memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Samii- View Post
    Mites kun mulla on tuossa e60 kaksi ajastinta webasto valikossa mutta ei ole kuin se venttiilin aukaisin eikä sitä lämmitys valikkoa sen alapuolella. Mites onko tuossa webastoa silloin vai ei?
    Webasto valikko? I-driveen tulee lämmitys tuuletuksen lisäksi vain, jos webasto on esilämmittävä. Eli vaikka lämmitysvaihtoehtoa ei ole autossa voi silti olla tehdas webasto. Varustelistasta näet onko alkuperäistä webasto vai ei.

    Leave a comment:


  • Samii-
    replied
    Mites kun mulla on tuossa e60 kaksi ajastinta webasto valikossa mutta ei ole kuin se venttiilin aukaisin eikä sitä lämmitys valikkoa sen alapuolella. Mites onko tuossa webastoa silloin vai ei?

    Leave a comment:


  • Bertram
    replied
    Reaktiotangot sport-alustaan

    Pian tulee ajankohtaiseksi etuakselin reaktio- ja tukivarsien vaihtojumppa. Varmuuden vuoksi kysymys: Ovatko tukivarret identtiset normi- ja sport-alustan kesken?

    Eli sopiiko esim tämä pre-LCI E61-sport alustaan?:


    Mistä suosittelette hankkimaan setin?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by izzuL View Post
    E61 530 xd Lci Joka ravistaa autoa kun autossa ns. vetopäällä pienellä vauhdilla.
    Tutina vaihtelee hieman kierrosten mukaan ja loppuu heti kun höllää kaasun, tasakaasulla/ vauhdissa tutina ei tunnu.

    Vaihdoimme juuri kardaanin ja ongelma pieneni selvästi :think kardaanissa oli kulumaa ja osa ongelmasta poistui mutta osa jäi.
    Epäilemme että jossain vetoakselissa olisi tämä vika mutta vaikea paikantaa.

    Saako Xdriven etuvedon jotenkin pois päältä ja pystyyko autolla ajamaan testilenkin hajoitamatta mitään paikkoja? Jos etuvedon saa pois ja koeajolla tutina loppuu niin on vika etu kardaaneissa todennäköisesti.
    Vaihda jakolaatikon öljyt ja nollaa adaptaatiot. Huonot öljyt jakolaatikossa aiheuttaa tuota. Luultavasti siellä on jo vikakoodi niistä öljyistä, jos vikakoodit lukee INPA/ISTA/DIS, jollainen halvalla yleisterillä ei välttämättä saa kaikkia koodeja luettua.

    Leave a comment:


  • izzuL
    replied
    Etuvedon pois kytkentä

    E61 530 xd Lci Joka ravistaa autoa kun autossa ns. vetopäällä pienellä vauhdilla.
    Tutina vaihtelee hieman kierrosten mukaan ja loppuu heti kun höllää kaasun, tasakaasulla/ vauhdissa tutina ei tunnu.

    Vaihdoimme juuri kardaanin ja ongelma pieneni selvästi :think kardaanissa oli kulumaa ja osa ongelmasta poistui mutta osa jäi.
    Epäilemme että jossain vetoakselissa olisi tämä vika mutta vaikea paikantaa.

    Saako Xdriven etuvedon jotenkin pois päältä ja pystyyko autolla ajamaan testilenkin hajoitamatta mitään paikkoja? Jos etuvedon saa pois ja koeajolla tutina loppuu niin on vika etu kardaaneissa todennäköisesti.

    Leave a comment:


  • tl72
    replied
    Elv engaged! Move steering wheel Pamahtaa nyt aina startatessa näytölle,nollasin vikakoodit mutta tämä jäi control messageihin,nyt on keltaisella hälytys ja pystyy ajamaan ,kuinkas nopeasti tämä hälytys muuttuu punaiseksi ?

    Leave a comment:


  • vene67
    replied
    E60 ja jarruttaessa ravisti rattia varsinkin kun oli hetken ajanut.

    Tuo alkoi hetki etujarrulevyjen/palojen uusimisen jälkeen, joten ajattelin niiden olevan kierot. (Brembot)
    Noin samoihin aikoihin alkoi myös laakeriääntä kuulua, mutta ääni ei muuttunut kaarrellessa, eikä 12-6 9-15 kohdista rengasta heiluttaessa tuntunut väljää ja muutenkaan laakerit rohissu tai äännellyt kun purki jarrusatulan paloineen pois. No katsastuksessakaan ei laakereista valittanut.

    Ääni/vaihteleva ratin ravistus jarrutuksissa alkoi jo ärsyttää 3-4kk kuluttua ja nyt kun etupyörän laakerit uusittu niin hävis tietenkin ääni, mutta myös jarruravistus.

    Ei olisi heti tullut mieleen, että lähes oireettomat laakerit tuota aiheutti. Varmaan alkavaa väljyyttä tuennassa, jotka tuohon liittyi. Nyt kuitenkin kulku niin kuin pitää.
    No testataan vielä muutama päivä ja toivotaan mukavia jarrutuksia senkin jälkeen.

    Ajettu vasta 375t
    Last edited by vene67; 12-07-2018, 11:32.

    Leave a comment:


  • Habaza
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos EGR on softasta pois, niin ei kyllä tule mitään vikakoodeja siitä. Kävitkö itse tuikulla ottamassa softan? Jos näin, kannattaa laittaa hänelle viestiä. Eli eiköhän se ongelma nyt selvinnyt. Mainitsin EGR kun ongelma vaikutti tyypilliseltä EGR ongelmalta.
    Juu tuikku itse teki ohjelmoinnin. Täytyy laitta viestiä hänelle, jospa ongelman saisi pois päiväjärjestyksestä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Habaza View Post
    Nyt tulppasin EGR-venttiilin mekaanisesti peltilätkällä ja tiivisteliimalla, toimi 150km hyvin ja sitten syttyi häiriövalo ja vikakoodi: DDE: Exhaust-gas recirculation.
    Pitäisikö tuota tulla jos ohjelmallisesti poistettu?
    Jos EGR on softasta pois, niin ei kyllä tule mitään vikakoodeja siitä. Kävitkö itse tuikulla ottamassa softan? Jos näin, kannattaa laittaa hänelle viestiä. Eli eiköhän se ongelma nyt selvinnyt. Mainitsin EGR kun ongelma vaikutti tyypilliseltä EGR ongelmalta.

    Leave a comment:


  • Habaza
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko EGR-mekaanisesti tulpattu?

    Nyt tulppasin EGR-venttiilin mekaanisesti peltilätkällä ja tiivisteliimalla, toimi 150km hyvin ja sitten syttyi häiriövalo ja vikakoodi: DDE: Exhaust-gas recirculation.
    Pitäisikö tuota tulla jos ohjelmallisesti poistettu?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Jep eli ruosteet ja muut alta pois mutta mitä muuta tarkoitat? (Sori, olen lomalla ja nyt ei ajatus oikein juokse)
    Sitä, että levy on oltava tukevasti kiinni navassa, se yksi levyä kiinni pitävä ruuvi ei siihen riitä. Varmasti näkyy heittoa, jos levy on vain sillä yhdelle ruuvilla kiinni testatessa.

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kannattaa sitten muistaa, että se yksi levyä kiinni pitävä ruuvi ei riitä pitämään levyä suorassa.
    Jep eli ruosteet ja muut alta pois mutta mitä muuta tarkoitat? (Sori, olen lomalla ja nyt ei ajatus oikein juokse)

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by revote View Post
    No tämän toki pystyin itsekin kuvittelemaan mutta onko tämä siis riittävä tarkkuus suoruuden varmistamiseksi?
    No kyllähän noinkin sen voi tarkistaa, jos jaksaa siihen jonkun sipivan rakennelman virittää. Tarkkuus riippuu ihan minkälaisen rakennelman siihen tekee. Kannattaa sitten muistaa, että se yksi levyä kiinni pitävä ruuvi ei riitä pitämään levyä suorassa.

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Originally posted by korhone_ View Post
    Joku kiintopiste hyvin lähelle jarrulevyä ja jos levyn reuna jossain kohti hipoo em. kiintopistettä niin sillon on kiero tai ruostetta/jotain muuta shaibaa levyn ja navan välissä.
    No tämän toki pystyin itsekin kuvittelemaan mutta onko tämä siis riittävä tarkkuus suoruuden varmistamiseksi?

    Leave a comment:


  • Agee-
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Kerro ihmeessä lisää kun ilmiselvästi itse en tiedä että miten?
    Joku kiintopiste hyvin lähelle jarrulevyä ja jos levyn reuna jossain kohti hipoo em. kiintopistettä niin sillon on kiero tai ruostetta/jotain muuta shaibaa levyn ja navan välissä.

    Leave a comment:

Working...
X