memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HC-Tuning
    replied
    Tuossa oma 525xd alkoi työmatkalla pienillä kierroksilla ääntämään turbon paikkeilta normaalia kovemmin. Kaasulta kun löysää niin turbo ulahtaa melko kovasti ja hieman olin öljyn käryäkin haistavanani. Kylmänä on äänellyt minun koko omistus ajan. Nyt ilmenevä ääni on kovempi ja hieman karkeampi sekä havaittavissa pienillä kierroksilla mitä ei oo aikasemmin mielestäni kuulunut. Veikkauksia otetaan vastaan missä vika? Pajalle tilaan ajan mutta kiva olisi tietää jos muilla vastaavia ollut.

    Dpf on paikoillaan ja viime aikoina poltot on lisääntyny. Öljyä ei ole syönyt tämä yksilö. Näytti jopa että ihan ylärajassa olisi kun muistaakseni aikasemmin oli hieman yli puolenvälin.

    Tuossa vastaava ääni joka kuuluu. Esim 0.25s kohdalla
    Last edited by HC-Tuning; 25-06-2018, 17:31.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Täällä ainakin m57tu2 huokaili aika voimakkaasti juuri tuollaisessa tilanteessa kun hiukkassuodatin oli tukossa, sen vaihdon jälkeen ei ole niinkään huokaillut.
    Pitää katsoa dpf paine, viimeksi kun katsoin oli jotain 0,05mbar.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Täällä ainakin m57tu2 huokaili aika voimakkaasti juuri tuollaisessa tilanteessa kun hiukkassuodatin oli tukossa, sen vaihdon jälkeen ei ole niinkään huokaillut.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    N57tu2 huokaa

    Muistaisiko joku mistä aiheutuu dieselissä kaasulta joutokäynnille nopeasti pudottaessa konehuoneesta kuuluva huokaus. Mitään vikakoodeja ei ole ja kaikki toimii muuten normaalisti. Korvakuulolla tulee moottoritilan etu vasemmalta pakosarjan puolelta. Kone käy ja kukkuu normisti ja huokausääni tulee vain nopeasti kierroksia pudottaessa.

    ?

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by Jönssen View Post
    530d suuttimen korjausarvot näytti 2pytylle 1.80 ja 3pytylle 1.55. Pitäskö olla huolissaan?
    Muut sylinterit -1,3-0,5..:think
    Joku voisi sanoa, että pitäisi, mutta mielestäni ei. Korjausarvoihin aika usein tepsii tämä aine: https://www.kiertokanki.com/verkkoka...75&language=fi

    Kaada puoleen tankkiin tököttiä, niin pitäisi parantua arvojen. Ite käytin ko. ainetta, koska suuttimet olivat aika kovaäänisiä - hiljenivät käsittelyn myötä.

    Leave a comment:


  • Jönssen
    replied
    530d e61

    530d suuttimen korjausarvot näytti 2pytylle 1.80 ja 3pytylle 1.55. Pitäskö olla huolissaan?
    Muut sylinterit -1,3-0,5..:think

    Leave a comment:


  • huitoja2
    replied
    Originally posted by ravenmercer View Post
    pitäisi tilata ccv kit ebaysta e61 523i LCI -08. Briteistä löytyy hyvään hintaan ja nopealla toimituksella, mutta listassa ei näy -08 523i:tä. kaikki muut kyll näkyy. toinen myyjä on hong kongista jonka listassa kyllä näkyy 523i, mutta toimitusaika liian pitkä. Osat näyttävät ihan samalta kuvassa ja osat käyvät muuten useampaan korimalliin. Onko 523i jtn erikoista tässä tilanteessa. Kyllä luulis sopivan kaikkin sama malli. Tuli epävarma olo ettei tilaa turhaan

    Tähän malliin ei saa aluperäisenä ccv osia, joutuu vaihtamaan koko venttiilikopan.

    Tuolta tilasin omaan täysin samaan autoon:


    Kannataa ehdottomasti tilata myös tuo metallinen korkki koska itse ainakin jouduin rikkomaan alkueräisen kun sitä ei millään saanut auki.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by JVM View Post
    Moro! Onko M54B30 koneissa yleisiä öljynvuoto kohtia? Itsellä kun antaa hieman reippaammin kaasua, ja pysähtyy liikennevaloihin esimerkiksi, niin öljyn haju tulee kabiiniin, ja välillä tuprauttaa käryä konepellin alta... Ja yleensä tuprauttaa aivan moottorin, ja tulipellin välistä, eli aivan takaosasta. Valuisiko sieltä pakosarjan päälle tai jotain... Venttiilikopan tiiviste hieman falskaa kyllä, mutta aivan moottorin etuosassa, eikä siitä kyllä pakosarjan päälle pääse. Toivottavasti vain venttiilikopan tiiviste... Kyseessä tosiaan e60 m54b30 moottorilla...
    Venttiilikopan tiiviste on yleinen vuotopaikka. Kannattaa vaikka peilillä vilkaista mistä tulee.

    Leave a comment:


  • JVM
    replied
    Moro! Onko M54B30 koneissa yleisiä öljynvuoto kohtia? Itsellä kun antaa hieman reippaammin kaasua, ja pysähtyy liikennevaloihin esimerkiksi, niin öljyn haju tulee kabiiniin, ja välillä tuprauttaa käryä konepellin alta... Ja yleensä tuprauttaa aivan moottorin, ja tulipellin välistä, eli aivan takaosasta. Valuisiko sieltä pakosarjan päälle tai jotain... Venttiilikopan tiiviste hieman falskaa kyllä, mutta aivan moottorin etuosassa, eikä siitä kyllä pakosarjan päälle pääse. Toivottavasti vain venttiilikopan tiiviste... Kyseessä tosiaan e60 m54b30 moottorilla...

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Oisko autosähköasiantuntijaa?

    Can bus kommunikaatiovika cd8b. Vika tulee vain 50km ajon jälkeen ja seuraavana aamuna poissa. Estää saman piirin laitteiden toimintaa.

    Piiri on F06 sulakkeen takana, mutta voiko tuollaisen sulakkeen vaihtaa ilman juottamista? Ilmeisesti konepellin alla? Voiko sulake olla vain ajoittain viallinen, +50km ajoa?


    Johdotukset

    Leave a comment:


  • ravenmercer
    replied
    Originally posted by Kossu Allu View Post
    Tarkista oma varaosanumero realoem.com :sta ja vertaa sitä ebay:n myyjän ilmoittamaan varaosanumeroon, jos numerot täsmäävät ei muuta kuin tilaamaan . Joskus ebay:n myyjät eivät listaa esim. dieselkoneita ollenkaan...
    Pling. Niinpä tietty. Kiitos nopeasta vastauksesta.

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by ravenmercer View Post
    pitäisi tilata ccv kit ebaysta e61 523i LCI -08. Briteistä löytyy hyvään hintaan ja nopealla toimituksella, mutta listassa ei näy -08 523i:tä. kaikki muut kyll näkyy. toinen myyjä on hong kongista jonka listassa kyllä näkyy 523i, mutta toimitusaika liian pitkä. Osat näyttävät ihan samalta kuvassa ja osat käyvät muuten useampaan korimalliin. Onko 523i jtn erikoista tässä tilanteessa. Kyllä luulis sopivan kaikkin sama malli. Tuli epävarma olo ettei tilaa turhaan
    Tarkista oma varaosanumero realoem.com :sta ja vertaa sitä ebay:n myyjän ilmoittamaan varaosanumeroon, jos numerot täsmäävät ei muuta kuin tilaamaan . Joskus ebay:n myyjät eivät listaa esim. dieselkoneita ollenkaan...

    Leave a comment:


  • ravenmercer
    replied
    ccv kit eroja

    pitäisi tilata ccv kit ebaysta e61 523i LCI -08. Briteistä löytyy hyvään hintaan ja nopealla toimituksella, mutta listassa ei näy -08 523i:tä. kaikki muut kyll näkyy. toinen myyjä on hong kongista jonka listassa kyllä näkyy 523i, mutta toimitusaika liian pitkä. Osat näyttävät ihan samalta kuvassa ja osat käyvät muuten useampaan korimalliin. Onko 523i jtn erikoista tässä tilanteessa. Kyllä luulis sopivan kaikkin sama malli. Tuli epävarma olo ettei tilaa turhaan

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Jondos View Post
    Olisi pari kysymystä koskien tuota omaa murheen kryyniä. Eli tuli ostettua tuollainen -04 520i bensa automaattilaatikolla.
    Jos m54 koneella niin kokeilepa hakea tietoa vanoksen tiivisteistä...

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Juuså View Post
    Ettei ole sisemmän raidetangon suojakumi paskana, ja sitä myötä stefa rikki hammastangosta? Kerro tänne sitten myös mikä oli vikana kun selviää, aika varmoja pelejä nämä pääsääntösesti on sen suhteen että öljyt pysyy sisällä kun vain suojakumit pysyy ehjänä. Ja näihin aktiiviohjauksen hammastankoihinkin saa korjaussettejä joissa tulee uudet stefat yms.
    Selvisikin vähällä.


    Osa 12 tai 7 eli pultti syystä tai toisesta löystynyt ja siitä välistä siis vuosi.
    Mitään ei vaikuttanut olevan rikki.

    Leave a comment:

Working...
X