Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jhelen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2015
    • 248
    • Ulvila

    Heh
    Arvasin, että jos hieman moittii bmw:tä niin heti vedetään hernettä nenään.
    Kyllä se bemarin automaatti-ilmastointi nyt vaan oikeasti häviää esim. Mersun ja Volvon vastaaville. Volvon ilmastointi aivan selkeästi paras. Ei koskaan pienintäkään vedon tunnetta millään kelillä.
    Ja itse en pelkän ilmastoinnin perusteella autoani valitse. Vaikka Mersun ilmastointi on parempi kuin bmw:n, niin mersun penkit on aivan kauheat bemarin penkkeihin verrattuna. Lisäksi mersu on selvästi meluisampi kuin bmw.
    Kokonaisuus ratkaisee.

    Comment

    • ohhoh
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 191
      • .

      Originally posted by iKivi View Post
      Auton vaihto edessä. Löytyi soppeli lci e61 525d, mutta manuaali ilmastoinnilla. Minkälainen homma retrofitata automaatti ilmastointi?
      Eipä taida tuollaista olla edes olemassa.. kaikissa niissä automaattinen on.

      Comment

      • KKm
        Bimmer Rookie
        • Oct 2014
        • 21
        • Savo

        530xd Pre-lci, 2006. Ajon jälkeen (80km) ei yrittänykkään startata. Läksi hinurilla Laakkoselle. Jos/kun startti paskana, kannattaako orkkista marmorilta laittaa, vai tarvikketta?! Ensviikolla menossa imusarjan läppien " reikien paikkaukseen" Oisko oksentanu öljyä startille, ja meni mykäksi... Kuopiosta pitäs siis starttia ( jos siinä vika ) saada pikana...

        Edit. Käypänen?

        Last edited by KKm; 07-12-2017, 22:37.
        E61 530xd ///M-Sport

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10012
          • KVLA

          Originally posted by KKm View Post
          530xd Pre-lci, 2006. Ajon jälkeen (80km) ei yrittänykkään startata. Läksi hinurilla Laakkoselle. Jos/kun startti paskana, kannattaako orkkista marmorilta laittaa, vai tarvikketta?! Ensviikolla menossa imusarjan läppien " reikien paikkaukseen" Oisko oksentanu öljyä startille, ja meni mykäksi... Kuopiosta pitäs siis starttia ( jos siinä vika ) saada pikana...

          Edit. Käypänen?

          https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae...41+7796892-02/
          Käytettyä minun mielestäni ei kannata laittaa. Itse maksoin Bosch:n takuu kunnostetusta vaihto startista 175€. Sen verraan v-mäinen vaihtaa,että itse en ainakaan rupeaisi käytettyä laittamaan. Ja Laakkosen startin hintaa et varmaan edes asennettuna halua tietää

          Comment

          • KKm
            Bimmer Rookie
            • Oct 2014
            • 21
            • Savo

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Käytettyä minun mielestäni ei kannata laittaa. Itse maksoin Bosch:n takuu kunnostetusta vaihto startista 175€. Sen verraan v-mäinen vaihtaa,että itse en ainakaan rupeaisi käytettyä laittamaan. Ja Laakkosen startin hintaa et varmaan edes asennettuna halua tietää
            Vika paikallistettu starttiin. Orkkis 700,- tarvikkeena 450,- Asennettuna.
            E61 530xd ///M-Sport

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1571

              Minulla olisi kaupan täysi m57n2 jakoketjusetti. Lomareissun jälkeen oli tarkoitus remontti teettää, mutta hirvi pyrki lomamatkalla sisälle ja näin auton vei vakuutusyhtiö.

              Comment

              • iKivi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 515
                • Kokkola

                Originally posted by ohhoh View Post
                Eipä taida tuollaista olla edes olemassa.. kaikissa niissä automaattinen on.
                Sen verran korjausta, se huononpi versio, jossa ei numerollista näyttöä lämpötilalle. Ja pienenmätkin asiat olleet deal breakereita
                E46Ci Facelift, F34Gt

                Ex:
                3-series 4x
                5-series 24x
                7-series 5x
                X3

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 902
                  • Oulu

                  Originally posted by KKm View Post
                  Vika paikallistettu starttiin. Orkkis 700,- tarvikkeena 450,- Asennettuna.
                  Omaani vaihdoin parisen kuukautta sitten, Tarviketorilta uusi startti 140e ja reilu tunti omaa aikaa. Imusarjaa ei tarvitse irroittaa, vain suodatinkotelot ja jäykisterauta niin pääsee jo pultteihin käsiksi. Melkein kaikki korjaamo-ohjeet antaa startin vaihdolle aikaa 3h ja ensimmäisenä mm. imusarjan irroitus, mikä ainakin omasta mielestä on täysin turhaa.

                  Hyvät Anzafin:n tekemät ohjeet imusarjan läppien poistosta on sovellettavissa 1. osan kohdalta. Lisää tietoa tästä.

                  ---

                  Edit: Milläs varaosanumerolla kuvassa näkyvä metalliklipsi löytyy jolla varmistetaan ahtoputken kiinnitys EGR:n runkoon? RealOEMista en bongannut.

                  Last edited by Shatter; 08-12-2017, 20:33.
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  VW Golf mk4 1.6 '03
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67 x2

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9147
                    • Oulu

                    Originally posted by Shatter View Post
                    Milläs varaosanumerolla kuvassa näkyvä metalliklipsi löytyy jolla varmistetaan ahtoputken kiinnitys EGR:n runkoon? RealOEMista en bongannut.
                    Ei saa erikseen, ainoastaan uuden ahtoputken kanssa. Sopivasta hitsilangasta voi kyllä taivutella korvikkeen.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • stoma
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2015
                      • 44
                      • Täällä

                      Originally posted by stoma View Post
                      E60, 520d (2008) starttaa aamuisin heikosti. Yleensä aamuisin auto ei tahdo käynnistyä mutta päivällä kun muutaman tunnin sisään ajon jälkeen käynnistää niin menee hyvin. Kun käynnistyy niin käy epätasaisesti ensimmäiset pari sekunttia. :think

                      Viime keväänä tuosta on hehkut vaihdettu pajalla.
                      Vika olikin muuten moottorinlämpötila-anturin (coolant) sekoilut. Näytti aina 85-120c. Nyt hehkuttaa taas kun ei luule koneen olevan lämmin

                      Comment

                      • Miroshima
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2017
                        • 48
                        • Palokka

                        Kellään hyvää ideaa paremmista niskatuista etupenkkeihin. Aika paskat suoraan sanottuna noi vakiopenkin niskatuet. Penkkien vaihdollahan se menis, mutta aika kalliiksi tulee moinen.

                        Comment

                        • asse21
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2005
                          • 1238
                          • Tampere

                          Originally posted by Miroshima View Post
                          Kellään hyvää ideaa paremmista niskatuista etupenkkeihin. Aika paskat suoraan sanottuna noi vakiopenkin niskatuet. Penkkien vaihdollahan se menis, mutta aika kalliiksi tulee moinen.
                          Sporttipenkissäkin jää pääntuki turhan kauas.. Comfortpenkki kieltämättä hyvä, kun saa selkänojan kallistettua siten, että pääntuki tulee lähemmäs.
                          Tuskin mitään helppoa ratkaisua..? Comfortpenkin näkisin ainoana hyvänä ratkaisuna.
                          E39 523i
                          i3

                          Comment

                          • Miroshima
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2017
                            • 48
                            • Palokka

                            Pitänee teettää sellanen muutaman sentin tyyny tohon lisäksi, niska tahtoo väsyä suotta tossa.

                            Comment

                            • kauko-63
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 143
                              • vantaa

                              E60:ssä ilmeni talvirenkaiden vaihdon jälkeen että ihan yhtäkkiä syttyy ajonvakauksen merkkivalo siis se keltainen kolmio jossa nuoli ympärillä,välillä syttyy välillä ei,ja syttyy siis ihan normaalissa ajossa vaikka ei pyörät yrittäisikään sutia tai vaikka paikallaan,yleensä sammuttaminen auttaa mutta syttyy sit taas kohta uudelleen.mistähän voisi johtua? Onko muilla ollu samanlaista? Ja siis valon palaessa sutimisen esto on pois pelistä.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by kauko-63 View Post
                                E60:ssä ilmeni talvirenkaiden vaihdon jälkeen että ihan yhtäkkiä syttyy ajonvakauksen merkkivalo siis se keltainen kolmio jossa nuoli ympärillä,välillä syttyy välillä ei,ja syttyy siis ihan normaalissa ajossa vaikka ei pyörät yrittäisikään sutia tai vaikka paikallaan,yleensä sammuttaminen auttaa mutta syttyy sit taas kohta uudelleen.mistähän voisi johtua? Onko muilla ollu samanlaista? Ja siis valon palaessa sutimisen esto on pois pelistä.
                                Aloita lukemalla vikakoodit jollain BMW testerillä (INPA/ISTA/DIS). Joku foorumilainen voi auttaa asiassa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎