Käynnistämisongelmiin en osaa ottaa kantaa mutta mulla alavääntöjen totaalisen katoamisen teki imusarjan alla oleva egr:ää ohjaava venttiili.
Vian pystyi rajaamaan tulppaamalla egr:n ohjausletkun jolloin vedot palautuivat. Voi olla toki aivan eri viasta kyse mutta ehkä testaamisen arvoinen asia.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bemmister View PostAuto oli yön latauksessa ja lähti aamulla kuitenkin käyntiin. Ilmansuodatin nyt vaihdettu ja tutkittu ahtoputkien tiiviydet, polttoainesuodin myös tulossa vaihtoon.
INPAlla ei näytä mitään koodeja, ISTAlla sen sijaan nyt antoi ensimmäistä kertaa turboon liittyvän koodin:
004530 DDE: Charge-air pressure control, control deviation
Ahtopaineet tyhjäkäynnillä n. 1 bar, ajossa 1,5bar ja ylärekisterissä 2,5bar.
Onko tuossa siivet jumissa vai jokin servovika mahdollisesti?
Leave a comment:
-
-
alavääntö edelleen kadoksissa
Originally posted by atcc View PostOisko polttoainesuodatin tukossa tai tankkipumppu rikki. Antaako mitä vikakoodeja?
Auto oli yön latauksessa ja lähti aamulla kuitenkin käyntiin. Ilmansuodatin nyt vaihdettu ja tutkittu ahtoputkien tiiviydet, polttoainesuodin myös tulossa vaihtoon.
INPAlla ei näytä mitään koodeja, ISTAlla sen sijaan nyt antoi ensimmäistä kertaa turboon liittyvän koodin:
004530 DDE: Charge-air pressure control, control deviation
Ahtopaineet tyhjäkäynnillä n. 1 bar, ajossa 1,5bar ja ylärekisterissä 2,5bar.
Onko tuossa siivet jumissa vai jokin servovika mahdollisesti?
Leave a comment:
-
-
Vaikuttaako E60 523i (N52) väärin näyttävä ulkolämpötila-anturi mihinkään muuhun, kuin siihen että mittaristossa näkyy ulkolämpötila väärin? Käyttääkö auto ulkolämpötilan tietoa mihinkään? Minulla näyttää melkein aina ulkolämpötilamittari ihan liikaa.
Mikä näissä antureissa on OEM-valmistaja vai voiko näissä pistää halvimman tarvikkeen?Last edited by PacoCrunz; 09-08-2018, 19:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemmister View PostAlaväännössä ollu häikkää pari päivää, varsinkin D-puolella ennen 2500rpm ei tapahdu oikein mitään, S-puoli toiminut hiukka paremmin.
Moottorin käynti muuten normaalia ollut, ehkä hiukan kuulunut suhinaa joka viittaisi ilmavuotoon. Hehkujumppa tehty vastikään, vikakoodeja ei anna oikein mitään oleellista. Nyt kävin kokeilemassa lenkin, jonka jälkeen maf:in piuha irti kokeeksi ja oli tarkoitus katsella ahtoja inpalla.
Yhtäkkiä ei käynnistynyt ollenkaan, ei piuha kiinni eikä paikoillaan.
Powerfläshin ohjelma löytyy autosta.
Voiko polttoainepuolella olla häikkää vai miksi yhtäkkiä vain starttauttaa eikä käynnisty?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostNuo on sen näköiset että niitä on jo fiksattu aika reilusti. Ja toisekseen se ylälaidan oranssin valon tila kerää toisessa aikamoisesti kosteutta ja toisessa vähän. Saako tuota kosteutta mitenkään pois?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Shatter View PostMahdottoman iso työ vaihtaa pelkät lasit, enkä kokeilleena voi suositella ollenkaan.. Itse tilasin edellisvuonna yhden parin vaihtolaseja ja paljastui että niistä puuttui mm. krominen vilkun suoja. Alkuperäisissä kromiset suojat eivät ole irrotettavia ja vaikka ne nätisti saikin "rikottua" irti ei tarvikelaseissa olevat kohdistustapit ole oikeassa kohtaa ja liian paksutkin vielä. Irroittaessa kromiosaan jäi myös heti sormenjäljet ja pinta lähti irtoilemaan. Ei siis ole millään tasolla ns. bolt-on homma ja epäilen että alkuperäisen veroista ei tuloksesta saa.
Jos vanhat eivät ole kovin kalkkeutuneet sisältä suosittelen viemään vaikka fixarille kiillotukseen mikäli ei itse jaksa/halua harrastella.Aika rajutkin lähtökohdat saa melkein uudenveroisiksi eikä kustanna paljoa vrt. uusiin umpioihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostSigun auton ajovalojen lasit alkaa olla vaihtokunnossa. Onko näiden vaihtamisessa jotain haasteita? Käykö umpioihin mitkä vaan markkinoilla olevat lasit eli onko väliä jos ostaa "halvemmasta" päästä olevat? Aika monen hintaista näkyy tarjolla olevan.
Autossa on xenon umpiot kaarrevaloilla jos sillä nyt on jotain merkitystä.
Jos vanhat eivät ole kovin kalkkeutuneet sisältä suosittelen viemään vaikka fixarille kiillotukseen mikäli ei itse jaksa/halua harrastella.Aika rajutkin lähtökohdat saa melkein uudenveroisiksi eikä kustanna paljoa vrt. uusiin umpioihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huupi View PostMikä moottori eli vuosimalli? M57N:ssä ainakin pakoputken lähtö pulttiliitoksella, kun M57N2:ssa pannalla - eivät sovi suorilta ristiin. Kokohan se on erona noissa, oletan ja toivon, että suhteellisen suoraan sopii M57N 30d ahdin 25d ahtimen tilalle omassa projektissani. Missä noita 530d ahtimia on jatkuvasti myynnissä? Minä en löydä montaakaan. :think
Leave a comment:
-
-
Sigun auton ajovalojen lasit alkaa olla vaihtokunnossa. Onko näiden vaihtamisessa jotain haasteita? Käykö umpioihin mitkä vaan markkinoilla olevat lasit eli onko väliä jos ostaa "halvemmasta" päästä olevat? Aika monen hintaista näkyy tarjolla olevan.
Autossa on xenon umpiot kaarrevaloilla jos sillä nyt on jotain merkitystä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostMitä eroa 525d ja 530d ahtimella? Muija pikkuveljen 525d ahdin paskana, ei meinaa löytyä uutta järkevään hintaan. 530d ahtimia jatkuvasti myynnissä , melkein puolet halvemmalla kuin 525d ahtimia. Mitä joutuu tekemään että sopii paikalleen vai onko bolt on? :think
Leave a comment:
-
-
530d alavääntö puutui ja nyt ei käynnisty
Alaväännössä ollu häikkää pari päivää, varsinkin D-puolella ennen 2500rpm ei tapahdu oikein mitään, S-puoli toiminut hiukka paremmin.
Moottorin käynti muuten normaalia ollut, ehkä hiukan kuulunut suhinaa joka viittaisi ilmavuotoon. Hehkujumppa tehty vastikään, vikakoodeja ei anna oikein mitään oleellista. Nyt kävin kokeilemassa lenkin, jonka jälkeen maf:in piuha irti kokeeksi ja oli tarkoitus katsella ahtoja inpalla.
Yhtäkkiä ei käynnistynyt ollenkaan, ei piuha kiinni eikä paikoillaan.
Powerfläshin ohjelma löytyy autosta.
Voiko polttoainepuolella olla häikkää vai miksi yhtäkkiä vain starttauttaa eikä käynnisty?
Leave a comment:
-
-
Mitä eroa 525d ja 530d ahtimella? Muija pikkuveljen 525d ahdin paskana, ei meinaa löytyä uutta järkevään hintaan. 530d ahtimia jatkuvasti myynnissä , melkein puolet halvemmalla kuin 525d ahtimia. Mitä joutuu tekemään että sopii paikalleen vai onko bolt on? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostE61 oikeanpuolen sisempi takavalo on irronnut itsekseen. Auto seisonut pihassa auringossa huhtikuulta asti. Asennukset tehty joskus 4 vuotta sitten Laakkosella kun takaluukku vaihdettiin. Valon voi painaa sisään mutta ei jää sinne. Vaatinee purkamisen sisäkautta vai onko tuosta jotain hajonnut? Valo ei näytä olevan asemoitu oikein suhteessa takakonttiin.
Mulla on e61 LCI takaluukussa oleva oikea valo jakanut plingplongia jo jonkin aikaa, herjaa toimimatonta peruutusvaloa. Parkki (loisteputket?) ei myöskään näy toimivan enää ollenkaan. Sumuvalo jostain syystä pelaa, ainakin vielä jokin päivä sitten.
Takaluukun johtosarja on jokin vuosi sitten turattu kuntoon, eikä autossa ole ollenkaan muita tyypillisiä vikoja, joita johtosarja aiheuttaa..ainakaan ymmärtääkseni.
Kysymys kuuluu, että onko tuossa jokin tyypillinen vika?
Millä tavoin on näppärin korjata? Uusi lamppu?
Leave a comment:
-
Leave a comment: