Announcement

Collapse
No announcement yet.

n53 missfire syl 6. Ecu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niko.A
    BTCF Member
    • Mar 2023
    • 59
    • Finland

    n53 missfire syl 6. Ecu?

    n53b30. Missfire koodit sylinteri 6. Alkaa loppua iteltö ideat keske mikä vois olla. missfire alkaa vasta kun kone on lämmin eli kylmänä toimii hyvin, eli vaihettu uusi puola, ehjä tulppa ristiin syl ykkösestä ja myös suutin vaihettu vitosesta kutoseen eikä siltikään lopu misfiret. inpalla näkyy kun noi suuttimien toiminta prosentit menee välillä tollee et 5 pytty reilusti ylhäällä ja taas kutone reilusti alhaalla. tekee tuota hyvin epäsäännöllisesti. myös tk kun kahtoo dataa niin hyppii koko ajan.laihaseoksella kun käy nii käynnissä ei huomaa mitää eroo aikasempaa kun vielä toimi mut perus lambda 1.00 nii huomaa sit missfiret. mistähä vois johtua ny? onko jotai yleistä vikaa mitä näis ois? imusarjasta tiiviste voiko olla? präkistä siihe suihkuti ja ehke muuttu käynti mutta en lukihe sitä viellä. alku vuodesta vaihettu uudet tiivisteet sinne. ja yhen kerra jouduttu purkaa pois tossa kesällä enkä sillo vaihtanu uusia taas. Ecu entä? eikös näistä oo menny suuttimien ohjauspuole mosfetteja vai mitä ne ny o
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1851
    • Turku

    #2
    Muistanko oikein, että joskus pikkuhiljaa huononeva bensapumppu vois tuon aiheuttaa?
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5272
      • Pirkkala

      #3
      Mittaa ohivuodot ja puristukset pytyistä, sekä paineista imusarja ettei ole vuotoja
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Niko.A
        BTCF Member
        • Mar 2023
        • 59
        • Finland

        #4
        lisäystä tähän. tänään käytin ecua irti ja katsoin pinnit, hapettumaa vähäsen oli ja putsasin ne. akun kenkä irti. suuttimien paikkaa vaihoin 6-1 välillä. lähin ajelee mutta ei siltikään vaikutusta. eli kun moottori lämmöt nousee lähelle normaalia alkaa missfiret normi ajotilalla, laihaseoksella toimii normaalisti. Heittää oudosti 5 pytyn rikkaalle ja 6 laihalle. joskus on pitkäänkin tuollee mut välillä taas on hetke vaa laihal ja palautuu normis taas ku mitää ei ois ja taas sama toistuu hyvin epäsäännöllisesti. annat olla hetke moottori jarrul ku tulee toi nii lähtee kans pois? sit huomasin uude koodi tnä ku käyti akun kenkää irti 2d5f eli ecu resettaa keske ajo. inpa heittää ulos ja auto nykäsee ku katkasee sytkä hetkes. oisko sit ecu vikaa nyt? siltä ainaki vaikuttas itestä

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2732
          • Tampere

          #5
          Kuvaus sopisi DME:stä johtuvaan vikaan ja tässä varmaan paikallaan MSD80, eikä uudempi MSD81? Tarkista vielä DME:n liittimet ettei ole hapettumia sillä suunnalla?
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Niko.A
            BTCF Member
            • Mar 2023
            • 59
            • Finland

            #6
            Originally posted by JaniLap View Post
            Kuvaus sopisi DME:stä johtuvaan vikaan ja tässä varmaan paikallaan MSD80, eikä uudempi MSD81? Tarkista vielä DME:n liittimet ettei ole hapettumia sillä suunnalla?
            Juu MSD80 tässä on juu, pientä hapettumaa oli liittimis kun katoin, putsasin ne mutta ei vaikutusta. oiskoha mitää tapaa varmistaa että tuo ecu ois ny rikki?

            Comment

            • Niko.A
              BTCF Member
              • Mar 2023
              • 59
              • Finland

              #7
              Originally posted by JaniLap View Post
              Kuvaus sopisi DME:stä johtuvaan vikaan ja tässä varmaan paikallaan MSD80, eikä uudempi MSD81? Tarkista vielä DME:n liittimet ettei ole hapettumia sillä suunnalla?
              tässä mietin et jos toi ecu osoittautuu viallises nii kannattaako päivittää samalla msd81? vai korjauttaa toi vanha msd80?

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2732
                • Tampere

                #8
                MSD80:ssa on ollut iän myötä komponenttien vikaantumista erityisesti transistorien kohdalla. MSD81:ssä on uudemman tyyppiset transistorit ja omat ohjelmistoversionsa.

                Tilanteessasi kannattaa tehdä kustannus-hyöty -vertailua paljonko nykyisen vianselvittely ja kunnostus maksaa vs. vaihtoyksikön (MSD80 tai MSD81) hankinta joko käytettynä tai uutena. Jos nykyinen DME on vikaantunut, vaikka siltä se vähän omaan korvaan kuulostaa ja kun muut vaihtoehdot alkavat olla käyty läpi.
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Niko.A
                  BTCF Member
                  • Mar 2023
                  • 59
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  MSD80:ssa on ollut iän myötä komponenttien vikaantumista erityisesti transistorien kohdalla. MSD81:ssä on uudemman tyyppiset transistorit ja omat ohjelmistoversionsa.

                  Tilanteessasi kannattaa tehdä kustannus-hyöty -vertailua paljonko nykyisen vianselvittely ja kunnostus maksaa vs. vaihtoyksikön (MSD80 tai MSD81) hankinta joko käytettynä tai uutena. Jos nykyinen DME on vikaantunut, vaikka siltä se vähän omaan korvaan kuulostaa ja kun muut vaihtoehdot alkavat olla käyty läpi.
                  kaikki aikalailla juu käyty läpi mitkä vois aiheuttaa tuota missfiree. jostai luin että hajotessaa rasitukse alla heittää missfiree eli kun polkasee kaasua. ja sitähän tuo tekee. tähystys kameral pitää viel sylkkä kahtoo et kaikki ok näköstä sylkäs nii sen jälkee melkee ihmettelee tuota ecua uutta/korjaa vanha

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17845
                    • PKS

                    #10
                    Ääni DME:lle jossa 6-sylinterin suuttimen ohjaus on vikaantunut.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Niko.A
                      BTCF Member
                      • Mar 2023
                      • 59
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by JaniLap View Post
                      MSD80:ssa on ollut iän myötä komponenttien vikaantumista erityisesti transistorien kohdalla. MSD81:ssä on uudemman tyyppiset transistorit ja omat ohjelmistoversionsa.

                      Tilanteessasi kannattaa tehdä kustannus-hyöty -vertailua paljonko nykyisen vianselvittely ja kunnostus maksaa vs. vaihtoyksikön (MSD80 tai MSD81) hankinta joko käytettynä tai uutena. Jos nykyinen DME on vikaantunut, vaikka siltä se vähän omaan korvaan kuulostaa ja kun muut vaihtoehdot alkavat olla käyty läpi.
                      Mittailin tossa yleismittarilla noita mosfettaja, niin ainakin mittausten perusteel kaikki ok🤔 tietty se kyl vasta lämmetessään alkaa sitä tekee et oiskoha sit sen takia et näyttää hyvää kylmänä?

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2732
                        • Tampere

                        #12
                        MOSFETit on niitä eniten lämpeneviä komponentteja ajon aikana ja niiden resistanssi kasvaa melko suoraviivaisesti lämpötilan noustessa.



                        Tilanteessasi käyntioireet ilmaantuvat vasta lämpimällä koneella, niin taustalla saattaisi olla esim. transistoreista johtuva vikatila. Varmuutta asiaan tekemilläsi mittauksilla ei tietenkään saa.
                        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • Niko.A
                          BTCF Member
                          • Mar 2023
                          • 59
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by JaniLap View Post
                          MOSFETit on niitä eniten lämpeneviä komponentteja ajon aikana ja niiden resistanssi kasvaa melko suoraviivaisesti lämpötilan noustessa.



                          Tilanteessasi käyntioireet ilmaantuvat vasta lämpimällä koneella, niin taustalla saattaisi olla esim. transistoreista johtuva vikatila. Varmuutta asiaan tekemilläsi mittauksilla ei tietenkään saa.
                          päivitystö vähän tilanteeseen. eli vein ecun tutkittavas yhelle autoelektroniikka korjaajalle. oli siellä reilun viikon tutkittavana ja sano ettei pelkästä ecusta löytäny mitään joten vein koko auton sinne et mittaa suoraa suuttime johoilta/puolan jos sillo löytys jotain häikkää. kun vein sinne huomasin että ecu ei enää resetannu ajon aikana, liekkö ku ollu nii pitkään irti että resettas kunnolla. tuli vaa mieleen tässä et voiko olla adaptaatioista johtuvaa? et ecu menny vaa sekasi jonku takia että vetää arvot perseellee? viimes ajoin adaptaatiot uusis elokuussa suuttimien vaihon yhteydessä

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2732
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Niko.A View Post
                            tuli vaa mieleen tässä et voiko olla adaptaatioista johtuvaa? et ecu menny vaa sekasi jonku takia että vetää arvot perseellee? viimes ajoin adaptaatiot uusis elokuussa suuttimien vaihon yhteydessä
                            Jos tuollaisella resetoinnilla tuli kuntoon, niin hyvähän se sitten. Olisiko siellä sitten ohjelmistossa ollut/on edelleen jokin bitti vinossa, mutta se selvinnee kun seuraat onko ilmiö edelleen samalla tavalla toistuva koneen lämmetessä.
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • Niko.A
                              BTCF Member
                              • Mar 2023
                              • 59
                              • Finland

                              #15
                              Originally posted by JaniLap View Post

                              Jos tuollaisella resetoinnilla tuli kuntoon, niin hyvähän se sitten. Olisiko siellä sitten ohjelmistossa ollut/on edelleen jokin bitti vinossa, mutta se selvinnee kun seuraat onko ilmiö edelleen samalla tavalla toistuva koneen lämmetessä.
                              joo auton sain viime viikolla takaisin ja toimi ok, ajoin adaptaatiot uusis ja toimi hetken hyvin. 2a27 ja 3104 kpodit tulee ja auto tekee samaa kuin ennen mutta vähän lievempänä että ei kummiskaa pahasti missfiraa elo pystyy hyvin ajamaan. ainut ongelma nyt että päästöt korkeella ja leimalta hylky.. mikähän siinä vielä on ku tekee samaa et 5 lisää ainetta ja 6 vähentää mutta lievemmin ku enne korjausta et hyvin pystyy ajaa? tuosta vrm johtuu noi 2a27 ja 3104 koodi. vanosi voiko tehä? ~115kmh vauhista 5 vaihteella ecu resettas taas pariin otteesee peräkkäin melkee, kutosella ei ongelmaa. kierrokset siinä 3000 paikkeilla oli. termari? ei lämpeis tarpees ja adaptaatiot vetää perseellee?
                              saa toki suositella jotai hyvää paikkaa minne viiä tutkittavas pohjois-karjala alueella jos joku tietäs. semmone joka tietäs e6x ja msd80 päälle, ja myös vähän n53/n43 toiminnasta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎