Suosittelisin aloittamaan vikakoodien luvulla, valitettavasti tuosta on mahdoton sanoa mistä ongelma johtuu.
Ellei itselläsi tai tuttavallasi ole tarvittavaa ohjelmistoa, sitten voit katsoa esim. tästä topikista foorumilaista, jolla sattuisi olemaan sopiva ohjelmisto vikakoodien luvulle autostasi: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304852
Tälläsiä vikakoodeja ilmoitti..
Tosiaan auto e61 joka rupesi yhtäkkiä sunnuntaina temppuilee. Autosta hävis vedot, vikavaloja syttyi engine fail,DBC failure yms... kun autosta käytti virtoja pois, viat hävis. Auto ollut lämpimässä tallissa vuorokauden ja akku ollut latuussa ja viat poistuivat. Nyt autoon vaihdettu uusi akku ja hehkun rele mutta samat viat toistuivat uudelleen päälle.
Osaisko joku kertoo noista vika koodeista, mikä autoa mahd.vaivaa. hehkunreleen vaihdon jälkeen hehkujen Vikakoodit hävinneet.
Nollattiinko vikakoodit? Mitkä noista koodeista tulee takaisin? Jos siellä on esim. tuo 4671, niin virtojen kanssa jotain ongelmaa. Virrat kun käy vähissä, niin autoon tulee kaikenlaisia haamukoodeja, jotka johtuvat pelkästään virtojen vähyydestä. Onko akun vaihto ilmoitettu autolle? Mittasitko latausjännitteen?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Vanhat vikakoodit poistettu. Akku ilmoitettu autolle. Alla kuvat uusista vikakoodeista akunvaihdon jälkeen. Latausjännite ok. 14.8-15.0VDC
Auto lähtee käymään mutta käy tosi huonosti, meinaa sammua välillä
Mulla tuli samat vikakoodit tauluun just. Auto käy huonosti, eikä kaasun polkeminen nosta kierroksia ollenkaan. Tyhjäkäynnillä pääsin pihaan. Kuulisin mielelläni löytyikö tuohon aloittajan vikaan ratkaisu?
Googlettelun perusteella vika voisi olla tuossa osassa: 11717804384
Voiko tuon osan toimimattomuuden selvittää ilman vikakoodinlukulaitteistoa jotenkin? Eikös kaasupolkimen toimimattomuus viittaa just tuohon? Auto siis yli 300t rullattu e61 525D.
Purin sen verran et sain tuolle throttle valve actuatorille tulevan letkun irti. Kuuluuko sen läpän liikkua virtojen ollessa päällä kaasua painettaessa vai vaatiiko käynnistyksen ja uskaltaako käynnistää testiä varten tuo letku irti?
Testattu ja ko. läppä on auki koko ajan, paitsi sammutettaessa käy kiinni hetken aikaa. Kaasun painaminen ei vaikuta kierroksiin yhtään, eikä se läppä liiku vaan on täysin auki. Sellainen muistu vielä mieleen, että pari kertaa jarrua paikallaan ollessa painettuani moottorin kierokset nousivat. Autoon vaihdoin etujarrupalat ja tunnistimen reilu viikko sitten. Akku on alle vuoden vanha.
Pitäs päästä perheen kanssa kotikonnuilla käymään vielä pyhien jälkeen, eikä autoo saa mihinkään pajalle näin lyhyellä varotusajalla...
Tänä aamuna laitoin letkun kiinni ja starttasin, niin auto toimii normaalisti?!!! Pikku testilenkki ja kaikki toimii. Konepelti oli yön raollaan niin lie tontut käyneet korjaamassa :P Oikeesti ei uskalla pidemmälle lähtee tuolla ennenku joku paja ennättää tsekata sen tarkemmin. Tuo e61 on ollu varsinainen murheenkryyni edeltäjäänsä e39in verrattuna. Sillä avoin yli 300t ite eikä jättäny tielle ku kerran. Tälle on joutunu soittelemaan hinausautoo jo useemman kerran.
Tänä aamuna laitoin letkun kiinni ja starttasin, niin auto toimii normaalisti?!!! Pikku testilenkki ja kaikki toimii. Konepelti oli yön raollaan niin lie tontut käyneet korjaamassa :P Oikeesti ei uskalla pidemmälle lähtee tuolla ennenku joku paja ennättää tsekata sen tarkemmin. Tuo e61 on ollu varsinainen murheenkryyni edeltäjäänsä e39in verrattuna. Sillä avoin yli 300t ite eikä jättäny tielle ku kerran. Tälle on joutunu soittelemaan hinausautoo jo useemman kerran.
Vikakoodiksi tulee nollailujen jälkeen pelkästään 4b10. Aika jännä et tauluun heittää DBC erroria ja brake assistant erroria, eikä esim. moottorin vikavaloa, jos vika suuttimissa?
Comment