Toimii SOS Suomessakin.
Bmw e61 lci 530da idrive jumi
Collapse
X
-
Originally posted by buksin-1 View PostToimii SOS Suomessakin.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostI stand corrected. Vaatii kuitenkin SIM-kortin kiinteästi autoon?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Mura Car Accessories korjasi minun edellisen E91:sen ja työkaverini E60:sen CCC:t. Omani oli ns. "bootloopissa" ja työkaverilla täysin mykkänä. Kaiken kaikkiaan operaatio kesti noin kolmisen viikkoa ja kustanti rahteineen vajaat 300€ per laite.
Aluksi tietenkin tuli testattua että MULF-yksikkö takakontissa ei sotkenut väylää.Model S
Comment
-
-
Syyllinen idriven jumiutumiseen on mahdollisesti tcu moduuli. Autossani on pro navi jonka mukana ilmeisesti tulee sos järjestelmä. Ilmeisesti tämä tcu moduuli tulee tuon sos systeemin mukana. Autossani on puheohjaus, ja bluetooth puheluita varten, sekä usb/aux keskikonsolissa. Autosta on nyt tuo tcu ohitettu eli valokuiturinki toimii ilman tuota tcu moduulia. Kappas vaan idrive ei mene enään jumii:think
Jottei asia olisi niin yksinkertainen, niin nyt autossa ei toimi bluetooth. Tämän bluetoothin saa kait takaisin eloon (mulf2 high) kautta joka autossani on?
Pitää viedä auto taas buksinille ja jatketaan askartelua... Ehkäpä buksin saa tämän bluetoothin autossani toimimaan ilman tuota tcu moduulia.
Mitäs mieltä olette, onko se mahdollista vai vaivaakohan autoa jokin muu vielä?
Kiitos avusta!Last edited by bmwe61lci; 24-11-2017, 23:44.
Comment
-
-
Originally posted by bmwe61lci View PostSyyllinen idriven jumiutumiseen on mahdollisesti tcu moduuli. Autossani on pro navi jonka mukana ilmeisesti tulee sos järjestelmä. Ilmeisesti tämä tcu moduuli tulee tuon sos systeemin mukana. Autossani on puheohjaus, bluetooth puheluita varten, sekä usb/aux keskikonsolissa. Autosta on nyt tuo tcu ohitettu eli valokuiturinki toimii ilman tuota tcu moduulia. Kappas vaan idrive ei mene enään jumii:thinkIB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMikäli TCU on hajalla ja harkinnassa vaihto, niin minulta löytyisi tilalle varaosaa.
Kiitos tarjouksesta, mutta pitää tutkia hieaman lisää vielä tuota ongelmaa.
Comment
-
-
Nyt on toinen käytetty tcu paikoillaan ja koodattu autoon. Edelleen idriven näyttö jumittaa, eli mikään ei muuttunut.
Tcu oli pois käytöstä reilu viikon, ja valokuidussa oli paikallaan lenkki jolla saatiin ohitettua tcu valokuidun katkeamatta. Tällöin idrive näyttö ei mennyt enään jumiin. Itse asiassa näyttöhän ei ole jumissa, vaan keskikonsolin controlleri ei vaan toimi/komennot mene ccc:lle asti.
Ratistahan volumea ja radion kappaleita pystyy normaalisti muuttamaan vaikka tuo controlleri ei toimisikaan. Auton, tai ccc uudelleen käynnistys poistaa ongelman seuraavaan jumiutumiseen asti. Yleensä seuraava, tai sitä seuraava ajokerta kun auton käynnistää niin on tuo jumi päällä.
Eli mahdollisesti tuo toinenkin käytetty tcu on hajalla, tai voikohan vika olla itse joystick:issä?
Kummallista, kun ilman tcu:ta tuota jumiutumista ei tapahtunut kertaakaan reiluun viikkoon.
Mikähän tässä nyt oikein mätää...:think
Comment
-
-
Auto on nyt merkkihuollossa, jossa ovat myös tuota idrive jumiutumista tutkineet. Saivat huollossa vian esiin, ja testattua controllerin toimintaa. Olivat saaneet selville, että kun idrive ei tottele controlleria, niin controlleri itsessään toimii. Controllerilta lähtee tieto painalluksista, mutta ccc ei ota tietoa vastaan. Huoltomyyjä myös ihmetteli, miksi tuota jumiutumista ei ollut tapahtunut kun tcu oli pois käytöstä. Ei kuulemma tuo tcu vaikuta asiaan:think
Autossani on tcu, mulf2 high, sekä ccc samassa valokuitu ringissä. Luulisi siten vaikutavan asiaan jos joku laite temppuilee!
Sanoivat, että ovat ruotsiin laittaneet jotain lisäohjeistus pyyntöä liittyen tuohon. Huomenna taas soittelevat ja kertovat lisää.
Epäilivät, että vika voi kuitenkin olla ccc:ssä
Comment
-
-
Originally posted by bmwe61lci View PostAuto on nyt merkkihuollossa, jossa ovat myös tuota idrive jumiutumista tutkineet. Saivat huollossa vian esiin, ja testattua controllerin toimintaa. Olivat saaneet selville, että kun idrive ei tottele controlleria, niin controlleri itsessään toimii. Controllerilta lähtee tieto painalluksista, mutta ccc ei ota tietoa vastaan. Huoltomyyjä myös ihmetteli, miksi tuota jumiutumista ei ollut tapahtunut kun tcu oli pois käytöstä. Ei kuulemma tuo tcu vaikuta asiaan:think
Autossani on tcu, mulf2 high, sekä ccc samassa valokuitu ringissä. Luulisi siten vaikutavan asiaan jos joku laite temppuilee!
Sanoivat, että ovat ruotsiin laittaneet jotain lisäohjeistus pyyntöä liittyen tuohon. Huomenna taas soittelevat ja kertovat lisää.
Epäilivät, että vika voi kuitenkin olla ccc:ssä
Haulla löytyy aiheita, jossa kerrotaan aiheesta lisää
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Heh siellä on huolto taas pähkäillyt... Joo eli jos joku MOST laitteista vikoo niin se näkyy yleensä CCC:n toiminnassa. Voihan se olla että tässä tapauksessa mikään MOST laite ei ole rikki, monesti tuo TCU / MULF tekee sen boottailu efektin.
Tälläkin forumilla on monella boottailut loppuneet TCU / MULF vaihdolla (tai korjauksella).
Comment
-
-
Originally posted by Kossu Allu View PostJos vika on CCC:ssä, kannattaa lähettää Romaniaan huollettavaksi tai päivität CIC/NBT
Haulla löytyy aiheita, jossa kerrotaan aiheesta lisää
Autoliike josta auton ostin, ilmoitti heti kättelyssä maksavansa 50% osista ja työstä. Katsotaan nyt josko löytävät jumiutumisen aiheuttajan. CiC toki kiinnostaa...
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostHeh siellä on huolto taas pähkäillyt... Joo eli jos joku MOST laitteista vikoo niin se näkyy yleensä CCC:n toiminnassa. Voihan se olla että tässä tapauksessa mikään MOST laite ei ole rikki, monesti tuo TCU / MULF tekee sen boottailu efektin.
Tälläkin forumilla on monella boottailut loppuneet TCU / MULF vaihdolla (tai korjauksella).
Controlleri herää eloon ccc:n tai koko koslan uudelleen käynnistyksellä. Eikä mene jumiin uudestaan jos autolla ajetaan.
Jotenkin se auton horrostila tms aiheuttaa sen, että controlleri menee mykäksi
Comment
-
-
Hankalaksi menee tämä arvailu. Eli ovat huollossa nyt kunnolla tutkineet tätä jumia. Näyttää siis siltä, että vika on ccc:ssä tai controllerissa. Kun jumi oli päällä kaikki most laitteet olivat toimineet normaalisti eli tcu ja mulf, poislukien ccc. Controlleri ja ratin napit saavat virtansa eri piiristä kuin ccc. Eli ccc buuttaamisella ongelma poistuu, joten veikkaavat näillä tiedoilla ccc:n olevan jotenkin hajalla sisäisesti? Ccc oli kyllä itsessään kuitenkin toiminnassa tuon jumiutumisen aikana controllerin käskyt eivät vaan syystä tai toisesta mene perille tms. Testatessa controlleria nappien painallukset olivat kuitenkin näkyneet testilaitteella.
Tämä tapaus oli ensimmäinen laatuaan tuossa bmw korjaammossa.
Onko muille sattunut vastaavaa kohdalle?
Comment
-
-
Olisko mulla tää sama juttu ton tcu:n kans kun vähänaikaa sitten ostettu vehje ja aluksi näyttö pelitti moitteettomasti mutta nytten on ruvennut tapahtumaan niin että kun kääntää tai painaa nupista jotain niin näytössä tapahtuu vasta noin minuutin tai kahden päästä.
Välillä kuintenkin alkaa toimimaan normaalisti.
Kyseessä siis 530d vm 05/06 sillä pienemmällä näytöllä
Comment
-
Comment