Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 pdc vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwe61
    Newbiemmer
    • Jun 2021
    • 2
    • lappi

    e61 pdc vika

    Moro. 2008 vuosimallin e61 rupes herjaamaan pdc failurea vaihoin uuden sulakkeen niin pdc failure hävis mutta tutkat ei toimi.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5269
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by bmwe61 View Post
    Moro. 2008 vuosimallin e61 rupes herjaamaan pdc failurea vaihoin uuden sulakkeen niin pdc failure hävis mutta tutkat ei toimi.
    Lue vikakoodit.

    Anturi sökö tai johtosarjasta johto(ja) poikki
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Lue vikakoodit.

      Anturi sökö tai johtosarjasta johto(ja) poikki
      +1
      Ja veikataan että johdot poikki edestä oikealta puolelta rekisterikilven viereisestä anturin juuresta. Taitaa olla 90% tämä anturi kaikista tapauksista.

      Puskurin joutuu irroittamaan, on noin 15-20min homma harkiten tehtynä.

      Comment

      • lyfi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 110

        #4
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        +1
        Ja veikataan että johdot poikki edestä oikealta puolelta rekisterikilven viereisestä anturin juuresta. Taitaa olla 90% tämä anturi kaikista tapauksista.

        Puskurin joutuu irroittamaan, on noin 15-20min homma harkiten tehtynä.

        Onko samaa tyyppi-ongelmaa -05 mallissa? Meinaa omassa koslassa tuo on herjannu jo vuoden. Välillä toimii täysin normisti mutta todella harvoin.

        Comment

        • Janna
          BTCF Member
          • Dec 2013
          • 1067
          • Rovaniemi

          #5
          Meilläpä oli varapyöräkotelossa vettä, ja parkkitutkien ohjausboxi luultavimmin pimeänä, ihanan halpaa taas!!

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5269
            • Pirkkala

            #6
            Originally posted by Janna View Post
            Meilläpä oli varapyöräkotelossa vettä, ja parkkitutkien ohjausboxi luultavimmin pimeänä, ihanan halpaa taas!!
            Romikselta uus
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              #7
              INPA:lla näkee esimerkiksi tutkien toimivuuden.


              Omastani korjasin takatutkien johtosarjan läpiviennistä yhden johdon joka oli poikki.
              E32 750i 11/89

              Comment

              • Bertram
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 120
                • Tuusula

                #8
                Takana molemmat oikeanpuoleiset anturit alkoivat piippaamaan jatkuvasti, eli näyttävät 0 cm etäisyyttä esteeseen. Vasemmanpuoleiset ovat kunnossa ja näyttävät oikein. Vikakoodeja ei näy INPAssa ja anturit kommunikoivat, mutta etäisyys on ja pysyy nollassa. Anturit istuvat puskurissa nätissä asennossa, eikä niissä ole likaa.

                Jääkö jäljelle muuta mahdollisuutta kuin anturien johdotukset?

                Auto on E61 pre-LCI.
                == e61 530d aut. Touring 05 ==
                == e61 525i man. Touring 06 ==
                == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5269
                  • Pirkkala

                  #9
                  Originally posted by Bertram View Post
                  Takana molemmat oikeanpuoleiset anturit alkoivat piippaamaan jatkuvasti, eli näyttävät 0 cm etäisyyttä esteeseen. Vasemmanpuoleiset ovat kunnossa ja näyttävät oikein. Vikakoodeja ei näy INPAssa ja anturit kommunikoivat, mutta etäisyys on ja pysyy nollassa. Anturit istuvat puskurissa nätissä asennossa, eikä niissä ole likaa.

                  Jääkö jäljelle muuta mahdollisuutta kuin anturien johdotukset?

                  Auto on E61 pre-LCI.
                  Itse anturikin voi tuolla tavalla rikkoutua

                  Kokeile siirtää vasemmalta oikealle siirtyykö vika.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Julle
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2002
                    • 659
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    +1
                    Ja veikataan että johdot poikki edestä oikealta puolelta rekisterikilven viereisestä anturin juuresta. Taitaa olla 90% tämä anturi kaikista tapauksista.

                    Puskurin joutuu irroittamaan, on noin 15-20min homma harkiten tehtynä.
                    Ilmeneekö tämä vika tutkien pimenemisellä molemmista päistä? Omasta pimeni kaikki anturit kerrasta ja moduli on kuiva. Ei auttanut vaikka kokeili toisella ehjällä modulilla.

                    Comment

                    • Julle
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2002
                      • 659
                      • Oulu

                      #11
                      Edelleen kaikki anturit pimeänä. PDC moduli testattu ja on ehjä. Molempien puskureiden johtosarjat myös todettu ehjäksi yleismittarilla. Auto antaa startissa välittömästi viestin PDC failure. Mitä tässä enää osaa tehdä?

                      Comment

                      • puuki
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 38
                        • Mikkeli

                        #12
                        Originally posted by Julle View Post
                        Edelleen kaikki anturit pimeänä. PDC moduli testattu ja on ehjä. Molempien puskureiden johtosarjat myös todettu ehjäksi yleismittarilla. Auto antaa startissa välittömästi viestin PDC failure. Mitä tässä enää osaa tehdä?

                        Aloita vikakoodien luvulla

                        Comment

                        • Julle
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2002
                          • 659
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by puuki View Post
                          Aloita vikakoodien luvulla
                          Koko homma on toki aloitettu vikakoodien luvulla ja joku virransyöttöhäiriöön viittaava koodi tuli. Nollauksen jälkeen ei tullut enää mitään.

                          Sen verran nyt löysin kuitenkin vikaa että takapuskurin johtosarjalle ei tule virtaa. Puskurin johtosarja siis itsessään on ehjä, mutta korin puolen liitin on kylmä. Onko muilla ollut vastaavaa ja mistä kohti vikapaikka on löytynyt?

                          Comment

                          • ErkkiE
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 610
                            • Espoon haja-asutus

                            #14
                            Omassa oli melko vastaavilla oireilla johtoja katki edessä korin puolella ennen liitintä (näkyi, kun otti sisälokaria irti. Johtosarja oli hinkannut itsensä muovia vasten katki. Pimensi koko systeemin (juuri tuo PDC failure).

                            E

                            Comment

                            • Julle
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2002
                              • 659
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Julle View Post
                              Koko homma on toki aloitettu vikakoodien luvulla ja joku virransyöttöhäiriöön viittaava koodi tuli. Nollauksen jälkeen ei tullut enää mitään.

                              Sen verran nyt löysin kuitenkin vikaa että takapuskurin johtosarjalle ei tule virtaa. Puskurin johtosarja siis itsessään on ehjä, mutta korin puolen liitin on kylmä. Onko muilla ollut vastaavaa ja mistä kohti vikapaikka on löytynyt?
                              Lisätään vielä että korin puoleisessa liittimessä maadoitukset näyttää olevan kunnossa. Virtaa ei vaan tule pinneihin. Eli virransyötössä takapään antureille häikkää ja siihen tarvisi apua.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎