Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käyntiongelma Bmw 523IA Lci N53B25A K

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dea
    Newbiemmer
    • Nov 2019
    • 16
    • Mustasaari

    Käyntiongelma Bmw 523IA Lci N53B25A K

    Tarvii Apua

    Bmw 523IA N53B25 kone

    Moottorivalo syttyy aika usein(Noin 200-300km väliin) auto käy huonosti ja auto tuntuu tehoton

    Aina kun käynistää auto käy huonosti ja nostaa aina kierrokset kun käynnistää mutta sitten laskee taas

    Auto käy huonosti Homogeneous Mode ja Auto käy parempi kun Stratified charge mode on päällä

    Nämä Vikakoodit Tulee Usein:

    -29F4 Catalyst Conversion(koko ajan)
    -29CD Misfiring cylinder 1(Koko ajan)
    -3104 Cylinder balance,bedded management(usein)
    -30E0 Nitrogen Oxide Sensor,offset(usein)
    -2A26 Catalytic Converter conversion bank 1 bedded management(usein)

    Nämä osat on vaihdettu:
    -Kaikki suuttimet
    -Kaikki tulppat
    -Kaikki Puolat
    -Kaikki Lambda anturit
    -Vanos Solenoidit
    -Nox Anturi
    -Ilmamassamittari
    -Kampiakselin asentotunnistin
    -DME Mottori ohjausboksi
    -Jakoketju
    -Kone vaihto

    Johtosarja tarkistettu ja Vuototesti tehty

    Mitä voi olla vika?
  • radixen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 99
    • Finland

    #2
    Originally posted by Dea View Post
    Tarvii Apua

    Bmw 523IA N53B25 kone

    Moottorivalo syttyy aika usein(Noin 200-300km väliin) auto käy huonosti ja auto tuntuu tehoton

    Aina kun käynistää auto käy huonosti ja nostaa aina kierrokset kun käynnistää mutta sitten laskee taas

    Auto käy huonosti Homogeneous Mode ja Auto käy parempi kun Stratified charge mode on päällä

    Nämä Vikakoodit Tulee Usein:

    -29F4 Catalyst Conversion(koko ajan)
    -29CD Misfiring cylinder 1(Koko ajan)
    -3104 Cylinder balance,bedded management(usein)
    -30E0 Nitrogen Oxide Sensor,offset(usein)
    -2A26 Catalytic Converter conversion bank 1 bedded management(usein)

    Nämä osat on vaihdettu:
    -Kaikki suuttimet
    -Kaikki tulppat
    -Kaikki Puolat
    -Kaikki Lambda anturit
    -Vanos Solenoidit
    -Nox Anturi
    -Ilmamassamittari
    -Kampiakselin asentotunnistin
    -DME Mottori ohjausboksi
    -Jakoketju
    -Kone vaihto

    Johtosarja tarkistettu ja Vuototesti tehty

    Mitä voi olla vika?
    Saattaa olla bank 1:n katalysaattori romuna/tukossa? Endoskoopilla voisi kiikaroida missä kunnossa katit ovat?

    Tuo ykkössylinterin sitkeä misfire-koodi antaisi kyllä aihetta tutkia tarkasti suutin/puola/sytytystulppa/johtosarja-kombinaation.

    Kuulostaa myös vähän siltä kuin moottori ei saisi tarpeeksi bensaa. Kannattaa tarkistaa INPA:lla rail pressure että bensapumppu syöttää tarpeeksi janojuomaa koneelle.

    Kts myös:
    "The things you own end up owning you." - Tyler Durden

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Onko koneelle tehty ohivuotomittaus (tarkoititko tätä tuolla vuotomittauksella?)? Jos sylinterissä 1 on jatkuvat missfire ja sinne on vaihdettu suutin, puola ja tulppa, niin kuulostaisi vähän mekaaniselta ongelmalta. Toki kannattaa katsoa vielä, että suuttimet & puolan johdot on kunnossa tuohon sylinteriin. Tuleeko sylinteriin 1 kipinä?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • torppa47523
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 60
        • Helsinki

        #4
        Millähän perusteella tuallainen määrä osia on autoon vaihdettu. Hyvä periaate autonkorjauksessa on, ensin asiantuntevasti tutkia, määritellä syyt ja seuraukset ja sitten vaihtaa viallinen osa. Voi tietenkin sanoa, helpommin sanottu kuin tehty, mutta näin se vaan menee. Oletko itse tehnyt kaikki toimenpiteet vai ollut vain maksumiehenä? Moottorin kylmäkäynnistyessä NoX anturilla, kylmillä Lambda antureilla ja katalysaattoreilla on aika vähän merkitystä koneen käymiseen. Ei taida nokka-akseleiden solenoiditkaan siihen paljon vaikuttaa, jos eivät aivan jumissa ole. MAF on myös helppo tarkistaa irrottamalla johto. Polttoaineella, kipinöillä ja niiden ajoituksella on jo aivan eri merkitys miten se mylly käy. Yleensä suuttimien vaihto korjaa N53 koneen, jolla myös itse ajan ongelmat. Joskus täällä joku kertoi hieman samanlaisen tarinan ja silloin oli kuulemma lohko halki. Mutta se nyt taitaa olla aika harvinaista.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by torppa47523 View Post
          Millähän perusteella tuallainen määrä osia on autoon vaihdettu. Hyvä periaate autonkorjauksessa on, ensin asiantuntevasti tutkia, määritellä syyt ja seuraukset ja sitten vaihtaa viallinen osa. Voi tietenkin sanoa, helpommin sanottu kuin tehty, mutta näin se vaan menee. Oletko itse tehnyt kaikki toimenpiteet vai ollut vain maksumiehenä? Moottorin kylmäkäynnistyessä NoX anturilla, kylmillä Lambda antureilla ja katalysaattoreilla on aika vähän merkitystä koneen käymiseen. Ei taida nokka-akseleiden solenoiditkaan siihen paljon vaikuttaa, jos eivät aivan jumissa ole. MAF on myös helppo tarkistaa irrottamalla johto. Polttoaineella, kipinöillä ja niiden ajoituksella on jo aivan eri merkitys miten se mylly käy. Yleensä suuttimien vaihto korjaa N53 koneen, jolla myös itse ajan ongelmat. Joskus täällä joku kertoi hieman samanlaisen tarinan ja silloin oli kuulemma lohko halki. Mutta se nyt taitaa olla aika harvinaista.
          Itse ihmettelin kyllä samaa, että miksi sinne on noin paljon osaa vaihdettu.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1836
            • Kotona/Poissa

            #6
            Jakoketju vaihdettu - miksi
            kone vaihto - mikä kone? siis polttomoottori kokonaan vai? Oikeenko toisissaan? Miksi

            Vai onko koko teksti tehty google kääntäjällä ja oikea sisältö on tarkoitus olla ihan jotain muuta, eihän tuossa oo muuten mitään järkeä...
            Last edited by Havis; 22-06-2020, 19:28.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • torppa47523
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 60
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Havis View Post
              Jakoketju vaihdettu - miksi
              kone vaihto - mikä kone? siis polttomoottori kokonaan vai? Oikeenko toisissaan? Miksi

              Vai onko koko teksti tehty google kääntäjällä ja oikea sisältö on tarkoitus olla ihan jotain muuta, eihän tuossa oo muuten mitään järkeä...
              Totta, meitä on taidettu nyt "trollata" käännöstekstillä. Noin paljon vikakoodeja ja moottorivaloja, mutta kone käy kuitenkin laihaseoksella, järjen mukaan näin ei pitäisi tapahtua.

              Comment

              • ekkoo1
                BTCF Member
                • Jun 2019
                • 1368
                • Pohjanmaa

                #8
                Tämä lienee siis sama murheenkryyni kun AP'n aiempi threadi, siinä siis annettiin ymmärtää että oli oikeasti vaihdettu moottori jossa vieläpä jako pielessä.
                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                Comment

                • Dea
                  Newbiemmer
                  • Nov 2019
                  • 16
                  • Mustasaari

                  #9
                  Originally posted by ekkoo1 View Post
                  Tämä lienee siis sama murheenkryyni kun AP'n aiempi threadi, siinä siis annettiin ymmärtää että oli oikeasti vaihdettu moottori jossa vieläpä jako pielessä.
                  Kyllä Merkkiliike vaihtoi moottori kun ne epäili että 1 sylinteri oli joku ongelma..

                  Sitten ne vaihtoi moottori ja kuitenkin tuli sama vika..

                  Kävin Aj Tech ja sitten jako oli vähän väärin ja auto toimii hyvin noin 500km ja sitten tuli taas sama ongelma..

                  Comment

                  • Dea
                    Newbiemmer
                    • Nov 2019
                    • 16
                    • Mustasaari

                    #10
                    Originally posted by radixen View Post
                    Saattaa olla bank 1:n katalysaattori romuna/tukossa? Endoskoopilla voisi kiikaroida missä kunnossa katit ovat?

                    Tuo ykkössylinterin sitkeä misfire-koodi antaisi kyllä aihetta tutkia tarkasti suutin/puola/sytytystulppa/johtosarja-kombinaation.

                    Kuulostaa myös vähän siltä kuin moottori ei saisi tarpeeksi bensaa. Kannattaa tarkistaa INPA:lla rail pressure että bensapumppu syöttää tarpeeksi janojuomaa koneelle.

                    Kts myös:
                    https://bimmerprofs.com/n4353-co-catalytic-converters/

                    Katalysaattori kyllä voi olla 1 iso syy..Auto toimii vähän parempi jos antaa kenkää kunolla.. ja heti kun se lyö se Stratified charge mode päällä..

                    Suuttimet on uudet ja 1 suutin on vaihdettu 2 kerta..ja Johtosarja on vaihdettu Ohjausboxi (DME ) ja Suuttimet/puolat väli
                    Suutimmet ja puolan ympäri pitää kyllä olla kunnossa

                    Bensa paine on kyllä tarkistettu ja on hyvä ympäri 200bar

                    3sylinterin tulppa on aika musta/nokinen että tuntuu niin että se saa vähän liikaa
                    Ja pahin on aina kun käynnistää auto silloin käy epätasainen ja sitten kun rupee ajaa niin nyki aika paha välillä ja sitten moottori valo rupee palaa vähän aika sen jälkeen.Toimii noin 100-200km sen jälkeen kun on kuitatta vikakoodit pois

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      #11
                      Jos tuonne on jo kertaalleen moottori vaihdettu ja nytkin noin paljon uutta osaa ja edelleen auto on rikki niin jääkö tuossa muuta vikavaihtoehtoa enää muuta kuin katalysaattori?
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • Dea
                        Newbiemmer
                        • Nov 2019
                        • 16
                        • Mustasaari

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Onko koneelle tehty ohivuotomittaus (tarkoititko tätä tuolla vuotomittauksella?)? Jos sylinterissä 1 on jatkuvat missfire ja sinne on vaihdettu suutin, puola ja tulppa, niin kuulostaisi vähän mekaaniselta ongelmalta. Toki kannattaa katsoa vielä, että suuttimet & puolan johdot on kunnossa tuohon sylinteriin. Tuleeko sylinteriin 1 kipinä?

                        Kyllä se tehtiin Ohivuotomittaus silloin kun se vanha Kone oli siellä ja sitten kun ne vaihto kone niin tuli sama vikakoodit..se uusi kone oli ajettu 96tkm

                        1 sylinterin suutin on vaihdettu 2 kertaa kun Merkkiliikke epäili että se uusi suutin olis vika

                        Ja On vaihdettu Puolat ja tulppat ja Sähköjohto Ohjausboxi(DME) ja Suuttimet väliin

                        Mekaaniselta vika on vähän kaukana haettu kun kuitenkin se vanha kona ja uusi kone on sama vika
                        Ja kun se löy se stratified charge päällä niin sitten toimii hienosti ja regoi kaasua kivasti mutta heti kun se homogenus tulee päällä niin sitten käy epätasainen taas
                        Kuinka jos koodat Noxanturi pois mihin polttoaine syötty se sitten jää?
                        Homogeneus tai Stratified charge?

                        Tietääkö joku?

                        Comment

                        • Dea
                          Newbiemmer
                          • Nov 2019
                          • 16
                          • Mustasaari

                          #13
                          Originally posted by MikkoJII View Post
                          Jos tuonne on jo kertaalleen moottori vaihdettu ja nytkin noin paljon uutta osaa ja edelleen auto on rikki niin jääkö tuossa muuta vikavaihtoehtoa enää muuta kuin katalysaattori?

                          Kyllä se rupee varmaan olla se viimeinen mitä voi olla enää

                          On kyllä 1 bank katalysaattorin sisällä katsonnut endoskopin kanssa mutta ei näkynnyt mitään erikoista

                          Ja 3 sylinterin tulppa on aina aika musta/Nokinen ja sama 1 bank Lambda ennen katalysaattori..

                          Voi olla että se on yksi asia mitä pitää vaihtaa tai tyhjentää ja vaikka koodata Noxanturi pois jos sitten auttais

                          en tiedä vaan mitä polttoaine syyöttö mode se sitten jää..
                          Homogenus vai stratified charge mode?

                          Comment

                          • Dea
                            Newbiemmer
                            • Nov 2019
                            • 16
                            • Mustasaari

                            #14
                            Originally posted by torppa47523 View Post
                            Millähän perusteella tuallainen määrä osia on autoon vaihdettu. Hyvä periaate autonkorjauksessa on, ensin asiantuntevasti tutkia, määritellä syyt ja seuraukset ja sitten vaihtaa viallinen osa. Voi tietenkin sanoa, helpommin sanottu kuin tehty, mutta näin se vaan menee. Oletko itse tehnyt kaikki toimenpiteet vai ollut vain maksumiehenä? Moottorin kylmäkäynnistyessä NoX anturilla, kylmillä Lambda antureilla ja katalysaattoreilla on aika vähän merkitystä koneen käymiseen. Ei taida nokka-akseleiden solenoiditkaan siihen paljon vaikuttaa, jos eivät aivan jumissa ole. MAF on myös helppo tarkistaa irrottamalla johto. Polttoaineella, kipinöillä ja niiden ajoituksella on jo aivan eri merkitys miten se mylly käy. Yleensä suuttimien vaihto korjaa N53 koneen, jolla myös itse ajan ongelmat. Joskus täällä joku kertoi hieman samanlaisen tarinan ja silloin oli kuulemma lohko halki. Mutta se nyt taitaa olla aika harvinaista.
                            Merkkiliike/Korjaamo on ruuvannut toi auton kanssa eniten ja vaihdettu Melkein kaikki noi osat..jotain osia on vaihdettu toinen korjaamo kun Merkkiliike pystynnyt autaa enää..

                            Mutta kun se aina toimii niin kun pitää kun se Stratified charge mode tulee päällä ja ylensä toimii parempi jos oiken antaa sillä kunolla kaasua

                            On vähän hankala tapaus

                            Comment

                            • Dea
                              Newbiemmer
                              • Nov 2019
                              • 16
                              • Mustasaari

                              #15
                              Originally posted by Havis View Post
                              Jakoketju vaihdettu - miksi
                              kone vaihto - mikä kone? siis polttomoottori kokonaan vai? Oikeenko toisissaan? Miksi

                              Vai onko koko teksti tehty google kääntäjällä ja oikea sisältö on tarkoitus olla ihan jotain muuta, eihän tuossa oo muuten mitään järkeä...
                              Kyllä Merkkiliike Halus Laittaa Vaihtokone kun ne ei saannut se vanha kone kuntoon mitä oli alkuperäinen siellä..

                              Ne yritti kyllä vaihtaa Suttimet ja Ohjausboxi(DME) ja paljon muuta ja yritti kaikenlaista mutta ei saannut se toimimaan kunolla
                              Niin ne epäili että 1 sylinterin Lohkossa olis joku halkema mutta se toinen kone mitä ne laittoi sinne tuli heti sama vikakoodit (130km jälkeen tuli sama ongelma)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎