memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • daro
    replied
    Käynnistämisongelmiin en osaa ottaa kantaa mutta mulla alavääntöjen totaalisen katoamisen teki imusarjan alla oleva egr:ää ohjaava venttiili.

    Vian pystyi rajaamaan tulppaamalla egr:n ohjausletkun jolloin vedot palautuivat. Voi olla toki aivan eri viasta kyse mutta ehkä testaamisen arvoinen asia.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by Bemmister View Post
    Auto oli yön latauksessa ja lähti aamulla kuitenkin käyntiin. Ilmansuodatin nyt vaihdettu ja tutkittu ahtoputkien tiiviydet, polttoainesuodin myös tulossa vaihtoon.


    INPAlla ei näytä mitään koodeja, ISTAlla sen sijaan nyt antoi ensimmäistä kertaa turboon liittyvän koodin:


    004530 DDE: Charge-air pressure control, control deviation


    Ahtopaineet tyhjäkäynnillä n. 1 bar, ajossa 1,5bar ja ylärekisterissä 2,5bar.


    Onko tuossa siivet jumissa vai jokin servovika mahdollisesti?
    Turbovika ei oikein selitä tuota käynnistymättömyyttä. Siipien jumiminen tai rikkinäinen säädin selittäisi hukkuneen alaväännön

    Leave a comment:


  • Bemmister
    replied
    alavääntö edelleen kadoksissa

    Originally posted by atcc View Post
    Oisko polttoainesuodatin tukossa tai tankkipumppu rikki. Antaako mitä vikakoodeja?

    Auto oli yön latauksessa ja lähti aamulla kuitenkin käyntiin. Ilmansuodatin nyt vaihdettu ja tutkittu ahtoputkien tiiviydet, polttoainesuodin myös tulossa vaihtoon.


    INPAlla ei näytä mitään koodeja, ISTAlla sen sijaan nyt antoi ensimmäistä kertaa turboon liittyvän koodin:


    004530 DDE: Charge-air pressure control, control deviation


    Ahtopaineet tyhjäkäynnillä n. 1 bar, ajossa 1,5bar ja ylärekisterissä 2,5bar.


    Onko tuossa siivet jumissa vai jokin servovika mahdollisesti?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    05vm 525.eli eikös tuo ole m57n:think
    Todennäköisesti, mutta katsoisin vielä vin:llä. Jollain purkaamolla Suomessa oli ainakin 2056-ahdin eli 525d m57n ~300€, kun eilen katselin.

    Leave a comment:


  • PacoCrunz
    replied
    Vaikuttaako E60 523i (N52) väärin näyttävä ulkolämpötila-anturi mihinkään muuhun, kuin siihen että mittaristossa näkyy ulkolämpötila väärin? Käyttääkö auto ulkolämpötilan tietoa mihinkään? Minulla näyttää melkein aina ulkolämpötilamittari ihan liikaa.

    Mikä näissä antureissa on OEM-valmistaja vai voiko näissä pistää halvimman tarvikkeen?
    Last edited by PacoCrunz; 09-08-2018, 19:53.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by Bemmister View Post
    Alaväännössä ollu häikkää pari päivää, varsinkin D-puolella ennen 2500rpm ei tapahdu oikein mitään, S-puoli toiminut hiukka paremmin.

    Moottorin käynti muuten normaalia ollut, ehkä hiukan kuulunut suhinaa joka viittaisi ilmavuotoon. Hehkujumppa tehty vastikään, vikakoodeja ei anna oikein mitään oleellista. Nyt kävin kokeilemassa lenkin, jonka jälkeen maf:in piuha irti kokeeksi ja oli tarkoitus katsella ahtoja inpalla.

    Yhtäkkiä ei käynnistynyt ollenkaan, ei piuha kiinni eikä paikoillaan.

    Powerfläshin ohjelma löytyy autosta.

    Voiko polttoainepuolella olla häikkää vai miksi yhtäkkiä vain starttauttaa eikä käynnisty?
    Oisko polttoainesuodatin tukossa tai tankkipumppu rikki. Antaako mitä vikakoodeja?

    Leave a comment:


  • Juuså
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Nuo on sen näköiset että niitä on jo fiksattu aika reilusti. Ja toisekseen se ylälaidan oranssin valon tila kerää toisessa aikamoisesti kosteutta ja toisessa vähän. Saako tuota kosteutta mitenkään pois?
    Pre-lci valot kyseessä, ei ole mahdoton temppu mutta työlästä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Mahdottoman iso työ vaihtaa pelkät lasit, enkä kokeilleena voi suositella ollenkaan.. Itse tilasin edellisvuonna yhden parin vaihtolaseja ja paljastui että niistä puuttui mm. krominen vilkun suoja. Alkuperäisissä kromiset suojat eivät ole irrotettavia ja vaikka ne nätisti saikin "rikottua" irti ei tarvikelaseissa olevat kohdistustapit ole oikeassa kohtaa ja liian paksutkin vielä. Irroittaessa kromiosaan jäi myös heti sormenjäljet ja pinta lähti irtoilemaan. Ei siis ole millään tasolla ns. bolt-on homma ja epäilen että alkuperäisen veroista ei tuloksesta saa.

    Jos vanhat eivät ole kovin kalkkeutuneet sisältä suosittelen viemään vaikka fixarille kiillotukseen mikäli ei itse jaksa/halua harrastella. Aika rajutkin lähtökohdat saa melkein uudenveroisiksi eikä kustanna paljoa vrt. uusiin umpioihin.
    Nuo on sen näköiset että niitä on jo fiksattu aika reilusti. Ja toisekseen se ylälaidan oranssin valon tila kerää toisessa aikamoisesti kosteutta ja toisessa vähän. Saako tuota kosteutta mitenkään pois?

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Sigun auton ajovalojen lasit alkaa olla vaihtokunnossa. Onko näiden vaihtamisessa jotain haasteita? Käykö umpioihin mitkä vaan markkinoilla olevat lasit eli onko väliä jos ostaa "halvemmasta" päästä olevat? Aika monen hintaista näkyy tarjolla olevan.

    Autossa on xenon umpiot kaarrevaloilla jos sillä nyt on jotain merkitystä.
    Mahdottoman iso työ vaihtaa pelkät lasit, enkä kokeilleena voi suositella ollenkaan.. Itse tilasin edellisvuonna yhden parin vaihtolaseja ja paljastui että niistä puuttui mm. krominen vilkun suoja. Alkuperäisissä kromiset suojat eivät ole irrotettavia ja vaikka ne nätisti saikin "rikottua" irti ei tarvikelaseissa olevat kohdistustapit ole oikeassa kohtaa ja liian paksutkin vielä. Irroittaessa kromiosaan jäi myös heti sormenjäljet ja pinta lähti irtoilemaan. Ei siis ole millään tasolla ns. bolt-on homma ja epäilen että alkuperäisen veroista ei tuloksesta saa.

    Jos vanhat eivät ole kovin kalkkeutuneet sisältä suosittelen viemään vaikka fixarille kiillotukseen mikäli ei itse jaksa/halua harrastella. Aika rajutkin lähtökohdat saa melkein uudenveroisiksi eikä kustanna paljoa vrt. uusiin umpioihin.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Mikä moottori eli vuosimalli? M57N:ssä ainakin pakoputken lähtö pulttiliitoksella, kun M57N2:ssa pannalla - eivät sovi suorilta ristiin. Kokohan se on erona noissa, oletan ja toivon, että suhteellisen suoraan sopii M57N 30d ahdin 25d ahtimen tilalle omassa projektissani. Missä noita 530d ahtimia on jatkuvasti myynnissä? Minä en löydä montaakaan. :think
    05vm 525.eli eikös tuo ole m57n:think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Sigun auton ajovalojen lasit alkaa olla vaihtokunnossa. Onko näiden vaihtamisessa jotain haasteita? Käykö umpioihin mitkä vaan markkinoilla olevat lasit eli onko väliä jos ostaa "halvemmasta" päästä olevat? Aika monen hintaista näkyy tarjolla olevan.

    Autossa on xenon umpiot kaarrevaloilla jos sillä nyt on jotain merkitystä.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Mitä eroa 525d ja 530d ahtimella? Muija pikkuveljen 525d ahdin paskana, ei meinaa löytyä uutta järkevään hintaan. 530d ahtimia jatkuvasti myynnissä , melkein puolet halvemmalla kuin 525d ahtimia. Mitä joutuu tekemään että sopii paikalleen vai onko bolt on? :think
    Mikä moottori eli vuosimalli? M57N:ssä ainakin pakoputken lähtö pulttiliitoksella, kun M57N2:ssa pannalla - eivät sovi suorilta ristiin. Kokohan se on erona noissa, oletan ja toivon, että suhteellisen suoraan sopii M57N 30d ahdin 25d ahtimen tilalle omassa projektissani. Missä noita 530d ahtimia on jatkuvasti myynnissä? Minä en löydä montaakaan. :think

    Leave a comment:


  • Bemmister
    replied
    530d alavääntö puutui ja nyt ei käynnisty

    Alaväännössä ollu häikkää pari päivää, varsinkin D-puolella ennen 2500rpm ei tapahdu oikein mitään, S-puoli toiminut hiukka paremmin.

    Moottorin käynti muuten normaalia ollut, ehkä hiukan kuulunut suhinaa joka viittaisi ilmavuotoon. Hehkujumppa tehty vastikään, vikakoodeja ei anna oikein mitään oleellista. Nyt kävin kokeilemassa lenkin, jonka jälkeen maf:in piuha irti kokeeksi ja oli tarkoitus katsella ahtoja inpalla.

    Yhtäkkiä ei käynnistynyt ollenkaan, ei piuha kiinni eikä paikoillaan.

    Powerfläshin ohjelma löytyy autosta.

    Voiko polttoainepuolella olla häikkää vai miksi yhtäkkiä vain starttauttaa eikä käynnisty?

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Mitä eroa 525d ja 530d ahtimella? Muija pikkuveljen 525d ahdin paskana, ei meinaa löytyä uutta järkevään hintaan. 530d ahtimia jatkuvasti myynnissä , melkein puolet halvemmalla kuin 525d ahtimia. Mitä joutuu tekemään että sopii paikalleen vai onko bolt on? :think

    Leave a comment:


  • miq
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    E61 oikeanpuolen sisempi takavalo on irronnut itsekseen. Auto seisonut pihassa auringossa huhtikuulta asti. Asennukset tehty joskus 4 vuotta sitten Laakkosella kun takaluukku vaihdettiin. Valon voi painaa sisään mutta ei jää sinne. Vaatinee purkamisen sisäkautta vai onko tuosta jotain hajonnut? Valo ei näytä olevan asemoitu oikein suhteessa takakonttiin.
    Tähän liittyen asian vierestä..
    Mulla on e61 LCI takaluukussa oleva oikea valo jakanut plingplongia jo jonkin aikaa, herjaa toimimatonta peruutusvaloa. Parkki (loisteputket?) ei myöskään näy toimivan enää ollenkaan. Sumuvalo jostain syystä pelaa, ainakin vielä jokin päivä sitten.
    Takaluukun johtosarja on jokin vuosi sitten turattu kuntoon, eikä autossa ole ollenkaan muita tyypillisiä vikoja, joita johtosarja aiheuttaa..ainakaan ymmärtääkseni.

    Kysymys kuuluu, että onko tuossa jokin tyypillinen vika?
    Millä tavoin on näppärin korjata? Uusi lamppu?

    Leave a comment:

Working...
X