n53b30. Missfire koodit sylinteri 6. Alkaa loppua iteltö ideat keske mikä vois olla. missfire alkaa vasta kun kone on lämmin eli kylmänä toimii hyvin, eli vaihettu uusi puola, ehjä tulppa ristiin syl ykkösestä ja myös suutin vaihettu vitosesta kutoseen eikä siltikään lopu misfiret. inpalla näkyy kun noi suuttimien toiminta prosentit menee välillä tollee et 5 pytty reilusti ylhäällä ja taas kutone reilusti alhaalla. tekee tuota hyvin epäsäännöllisesti. myös tk kun kahtoo dataa niin hyppii koko ajan.laihaseoksella kun käy nii käynnissä ei huomaa mitää eroo aikasempaa kun vielä toimi mut perus lambda 1.00 nii huomaa sit missfiret. mistähä vois johtua ny? onko jotai yleistä vikaa mitä näis ois? imusarjasta tiiviste voiko olla? präkistä siihe suihkuti ja ehke muuttu käynti mutta en lukihe sitä viellä. alku vuodesta vaihettu uudet tiivisteet sinne. ja yhen kerra jouduttu purkaa pois tossa kesällä enkä sillo vaihtanu uusia taas. Ecu entä? eikös näistä oo menny suuttimien ohjauspuole mosfetteja vai mitä ne ny o
Announcement
Collapse
No announcement yet.
n53 missfire syl 6. Ecu?
Collapse
X
-
Muistanko oikein, että joskus pikkuhiljaa huononeva bensapumppu vois tuon aiheuttaa?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
-
-
lisäystä tähän. tänään käytin ecua irti ja katsoin pinnit, hapettumaa vähäsen oli ja putsasin ne. akun kenkä irti. suuttimien paikkaa vaihoin 6-1 välillä. lähin ajelee mutta ei siltikään vaikutusta. eli kun moottori lämmöt nousee lähelle normaalia alkaa missfiret normi ajotilalla, laihaseoksella toimii normaalisti. Heittää oudosti 5 pytyn rikkaalle ja 6 laihalle. joskus on pitkäänkin tuollee mut välillä taas on hetke vaa laihal ja palautuu normis taas ku mitää ei ois ja taas sama toistuu hyvin epäsäännöllisesti. annat olla hetke moottori jarrul ku tulee toi nii lähtee kans pois? sit huomasin uude koodi tnä ku käyti akun kenkää irti 2d5f eli ecu resettaa keske ajo. inpa heittää ulos ja auto nykäsee ku katkasee sytkä hetkes. oisko sit ecu vikaa nyt? siltä ainaki vaikuttas itestä
Comment
-
-
Kuvaus sopisi DME:stä johtuvaan vikaan ja tässä varmaan paikallaan MSD80, eikä uudempi MSD81? Tarkista vielä DME:n liittimet ettei ole hapettumia sillä suunnalla?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKuvaus sopisi DME:stä johtuvaan vikaan ja tässä varmaan paikallaan MSD80, eikä uudempi MSD81? Tarkista vielä DME:n liittimet ettei ole hapettumia sillä suunnalla?
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKuvaus sopisi DME:stä johtuvaan vikaan ja tässä varmaan paikallaan MSD80, eikä uudempi MSD81? Tarkista vielä DME:n liittimet ettei ole hapettumia sillä suunnalla?
Comment
-
-
MSD80:ssa on ollut iän myötä komponenttien vikaantumista erityisesti transistorien kohdalla. MSD81:ssä on uudemman tyyppiset transistorit ja omat ohjelmistoversionsa.
Tilanteessasi kannattaa tehdä kustannus-hyöty -vertailua paljonko nykyisen vianselvittely ja kunnostus maksaa vs. vaihtoyksikön (MSD80 tai MSD81) hankinta joko käytettynä tai uutena. Jos nykyinen DME on vikaantunut, vaikka siltä se vähän omaan korvaan kuulostaa ja kun muut vaihtoehdot alkavat olla käyty läpi.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMSD80:ssa on ollut iän myötä komponenttien vikaantumista erityisesti transistorien kohdalla. MSD81:ssä on uudemman tyyppiset transistorit ja omat ohjelmistoversionsa.
Tilanteessasi kannattaa tehdä kustannus-hyöty -vertailua paljonko nykyisen vianselvittely ja kunnostus maksaa vs. vaihtoyksikön (MSD80 tai MSD81) hankinta joko käytettynä tai uutena. Jos nykyinen DME on vikaantunut, vaikka siltä se vähän omaan korvaan kuulostaa ja kun muut vaihtoehdot alkavat olla käyty läpi.
Comment
-
-
Ääni DME:lle jossa 6-sylinterin suuttimen ohjaus on vikaantunut.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMSD80:ssa on ollut iän myötä komponenttien vikaantumista erityisesti transistorien kohdalla. MSD81:ssä on uudemman tyyppiset transistorit ja omat ohjelmistoversionsa.
Tilanteessasi kannattaa tehdä kustannus-hyöty -vertailua paljonko nykyisen vianselvittely ja kunnostus maksaa vs. vaihtoyksikön (MSD80 tai MSD81) hankinta joko käytettynä tai uutena. Jos nykyinen DME on vikaantunut, vaikka siltä se vähän omaan korvaan kuulostaa ja kun muut vaihtoehdot alkavat olla käyty läpi.
Comment
-
-
MOSFETit on niitä eniten lämpeneviä komponentteja ajon aikana ja niiden resistanssi kasvaa melko suoraviivaisesti lämpötilan noustessa.
Tilanteessasi käyntioireet ilmaantuvat vasta lämpimällä koneella, niin taustalla saattaisi olla esim. transistoreista johtuva vikatila. Varmuutta asiaan tekemilläsi mittauksilla ei tietenkään saa.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMOSFETit on niitä eniten lämpeneviä komponentteja ajon aikana ja niiden resistanssi kasvaa melko suoraviivaisesti lämpötilan noustessa.
Tilanteessasi käyntioireet ilmaantuvat vasta lämpimällä koneella, niin taustalla saattaisi olla esim. transistoreista johtuva vikatila. Varmuutta asiaan tekemilläsi mittauksilla ei tietenkään saa.
Comment
-
-
Originally posted by Niko.A View Posttuli vaa mieleen tässä et voiko olla adaptaatioista johtuvaa? et ecu menny vaa sekasi jonku takia että vetää arvot perseellee? viimes ajoin adaptaatiot uusis elokuussa suuttimien vaihon yhteydessäIB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Jos tuollaisella resetoinnilla tuli kuntoon, niin hyvähän se sitten. Olisiko siellä sitten ohjelmistossa ollut/on edelleen jokin bitti vinossa, mutta se selvinnee kun seuraat onko ilmiö edelleen samalla tavalla toistuva koneen lämmetessä.
saa toki suositella jotai hyvää paikkaa minne viiä tutkittavas pohjois-karjala alueella jos joku tietäs. semmone joka tietäs e6x ja msd80 päälle, ja myös vähän n53/n43 toiminnasta
Comment
-
Comment