Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kauko-63
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 143
    • vantaa

    Joo siitähän se kai on aloitettava.

    Comment

    • 324td
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 82

      Originally posted by kauko-63 View Post
      Joo siitähän se kai on aloitettava.
      Liityiskö ratinasento tunnistimeen/anturiin itellä paloi kans silloin tällöin kun aurauskulmat oli pielessä

      Comment

      • kauko-63
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 143
        • vantaa

        Itseasiassa...kulmat ihan perseellään ku just on hammastanko vaihdettu eikä vielä ole aurauksia säädetty.

        Comment

        • 324td
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 82

          Originally posted by kauko-63 View Post
          Itseasiassa...kulmat ihan perseellään ku just on hammastanko vaihdettu eikä vielä ole aurauksia säädetty.
          Joo no siitä johtuu.säädön jälkeen täytyy tietenkin olla ratti suorassa jos on ratti tarpeeksi vinossa niin tulee taas valo mittaristoon

          Comment

          • kauko-63
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 143
            • vantaa

            Jep homma selvä! Kulmat kuntoon ja ratti suoraksi.

            Comment

            • jony
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 104
              • valkeala

              Mites keskuslukon kaukosäädön kanssa, pitäisikö tämän toimia:?


              Vielä tekstinä:


              Mulla siis 2 avainta, joista toinen toimii. Toimimattomaan on joku ainakin vaihtanut akun ja jännitettäkin näyttäisi olevan.
              En vaan saanut kummallakaan tuota ohjelmointia toimimaan, eli painalluksien jälkeen lukot pitäisi mennä kiinni ja auki.
              Autona e60 525i -05, salmiakki avaimet.

              Comment

              • Hattis
                Bimmer Rookie
                • Apr 2013
                • 166
                • Finland

                Originally posted by jony View Post
                Mites keskuslukon kaukosäädön kanssa, pitäisikö tämän toimia:?


                Vielä tekstinä:


                Mulla siis 2 avainta, joista toinen toimii. Toimimattomaan on joku ainakin vaihtanut akun ja jännitettäkin näyttäisi olevan.
                En vaan saanut kummallakaan tuota ohjelmointia toimimaan, eli painalluksien jälkeen lukot pitäisi mennä kiinni ja auki.
                Autona e60 525i -05, salmiakki avaimet.
                Kyllä, juuri noin se tehdään.
                Olet tehnyt jotain väärin, ehkä liian hitaasti ?

                Mene autoon, sulje ovet
                Radioasento päälle ja pois alle 5sek ajassa, tämän jälkeen 30sek. aikaa painella nappeja.
                Pidä "ovet auki"-nappi pohjassa, samalla painelet "ovet lukkoon"-nappia kolme kertaa peräkkäin, sitten lukot käy kiinni - auki, ohjelmointi valmis.
                Jos haluat ohjelmoida lisää avaimia, toista 30sek sisään nappien painelut muilla avaimilla.

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16348
                  • Leppävirta

                  Pahapaha kyssärimyssäri.

                  Tarviiko sorkkarautaa tai lekaa kun vaihtaa E61 takavaloa?

                  Toisinsanoen... Mitä työkaluja tarvii olla? Olettaisin että pienehkö hylsy ja räikkä, minkä kokoinen hylsy? Joutunee sellaisen tuossa ohimennen vaihtamaan niin osaisin ottaa tarvittavan työkalu latauksen mukaan. Moottorisaha?
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • jony
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 104
                    • valkeala

                    Originally posted by Hattis View Post
                    Kyllä, juuri noin se tehdään.
                    Olet tehnyt jotain väärin, ehkä liian hitaasti ?

                    Mene autoon, sulje ovet
                    Radioasento päälle ja pois alle 5sek ajassa, tämän jälkeen 30sek. aikaa painella nappeja.
                    Pidä "ovet auki"-nappi pohjassa, samalla painelet "ovet lukkoon"-nappia kolme kertaa peräkkäin, sitten lukot käy kiinni - auki, ohjelmointi valmis.
                    Jos haluat ohjelmoida lisää avaimia, toista 30sek sisään nappien painelut muilla avaimilla.
                    Juurikin näin tullu yritettyä, napit vähän tunnottomat että ei ihan varmaa voi sanoa joka painalluksesta ja pohjassa pitämisestä. Tuli mieleen myös että jos avaimessa virta vähissä ja pätkii signaalia. Täytyy jatkaa yrittämistä.

                    Kuinkahan kauan avain pitää olla lukossa että lataa akun?

                    Comment

                    • Jampe-
                      Newbiemmer
                      • Jul 2016
                      • 14
                      • Hollola, Finland

                      Tervehdys,

                      Talvea vasten muutama kysymys.
                      Auto BMW e60 530dxd. Lci. 2009. Uusi minulle.

                      Miten ajella talvi huolettomasti, kun on Saksan tuonti? Vaatiiko jotain päivitystä tai erityishuomiota?

                      Tehty;
                      Webaston muutos
                      Termarit vaihdettu, lämmöt n. 88c - 90c.

                      Ei ole;
                      Air flap controlia -> jälkiasennus vai turha?
                      Lcin ongelma-> ei vortexia (??) -> jossain luki että ei automaatille vortexia (!????!). -> tietäjät, kannattaako asentaa?
                      Ei ole cold climate -> ei huohottimen lämmitystä -> toimenpiteet? Ilmeisesti harvoin sattunut jäätymistä näissä 3l dieselissä..
                      Muita huomioita näissä Saksan tuonneissa?

                      Kiitos!
                      BMW 530xd E60 -09

                      Comment

                      • ^^pazi^^
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2013
                        • 134
                        • Iisalmi

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Pahapaha kyssärimyssäri.

                        Tarviiko sorkkarautaa tai lekaa kun vaihtaa E61 takavaloa?

                        Toisinsanoen... Mitä työkaluja tarvii olla? Olettaisin että pienehkö hylsy ja räikkä, minkä kokoinen hylsy? Joutunee sellaisen tuossa ohimennen vaihtamaan niin osaisin ottaa tarvittavan työkalu latauksen mukaan. Moottorisaha?
                        Todella helppo vaihtaa, jos muistan oikein nii 10 tai 8 hylsy on oikea. Pikku räikkä, jatko ja hylsy. Muuta ei tarvii, sisemmät valot on yhdellä kiinni ja ulommat 3 mutterilla.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16348
                          • Leppävirta

                          Originally posted by ^^pazi^^ View Post
                          Todella helppo vaihtaa, jos muistan oikein nii 10 tai 8 hylsy on oikea. Pikku räikkä, jatko ja hylsy. Muuta ei tarvii, sisemmät valot on yhdellä kiinni ja ulommat 3 mutterilla.
                          Tämä selvisikin eilen. Valoa vaihtaessa.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3311
                            • Kajjjaani

                            Originally posted by Jampe- View Post
                            Tervehdys,

                            Talvea vasten muutama kysymys.
                            Auto BMW e60 530dxd. Lci. 2009. Uusi minulle.

                            Miten ajella talvi huolettomasti, kun on Saksan tuonti? Vaatiiko jotain päivitystä tai erityishuomiota?

                            Tehty;
                            Webaston muutos
                            Termarit vaihdettu, lämmöt n. 88c - 90c.

                            Ei ole;
                            Air flap controlia -> jälkiasennus vai turha?
                            Lcin ongelma-> ei vortexia (??) -> jossain luki että ei automaatille vortexia (!????!). -> tietäjät, kannattaako asentaa?
                            Ei ole cold climate -> ei huohottimen lämmitystä -> toimenpiteet? Ilmeisesti harvoin sattunut jäätymistä näissä 3l dieselissä..
                            Muita huomioita näissä Saksan tuonneissa?

                            Kiitos!
                            :think Ei tuossa muuta ole kuin kovaa ajoa ja tarvittaessa ohjelmoiti+dpf tyhjäksi jos tuntuu liian laiskalta.
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3747
                              • Kajaani

                              Originally posted by ^^pazi^^ View Post
                              Onko e61 takapuskureissa leveys eroja? Esim m-sport ja m5? Entäs etusissa?
                              Takapuskureiden (ja takalokareiden) leveydessä ei eroja, mutta etulokarit M5:ssa leveämmät. Takana M5:ssa ainoastaan kaaret mankeloitu jo tehtaalla.

                              - Antti -

                              Comment

                              • Demz
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2016
                                • 112
                                • Helsinki

                                Tänään aamulla ilmeni autossa pdc vika ihan yllättäen. Eilen ei mitään ongelmaa, aamulla kuitenkin heitti pdc failurea eikä tutkat toimi. Paikansin tässä jo sirinän avulla, että kyse on oikeanpuoleisimmasta takasensorista joka on mykkänä, eli se joka on takavalon alapuolella.

                                Tsekkasin myös akun tilan niin oli ihan kuiva. Voiko tutka pimetä ihan yllättäen ilman mitään, vai onko kyse jostain irronneesta liitoksesta...? Ei oikein pääse katsomaan tarkemmin, kun äkkiseltään katottuna pitäis puskuria ottaa irti jne..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎