Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TseiPii
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 188
    • Keskellä Suomea

    Originally posted by Kossu Allu View Post
    Tuossa servolla varustettuun ainakin löytyy tiivisteitä:
    https://www.ebay.co.uk/itm/Steering-...0AAOSwYDZabEaI
    No kappas, tänks
    E30 318i -85

    E30 320i -87 ex
    E36 316i -91 ex
    E36 325i -94 ex
    E46 325i -03 ex
    E46 316i -02 ex
    E61 525i -06 ex
    E46 320d -03

    E70 3.0d - 09


    E39 M5 pyhänä

    Comment

    • Kiding
      Bimmer Rookie
      • Dec 2015
      • 188
      • Tamperkele

      Originally posted by Arnolds View Post
      Googleen "BMW INPA fault codes" luulis jotain löytyvän.:think
      Kappas, kun kuukletti suoraan tolla koodilla 6291, löyty kuvaus "control voltage too high". Mitenköhän toi liittyy tohon "fuel pump faul" ilmoitukseen?
      BMW E61 530D 2008

      Comment

      • Märde
        BTCF Member
        • Jul 2012
        • 84
        • Ivalo

        Ei kellään ois hajua mitä ois tehtävissä kun e60:i päätti iskeä kuskin takaoven jonkinsortin takalukkoon, eli ei aukea sisältä eikä ulkoa. Vaijerit siellä liikkuu ja sisäkahvasta vetämällä lukkotappikin nousee ylös mutta muuten mitään ei tapahdu.
        Toiseen oveen verrattaessa sisäkahvassa on hieman enemmän "löysää" kun lähtee vetämään kahvaa, mutta vaste siellä kuitenkin on.
        Ideoita mitä tuolle tekis ja kokeilis? Niin ja ei vissiin saa ainakaan ehjänä ovipahvia irti, kun ovi on kiinni?
        BMW F11 530D Xdrive
        BMW E39 525tds project

        Comment

        • jhelen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2015
          • 248
          • Ulvila

          Esim Falck voisi saada oven auki ikkunan välistä, jos vaikka jotain on löystynyt ja sen jälkeen ne ovipahvit irti ennenkuin laittaa oven kiinni.

          Comment

          • jug0
            Bimmer Rookie
            • Jan 2014
            • 135
            • Etelä-Pohjanmaa

            530d vm.05 uus ilmamassa mittari tulossa ensiviikolla. Täytyykö koneella jotenki "koodata" uusi mittari vai toimiiko vain paikalleen heittämällä?

            Comment

            • Sto
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 89
              • Helsinki

              Originally posted by jug0 View Post
              530d vm.05 uus ilmamassa mittari tulossa ensiviikolla. Täytyykö koneella jotenki "koodata" uusi mittari vai toimiiko vain paikalleen heittämällä?
              Ei tarvitse koodata, mutta Istalla tms. pitää massamittarin adaptioarvot nollailla. Toimii varmaan ilmankin nollausta, mutta ei ideaalisti.
              EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

              Comment

              • Pude7
                Newbiemmer
                • Aug 2015
                • 4
                • Kymenlaakso

                Kertokaas viisaammat.
                Autoni (E60, M54B30) oli öljynvaihtohuollossa. Ajoivat auton huollon jälkeen korjaamon pihaan jolloin öljynpainevalo oli syttynyt. (Ei ole syttynyt tätä ennen). Ottivat auton uudestaan sisään ja totesivat alhaisen paineen ja avasivat öljypohjan.
                Diagnoosi on että öljympumppu rikki ja kaikki kiertokangen laakerit pitäisi vaihtaa.
                Voiko laakerit mennä näin nopeasti jos kerran moottori on heti sammutettu? Se ei ole ei ole nakuttanut/oireillut entuudestaan.
                Kiitos vastauksista

                Comment

                • Habaza
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 73
                  • Suomi

                  Mitähän tässä osaisi tehdä, auto alkoi puutumaan 1600-2000rpm välillä ja MAF koodia herjasi, uusi tilalle ja nollaus-> auto toimi 4 viikkoa hyvin mutta jälleen taas samat oireet ja vikakoodit.
                  No nyt taas vaihdettu uusi mittari ja nollaus-> ei muutosta.
                  Puutuminen tapahtuu tasakaasulla jonkinaikaa ajettua, ei muulloin

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4600
                    • Tampere

                    Originally posted by Pude7 View Post
                    Kertokaas viisaammat.
                    Autoni (E60, M54B30) oli öljynvaihtohuollossa. Ajoivat auton huollon jälkeen korjaamon pihaan jolloin öljynpainevalo oli syttynyt. (Ei ole syttynyt tätä ennen). Ottivat auton uudestaan sisään ja totesivat alhaisen paineen ja avasivat öljypohjan.
                    Diagnoosi on että öljympumppu rikki ja kaikki kiertokangen laakerit pitäisi vaihtaa.
                    Voiko laakerit mennä näin nopeasti jos kerran moottori on heti sammutettu? Se ei ole ei ole nakuttanut/oireillut entuudestaan.
                    Kiitos vastauksista
                    Jos mitään oireita ei ole ollut aikaisemmin niin kyllä tuo on liikkeessä ryssitty unohtamalla laittaa öljyt tms. Jos laakerit olisivat menneet jo aikaisemmin niin öljyjä tyhjätessä huomio olisi jo aikaisemmin kiinnittynyt metalliputuun öljyn seassa. Omaan nenään haisee p*aska.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2693
                      • Tampere

                      Originally posted by Pude7 View Post
                      Autoni (E60, M54B30) oli öljynvaihtohuollossa. Ajoivat auton huollon jälkeen korjaamon pihaan jolloin öljynpainevalo oli syttynyt. (Ei ole syttynyt tätä ennen).
                      Oliko siitä pitkä aika kun tarkistit öljyntason ennen huoltoon vientiä?

                      Varsin paljon saa öljyä poistaa ennen kuin voitelu jää niin vajaaksi että kk-laakerit kuluu pilalle lyhyelläkin käytöllä. Mutta mikäli korjaamoa epäilee öljyjen lisäämisen unohtamisesta poislaskun jälkeen, niin tilanne voi olla sana sanaa vastaan, kun jälkiä voidaan yrittää peitelläkin.

                      Auton omistajana lienee tarpeen ilmoittaa korjaamolle, että auto oli ehjä ennen huoltoa ja nyt se on rikottu, eli miten korjaamo hoitaa tilanteen?

                      EDIT: Mitä siitä öljypumpusta kerrottiin? Tuossa moottorissa (M54B30) yksi harvoista heikoista kohdista on ilmeisesti kampisuhde, jolloin yli 6000 rpm kierrättäessä kampiakseli alkaa värähtelemään ja tämä vastaavasti saattaa vähitellen löysyttää öljypumpun rattaan mutterin. Öljynpaineen merkkivalo syttyisi tällöin jos öljypumpun toiminta pettää em. syystä ja voisi siten johtaa kk-laakereiden vaurioon?
                      Last edited by JaniLap; 05-06-2018, 22:44.
                      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Habaza View Post
                        Mitähän tässä osaisi tehdä, auto alkoi puutumaan 1600-2000rpm välillä ja MAF koodia herjasi, uusi tilalle ja nollaus-> auto toimi 4 viikkoa hyvin mutta jälleen taas samat oireet ja vikakoodit.
                        No nyt taas vaihdettu uusi mittari ja nollaus-> ei muutosta.
                        Puutuminen tapahtuu tasakaasulla jonkinaikaa ajettua, ei muulloin
                        Näihin kun vielä kertoisi mikä auto kyseessä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Habaza
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 73
                          • Suomi

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Näihin kun vielä kertoisi mikä auto kyseessä.

                          No niin tietenkin, eli 525d manuaali lootalla.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Habaza View Post
                            No niin tietenkin, eli 525d manuaali lootalla.
                            Lisäksi kun vielä sanoisin minkäikäinen auto kyseessä, näissä kun on joko M57tu tai sitten M57tu2. Eroa kuitenkin jonkun verran moottoreissa. Ellei vikakoodeissa ole mitään järkevää, niin vilkaisisin ajossa ilmamassat, ahdot , rail-paineet jne.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Pude7
                              Newbiemmer
                              • Aug 2015
                              • 4
                              • Kymenlaakso

                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Oliko siitä pitkä aika kun tarkistit öljyntason ennen huoltoon vientiä?

                              Varsin paljon saa öljyä poistaa ennen kuin voitelu jää niin vajaaksi että kk-laakerit kuluu pilalle lyhyelläkin käytöllä. Mutta mikäli korjaamoa epäilee öljyjen lisäämisen unohtamisesta poislaskun jälkeen, niin tilanne voi olla sana sanaa vastaan, kun jälkiä voidaan yrittää peitelläkin.

                              Auton omistajana lienee tarpeen ilmoittaa korjaamolle, että auto oli ehjä ennen huoltoa ja nyt se on rikottu, eli miten korjaamo hoitaa tilanteen?

                              EDIT: Mitä siitä öljypumpusta kerrottiin? Tuossa moottorissa (M54B30) yksi harvoista heikoista kohdista on ilmeisesti kampisuhde, jolloin yli 6000 rpm kierrättäessä kampiakseli alkaa värähtelemään ja tämä vastaavasti saattaa vähitellen löysyttää öljypumpun rattaan mutterin. Öljynpaineen merkkivalo syttyisi tällöin jos öljypumpun toiminta pettää em. syystä ja voisi siten johtaa kk-laakereiden vaurioon?
                              Öljytason olin katsonut pari viikkoa takaperin, oli ok.
                              Kertoivat öljypumpusta että ei pyörinyt enää optimaalisesti.
                              Lisäksi korjaamopäällikkö väitti, että on mahdollista ajaa liian alhaisilla paineilla kylmällä moottorilla jos paineet ovat aivan raja-arvojen tuntumassa. Auto ei siis ilmoita.
                              Kaveri joka oli tehnyt huollon, oli tietenkin nyt lomilla

                              Comment

                              • simppaska
                                Newbiemmer
                                • Oct 2008
                                • 20
                                • kouvola

                                Obd lukija antaa vikakoodin p1878 transmission transfer case disengaged solenoid circuit failure. Osaako joku selventää mitä tuo meinaa? Vaihteisto nykii liikkeelle lähtiessä jonkin verran mutta tasaantuu hetken ajon jälkeen hieman... Sekä turvavyö ja tyyny valot palaa ja näytössä lukee restrain system fault? Obd lukijalla tosta ei ilmeisesti saa mitää tietoo? Mitä teen? Aaaapuva!? auto siis 05vm 530da
                                Last edited by simppaska; 07-06-2018, 06:29.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎