Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E60 kiertokangen laakereiden vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #46
    Originally posted by kauko-63 View Post
    Tuli joku aika sitten tommonen-07 m5 hommattua ja kk-laakerit juuri vaihdettu, ja samalla uusittiin vanoksen putket mutta öljypumppua ja solenoideja ei vaihdettu. Tämä siis edellisen omistajan toimesta. Tuli vaan mieleen että missä kilsoissa toi pumppu ja solenoidit alkaa olee vaihtokunnossa?
    Pumppu ei hajoa tuosta vain. Sen kunnon voi todeta järjestelmäpaineesta. Tietysti painelinja ei saa vuotaa.
    Pumpun tulopuolella oleva suodattimen tukkoisuus vaikuttaa myös pumpun toimintaan.

    Solenoidien kunto määräytyy virallisesti testerin kertoman solenoidin "laatukertoimen" perusteella. Tämäkään ei päde jos paineentuottopuolella on vikaa.

    Solenoidien kuntoarvoihin vaikuttaa myös paljonko hävikkiä paineelle tulee kansissa. Eli kaikki vaikuttaa kaikkeen jollain tapaa.

    Kiinan solenoideissa on vieläkin laatuvaihteluita joten varauksella niiden suhteen.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • kauko-63
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 143
      • vantaa

      #47
      Ookoo. Kiitos tiedoista. Tekisi ihan mielenkiinnon takia teettää painetesti ja mitä kaikkea tuohon vanostestiin nyt kuuluukaan. Tämä maitsemasi suodatin löytyy tarkalleen mistä?

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #48
        Originally posted by kauko-63 View Post
        Ookoo. Kiitos tiedoista. Tekisi ihan mielenkiinnon takia teettää painetesti ja mitä kaikkea tuohon vanostestiin nyt kuuluukaan. Tämä maitsemasi suodatin löytyy tarkalleen mistä?
        Painetesti suoritetaan painelinjan T-haarasta. Siihen liitetään adapterilla painetunnistin, joka taasen liittyy BMW:n mittaustekniikka imib:in ja sitä kautta ista softaan.

        Suodatin on vanospumpun ja lohkon välissä, lohkon sisässä. Noin 15mm x 8mm kokoinen.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • kauko-63
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 143
          • vantaa

          #49
          Joo sen tiedän mistä löytyy pitää etsiä joku paja joka ton tekis. Oishan se kiva tieetää että onko kaikki kunnossa.

          Comment

          • kauko-63
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 143
            • vantaa

            #50
            Siis ton T-haaran tiesin mistä painetesti tehdään.

            Comment

            • kauko-63
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 143
              • vantaa

              #51
              Siis suodatin lohkon sisällä. Minkälainen on vaihtaa?

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                #52
                Originally posted by kauko-63 View Post
                Siis suodatin lohkon sisällä. Minkälainen on vaihtaa?
                Moottorin öljypohja sekä vanoksen öljypumppu irti. Samalla se vaihdetaan jos ohjeen mukaan toimitaan kuten esim. vanos painelinjaa vaihtaessa.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • kauko-63
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 143
                  • vantaa

                  #53
                  Okei. Mulla vaan tieto että öljylinja vaihdettu.

                  Comment

                  • jano85
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 177
                    • Kauhava

                    #54
                    Originally posted by kauko-63 View Post
                    Okei. Mulla vaan tieto että öljylinja vaihdettu.
                    Jos öljylinja vaihdettu niin on se pumppukin vähintään irti käytetty ja kyllähän se suodatin kannattaa vaihtaa siinä samalla. Itsellä se oli hyvinkin puhdas, ettei välttämättä olis ollut tarvetta vaihtaa, mutta irti kaivaessa sain rikottua niin meni sitten uusiksi.
                    Last edited by jano85; 06-03-2020, 14:11.
                    F06 640d X-drive M-sport -16


                    exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎