannut sanoa miksei onnistu.
            Lähinnä erikoista kun koodi kuitenkin löytyy millä voi erikseen kulmakarvat valita päiväajovaloille, mutta ei tunnu pelaavan vaikka päälle pistääkin

            E: valomoduulin ohjelmakin päivitetty uusimpaan kun jenkkifoorumilla joku oli saanut pelaamaan vasta softauksen jälkeen, tässä tapauksessa ei kuitenkaan auttanut.
            Last edited by Shatter; 06-10-2017, 15:43.
            Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

            E91 330dA xDrive M-Sport '09
            VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
            VW Golf Mk5 2.0TDI `09
            MB W108 250S -67

            Comment

            • Akron
              BTCF Member
              • Jul 2017
              • 165
              • Tampere

              Noin kymppitonni termareitten vaihdon jälkeen rupes sigun auto valittaan jäähdytysnesteen vähyyttä. Noin litran lisäsin. Onko normaalia käytöstä vai onko näissä diisseleissä ollu kansivikoja?
              Current: F10 528iA '11

              EXs:
              E38 740iA '95
              Subaru Impreza 2.0R '06
              E61 520dA '07

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9819
                • KVLA

                Huonosti ilmattu? Vuoto jostain ulospäin tai EGR lämmönvaihdin "sisään päin"?

                Comment

                • Akron
                  BTCF Member
                  • Jul 2017
                  • 165
                  • Tampere

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Huonosti ilmattu? Vuoto jostain ulospäin tai EGR lämmönvaihdin "sisään päin"?
                  Ilmausta epäilin ite, mutta tyhjäkäynnillä haisi vähän makea. Minkälainen homma tuon egr lämmönvaihtimen vaihto on?

                  EDIT: Hintavan olonen osa. Saako tuota EGR lämmönvaihdinta kierrettyä millään, jos poistais koko EGR:n käytöstä?
                  Last edited by Akron; 09-10-2017, 09:24.
                  Current: F10 528iA '11

                  EXs:
                  E38 740iA '95
                  Subaru Impreza 2.0R '06
                  E61 520dA '07

                  Comment

                  • yason
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2016
                    • 175
                    • Helsinki

                    Originally posted by yason View Post
                    Taidan laittaa tuota Petskun mainitsemaan 5W-30 Edgeä ja ihmetellään taas yksi vuosi, että miten pelaa.
                    Olin jo päässyt kolmeen palkkiin ylläolevalla öljyllä ja odottelin, että paljonko yli parin tonnin pääsen ennen kuin blimblom pyytää litran lisää, kun vilkaisin kotiin tullessa öljytasoa. Nyt se sanoi, että öljyä on... tadaa: viisi palkkia! Aamupäivällä oli se kolme palkkia.

                    Onko noiden öljynmääräantureiden kanssa jotain tunnettua luotettavuus- tai satunnaishäikkää?

                    Musta se mittari keskimäärin toiminut aika loogisesti. Joskus on saattanut näyttää hetkellisesti liian vähän, mutta korjautunut sitten, esim. 5 -> 4 -> 5 palkkia.

                    Jos jokin bensasuutin vuotaisi ja öljyn sekaan pääsisi bensaa, niin tulis varmaan vikakoodeja liian rikkaasta seoksesta?

                    Comment

                    • yason
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2016
                      • 175
                      • Helsinki

                      Originally posted by yason View Post
                      Musta se mittari keskimäärin toiminut aika loogisesti. Joskus on saattanut näyttää hetkellisesti liian vähän, mutta korjautunut sitten, esim. 5 -> 4 -> 5 palkkia.
                      Näköjään mittaria ei kannata liian tiheästi seurailla, öljyn määrä vaihtelee aika paljon. :-)

                      Kun lähdin ajelemaan DS-vaihteella mutkateitä hieman tavallista, sanotaanko dynaamisemmin, öljynmäärä tipahti viidestä palkista kahteen. Ajelin myös motaria parin liittymän verran vähän korkeammilla kierroksilla ja tavallista kovempaa ja kävin sen jälkeen hoitamassa asioita. Parin pikkumatkan jälkeen kotipihalla palkkeja olikin taas ne kolme, mistä alunperinkin lähdettiin.

                      Nurkka-ajo siis ilmeisestikin lisää öljyn tasolukemaa ja öljyjen lämmettyä kuumaksi sieltä haihtuu jotain pois, jolloin taso laskee. Ilmankos mittari saattaa pysyä kotinurkilla pitkäänkin ylhäällä, mutta tipahtaa alaspäin seuraavaan palkkiin yleensä silloin, kun lähden ajamaan pidempää matkaa, 100-150 km motaria esimerkiksi.

                      En tiedä, kertyykö sinne bensaa vai vettä tai mitä, mutta öljyn määrän tarkkaa kulumisvauhtia (tyyliin kuluuko enemmän kaupunkiajossa vai maantieajossa) on näköjään hankala seurata, jos mittarissa saattaa olla vähän liikaa tai saattaa olla olemattakin. Blingblong taas tulee ilmeisesti heti, kun mittari menee ensi kerran yhteen palkkiin.

                      Onks kenelläkään käsitystä, että paljonko noi palkit on tilavuutena? Desilitra per palkki tai jotain?

                      Eiköhän tässä voi taas vaan todeta, että sen kun touhulitra koneeseen ja kovaa ajoa.

                      Comment

                      • Shatter
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 798
                        • Oulu

                        Kosteutta kulmakarvoissa.. tuossa aiemmin tuli jo tapeltua tarvikeumpioiden kanssa pariin otteeseen kun olivat joka sadekelillä huurussa. Lopputulemana sitten laitoin alkuperäiset hellan LCI valot Schmiedmannilta ja nyt noin kuukausi asennuksesta taas on vasen kulmakarva täynnä kosteutta

                        Oliko näissä kulmakarvoissa mitään tuuletusreikää tms minkä voisi tsekata vai pitääkö tuo alkaa takuusta kyseleen taas uutta umpiota. P*rkl.
                        Last edited by Shatter; 10-10-2017, 19:51.
                        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                        E91 330dA xDrive M-Sport '09
                        VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                        VW Golf Mk5 2.0TDI `09
                        MB W108 250S -67

                        Comment

                        • zorb
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2015
                          • 211
                          • Lahti

                          Originally posted by Shatter View Post
                          Lähinnä erikoista kun koodi kuitenkin löytyy millä voi erikseen kulmakarvat valita päiväajovaloille, mutta ei tunnu pelaavan vaikka päälle pistääkin

                          E: valomoduulin ohjelmakin päivitetty uusimpaan kun jenkkifoorumilla joku oli saanut pelaamaan vasta softauksen jälkeen, tässä tapauksessa ei kuitenkaan auttanut.
                          Kyselin vielä Carlyn supportista ovatko keksineet mistä tuo johtuu, mutta eivät hekään ole löytäneet syytä tuolle:
                          "sorry, we have checked everything, but all the codings are being set correctly."

                          Comment

                          • tl72
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2017
                            • 54
                            • Lempäälä

                            Paljonko kilometrejä startti on muilla kestänyt,epäili huollossa että lukemaa olisi ruuvattu , 165tkm mittarissa nyt,kävin kyllä avaimen kanssa autokeskuksella ja heidän mukaansa pitää paikkansa 🤔

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9819
                              • KVLA

                              Orkkis startti kesti muistakseni n.220tkm 3.0diisel koneessa. Kerrasta vainaa.
                              Last edited by Heguli 31; 16-10-2017, 14:45.

                              Comment

                              • jhelen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2015
                                • 248
                                • Ulvila

                                Mulla kesti startti n. 140tkm. Eiköhän se ole käynnistysten määrästä kiinni eikä ajetuista kilometreistä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎