memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Markkanenn
    replied
    Originally posted by rotaN View Post
    en mene varmaks sanomaan mutta eikös ne katsastuksessa tarkista että se hitupönttö löytyy sieltä. sen takiahan nämä pöntöt yleensä tyhjennetään mutta kuoret jätetään paikalleen, näin ainakin itselläni.
    Ja mistäs katsastussetä tietää sanoa että 2004 vuonna käyttöönotetussa autossa on tehtaalta lähtien ollut DPF? Myös trafin sivuilla on joku palvelu jossa näkee auton rekisteritunnuksella auton päästöluokan ja muita tietoja ja siellä on kohta ”hiukkassuodatin tai vastaava” jossa lukee ei. Miksi siellä lukee ei jos leimasetä saa kuitenkin kaivettua tiedon että autossa on ollut alun alkaen dpf?

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by rotaN View Post
    en mene varmaks sanomaan mutta eikös ne katsastuksessa tarkista että se hitupönttö löytyy sieltä. sen takiahan nämä pöntöt yleensä tyhjennetään mutta kuoret jätetään paikalleen, näin ainakin itselläni.
    Sama täällä, mutta kaverilla taas suoraputki ja menee joka kerta läpi. Itse suosittelen tyhjennystä ennemmin kuin vaihtoa suoraan putkeen.

    Leave a comment:


  • rotaN
    replied
    Originally posted by Markkanenn View Post
    E61 530d:ssä takapönttö näyttää rapealta ja dpffä alkaa näyttämään tukkoisuuden merkkejä. Meneekö alkupään e6x takapönttö ja keskipätkä jossa ei ole dpf autoon jossa dpf? Näin saisi dpf:fän kivuttomasti pois. Vai onko alkupätkäkin (downpipe?) eri? E61 530d 2004/10.
    en mene varmaks sanomaan mutta eikös ne katsastuksessa tarkista että se hitupönttö löytyy sieltä. sen takiahan nämä pöntöt yleensä tyhjennetään mutta kuoret jätetään paikalleen, näin ainakin itselläni.

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    E61 530d:ssä takapönttö näyttää rapealta ja dpffä alkaa näyttämään tukkoisuuden merkkejä. Meneekö alkupään e6x takapönttö ja keskipätkä jossa ei ole dpf autoon jossa dpf? Näin saisi dpf:fän kivuttomasti pois. Vai onko alkupätkäkin (downpipe?) eri? E61 530d 2004/10.

    Leave a comment:


  • Timber
    replied
    Originally posted by rotaN View Post
    kolmas kesä menossa, tähän mennessä ei muuta kuin perushuollot ja alustaan muutamia osia, ei mitään vikaa mikä ois haitannu käyttöä..

    onko jossain saatavilla e61 perän korkeudensäätöön tarkoitettuja säädettäviä tankoja? tietääkseni nuita on ainakin joskus tullut säädettävien alustojen (etutolppien)mukana mutta en löytänyt goolella.

    kyllä, on tiedossa että onnistuu inpalla jne mutta kun en sitä omista ja ei viittis joka kerta kun vaihtaa kesä/nasta renkaat niin käyttää jossain säädettävänä.
    INPAlla tosiaan onnistuu, mutta jos ei sitä innosta räplätä ja muualta ei löydy nii askartelemalla-paskartelemalla saa kierretangosta ja kulmanivelistä tehtyä sopivat... esim. https://www.biltema.fi/rakentaminen/...vel-2000020137
    Last edited by Timber; 29-07-2018, 23:43.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by rotaN View Post
    kolmas kesä menossa, tähän mennessä ei muuta kuin perushuollot ja alustaan muutamia osia, ei mitään vikaa mikä ois haitannu käyttöä..

    onko jossain saatavilla e61 perän korkeudensäätöön tarkoitettuja säädettäviä tankoja? tietääkseni nuita on ainakin joskus tullut säädettävien alustojen (etutolppien)mukana mutta en löytänyt goolella.

    kyllä, on tiedossa että onnistuu inpalla jne mutta kun en sitä omista ja ei viittis joka kerta kun vaihtaa kesä/nasta renkaat niin käyttää jossain säädettävänä.
    Eikö olisi vaan helpompi hankkia se INPA? Tarvii siitä nyt muuhunkin kun perän korkeuden säätöön, jos autoa itse roplaa.

    Leave a comment:


  • rotaN
    replied
    kolmas kesä menossa, tähän mennessä ei muuta kuin perushuollot ja alustaan muutamia osia, ei mitään vikaa mikä ois haitannu käyttöä..

    onko jossain saatavilla e61 perän korkeudensäätöön tarkoitettuja säädettäviä tankoja? tietääkseni nuita on ainakin joskus tullut säädettävien alustojen (etutolppien)mukana mutta en löytänyt goolella.

    kyllä, on tiedossa että onnistuu inpalla jne mutta kun en sitä omista ja ei viittis joka kerta kun vaihtaa kesä/nasta renkaat niin käyttää jossain säädettävänä.

    Leave a comment:


  • jhelen
    replied
    Riippuu vähän paljonko ajettu ja paljonko tulee vuodessa. Mutta itsellä max 10 kk ilman hoitoa. Aina sitä kerran vuodessa tulee jotain öljynvaihdon lisäksi. Mutta niin on talouden kaikkiin muihin autoihinkin tullut. Vähiten huoltoja tullut yllättäen uutena ostettuun, mutta kun siihen tuli se 80 tkm mittariin niin alkoi se "huoltokierre" siihenkin.

    Leave a comment:


  • tl72
    replied
    Mikäs on pisin aika että bemari on ehjä,auto recordista katsoin niin oma auto on ollut huollossa noin 4 kertaa vuodessa ja itse omistanut vuoden jona aikana korjattu 9 eri vikaa ja tässä ei ole öljyn vaihdot mukana.:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Kruiseri View Post
    Minkä näköinen on sulakekaaviossa sisäilman puhaltimen kuvake?
    No sehän riippuu täysin kenen sähkökaavioita katsot, BMW omissa lukee osan kohdalla nimi, joten ei tarvitse arpoa mikä on sisäilman puhallin kaaviossa.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by OEM View Post
    E60 takakontti lävähtää auki? Eipä näky kaasujousia, varmaan joku stopperi jossain mikä pitäisi uusia? :think
    Originally posted by huupi View Post
    Sama vika. Siellä oikean puoleisen vieterin sisällä on vaimennin, joka näissä näkyy olevan kovin yleinen särkymiskohde. Uusi tulee vieterin kanssa ja maksaa ihan rahaa. Moni on haalinut käytettyjä ebaystä, mutta itse en ole vielä sille tielle lähtenyt. Jotain aftermarket settejä löytyy vajaalla satasella, mutta niistä en ole kokemuksia kuullut.:think
    Kokeilin budjettiratkaisua tähän murheeseen ja tilasin Ebay:n kautta Kiinasta uuden jousi/vaimenninpaketin, kun oli niiin halpa. Jonkun pienen alennuksenkin tuosta sain, kun alle 32 euroa oli toimitettuna. Toimituskin oli erittäin nopea, sillä kuudentena arkipäivän tilauksesta kolahti postilaatikkoon. Ainakin kymmenkunta takaluukun avauskertaa on nyt toiminut hienosti. Vaihtotyössä "ei mene kuin sekunti", mutta kannattaa kannatella luukkua, kun vanhaa pakettia on irroittamassa, sillä luukku tulee muuten niskaan.

    Leave a comment:


  • Kruiseri
    replied
    Minkä näköinen on sulakekaaviossa sisäilman puhaltimen kuvake?

    Leave a comment:


  • daro
    replied
    EGR:n ohjausletku tulpattu ja tehot palautuivat. Tämä (https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...2-m57s-oe.html) ilmeisesti vaihtoon?

    Leave a comment:


  • daro
    replied
    E61 lci 530d rupesi eilen temppuilemaan, alle ~2.5krpm ei tapahdu mitään, empii tovin aikaa kun kaasua painaa ja sitten kierrosten noustua kiihtyy jollainlailla. Vikakoodeja en tähän hätään pääse lukemaan kun torquella ja sieltä oli joku P3263 tjsp. joka jonkin googlauksen mukaan viittaisi maffiin. Noh, maffin ostin ja tietysti se ei auttanut mitään.

    Seurasin ahtopaineita ja eivät nouse kunnolla ennen kun noilla aiemmin mainituilla kierroksilla. Voikohan ahtovuoto tehdä tällaista, vai lieneekö vika jossain ahtopaineensäätöventtiilissä tjsp? Vikakoodit pitäisi päästä lukemaan mutta jos oireet viittaisi selkeästi johonkin tiettyyn vikaan niin sillä kyselen jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • jnafta
    replied
    Minkälaisia tuntemuksia tuollanen 523i E60 herättää täällä?
    Löytyykö isompia tunnettuja tyyppivikoja kyseisestä kulkuvälineestä?

    Leave a comment:

Working...
X