Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d 2006 jyristää vatkaaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 957
    • Salo

    #31
    Etupyörän laakerit jo mainitsitkin, ne on helppo tarkistaa.

    Pyörien suuntaus tarkistettu? Hieman pielessä ja jossain puslassa väljää voi olla eräs syy.
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • Autoilija1
      Bimmer Rookie
      • Feb 2020
      • 36
      • Asikkala

      #32
      Originally posted by kalevik View Post
      Etupyörän laakerit jo mainitsitkin, ne on helppo tarkistaa.

      Pyörien suuntaus tarkistettu? Hieman pielessä ja jossain puslassa väljää voi olla eräs syy.
      Jeppis ohjsuskulmat on säädetty kaikki tukivarret eteen on vaihdettu käytännössä edessä on kaikki uutta tai muutaman kk vanhaa mutta huomenna menen ostamaan uudet vanteet katotaan mitä siitä tapahtuu tai ainakin lompakko laihtuu😂helvetin hieno auto kyllä ajaa pesee tämän päivän autojakin mutta tuo saatanan vollotus minkä olen etupäähän kohdistanut ei ota loppuakseen vaikka on vaihdettu kaikki saatanan kikkareet mitä vaan voi mutta tämä tärinä voi olla että johtuu vanteista mutta jyrinä joka alkaa n. 115kmh kohdalla on kysymysmerkki aloin jo epäillä että voiko nuo jp groupin pyöränlaakerit olla paskat olis varmaan pitäny laittaa fag tai skf

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2706
        • .fi

        #33
        Originally posted by Autoilija1 View Post
        Jeppis ohjsuskulmat on säädetty kaikki tukivarret eteen on vaihdettu käytännössä edessä on kaikki uutta tai muutaman kk vanhaa mutta huomenna menen ostamaan uudet vanteet katotaan mitä siitä tapahtuu tai ainakin lompakko laihtuu��helvetin hieno auto kyllä ajaa pesee tämän päivän autojakin mutta tuo saatanan vollotus minkä olen etupäähän kohdistanut ei ota loppuakseen vaikka on vaihdettu kaikki saatanan kikkareet mitä vaan voi mutta tämä tärinä voi olla että johtuu vanteista mutta jyrinä joka alkaa n. 115kmh kohdalla on kysymysmerkki aloin jo epäillä että voiko nuo jp groupin pyöränlaakerit olla paskat olis varmaan pitäny laittaa fag tai skf
        joku noita ammatikseen vaihteleva varmaan osais listata huonoja valmistajia paremmin, mutta esim. fag pitäis olla varmasti hyvä.
        skf voi ainakin ilmeisesti olla suht kuraa/kiinalaista suoraan paketista, kun taas fag tekee alkuperäisiäkin laakereita(mutta E61? en tiedä).
        jp groupin laakereista en tiedä, mutta ei se nyt äkkiseltään kuulosta toprania yms. halvimpia paljoakaan paremmalta:think.

        edit: tässä ihan tältä kesältä tapaus joka tod.näk. oli uutena huono etulaakeri E61:seen: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405675
        ja muistaisin törmänneeni/vastanneeni toiseenkin vastaavaan tänä kesänä, mutta en o varma oliko E6x vai joku X-sarjalainen, enkä sitä nyt enää paris minuutis löytyny.
        Last edited by aae30; 10-08-2021, 22:05.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #34
          Originally posted by aae30 View Post
          joku noita ammatikseen vaihteleva varmaan osais listata huonoja valmistajia paremmin, mutta esim. fag pitäis olla varmasti hyvä.
          skf voi ainakin ilmeisesti olla suht kuraa/kiinalaista suoraan paketista, kun taas fag tekee alkuperäisiäkin laakereita(mutta E61? en tiedä).
          jp groupin laakereista en tiedä, mutta ei se nyt äkkiseltään kuulosta toprania yms. halvimpia paljoakaan paremmalta:think.

          edit: tässä ihan tältä kesältä tapaus joka tod.näk. oli uutena huono etulaakeri E61:seen: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405675
          ja muistaisin törmänneeni/vastanneeni toiseenkin vastaavaan tänä kesänä, mutta en o varma oliko E6x vai joku X-sarjalainen, enkä sitä nyt enää paris minuutis löytyny.
          SKF on kuitenkin yksi suurimmista ja perinteikkäämmistä laakerin valmistajista. Itse ainakin ottaisin laakerit SKF tai FAG, jp group ym. en kyllä laittaisi omaan autoon.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 957
            • Salo

            #35
            Originally posted by Autoilija1 View Post
            Jeppis ohjsuskulmat on säädetty kaikki tukivarret eteen on vaihdettu käytännössä edessä on kaikki uutta tai muutaman kk vanhaa mutta huomenna menen ostamaan uudet vanteet katotaan mitä siitä tapahtuu tai ainakin lompakko laihtuu😂helvetin hieno auto kyllä ajaa pesee tämän päivän autojakin mutta tuo saatanan vollotus minkä olen etupäähän kohdistanut ei ota loppuakseen vaikka on vaihdettu kaikki saatanan kikkareet mitä vaan voi mutta tämä tärinä voi olla että johtuu vanteista mutta jyrinä joka alkaa n. 115kmh kohdalla on kysymysmerkki aloin jo epäillä että voiko nuo jp groupin pyöränlaakerit olla paskat olis varmaan pitäny laittaa fag tai skf

            Joo, onhan tähän vaihdettu melkein kaikki osat, luin huonosti aloituksen.

            Itsellä oli joskus renkaat jotka pikkuhiljaa aloittivat vollotuksen, kun kuluivat, auto tosin e39 touring. Jarrutuksessa ääni vielä korostui. Vaihtoon menivät kun pintaa oli noin 3-4 milliä jäljellä. Merkkiä en muista, ei kuitenkaan ns. merkkirenkaita.

            Toivottavasti uudet vanteet (ja renkaat?) poistavat tuon tärinän. Harmi kun olet noin kaukana, minullakin olisi yksi kierros kunnossa olevia kesäpyöriä kokeiltavaksi.
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • mmie
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 504
              • Kouvola

              #36
              Originally posted by HTK12 View Post
              SKF on kuitenkin yksi suurimmista ja perinteikkäämmistä laakerin valmistajista. Itse ainakin ottaisin laakerit SKF tai FAG, jp group ym. en kyllä laittaisi omaan autoon.
              Mulle sattu e92:een SKF:n etupyöränlaakeri, joka vollotti uutena kuin syötävä. Että kaikki on mahdollista.
              ex e36 325
              ex e46 328
              e92 335i FBO
              Ducati 900S ie
              KTM 640
              Suzuki GT550
              Honda CBR600

              Comment

              • Autoilija1
                Bimmer Rookie
                • Feb 2020
                • 36
                • Asikkala

                #37
                Originally posted by mmie View Post
                Mulle sattu e92:een SKF:n etupyöränlaakeri, joka vollotti uutena kuin syötävä. Että kaikki on mahdollista.
                Joo uskoisin kyllä että tärinät loppuisi uusien vanteiden myötä tai ainakin toivon niin😂.laakereista sen verran että olin jostain lukevinani että jp groupin osia käytettäisiin vaggilaistrn ja porshe orkkis osina tiedä sitten pitääkö paikkansa ja onko sitten laakereita vai mitä osia sen perusteella tilasin ne mutta nyt kyllä on alkanut epäilyttämään kyseiset laakerit että onkohan aivan kunnossa asennuksessa tuskin on mitään maata mullistavaa voinut käydä koska laakeri on pultattavaa mallia ja kiristetty momenttiinsa momenttiavaimella. Ehkäpä pitää ottaa ja kylmästi tilata uudet laakerit vielä eteen (fag) luulisi varmasti toimivan taakse faggilaiset juuri asensin ja ne ei ainakaan vollota yhtään.mutta vaihdetaampa nyt ekaksi vielä nuo vanteet.kyllä tästä tuli pito auto ei siinä en tätä haluaisikaan kyllä myydä on vioistaan huolimatta mahtava auto 😎

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by mmie View Post
                  Mulle sattu e92:een SKF:n etupyöränlaakeri, joka vollotti uutena kuin syötävä. Että kaikki on mahdollista.
                  Kaikki on mahdollista, kyllähän marmorilta sai välillä kieroja termarikoteloita M52 moottoriin. Eli aina se valmisvirhe on mahdollinen. Tunnetuilla merkeillä on noin keskimäärin parempi laadunvalvonta ja muutenkin osien laatu. Uusi ei automaattisesti tarkoita ehjää kun kaikki pyritään tekemään mahdollisimman halvalla, joten laatu kärsii.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Autoilija1
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2020
                    • 36
                    • Asikkala

                    #39
                    Nonii alla nyt orkkis bmw vanteet bbs tekeleet ja sama tärinä ja jyrinä jatkukoon 😪. Ei vaikuttanut mitenkään ainoa että et luku on nyt oikea se 20 ei ole rengas niin lähellä iskaritolppaa noh pitänee pistää vanhat myyntiin ei niissä sitten mitään vikaa ollutkaan😂otin ja tilasin uudet fag merkkiset laakerit eteen aeromotorsista pitäis tulla ens ti silloin selvinnee lisää kohta alkaa kypärästä loppua ideat😅

                    Comment

                    • Autoilija1
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2020
                      • 36
                      • Asikkala

                      #40
                      Semmonenkin käväisi mielessä ei kai ohjausvaihde/hammastanko voi tärinöidä ei kyllä tunnu väljiä missään ja tässä on aktiiviohjaus. Tosin vilkaisin että mitä semmonen maksaa niin tuli kylmä hiki otsalle ja sitten mietin että ei se voi mitenkään olla se😂

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 957
                        • Salo

                        #41
                        Originally posted by Autoilija1 View Post
                        Semmonenkin käväisi mielessä ei kai ohjausvaihde/hammastanko voi tärinöidä ei kyllä tunnu väljiä missään ja tässä on aktiiviohjaus. Tosin vilkaisin että mitä semmonen maksaa niin tuli kylmä hiki otsalle ja sitten mietin että ei se voi mitenkään olla se��
                        Voi harmi, ettei korjaantunut.

                        Jos mahdollista, autoa voisi käyttää dynamometrissä. Ei sen kummempaa kuin että siinä voi testailla tuleeko tärinä takapäästä kun siinä pyörittelee.

                        Ja se moottorin/laatikon asento, laatikon ja perän välissä on 1 ristinivel, joka toimiessaan nypyttää koska ei ole toista niveltä joka kompensoisi kulmanopeuden vaihtelun. Tämä on kyllä kaukaa haettu, mutta taisit mainita että se hardy-kiekko oli pykinyt. Se on lähes ikuinen jos voimalinja on suora.

                        Sitten sarjassa koe, voisi inpalla pudottaa perän niin alas kuin kehtaa, muuttuuko mikään (tärinä).

                        Hommasit siis myös uudet kumit, ettei mikään runkovaurio voi olla kysymyksessä?


                        Aktiiviohjauksen saa pois päältä kokeilua varten:


                        "You should be able to disable it by pressing your DSC button and holding it until it deactivates, apparently that turns off DSC/DSP and active steering."
                        Last edited by kalevik; 11-08-2021, 22:02. Reason: Lisätieto aktiiviohjauksesta.
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #42
                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Jyristääkö pienellä vaihteella esim 4 tai 5 ?
                          Kysyn edelleen tätä. En siis sitä että kutonen on sisässä 100+ nopeudessa vaan sitä mitä tapahtuu 4 ja vitosella 100+ nopeudessa.
                          Vika kun saattaa olla ihan vaan turbiinin lukituksessa joka reistaa.

                          Comment

                          • Autoilija1
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2020
                            • 36
                            • Asikkala

                            #43
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Kysyn edelleen tätä. En siis sitä että kutonen on sisässä 100+ nopeudessa vaan sitä mitä tapahtuu 4 ja vitosella 100+ nopeudessa.
                            Vika kun saattaa olla ihan vaan turbiinin lukituksessa joka reistaa.
                            No se täristää vaihteesta huolimatta olen koittanut d,ds ja manuaalipuolella rämpätä noita vaihteita tuloksetta ja koitin myös heittää auton vapaalle silloin kun tärinä on pahimmillaan niin tärinä vain jatku joten en usko sen tulevan ainakaan turbiinista.pitää koittaa ottaa toi aktiiviohjaus pois päältä en kyllä usko että sekään tota voisi tehdä.lisää testauksia ens viikolla tulee ne pyöränlaakerit eteen niin vaihdan ne

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #44
                              Originally posted by Autoilija1 View Post
                              No se täristää vaihteesta huolimatta olen koittanut d,ds ja manuaalipuolella rämpätä noita vaihteita tuloksetta ja koitin myös heittää auton vapaalle silloin kun tärinä on pahimmillaan niin tärinä vain jatku joten en usko sen tulevan ainakaan turbiinista.pitää koittaa ottaa toi aktiiviohjaus pois päältä en kyllä usko että sekään tota voisi tehdä.lisää testauksia ens viikolla tulee ne pyöränlaakerit eteen niin vaihdan ne
                              Väljät pitää laakerit olla jos väpättää muttei kohise jo peltortasolla. Tuskin on niissä vika, tuntuisi ratissa. Jos matkustajan penkki väpättää siinä ajellessa niin veikkaan että takaa se johtuu, siellä on kierot levyt, tapit jumissa, käsijarru liian tiukalla perusasetuksella, renkaissa pystyheittoa/kierot/runko rikki, iskari/jousi hajalla, aurausta liikaa tai toispuoleisesti, puslat väljiä.

                              Comment

                              • jhelen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2015
                                • 248
                                • Ulvila

                                #45
                                Kaverilla oli ihan uudet summerstar 3+ renkaat ja täristi. Talvirenkailla ei. Yhdessä renkaassa pystyheittoa. Siis renkaassa ei vanteessa. Vie vaikka eri rengasliikkeeseen tarkistettavaksi.
                                Itsellä oli goodyear efficient grip performance 2 renkaat ja 3/4 rungot paskana. Eikä mun ajotyyli riko renkaita.
                                Last edited by jhelen; 12-08-2021, 08:52.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎