Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pope
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 687
    • Harjavalta

    Mulla on -04 525i e61 vikakoodi 5FB4 EHC: transport mode active. eikä kuittaannu inpalla. Mikän toi on ja miten sen saa pois?

    Lisäksi on ilmajousien kanssa ongelmaa. Perä jäi alas eikä nouse vaikka kompura käy ja antaa vikakoodin 5F9A EHC: control- timefault, lifting. Inpalla kuitenkin saa perän ylös. Inpa näyttää voltage sensor rear left ja right 50,4V ja battery voltage 138,6V Mikähän tässä voi olla vikana? Varapyöräkotelo katsottu ja kuiva on.
    Last edited by pope; 13-05-2018, 10:23.
    e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      Originally posted by rikuh1 View Post
      Kyllä on toki heilläkin mahdollisuus hoitaa osia abaut kaililta suomen tukkureilta, broman ketjulla on varastoa varmaan eniten suomessa, ja silloin mennään varmaan myös hankintahinta edellä, sieltä mistä halvimmalla saadaan.

      Kerroinkin lähinnä omat kokemukset näistä, omalle / lähipiiriin vaan sattunut monesti olemaan tarjolla sitä kuraa, ja kun välillä se osa on ainoa vaihtoehto laadullisesti. Toki ne takuut toimii ei siinä, mutta vaivansa siinäkin väännellä edestakas

      Ja kyllä, myös muilta suomen tukkureilta löytyy varmasti valikoimista sitä kiinakura pakattuna omaan laatikkoon.

      Silti itse ruvennut arvostamaan paikallisia pienempiä varaosakauppoja, yleisesti palvelu parempaa ja yleensä osataan myydä se kestävämpi osa tilalle, vaikka ehkä olisikin halvempi zippinetto saatavilla. Toki kaikkia osia ei ehkä just sillä hetkellä hyllyssä, mutta päivän sisällä saatavissa yleisesti, joten sen takia ei auto kyllä joudu kauaa seisomaan.
      Siis toki näinkin, mutta omien kokemuksien mukaan motonetin palvelutiskillä asiakkaalle kerrotaan hyvinkin minkä laatuista osaa on tulossa ja jos ei ole tiedossa niin kerrotaan kyllä siitäkin. Riippuu tietenkin myös siitä, kuka siellä tiskin takana on.

      Ja ehdoton etu mielestäni on se, että yleensä varaosan saa suoraan matkaan ja projektitkin valmistuu. Tosin moni on puhunut, että varastot on heikentyneet huomattavasti vuosien saatossa. Eli enemmän ja enemmän menee tilaustavaraksi. En tiedä, en ole huomannut.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10019
        • KVLA

        Originally posted by pope View Post
        Mulla on -04 525i e61 vikakoodi 5FB4 EHC: transport mode active. eikä kuittaannu inpalla. Mikän toi on ja miten sen saa pois?

        Lisäksi on ilmajousien kanssa ongelmaa. Perä jäi alas eikä nouse vaikka kompura käy ja antaa vikakoodin 5F9A EHC: control- timefault, lifting. Inpalla kuitenkin saa perän ylös. Inpa näyttää voltage sensor rear left ja right 50,4V ja battery voltage 138,6V Mikähän tässä voi olla vikana? Varapyöräkotelo katsottu ja kuiva on.
        Itse vikaan en osaa kommentoida,mutta olisiko noissa jännite lukemissa ihan pilkkuvirhe. Eli 5,04V ja 13,86V?

        Comment

        • pope
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 687
          • Harjavalta

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Itse vikaan en osaa kommentoida,mutta olisiko noissa jännite lukemissa ihan pilkkuvirhe. Eli 5,04V ja 13,86V?
          Vaikea sanoa, mutta yli asteikon ne on ja huutomerkit edessä. Outoa että sinne jostain pilkkuvirhe pääsisi. Tosin se on selvää että totta nuo lukemat ei ole.
          e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

          Comment

          • Kossu Allu
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2016
            • 222
            • Espoo

            Originally posted by pope View Post
            Mulla on -04 525i e61 vikakoodi 5FB4 EHC: transport mode active. eikä kuittaannu inpalla. Mikän toi on ja miten sen saa pois?

            Lisäksi on ilmajousien kanssa ongelmaa. Perä jäi alas eikä nouse vaikka kompura käy ja antaa vikakoodin 5F9A EHC: control- timefault, lifting. Inpalla kuitenkin saa perän ylös. Inpa näyttää voltage sensor rear left ja right 50,4V ja battery voltage 138,6V Mikähän tässä voi olla vikana? Varapyöräkotelo katsottu ja kuiva on.
            Transport moden saa ISTAlla ainakin kytkettyä pois päältä, Service Functions valikosta. Sieltä löytyy nappuloita transport moden pois kytkentään.

            Itse transport mode on jonkinlainen "virransäästötila" mielestäni.

            E91 320d -07 M-Sport
            211hv / 430nm

            Ex:
            E60 525dA -06 "M-Sport"
            M57TU2D25, GA6HP26
            238hv / 510nm


            M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

            Comment

            • ^^pazi^^
              Bimmer Rookie
              • Mar 2013
              • 134
              • Iisalmi

              Saako mitenkään lämpöjä säädettyä idirvestä kun ccc on pimeänä. Välillä käynistyy mut näytössä palaa vaan valo, radio kuuluu ja rullakin ottaa jotain :think Aika kuuma ajella näillä keleillä kun ei saa puhaltamaan kylmää vaikka säädöt 18 asteella..

              Comment

              • toNmbbA
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2009
                • 2329
                • Espoo

                Originally posted by rikuh1 View Post
                Kyllä on toki heilläkin mahdollisuus hoitaa osia abaut kaililta suomen tukkureilta, broman ketjulla on varastoa varmaan eniten suomessa, ja silloin mennään varmaan myös hankintahinta edellä, sieltä mistä halvimmalla saadaan.

                Kerroinkin lähinnä omat kokemukset näistä, omalle / lähipiiriin vaan sattunut monesti olemaan tarjolla sitä kuraa, ja kun välillä se osa on ainoa vaihtoehto laadullisesti. Toki ne takuut toimii ei siinä, mutta vaivansa siinäkin väännellä edestakas

                Ja kyllä, myös muilta suomen tukkureilta löytyy varmasti valikoimista sitä kiinakura pakattuna omaan laatikkoon.

                Silti itse ruvennut arvostamaan paikallisia pienempiä varaosakauppoja, yleisesti palvelu parempaa ja yleensä osataan myydä se kestävämpi osa tilalle, vaikka ehkä olisikin halvempi zippinetto saatavilla. Toki kaikkia osia ei ehkä just sillä hetkellä hyllyssä, mutta päivän sisällä saatavissa yleisesti, joten sen takia ei auto kyllä joudu kauaa seisomaan.
                Tästä tulee mieleen oma startin osto. Motonet möi tehdaskorjattua hintaan XXX,XX, fixus ketjun kautta uusi Powermax startti 30e enemmän eikä tarvinnut vanhaa palauttaa.
                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                Comment

                • Jari64
                  Newbiemmer
                  • Mar 2016
                  • 27
                  • iitti

                  Originally posted by Kossu Allu View Post
                  Transport moden saa ISTAlla ainakin kytkettyä pois päältä, Service Functions valikosta. Sieltä löytyy nappuloita transport moden pois kytkentään.

                  Itse transport mode on jonkinlainen "virransäästötila" mielestäni.
                  kuljetustila lavetillasiirtoihin korkeampi maavara.

                  Comment

                  • Paarma78
                    BTCF Member
                    • Jun 2014
                    • 291
                    • Klaukkala

                    Sigun auto.

                    Vikakoodit luin ja ehdottaa näitä:
                    Glow plug cylinder 1, cotrol: 004212
                    Glow plug cylinder 5, cotrol: 004252

                    Hehkut on nyt joku 5v vanhat (Bosch), 90tkm. Lopputalvesta lähti jokukerta vähän "yskähdellen" käyntiin. Varmistelisin että lähtis vaan nuo hehkut vaihtaan vai viittaisko siihen hehkujen ohjausyksikköön jo (kun jotain sellaistakin kuukkelihaulla tuli)?
                    BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                    BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                    ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                    ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                    Comment

                    • Hattis
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 166
                      • Finland

                      Originally posted by Paarma78 View Post
                      Sigun auto.

                      Vikakoodit luin ja ehdottaa näitä:
                      Glow plug cylinder 1, cotrol: 004212
                      Glow plug cylinder 5, cotrol: 004252

                      Hehkut on nyt joku 5v vanhat (Bosch), 90tkm. Lopputalvesta lähti jokukerta vähän "yskähdellen" käyntiin. Varmistelisin että lähtis vaan nuo hehkut vaihtaan vai viittaisko siihen hehkujen ohjausyksikköön jo (kun jotain sellaistakin kuukkelihaulla tuli)?
                      Ohjausyksikön hajotessa tulee koodi joka hehkusta, tuntuu olevan ihan kuraa noi hehkutkin, mulla 3v ja 50tkm ja saa vaihdella jo.

                      Comment

                      • Kossu Allu
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2016
                        • 222
                        • Espoo

                        Originally posted by Paarma78 View Post
                        Sigun auto.

                        Vikakoodit luin ja ehdottaa näitä:
                        Glow plug cylinder 1, cotrol: 004212
                        Glow plug cylinder 5, cotrol: 004252

                        Hehkut on nyt joku 5v vanhat (Bosch), 90tkm. Lopputalvesta lähti jokukerta vähän "yskähdellen" käyntiin. Varmistelisin että lähtis vaan nuo hehkut vaihtaan vai viittaisko siihen hehkujen ohjausyksikköön jo (kun jotain sellaistakin kuukkelihaulla tuli)?
                        Originally posted by Hattis View Post
                        Ohjausyksikön hajotessa tulee koodi joka hehkusta, tuntuu olevan ihan kuraa noi hehkutkin, mulla 3v ja 50tkm ja saa vaihdella jo.
                        Itellä valitti samoista hehkuista, pelkällä hehkuvaihdolla ei vika poistunut. Avasin uudelleen imusarjan ja vaihdoin hehkuboksin, jonka jälkeen lähti hehkutus toimimaan.

                        Kantapään kautta oppineena, suosittelen vaihtamaan hehkut ja boksin.

                        Ebay:sta tilattuna saa bosch:n hehkun ja oem-boksin n. 100e.

                        E91 320d -07 M-Sport
                        211hv / 430nm

                        Ex:
                        E60 525dA -06 "M-Sport"
                        M57TU2D25, GA6HP26
                        238hv / 510nm


                        M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                        Comment

                        • Paarma78
                          BTCF Member
                          • Jun 2014
                          • 291
                          • Klaukkala

                          Originally posted by Hattis View Post
                          Ohjausyksikön hajotessa tulee koodi joka hehkusta, tuntuu olevan ihan kuraa noi hehkutkin, mulla 3v ja 50tkm ja saa vaihdella jo.
                          Selvempi homma, kiitos vahvistuksesta!
                          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                          Comment

                          • Paarma78
                            BTCF Member
                            • Jun 2014
                            • 291
                            • Klaukkala

                            Originally posted by Kossu Allu View Post
                            Itellä valitti samoista hehkuista, pelkällä hehkuvaihdolla ei vika poistunut. Avasin uudelleen imusarjan ja vaihdoin hehkuboksin, jonka jälkeen lähti hehkutus toimimaan.

                            Kantapään kautta oppineena, suosittelen vaihtamaan hehkut ja boksin.

                            Ebay:sta tilattuna saa bosch:n hehkun ja oem-boksin n. 100e.
                            Kiitosta tästäkin vinkistä. Eipä tuo kovin kallis kyllä ole jos vihtais koko setin sitten kerralla. :think
                            BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                            BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                            ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                            ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                            Comment

                            • Sto
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2013
                              • 89
                              • Helsinki

                              E61 -09 radion kanavat eivät oikein kuulu (osa kuuluu jotenkin ja osa täysin mykkiä). Avasin antennivahvistimen ja sieltä löytyi vain vähän hapettumaa oikeinpuoleisen mustan liittimen juotoksista. Muutoin levy ja liittimet olivat siistejä. Vahvistin on selvästi jossain vaiheessa vaihdettu, mutta merkintöjä/kuittia tästä ei löytynyt.


                              Antennin coaksaalin kun irroittaa vahvistimesta niin katoaa loputkin kanavat ja kauko-ohjaimet toimivat ongelmitta. Kokeilin myös heilutella kontin kouruissa meneviä kaapeleita, mutta niilläkään ollut minkäänlaista vaikutusta radion kuuluvuuteen. Pitää perehtyä vielä vahvistimelle tuleviin kaapeleihin tarkemmin. Onko kenelläkään vinkkejä antaa vielä mita muuta kokeilla?



                              Edit: Löysin vahvistimelle tulevien johtojen kytkentäkaavion ja näyttää siltä, että jokin johto on saranoista katki. Vahvistimelle tulee 12v ja 5v, mutta herätevirta (Rad_On, kaapeli valko-violetti) vaikuttaisi puuttuvan.


                              Edit2: Hyppylanka Rad_On ja 12v väliin herätti radiokanata taas eloon. Eli eiköhän tämä korjaannu johtosarjan paikkaamisella vai onko näissä ollut radion päässä vikoja? (Pelkkä IDrive löytyy ilman naveja)
                              Last edited by Sto; 15-05-2018, 13:55.
                              EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

                              Comment

                              • Markkanenn
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2016
                                • 262
                                • Vantaa

                                Tehot katos keskenkaiken e61 530d:stä. Ei mitään vikavaloja mittaristoon, carly osasi kertoa:
                                Engine / Motor
                                (1272) boost pressure plate
                                Code: 003F57

                                Mistä aloittaa?
                                Last edited by Markkanenn; 15-05-2018, 19:29.
                                F11 520d -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎