Tuossa oma 525xd alkoi työmatkalla pienillä kierroksilla ääntämään turbon paikkeilta normaalia kovemmin. Kaasulta kun löysää niin turbo ulahtaa melko kovasti ja hieman olin öljyn käryäkin haistavanani. Kylmänä on äänellyt minun koko omistus ajan. Nyt ilmenevä ääni on kovempi ja hieman karkeampi sekä havaittavissa pienillä kierroksilla mitä ei oo aikasemmin mielestäni kuulunut. Veikkauksia otetaan vastaan missä vika? Pajalle tilaan ajan mutta kiva olisi tietää jos muilla vastaavia ollut.
Dpf on paikoillaan ja viime aikoina poltot on lisääntyny. Öljyä ei ole syönyt tämä yksilö. Näytti jopa että ihan ylärajassa olisi kun muistaakseni aikasemmin oli hieman yli puolenvälin.
Tuossa vastaava ääni joka kuuluu. Esim 0.25s kohdalla
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Täällä ainakin m57tu2 huokaili aika voimakkaasti juuri tuollaisessa tilanteessa kun hiukkassuodatin oli tukossa, sen vaihdon jälkeen ei ole niinkään huokaillut.
Leave a comment:
-
-
N57tu2 huokaa
Muistaisiko joku mistä aiheutuu dieselissä kaasulta joutokäynnille nopeasti pudottaessa konehuoneesta kuuluva huokaus. Mitään vikakoodeja ei ole ja kaikki toimii muuten normaalisti. Korvakuulolla tulee moottoritilan etu vasemmalta pakosarjan puolelta. Kone käy ja kukkuu normisti ja huokausääni tulee vain nopeasti kierroksia pudottaessa.
?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jönssen View Post530d suuttimen korjausarvot näytti 2pytylle 1.80 ja 3pytylle 1.55. Pitäskö olla huolissaan?
Muut sylinterit -1,3-0,5..:think
Kaada puoleen tankkiin tököttiä, niin pitäisi parantua arvojen. Ite käytin ko. ainetta, koska suuttimet olivat aika kovaäänisiä - hiljenivät käsittelyn myötä.
Leave a comment:
-
-
530d e61
530d suuttimen korjausarvot näytti 2pytylle 1.80 ja 3pytylle 1.55. Pitäskö olla huolissaan?
Muut sylinterit -1,3-0,5..:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ravenmercer View Postpitäisi tilata ccv kit ebaysta e61 523i LCI -08. Briteistä löytyy hyvään hintaan ja nopealla toimituksella, mutta listassa ei näy -08 523i:tä. kaikki muut kyll näkyy. toinen myyjä on hong kongista jonka listassa kyllä näkyy 523i, mutta toimitusaika liian pitkä. Osat näyttävät ihan samalta kuvassa ja osat käyvät muuten useampaan korimalliin. Onko 523i jtn erikoista tässä tilanteessa. Kyllä luulis sopivan kaikkin sama malli. Tuli epävarma olo ettei tilaa turhaan
Tähän malliin ei saa aluperäisenä ccv osia, joutuu vaihtamaan koko venttiilikopan.
Tuolta tilasin omaan täysin samaan autoon:
Kannataa ehdottomasti tilata myös tuo metallinen korkki koska itse ainakin jouduin rikkomaan alkueräisen kun sitä ei millään saanut auki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JVM View PostMoro! Onko M54B30 koneissa yleisiä öljynvuoto kohtia? Itsellä kun antaa hieman reippaammin kaasua, ja pysähtyy liikennevaloihin esimerkiksi, niin öljyn haju tulee kabiiniin, ja välillä tuprauttaa käryä konepellin alta... Ja yleensä tuprauttaa aivan moottorin, ja tulipellin välistä, eli aivan takaosasta. Valuisiko sieltä pakosarjan päälle tai jotain... Venttiilikopan tiiviste hieman falskaa kyllä, mutta aivan moottorin etuosassa, eikä siitä kyllä pakosarjan päälle pääse. Toivottavasti vain venttiilikopan tiiviste... Kyseessä tosiaan e60 m54b30 moottorilla...
Leave a comment:
-
-
Moro! Onko M54B30 koneissa yleisiä öljynvuoto kohtia? Itsellä kun antaa hieman reippaammin kaasua, ja pysähtyy liikennevaloihin esimerkiksi, niin öljyn haju tulee kabiiniin, ja välillä tuprauttaa käryä konepellin alta... Ja yleensä tuprauttaa aivan moottorin, ja tulipellin välistä, eli aivan takaosasta. Valuisiko sieltä pakosarjan päälle tai jotain... Venttiilikopan tiiviste hieman falskaa kyllä, mutta aivan moottorin etuosassa, eikä siitä kyllä pakosarjan päälle pääse. Toivottavasti vain venttiilikopan tiiviste... Kyseessä tosiaan e60 m54b30 moottorilla...
Leave a comment:
-
-
Oisko autosähköasiantuntijaa?
Can bus kommunikaatiovika cd8b. Vika tulee vain 50km ajon jälkeen ja seuraavana aamuna poissa. Estää saman piirin laitteiden toimintaa.
Piiri on F06 sulakkeen takana, mutta voiko tuollaisen sulakkeen vaihtaa ilman juottamista? Ilmeisesti konepellin alla? Voiko sulake olla vain ajoittain viallinen, +50km ajoa?
Johdotukset
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kossu Allu View PostTarkista oma varaosanumero realoem.com :sta ja vertaa sitä ebay:n myyjän ilmoittamaan varaosanumeroon, jos numerot täsmäävät ei muuta kuin tilaamaan. Joskus ebay:n myyjät eivät listaa esim. dieselkoneita ollenkaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ravenmercer View Postpitäisi tilata ccv kit ebaysta e61 523i LCI -08. Briteistä löytyy hyvään hintaan ja nopealla toimituksella, mutta listassa ei näy -08 523i:tä. kaikki muut kyll näkyy. toinen myyjä on hong kongista jonka listassa kyllä näkyy 523i, mutta toimitusaika liian pitkä. Osat näyttävät ihan samalta kuvassa ja osat käyvät muuten useampaan korimalliin. Onko 523i jtn erikoista tässä tilanteessa. Kyllä luulis sopivan kaikkin sama malli. Tuli epävarma olo ettei tilaa turhaan. Joskus ebay:n myyjät eivät listaa esim. dieselkoneita ollenkaan...
Leave a comment:
-
-
ccv kit eroja
pitäisi tilata ccv kit ebaysta e61 523i LCI -08. Briteistä löytyy hyvään hintaan ja nopealla toimituksella, mutta listassa ei näy -08 523i:tä. kaikki muut kyll näkyy. toinen myyjä on hong kongista jonka listassa kyllä näkyy 523i, mutta toimitusaika liian pitkä. Osat näyttävät ihan samalta kuvassa ja osat käyvät muuten useampaan korimalliin. Onko 523i jtn erikoista tässä tilanteessa. Kyllä luulis sopivan kaikkin sama malli. Tuli epävarma olo ettei tilaa turhaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juuså View PostEttei ole sisemmän raidetangon suojakumi paskana, ja sitä myötä stefa rikki hammastangosta? Kerro tänne sitten myös mikä oli vikana kun selviää, aika varmoja pelejä nämä pääsääntösesti on sen suhteen että öljyt pysyy sisällä kun vain suojakumit pysyy ehjänä. Ja näihin aktiiviohjauksen hammastankoihinkin saa korjaussettejä joissa tulee uudet stefat yms.
Osa 12 tai 7 eli pultti syystä tai toisesta löystynyt ja siitä välistä siis vuosi.
Mitään ei vaikuttanut olevan rikki.
Leave a comment:
-
Leave a comment: