Tässähän taisi lopulta käydä siinä mielessä myönteisesti, että yhdessä asiaa ihmetellessä joukoistamme löytyi jo 2 kpl viallisia ahtoilman lämpötila-antureita.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335d öljyinen ahtoputki
Collapse
X
-
Originally posted by JaniLap View PostTässähän taisi lopulta käydä siinä mielessä myönteisesti, että yhdessä asiaa ihmetellessä joukoistamme löytyi jo 2 kpl viallisia ahtoilman lämpötila-antureita.
Millä kartalla minun auto mahtaa säätää kun todellakaan ei tunnu voimapuolella ollenkaan, eikä näy kulutuksessa yms. Auto ei anna vikakoodeja mistään ja toimii täydellisesti.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Millä kartalla minun auto mahtaa säätää kun todellakaan ei tunnu voimapuolella ollenkaan, eikä näy kulutuksessa yms. Auto ei anna vikakoodeja mistään ja toimii täydellisesti.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
-
Originally posted by AiM View PostSiinä vähän dataa imulämmöistä coolerin jälkeen nollakelissä mitattuna täysin vakiosta E61 530xd:stä.
Yksi 0-200kmh veto, niin imulämmöt +60C 150kmh kohdalla.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKiitos ahtolämpödatasta. Mittasitko samalla myös imulämpöjä MAF:issa olevan anturin avulla? Olisi mielenkiintoista nähdä miten lämpötila muuttuu coolerin vaikutuksesta.
Voisin joku ilta koittaa niin että otan MAF:in lämpötilankin mukaan ja käyn nyt vähän lämpöisemmällä kelillä koittaan vastaavan vedon.
Tuota mittaustani kun katsoo, niin 150kmh kohdalla ahtoilman lämpötilan nousu tasaantuu ja se nousee enää joitakin asteita likemmäs Tuonne 70C. Syötön määrää (näkyy logissa) tuossa kohtaa DDE ei ole käsittääkseni vielä alkanut rajaamaan vaan coolerin jäähdytysteho alkaa paranemaan kun jäähdyttävän ilman virtausta alkaa korkemmassa vauhdissa olemaan riittävästi coolerin läpi.BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
-
Originally posted by AiM View PostTuota mittaustani kun katsoo, niin 150kmh kohdalla ahtoilman lämpötilan nousu tasaantuu ja se nousee enää joitakin asteita likemmäs Tuonne 70C. Syötön määrää (näkyy logissa) tuossa kohtaa DDE ei ole käsittääkseni vielä alkanut rajaamaan vaan coolerin jäähdytysteho alkaa paranemaan kun jäähdyttävän ilman virtausta alkaa korkemmassa vauhdissa olemaan riittävästi coolerin läpi.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMielenkiintoista todellakin nähdä, alkaako "liian" korkea ahtolämpö rajata syöttöä tai ahtimen toimintaa, vai tapahtuuko tällaista ylipäätään - ja millaisessa lämpötilassa. Jos käytössä olisi myös viallinen anturi, joka näyttäisi johdonmukaisesti esim. 30 celsiusastetta korkeampia lämpötiloja, niin asiaa voisi demonstroida käytännössä. Nyt tämä on omalta kohdaltani enemmänkin pohdntaa kuin todellista tietoa.
Missä kohtaa tuo anturi on M57tu2 motoritilassa ?
En ole vielä ehtinyt perehtyä.
Persdynolla mitattuna +80 ahtolämpöillä ei rajoittanut yhtään 180kmh lentokentän suora vaan loppui kesken.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOtan dataa sitten kun anturin saan ja vaihdettua. Luulen että minulla se näyttää juuri yli +30 ylimääräistä jos AIM datataan vertaa, minulla kävi ahdot yli +80 datan mukaan mutta anturi antaa kylmänä +50C tiedon. Yli 30 ylimääräistä ulkolämpötilaan joka oli noin +15.
Missä kohtaa tuo anturi on M57tu2 motoritilassa ?
En ole vielä ehtinyt perehtyä.
Persdynolla mitattuna +80 ahtolämpöillä ei rajoittanut yhtään 180kmh lentokentän suora vaan loppui kesken.
Se kiihtyvyys 180kmh nopeudessa on jo muutenkin niin verkkaista, että ilman mittavälineitä eroa on mahdoton huomata -loggerin ja suorituskykymittarin avullla jo jotain voisikin selvitä.
Joku joskus todennut 535D, missä se 400/800 softa R90 pumpulla, että ahtoilman lämpöanturin mittausalue loppuu 120CBMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMielenkiintoista todellakin nähdä, alkaako "liian" korkea ahtolämpö rajata syöttöä tai ahtimen toimintaa, vai tapahtuuko tällaista ylipäätään - ja millaisessa lämpötilassa. Jos käytössä olisi myös viallinen anturi, joka näyttäisi johdonmukaisesti esim. 30 celsiusastetta korkeampia lämpötiloja, niin asiaa voisi demonstroida käytännössä. Nyt tämä on omalta kohdaltani enemmänkin pohdntaa kuin todellista tietoa.
Vaikka DDE ei tehoa leikkaisikaan, niin toki se on joka kannalta parempi mitä viileämpää ilmaa moottoriin menee. Coolerin vaihto parempaan, edes ihan vakioautossa, ei ole lainkaan huono ratkaisu. Wagnerilla varmaan juuri pärjää vielä perus softavirien kanssa.BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
-
Originally posted by AiM View PostVaikka DDE ei tehoa leikkaisikaan, niin toki se on joka kannalta parempi mitä viileämpää ilmaa moottoriin menee. Coolerin vaihto parempaan, edes ihan vakioautossa, ei ole lainkaan huono ratkaisu. Wagnerilla varmaan juuri pärjää vielä perus softavirien kanssa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment