Announcement

Collapse
No announcement yet.

335d öljyinen ahtoputki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2554
    • Tampere

    #31
    Tässähän taisi lopulta käydä siinä mielessä myönteisesti, että yhdessä asiaa ihmetellessä joukoistamme löytyi jo 2 kpl viallisia ahtoilman lämpötila-antureita.
    N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #32
      Originally posted by JaniLap View Post
      Tässähän taisi lopulta käydä siinä mielessä myönteisesti, että yhdessä asiaa ihmetellessä joukoistamme löytyi jo 2 kpl viallisia ahtoilman lämpötila-antureita.


      Millä kartalla minun auto mahtaa säätää kun todellakaan ei tunnu voimapuolella ollenkaan, eikä näy kulutuksessa yms. Auto ei anna vikakoodeja mistään ja toimii täydellisesti.

      Comment

      • Jacques
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 569
        • pk

        #33
        Viime talven aikana omastakin M57 antautui ahtolämpötila-anturi ja luki startista lähtien höpöjä. Anturin uusimisen jälkeen kaasuun vastaavus parani huomattavasti.
        Lieneekö hiljakseen vikaantuva ja kuski tottuu. Voipi vaikuttaa myös mihin lämpötiloihin tuo jumittuu.
        G30 540i
        F32 435d

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #34
          Originally posted by BMW525Xda View Post


          Millä kartalla minun auto mahtaa säätää kun todellakaan ei tunnu voimapuolella ollenkaan, eikä näy kulutuksessa yms. Auto ei anna vikakoodeja mistään ja toimii täydellisesti.
          Taitaa yleensä vaatia yli 70c lämpötilaa että ohjelma alkaa rajoittelemaan.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • AiM
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 247
            • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

            #35
            Siinä vähän dataa imulämmöistä coolerin jälkeen nollakelissä mitattuna täysin vakiosta E61 530xd:stä.

            Yksi 0-200kmh veto, niin imulämmöt +60C 150kmh kohdalla.



            Mielenkiintoista olisi tietää missä ne imulämmöt huitelevat tuollaisissa vakiocoolerilla olevissa softatuissa 30d laitteissa...
            BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
            454hp/850Nm
            100-200kmh@9,98s
            0-200kmh@15,35s
            1/4 mile 12,82s@185,8kmh
            1 mile 259kmh

            BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
            Project target;
            +500hp/+1000Nm
            100-200kmh@<9s
            0-200kmh@<14s
            1/4 mile <12s@19xkmh
            1 mile +270kmh

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2554
              • Tampere

              #36
              Originally posted by AiM View Post
              Siinä vähän dataa imulämmöistä coolerin jälkeen nollakelissä mitattuna täysin vakiosta E61 530xd:stä.

              Yksi 0-200kmh veto, niin imulämmöt +60C 150kmh kohdalla.
              Kiitos ahtolämpödatasta. Mittasitko samalla myös imulämpöjä MAF:issa olevan anturin avulla? Olisi mielenkiintoista nähdä miten lämpötila muuttuu coolerin vaikutuksesta.
              N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • AiM
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 247
                • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                #37
                Originally posted by JaniLap View Post
                Kiitos ahtolämpödatasta. Mittasitko samalla myös imulämpöjä MAF:issa olevan anturin avulla? Olisi mielenkiintoista nähdä miten lämpötila muuttuu coolerin vaikutuksesta.
                Kuten tuolta datazapista näkyy, niin ei ollut logissa MAF:in lämpötila mukana, paljon muuta kylläkin -tuoltahan pystyy napsimaan graafiin haluamiaan parametrejä näkyville.

                Voisin joku ilta koittaa niin että otan MAF:in lämpötilankin mukaan ja käyn nyt vähän lämpöisemmällä kelillä koittaan vastaavan vedon.

                Tuota mittaustani kun katsoo, niin 150kmh kohdalla ahtoilman lämpötilan nousu tasaantuu ja se nousee enää joitakin asteita likemmäs Tuonne 70C. Syötön määrää (näkyy logissa) tuossa kohtaa DDE ei ole käsittääkseni vielä alkanut rajaamaan vaan coolerin jäähdytysteho alkaa paranemaan kun jäähdyttävän ilman virtausta alkaa korkemmassa vauhdissa olemaan riittävästi coolerin läpi.
                BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                454hp/850Nm
                100-200kmh@9,98s
                0-200kmh@15,35s
                1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                1 mile 259kmh

                BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                Project target;
                +500hp/+1000Nm
                100-200kmh@<9s
                0-200kmh@<14s
                1/4 mile <12s@19xkmh
                1 mile +270kmh

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2554
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by AiM View Post
                  Tuota mittaustani kun katsoo, niin 150kmh kohdalla ahtoilman lämpötilan nousu tasaantuu ja se nousee enää joitakin asteita likemmäs Tuonne 70C. Syötön määrää (näkyy logissa) tuossa kohtaa DDE ei ole käsittääkseni vielä alkanut rajaamaan vaan coolerin jäähdytysteho alkaa paranemaan kun jäähdyttävän ilman virtausta alkaa korkemmassa vauhdissa olemaan riittävästi coolerin läpi.
                  Mielenkiintoista todellakin nähdä, alkaako "liian" korkea ahtolämpö rajata syöttöä tai ahtimen toimintaa, vai tapahtuuko tällaista ylipäätään - ja millaisessa lämpötilassa. Jos käytössä olisi myös viallinen anturi, joka näyttäisi johdonmukaisesti esim. 30 celsiusastetta korkeampia lämpötiloja, niin asiaa voisi demonstroida käytännössä. Nyt tämä on omalta kohdaltani enemmänkin pohdntaa kuin todellista tietoa.
                  N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #39
                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Mielenkiintoista todellakin nähdä, alkaako "liian" korkea ahtolämpö rajata syöttöä tai ahtimen toimintaa, vai tapahtuuko tällaista ylipäätään - ja millaisessa lämpötilassa. Jos käytössä olisi myös viallinen anturi, joka näyttäisi johdonmukaisesti esim. 30 celsiusastetta korkeampia lämpötiloja, niin asiaa voisi demonstroida käytännössä. Nyt tämä on omalta kohdaltani enemmänkin pohdntaa kuin todellista tietoa.
                    Otan dataa sitten kun anturin saan ja vaihdettua. Luulen että minulla se näyttää juuri yli +30 ylimääräistä jos AIM datataan vertaa, minulla kävi ahdot yli +80 datan mukaan mutta anturi antaa kylmänä +50C tiedon. Yli 30 ylimääräistä ulkolämpötilaan joka oli noin +15.

                    Missä kohtaa tuo anturi on M57tu2 motoritilassa ?
                    En ole vielä ehtinyt perehtyä.

                    Persdynolla mitattuna +80 ahtolämpöillä ei rajoittanut yhtään 180kmh lentokentän suora vaan loppui kesken.

                    Comment

                    • AiM
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 247
                      • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                      #40
                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Otan dataa sitten kun anturin saan ja vaihdettua. Luulen että minulla se näyttää juuri yli +30 ylimääräistä jos AIM datataan vertaa, minulla kävi ahdot yli +80 datan mukaan mutta anturi antaa kylmänä +50C tiedon. Yli 30 ylimääräistä ulkolämpötilaan joka oli noin +15.

                      Missä kohtaa tuo anturi on M57tu2 motoritilassa ?
                      En ole vielä ehtinyt perehtyä.

                      Persdynolla mitattuna +80 ahtolämpöillä ei rajoittanut yhtään 180kmh lentokentän suora vaan loppui kesken.
                      Ahtoilman lämpöanturi on vasemman etuvalon takana coolerilta imusarjaan nousevassa alumiiniputkessa noin puolivälissä putkea.

                      Se kiihtyvyys 180kmh nopeudessa on jo muutenkin niin verkkaista, että ilman mittavälineitä eroa on mahdoton huomata -loggerin ja suorituskykymittarin avullla jo jotain voisikin selvitä.

                      Joku joskus todennut 535D, missä se 400/800 softa R90 pumpulla, että ahtoilman lämpöanturin mittausalue loppuu 120C
                      BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                      454hp/850Nm
                      100-200kmh@9,98s
                      0-200kmh@15,35s
                      1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                      1 mile 259kmh

                      BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                      Project target;
                      +500hp/+1000Nm
                      100-200kmh@<9s
                      0-200kmh@<14s
                      1/4 mile <12s@19xkmh
                      1 mile +270kmh

                      Comment

                      • AiM
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 247
                        • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                        #41
                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Mielenkiintoista todellakin nähdä, alkaako "liian" korkea ahtolämpö rajata syöttöä tai ahtimen toimintaa, vai tapahtuuko tällaista ylipäätään - ja millaisessa lämpötilassa. Jos käytössä olisi myös viallinen anturi, joka näyttäisi johdonmukaisesti esim. 30 celsiusastetta korkeampia lämpötiloja, niin asiaa voisi demonstroida käytännössä. Nyt tämä on omalta kohdaltani enemmänkin pohdntaa kuin todellista tietoa.
                        Tämä se itseäkin kiinnostaa eli missä kohtaa DDE alkaa leikkaamaan tehoa -tuo lienee mahdollista testata ihan vakioautollakin kunhan olisi vähän edes lämpimämpi keli.

                        Vaikka DDE ei tehoa leikkaisikaan, niin toki se on joka kannalta parempi mitä viileämpää ilmaa moottoriin menee. Coolerin vaihto parempaan, edes ihan vakioautossa, ei ole lainkaan huono ratkaisu. Wagnerilla varmaan juuri pärjää vielä perus softavirien kanssa.
                        BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                        454hp/850Nm
                        100-200kmh@9,98s
                        0-200kmh@15,35s
                        1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                        1 mile 259kmh

                        BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                        Project target;
                        +500hp/+1000Nm
                        100-200kmh@<9s
                        0-200kmh@<14s
                        1/4 mile <12s@19xkmh
                        1 mile +270kmh

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9078
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by AiM View Post
                          Vaikka DDE ei tehoa leikkaisikaan, niin toki se on joka kannalta parempi mitä viileämpää ilmaa moottoriin menee. Coolerin vaihto parempaan, edes ihan vakioautossa, ei ole lainkaan huono ratkaisu. Wagnerilla varmaan juuri pärjää vielä perus softavirien kanssa.
                          Aika mukavasti sillä Wagnerilla pärjää, jos ei radalle olla menossa. Vakiocoolerilla jo yhdessä täyskaasuvedossa kesäkelillä tahtoo ahtolämmöt nousta sinne 50 C hujakoille, kun Wagnerilla pysyy alle 30 C ja aika monta peräkkäistä vetoa saa ottaa, että lämmöt alkaa nousta 50 C pintaan (varaava massa).
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Bemu123
                            Newbiemmer
                            • Aug 2021
                            • 10
                            • Finland

                            #43
                            Ahtoletku

                            Onkos kenelläkään tietoa tosta turboilta välijäähylle menevän letkun pituudesta?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎