Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 4x4 system faulty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GS530
    Newbiemmer
    • Sep 2018
    • 10
    • Härmä

    #16
    Ei vaikuttanu renkaiden vaihto kesä pyöriin missä prikulleen samat vanteet ja kumit.

    Mites ratin asentoanturi, 0- -5tuntuu olevan ku ajaa suoraan. Voiko olla kuinka herkkä kulmista? Suoraa tää kyllä menee ja vakaasti.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10043
      • KVLA

      #17
      Edit. Lukaisin huolimattomasti aiemmat postit.
      Last edited by Heguli 31; 20-11-2019, 09:39.

      Comment

      • GS530
        Newbiemmer
        • Sep 2018
        • 10
        • Härmä

        #18
        Kyllä INPA käytössä, 5DEC on ainut koodi mikä viittaa ajonvakautukseen/jarruihin/voimansiirtoon/vaihdelaatikkoon/moottoriin. Nopeusanturit näyttää samaa 0,2 sisään. Ohjauskulma hiukan pielessä. Mikä livedata voisi antaa vinkkiä missä vika voisi olla?

        Jos jollain on tietoa milloin on kytkin pakka/kello mennyt vaihtoon niin kiinnostaa myös.

        Osaako joku kertoa mitä ISTA vinkkaa koodista 5DEC? Täytyy koittaa laittaa Ista toimimaan.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #19
          Originally posted by GS530 View Post
          Kyllä INPA käytössä, 5DEC on ainut koodi mikä viittaa ajonvakautukseen/jarruihin/voimansiirtoon/vaihdelaatikkoon/moottoriin. Nopeusanturit näyttää samaa 0,2 sisään. Ohjauskulma hiukan pielessä. Mikä livedata voisi antaa vinkkiä missä vika voisi olla?

          Jos jollain on tietoa milloin on kytkin pakka/kello mennyt vaihtoon niin kiinnostaa myös.

          Osaako joku kertoa mitä ISTA vinkkaa koodista 5DEC? Täytyy koittaa laittaa Ista toimimaan.
          Eikö INPA näytä koodin tarkennetta, kun katsot ne kyseiseltä ohjainlaitteelta?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • GS530
            Newbiemmer
            • Sep 2018
            • 10
            • Härmä

            #20
            Tämä koodi löytyy, käänsin kuukkelilla, kun mun INPA puhuu vain saksaa.



            5DEC - verteilergetriebe-ECU: Kupplung voruebergehend (temporaer) stillgelegt.

            5DEC - transfer case ECU: clutch temporarily shut down (temporarily).



            Error code: 5D EC A0 03 22 73 2F 04 3E 00


            Kein passendes Fehlersymptom
            Test bedingungen erfültt
            Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
            Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen


            No suitable error symptom Test conditions fulfilled Error currently not available, but already saved Error would cause a warning light to come on


            Ajelen tolla ja koitan saada tarkennusta koodiin.

            Edit: eipä sieltä muuta koodia tunnu tulevan.
            Edit: Etu abs kehät on turvonnut 85milliin (pitäs olla 82,5mm)ja korkeus heittää jonkin verran. Anturi kulunut hieman kuskin puolelta. Kehien putsaus ei vaikuttanut, mutta kyllä nuo pitää vissiin vaihtaa kun on anturi kiinni ottanut.
            Last edited by GS530; 25-11-2019, 16:35.

            Comment

            • GS530
              Newbiemmer
              • Sep 2018
              • 10
              • Härmä

              #21
              Yllä oleva 5DEC vikakoodi korjaantui täälläkin etu ABS kehien ja anturien vaihtamisella. Itseasiassa vain toinen anturi oli rikki mikä ilmeni, kun Vemo Quality anturi ei toiminut ja vaihdoin vanhan Boschin tilalle, tässä anturissa oli kehän aiheuttamaa kulumaa muutama 0,2mm.



              Ruoste oli turvottanut kehät ulkohalkaisijaan 85mm. ABSn puolesta wanhat anturit oli ok, mutta DSC ei toiminut toisella anturilla uudella kehälläkään. Tässä anturissa ei ollut merkkejä, että kehä olisi hionut pintaa pois.



              Uuden kehän halkaisija on d79,0 / D82,5mm. Vetarit oli kehän alta niin ruosteessa, että jouduin hitsaamaan alle lisää materiaalia, jotta kehät sai asennettua tiukasti.



              Eli ei noi Vemo Quality anturitkaan varmoja ole.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by GS530 View Post
                Yllä oleva 5DEC vikakoodi korjaantui täälläkin etu ABS kehien ja anturien vaihtamisella. Itseasiassa vain toinen anturi oli rikki mikä ilmeni, kun Vemo Quality anturi ei toiminut ja vaihdoin vanhan Boschin tilalle, tässä anturissa oli kehän aiheuttamaa kulumaa muutama 0,2mm.



                Ruoste oli turvottanut kehät ulkohalkaisijaan 85mm. ABSn puolesta wanhat anturit oli ok, mutta DSC ei toiminut toisella anturilla uudella kehälläkään. Tässä anturissa ei ollut merkkejä, että kehä olisi hionut pintaa pois.



                Uuden kehän halkaisija on d79,0 / D82,5mm. Vetarit oli kehän alta niin ruosteessa, että jouduin hitsaamaan alle lisää materiaalia, jotta kehät sai asennettua tiukasti.



                Eli ei noi Vemo Quality anturitkaan varmoja ole.
                Itse kyllä jättäisin ne Vemo anturit hyllyyn, jos ei ole halua harrastaa. Bosch/Siemens anturi ei nyt niin paljoa enempää maksa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • GS530
                  Newbiemmer
                  • Sep 2018
                  • 10
                  • Härmä

                  #23
                  Niin minäkin jatkossa, viikonloppua vasten ei ollut muuta saatavissa, mutta onneksi toinen vemo toimi ja toinen orig. vanha niin sai kärryn toimimaan.

                  Sillä kirjoitinkin, että vaikka hinta ja myyjän puheet esim schmiedillä hokutteli käyttämään, niin harmia niistä vaan tuppas tulemaan.

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    #24
                    Mistäs kannattaisi alkaa metsästämään sigun e61 jakolaatikon säätömoottorin 27102449712 hammasrattaita/korjaus-sarjaa? Ne oli kuluneet loppuun 180tkm matkalla.

                    Tarvitaanko muuta kuin tämä: https://vanos-bmw.com/product/atc300...71-27102449712

                    Ebaystä, tosin puolasta: https://www.ebay.pl/itm/TRANSFER-CAS...UAAOSwsmdeQ63i
                    Last edited by 205/65-15H; 20-09-2022, 14:35.
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • peki111
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2014
                      • 30
                      • KPO

                      #25
                      Tämän laitoin itse https://www.ebay.de/itm/132135898916 ja nyt 1tkm perusteella kaikki pelaa taas normaalisti.

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1422

                        #26
                        Tältä näyttää 180tkm ajettu kuluva osa- Öljyt vaihdettu jakolaatikkoon jossain 130tkm kohdalla.

                        Onko syytä uusia tämän osan vastakappale? Luulisi siinäkin olevan kulumaa?
                        Last edited by 205/65-15H; 09-01-2023, 11:28.
                        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                        Ioniq5 AWD -22
                        Leaf 40kwh -18

                        Comment

                        • peki111
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2014
                          • 30
                          • KPO

                          #27
                          Se selviää kun otat sen rattaan irti ja puhdistat, oma oli ainakin todella siistissä kunnossa.

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1422

                            #28
                            ^ mekaanikon mukaan nylon(?) oli myös kulunut. Eli nyt pitäis löytää setti jossa se on mukana, onko vinkata sopivaa?
                            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                            Ioniq5 AWD -22
                            Leaf 40kwh -18

                            Comment

                            • peki111
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2014
                              • 30
                              • KPO

                              #29
                              Ei kyllä mitään käryä mitän nylonilla meinataan? Voisiko tarkottaa jotain tiivistettä? Joku muu asiasta paremmin ymmärtävä voisi tässä auttaa..

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                #30
                                Se on se tuon kuluneen ruuvin vastakappale?
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎