Originally posted by Vanquish
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Akku asiaa II
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMikäs tässä sitten on se ongelma? Kun herätät auton, niin ottaa ison piikin hetkellisesti, joten jännite tipahtaa akussa (riippuen vähän varusteista). Täyden akun jännite toki on 12.7v, mutta se on ilman kuormaa. Kuormitetun akun jännite on aina alle tuon. Isomman piikin jälkeen kestää jonkun aikaa, että akun jännite nousee takaisin lepojännitteeseen, vaikka iroittaisitkin akun. Itse nyt mittaisin sillä pihtimittarilla mitä se kulutus on esim 5, 10, 15, 20 ja 31 minuutin kohdalla (tällöin auton pitäisi jo nukkua).
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostMiksi yön jälkeen näyttää 12V uudella akulla. Ei se kunnossa voi olla.Last edited by HTK12; 26-03-2020, 22:24.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKuten sanoin, niin kun herätät auton, niin tempaisee melkoisen virtapiikin. Ei taida 50A riittää, jos on enemmän varusteita. Auto herää kun avaat ovet. Eli kotin pitäisi olla yön auki, että voisi aamulla todeta sen lepojännitteen. Akun jännite ei kerro sen varausta, jos akkua on äskettäin kuormitettu. Sanoit jännitteen olevan 11.9-12.0. 11.9v on lepojännitteenä tyhjä akku. Eli sillä et enää autoa käynnistä, sanoit kutenkin, että käynnistyy normaalisti.
Laskeeko muilla jännitteet 12 V tuntumaan sammutuksen jälkeen? Tai aamulla näyttää 12V? Kuorma ei normaalitilanteessa pitäisi olla niin suuri, että jännite laskee silmissä, Lähti moitteetta käyntiin vielä 11,7V jännitteelläkin. Eli jotain outoa on..
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostEi ole kuin sisävalot päällä. Minimkuorma. Kuorma ei yksinään selitä näin suurta jännitteen laskua normaalitilanteessa. Siinä kohtaa kun valot ovat sammunut kontista, niin näyttää edelleen tyhjää akkua.
Laskeeko muilla jännitteet 12 V tuntumaan sammutuksen jälkeen? Tai aamulla näyttää 12V? Kuorma ei normaalitilanteessa pitäisi olla niin suuri, että jännite laskee silmissä, Lähti moitteetta käyntiin vielä 11,7V jännitteelläkin. Eli jotain outoa on..
Kuten sanoin aiemmin, niin et voi siitä akun jännitteestä kuormitettuna katsoa akun varausta. 11.9v on tyhjä akku (akun varaus 0%). 11.7v tarkoittaisi alle 0%, joka ei tietenkään ole mahdollista. Kun auto lähtee käyntiin 11.7v jännitteellä tarkoittaa ettet ole katsonut lepojännitettä. Eli sen jännitteen tuijottaminen kuormitetulla akulla on ihan turhaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Uutta akkua katselemassa
Elikkäs pistin tilaukseen uuden ibs kaapelin ja tavoite olisi talveksi vaihtaa uusi akku. Vaihtoehtoina on exiden 95 ah tai 105 ah agm hintaeroa näille ei ole kuin kympin luokkaa. Meneekö tuo 105 ah hukkaan kun tähän E60 ei saa koodattua kuin 90h agm akkua? Eli onko akku näin ollen aina vajailla latauksilla ja lyhentää akun käyttöikää? Järkihän sanoisi että isompi akku parempi. Autossa Webasto, joten sitä saisi talvisin aika tiuhaan poltellaVikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Originally posted by Juhnukka View PostElikkäs pistin tilaukseen uuden ibs kaapelin ja tavoite olisi talveksi vaihtaa uusi akku. Vaihtoehtoina on exiden 95 ah tai 105 ah agm hintaeroa näille ei ole kuin kympin luokkaa. Meneekö tuo 105 ah hukkaan kun tähän E60 ei saa koodattua kuin 90h agm akkua? Eli onko akku näin ollen aina vajailla latauksilla ja lyhentää akun käyttöikää? Järkihän sanoisi että isompi akku parempi. Autossa Webasto, joten sitä saisi talvisin aika tiuhaan poltellaIB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Mites se perusmittarilla onnistuu? Sehän tarkoittaa että esim akun piuha pitäisi irroittaa ja laittaa mittari piuhan ja akun väliin. Mutta jos auto sattuu heräämään niin taitaa mittarista sulake paukahtaa kun mittausalue on vain 10A asti. Ja voi olla ettei mittarin piuhat kestä kunnolla tuota 10A:takaan.
Pihtivirtamittarilla ei taida tarkkuus riittää kun kuitenkin on kyse pienistä virroista?F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by ekaBMW View PostMites se perusmittarilla onnistuu? Sehän tarkoittaa että esim akun piuha pitäisi irroittaa ja laittaa mittari piuhan ja akun väliin. Mutta jos auto sattuu heräämään niin taitaa mittarista sulake paukahtaa kun mittausalue on vain 10A asti. Ja voi olla ettei mittarin piuhat kestä kunnolla tuota 10A:takaan.
Pihtivirtamittarilla ei taida tarkkuus riittää kun kuitenkin on kyse pienistä virroista?
Comment
-
Comment