Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maddiih
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 30
    • Lahti

    Noniin torstaina menee auto webaston vaihteluu, uus käytetty tilalle

    Katotaa miten äijän käy, hörähtääkö vai ei :think
    Bmw e61 530d -04

    Comment

    • Shatter
      BTCF Member
      • Mar 2013
      • 902
      • Oulu

      Missähän menee mönkään kun tein LM1 -> LM2 swapin ja kun koodaa päiväajovalot päälle niin oranssit kulmakarvat ei syty automaatilla, mutta manuaaliasennossa kyllä

      tällä hetkellä:
      Code:
      TAGFARHLICHT_ECE
      Aktiv
      
      VERHALTEN_DRL_TFL_33
      DRL_S
      
      DRL_TFL_SML_33 (Tämänhän pitäisi kytkeä kulmakarvat kun DRL on päällä?)
      Aktiv
      Toinen pieni bugi on että kun laittaa päiväajovalojen kanssa takavalot käyttöön niin polttaa vain uloimpia polttimoja, mikäli täppää päälle myös inner lights niin polttaa sisempiä polttimoita kuin painaisi jarrua kokoajan, elikkäs nämä:
      Code:
      DRL_TFL_MIT_SL_1
      Aktiv
      DRL_TFL_MIT_SL_2
      Aktiv
      Samanlaista oiretta havaittu myös ns. welcome lights. kun avaa ovet niin takavaloissa palaa vain sisin polttimo, ei kaikki kuten normaalisti.

      Tuli tuossa sitten mieleen että eihän takavalojen sekoilu johdu siitä kun on lm2 moduuli ja pre-lci takavalot?
      Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

      E91 330dA xDrive M-Sport '09
      VW Golf mk4 1.6 '03
      Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
      MB W108 250S '67 x2

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        Miten pissapoikien suuttimet lähtevät irti konepellistä?
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • JIPSKI
          BTCF Member
          • Feb 2003
          • 1010
          • Vaasa

          Originally posted by revote View Post
          Miten pissapoikien suuttimet lähtevät irti konepellistä?
          alapuolella on pieni muoviklipsi mitä vääntää ja nostaa ylös. helppo homma.
          exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

          Comment

          • revote
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1886
            • Hollola

            Originally posted by JIPSKI View Post
            alapuolella on pieni muoviklipsi mitä vääntää ja nostaa ylös. helppo homma.
            Verhoilun alla ilmeisesti?

            Edit: kävin kurkkaamassa ja siellähän ne nökotti, helpossa paikassa
            Last edited by revote; 27-09-2017, 18:21.
            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

            Comment

            • AndyLove
              Newbiemmer
              • Jul 2017
              • 18
              • Riihimäki

              Löytyykö täältä foorumilta ketään E61 asiantuntijaa, joka voisi ainakin alkuun vähän auttaa minua eteenpäin mihin suuntaan lähteä tämän CCC-piiri/siru(?) ongelman kanssa? Varmaan ensiksi voisi lukea vikakoodit mitä se sanoo ja/tai jos joku jaksaa vaivautua (maltillista korvausta vastaan?) tutkimaan vähän enemmänkin onko se tuo vai joku muu vika.

              Nyt siis ei toimi:

              -radion/multimedialaitteen muisti ei tallenta kanavia, ei päälle jäänyttä kanavaa, ei volyymin tasoa eikä basson ja diskantin tasoa, mutta muut muistit kuten climate, navi ja muut muistavat kyllä pitävät asetuksensa.

              -ilmastointi tuntuu elävän välillä vähän omaa elämäänsä, kuten saattaa yhtäkkiä ilman asetuksia muuttamalla alkaa puhaltamaan lämpimästä viileätä tai toisin päin ja välillä taakse tulee pelkkää viileää vaikka lämpöä haluttaisiin ja eteen sitä tuleekin. Tämä voi tosin johtua täysin omasta kädettömyydestä, jos siellä onkin jotain asetuksia ja valintoja mitä en osaa vain käyttää.

              -parkkitutka, auton saadessani se toimi n. 50% ajasta, se korjattiin ja kun takavalojen johtosarja vaihdettiin, niin nyt toimii noin yhden kerran 30 käyttökerrasta, jos sitäkään... CCC-vikaan liittyvä?

              Auto on siis vuoden 2005 525d E61 (eikös tämä nyt farmarin "koodi" ollut?) ja jos jollain sattuu myös tähän löytymään ylimääräinen suomen- tai englanninkielinen manuaali niin olisin kiinnostunut, kun tuo mukana tullut saksalainen ei oikein auta meikäläistä.

              Kiitos jo etukäteen, syksyisin terveisin nimim. epätoivoinen.

              Edit. Toimin akselilla Riihimäki - Vantaa ja tarpeen vaatiessa voin jonkusen kymmentä kilometriä tulla avun tarjouksen luoksekkin.
              Last edited by AndyLove; 28-09-2017, 13:37.

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                Originally posted by AndyLove View Post
                Auto on siis vuoden 2005 525d E61 (eikös tämä nyt farmarin "koodi" ollut?) ja jos jollain sattuu myös tähän löytymään ylimääräinen suomen- tai englanninkielinen manuaali niin olisin kiinnostunut, kun tuo mukana tullut saksalainen ei oikein auta meikäläistä.
                Tässä olisi jonkinsortin englanninkielinen manuaali:
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2693
                  • Tampere

                  Originally posted by AndyLove View Post
                  Edit. Toimin akselilla Riihimäki - Vantaa ja tarpeen vaatiessa voin jonkusen kymmentä kilometriä tulla avun tarjouksen luoksekkin.
                  Mikäli yksityisten ammatinharjoittajien puoleen kääntyminen mahdollista, niin esim. nimimerkki Spetkellä on paja Janakkalassa.
                  B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Kossu Allu
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2016
                    • 222
                    • Espoo

                    Mistä suosittelisitte lähteä etsimään tärinää, joka esiintyy parhaiten oikealle kääntäessä vasemmassa eturenkaassa?

                    Esiintyy niin talvi kuin kesärenkailla. Kesärenkaat ovat meluissammat ja vasemmalta eturenkaalta kuuluu esim. hitaissa nopeuksissa oikealle kääntäessä "woam, woam, woam" -ääni. Uuden karhealla asfaltilla täristää nopeuden mukaan. Laakeri, tangot, varret?

                    E91 320d -07 M-Sport
                    211hv / 430nm

                    Ex:
                    E60 525dA -06 "M-Sport"
                    M57TU2D25, GA6HP26
                    238hv / 510nm


                    M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                    Comment

                    • AndyLove
                      Newbiemmer
                      • Jul 2017
                      • 18
                      • Riihimäki

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Mikäli yksityisten ammatinharjoittajien puoleen kääntyminen mahdollista, niin esim. nimimerkki Spetkellä on paja Janakkalassa.
                      Täytyy pistää kyselyä/viestiä, liikun itse paljon Tervakoskella ja suunnitelmissa muuttaa sinne kunhan asuntoasiat selviää. Kiitos.

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Originally posted by Shatter View Post
                        Missähän menee mönkään kun tein LM1 -> LM2 swapin ja kun koodaa päiväajovalot päälle niin oranssit kulmakarvat ei syty automaatilla, mutta manuaaliasennossa kyllä

                        tällä hetkellä:
                        Code:
                        TAGFARHLICHT_ECE
                        Aktiv
                        
                        VERHALTEN_DRL_TFL_33
                        DRL_S
                        
                        DRL_TFL_SML_33 (Tämänhän pitäisi kytkeä kulmakarvat kun DRL on päällä?)
                        Aktiv
                        Toinen pieni bugi on että kun laittaa päiväajovalojen kanssa takavalot käyttöön niin polttaa vain uloimpia polttimoja, mikäli täppää päälle myös inner lights niin polttaa sisempiä polttimoita kuin painaisi jarrua kokoajan, elikkäs nämä:
                        Code:
                        DRL_TFL_MIT_SL_1
                        Aktiv
                        DRL_TFL_MIT_SL_2
                        Aktiv
                        Samanlaista oiretta havaittu myös ns. welcome lights. kun avaa ovet niin takavaloissa palaa vain sisin polttimo, ei kaikki kuten normaalisti.

                        Tuli tuossa sitten mieleen että eihän takavalojen sekoilu johdu siitä kun on lm2 moduuli ja pre-lci takavalot?

                        Tuo osittainen muutos pre lci —> lci vaatii aika monta parametri muutosta että pelaa oikeen. Eli jos sulla on edessä lci valot mutta takana ei. Sun täytyy koodata se ensin lciksi tai mueb varustekoodilla. Sitten luet fswpsw filun talteen. Koodaat normaalisti pre lciksi ja luet fswpsw uudelleen talteen. Sitten vertaat niitä kahta filua ja teet niistä semmosen missä kaikki etuvaloihin liittyvä on lci ja takavalot pre. Niitä on about 50-100eri kohtaa muutettavaksi


                        Edit. Sulla oliki vaan lm2 muutos.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • Shatter
                          BTCF Member
                          • Mar 2013
                          • 902
                          • Oulu

                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          Edit. Sulla oliki vaan lm2 muutos.
                          Nyt on siis keulassa lci valot sekä LM2 moduuli, mutta takana vielä pre-lci valot. Onnistuukohan tuo takavalojen faceliftaus ihan vaan P&P periaatteella Bruce Mirandan johtosarjalla sekä lci umpioilla? Lähinnä mietin sillä jos tuo johtosarja on tehty P&P ajatuksella pre-lcihin LM1 moduulilla niin vaikuttaako tuo LM2 moduuli asennukseen, ettei vaan sekoita sitten taas valojen toimintaa :think
                          Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                          E91 330dA xDrive M-Sport '09
                          VW Golf mk4 1.6 '03
                          Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                          MB W108 250S '67 x2

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            Originally posted by Shatter View Post
                            Nyt on siis keulassa lci valot sekä LM2 moduuli, mutta takana vielä pre-lci valot. Onnistuukohan tuo takavalojen faceliftaus ihan vaan P&P periaatteella Bruce Mirandan johtosarjalla sekä lci umpioilla? Lähinnä mietin sillä jos tuo johtosarja on tehty P&P ajatuksella pre-lcihin LM1 moduulilla niin vaikuttaako tuo LM2 moduuli asennukseen, ettei vaan sekoita sitten taas valojen toimintaa :think
                            Et tartte brucen johtoja vaan sen retrofit sarjan. Maksaa muuan kympin. Kaks piuhaa vetää modulille kontista ja muuttaa retro johtojen pinnit 4 ja 6 oikeen.
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • Bertram
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 120
                              • Tuusula

                              Auto on 530d vm 2005 ja edessä on imusarjan läppien poisto. Nyt kun imusarjan kerran irrottaa, niin mitä muuta kannattaa samalla tehdä? Onko esim alipaineletkuja tms. joita kannattaisi ennakoivana toimenpiteenä uusia?
                              == e61 530d aut. Touring 05 ==
                              == e61 525i man. Touring 06 ==
                              == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                              Comment

                              • Görandd
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2017
                                • 39
                                • Finland Vöyri

                                Eli 2006 E61 comfort sisustalla, ja etupenkin flippi lakkasi toimimasta. Moottori kyllä pitää ääntä mutta ei pyöritä rattaita.

                                Onko näistä jollain tietoa, eli onko vika sielä moottorissa vai onko näissä jotain mikä yleensä hajoaa?
                                Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

                                Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎