Announcement

Collapse
No announcement yet.

N52/N53 CCV Separaattorin kalvosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake***
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 49
    • hki

    N52/N53 CCV Separaattorin kalvosta

    Onko muilla ollut ongelmia näiden kanssa?

    Tuntuu että tuo on nyt ollut paskana pidemmän aikaa. Mukavuuttahan lisää että kyseinen separaattori on integroituna venakopan kanteen. Jotain korjaussatseja näihin saa, onko kukaan tehnyt moista korjausta siinä onnistuen, vai onko se vaan alettava etsimään uutta venakopan kantta? :think


    EDIT: N52:ssa ilmeisesti ollut irrallinen CCV.
    Last edited by jake***; 06-11-2018, 21:58.
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #2
    Originally posted by jake*** View Post
    Onko muilla ollut ongelmia näiden kanssa?

    Tuntuu että tuo on nyt ollut paskana pidemmän aikaa. Mukavuuttahan lisää että kyseinen separaattori on integroituna venakopan kanteen. Jotain korjaussatseja näihin saa, onko kukaan tehnyt moista korjausta siinä onnistuen, vai onko se vaan alettava etsimään uutta venakopan kantta? :think


    EDIT: N52:ssa ilmeisesti ollut irrallinen CCV.
    esim täältä ?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • escortmk2
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 359
      • halikko

      #3
      Mä hommasin tuolta kalvon ja aluuminikannen. Iisi homma ja hyvä tuli. Hyllystä löytyy molempia 1kpl.
      BMW 740IA 1993
      BMW 530D E61

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Lämmittämällä irtoaa alkuperäinen koppa noista n-sarjalaisista. Malttia vaatii vain hiukan, elastisella liimalla sitten takaisin kiinne ja taas mennään seuraavat 150-200tuhatta.

        Venttiilikoppaa ei ole pakko irroittaa tuossa hommassa jos tietää mitä tekee.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • torppa47523
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 60
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Janzki View Post
          Lämmittämällä irtoaa alkuperäinen koppa noista n-sarjalaisista. Malttia vaatii vain hiukan, elastisella liimalla sitten takaisin kiinne ja taas mennään seuraavat 150-200tuhatta.

          Venttiilikoppaa ei ole pakko irroittaa tuossa hommassa jos tietää mitä tekee.
          Nyt vaikuttaa myös minut menopelin kanssa pahasti siltä, että huohottimen kalvo ei ole enää vähään aikaan ollut toimintakuntoinen.
          - jos suljen kalvoventtiilin ilma-aukon "sormella", koneen käynnissä/äänessä ei tapahdu muutosta, integraattori/offset- arvot ei muutu
          - jos avaan öljykorkin, imu on voimakas, koneen käynti menee heti täysin sekaisin, jopa sammuu
          - tyhjäkäynti on ollut hieman karkeaa, lievä tärinä ratissa
          - DISA- venttiilin irrotus, venttiili on öljyinen
          - tulppien irrotus, kaksi on mustia, kierre öljyinen
          - öljyn kulutus on noussut
          - pakokaasu usein valkoista (on myös laihakäynnin ominaisuus)
          - ajon aikana joskus pieni nykäisy (misfire?)
          - antaa laihaseoskäynti epävakaa 3004 vikakoodia (toiminta muuten ok)

          Johtopäätös: Kalvoventtiili on koko ajan auki

          Toimenpiteet: Asiasta on täällä käyty keskustelua kyllästymiseen saakka, uusi venakoppa vai uusi kalvokorkki?
          Tuntuu niin kohtuuttomalta ja isotöiseltä vaihtaa koko koppa, jos sen korkin saisi irti ja uuden tilalle kuten yllä Janzki toteaa.
          Mitä olette mieltä?
          E60LCI/N53
          Last edited by torppa47523; 05-05-2022, 20:46.

          Comment

          • Ccccc
            Bimmer Rookie
            • Nov 2015
            • 112
            • Valkeakoski

            #6
            Jos päätät vaihtaa pelkän kalvon, niin minulta löytyisi vanos-bmw.com hankittu kalvo sekä alumiininen korkki.
            Työkalut M47 dampperin vaihtoon
            INPA ISTA

            Comment

            • torppa47523
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 60
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Ccccc View Post
              Jos päätät vaihtaa pelkän kalvon, niin minulta löytyisi vanos-bmw.com hankittu kalvo sekä alumiininen korkki.
              Sillälailla. Päätin vaihtaa sen kalvon ja korkin vanos-bmw tapaan. Toissailtana tilasin. Muutaman päivän odottelin, jos jollakulla olisi ylimääräinen, mutta näinhän siinä sitten aina käy, harmi.
              Ajattelin tilauksesta huolimatta yrittää kärsivällisesti lämpöpuhaltimella ja vänkäkoukulla alkuperäistä ehjänä irti. Ensin ilmsuodatinmuovirimpulat, poikittaistuki ja bensaputket irti. Katsotaan miten onnistuu.

              Comment

              • torppa47523
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 60
                • Helsinki

                #8
                Tein minkä lupasin. Kone käy nyt hienosti tyhjäkäyntiä. Se pieni tärinä mikä tuntui käsissä on täysin pois, kun vuotoilmaa ei enää imusarjaan tule.
                Poistin raitisilmalaitteet, vinotuen ja bensaputket 5 ja 6. Sitten taltalla vanha kansi pois, jousesta yksi kierros pois, sikaa tiivisteeksi ja kansi kiinni kuusiokoloruuveilla. Venäjän pojan kalvo - kansi oli kaikinpuolin sopiva.
                Nyt voi öljyntäyttökorkin taas avata helposti. Jos uudestaan tekisin, niin se veisi aikaa kaikkineen 2 tuntia. Nyt käytin miettimiseen, suunnitteluun, ja tekemiseen 100 tuntia! Kyllä on BMWn insinöörit virityksen keksineet, että pitäisi koko venakoppa vaihtaa yhden kalvon takia, ihan silkkaa rahastusta. Venäjältä toimitus tuli kirjepostina, ei tarvinut edes 50€sta tullia eikä alvtä maksaa. Säästö se on pienikin säästö.
                Attached Files

                Comment

                • -Tk-
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2002
                  • 387
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Eli jos käynti huononee selvästi heti kun öljykorkin avaa niin onko vika silloin selvä? Omastani suljin sormella sen reiän siitä kannesta, ei vaikutusta eikä tunnu imua siinä. Öljykorkin alla on pieni imu, mutta sen saa auki ihan hyvin.

                  Aiemmat omistamani bensakoneiset (M52) ovat käyttäytyneet myös noin, eli käynti huononee öljykorkin avauksella, pitäisikö tämän N53 käyttäytyä toisin?
                  325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                  Comment

                  • torppa47523
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 60
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by -Tk- View Post
                    Eli jos käynti huononee selvästi heti kun öljykorkin avaa niin onko vika silloin selvä? Omastani suljin sormella sen reiän siitä kannesta, ei vaikutusta eikä tunnu imua siinä. Öljykorkin alla on pieni imu, mutta sen saa auki ihan hyvin.

                    Aiemmat omistamani bensakoneiset (M52) ovat käyttäytyneet myös noin, eli käynti huononee öljykorkin avauksella, pitäisikö tämän N53 käyttäytyä toisin?
                    Itse ymmärrän asian näin, kun kone käy tyhjäkäyntiä, niin kampikammion ylipaine on pieni ja imusarjan alipaine suuri, niin kumiläpyskä on kiinni. Jos avaat öljykorkin, niin heti ei saisi tapahtua käynnin huononemista. Jos taasen suljet sormella ilma-aukon, niin mitään silloinkaan ei saisi tapahtua.
                    Jos kalvossa on reikä, on se auki jatkuvasti, koska paine-eroa ei synny. Sormella sulkeminen pitäisi aiheutta pienen muutoksen koneen käyntiin, koska vuotoilma estyy. Itsellä en tätä kyllä havainnut.
                    Kalvon uusimisen jälkeen se toimii nyt niin, että kylmällä tyhjäkäynnillä korkissa on pieni alipaine ja avauksen jälkeen 5s käynti huononee. Kuumalla koneella korkin alipaine on pienempi ja vaikutus käyntiin vähäinen.
                    Hieman on vaikea testattava sanoisin.

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #11
                      Originally posted by Ccccc View Post
                      Jos päätät vaihtaa pelkän kalvon, niin minulta löytyisi vanos-bmw.com hankittu kalvo sekä alumiininen korkki.
                      Minua tämä kiinnostaisi.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #12
                        Mulla ois pelkkä uusi Vanos-bmw.com kalvo joutavana.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Misseli
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2023
                          • 73
                          • Keski-Pohjanmaa

                          #13
                          Mihin väliin sitä tiivistemassaa täytyy laittaa kun vaihtaa tuon kalvon ja alumiini korkin? Huomena alkais operaatio itsellä.

                          Comment

                          • torppa47523
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 60
                            • Helsinki

                            #14
                            Itse laitoin kannen ja kalvon väliin tuhdin kerroksen, kun ohje näin oli, vaikka siinä ne 6 kuusiokoloruuvvia ovatkin. Nyt se on ollut siellä kolmisen vuotta, mutta en ole varma toimiiko se oikein, koska öljylitralla ei pääse nykyään 4kkm ja kuuma kone viheltää. Öljykorkki kyllä aukeaa helposti. Joten mietin mikä nyt olisi seuraava toimenpide — korkki uudestaan irti vai uusi venakoppa.
                            Onko kellään kokemusta?

                            Comment

                            • Misseli
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2023
                              • 73
                              • Keski-Pohjanmaa

                              #15
                              Jotkut ovat tiivistemassalla laittanut kalvon kiinni korkkiin ja sitten vielä tiivistäneet korkin koppaan. Tiedä sitten mikä tässä olisi järkevintä ja mihin sitä laittaisi. Joku taas oli kalvon tiivistänyt siihen venttiilikoppaan massalla reunoilta ja sitten laittanut vain korkin päälle. Lyhensitkö jousta kierroksen kun asensin uuden osan jos sen takia viheltää? Ja oisko sulla heittää ohjetta minkä mukaan sen vaihdoit jos jotain kuvia näkisi ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎