Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 jarrupalojen kuluneisuusmittarin nollaus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7548
    • Jyväshyvä

    #31
    Originally posted by huppe View Post
    Itse en saanut taiteiltua kuin tosiaan tuon -130kilometristä -25000km:iin. Koitin varmasti kymmenen kertaa tuota, aina tulee ensin ------- ja sen jälkeen "resetoituu" -25000km:iin.

    Vinkkejä? Anturia ei vaihdettu, takapalat kyseessä. Jarrunesteet ja microfiltterit nollautuivat hienosti.
    Oikosule se anturi niin esim. etujarruihin saat 40000.
    Nollauksen jälkeen jos poistat oikosulun niin lukema putoaa johonkin,
    mulla oli vielä puolet etupaloista jäljellä ja silti putosi 10000:een...

    Ts. yllä mainittu
    "Anturi on ns. katkos mallia eli samanlainen kuin ennenkin. Huoltoilmaisin laksee kilometrejä ajomäärän mukaan, mutta hyppää hälyttämään toki heti jos anturi menee poikki"
    ei päde ainakaan LCI:ssä...
    Väittäisin että siinä kulumisanturissa on "vastus" ja mitä enemmän se hioutuu pois, vastus kasvaa, ja sitä vähemmän on jäljellä...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • huppe
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 371
      • Suomi

      #32
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Oikosule se anturi niin esim. etujarruihin saat 40000.
      Nollauksen jälkeen jos poistat oikosulun niin lukema putoaa johonkin,
      mulla oli vielä puolet etupaloista jäljellä ja silti putosi 10000:een...

      Ts. yllä mainittu
      "Anturi on ns. katkos mallia eli samanlainen kuin ennenkin. Huoltoilmaisin laksee kilometrejä ajomäärän mukaan, mutta hyppää hälyttämään toki heti jos anturi menee poikki"
      ei päde ainakaan LCI:ssä...
      Väittäisin että siinä kulumisanturissa on "vastus" ja mitä enemmän se hioutuu pois, vastus kasvaa, ja sitä vähemmän on jäljellä...
      Laakkonen kertoi että pitäisi korjautua vaihtamalla anturi. Tilasin uuden. Maksaa jotain 13 euroa tarvikkeena.
      ex E61 530da 2004

      Comment

      • huppe
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 371
        • Suomi

        #33
        Originally posted by huppe View Post
        Laakkonen kertoi että pitäisi korjautua vaihtamalla anturi. Tilasin uuden. Maksaa jotain 13 euroa tarvikkeena.
        Jep, sehän se. Uusi anturi laitettu (ei tarvinnut muuten irrottaa rengasta edes), jonka jälkeen nollaus ei onnistunut mutta muutaman kilometrin ajelun jälkeen nollauskin onnistui. Nyt on taas kilsoja jäljellä
        ex E61 530da 2004

        Comment

        • Janne-90
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 246
          • Naantali

          #34
          mulla alkoi e39 motonetin palat vinkumaan aika pian asennuksen jälkeen mutta loppui kun lisäsin motonetista ostamat värinävaimennuskumimattoa. Niitä myydään 4 kappaleen pussissa maksaa 5e. leikataan paloihin ja niissä on liimapinta millä kiinnitetään. suosittelen jos vinkuu jos paloissa ei ole kumia tai peltiä.

          Comment

          • eekuusyks
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 164
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #35
            väärä piuha

            Meneekö taakse kulumisenvaroitinjohto jossa on mutka ennen liitintä?
            Motonetistä antoivat tuollaisen, mutta ei kuulema mahdu sinne lokarin alla olevaan boksiin ja on liian lyhyt? Vanha paikoillaan oleva on suora malli. Miten on?

            Comment

            • eekuusyks
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 164
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #36
              Hyvä tietää juttu : Sedaniin mutkamalli ja touringiin suora

              Comment

              • musscle
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 115
                • Turku

                #37
                e39:iin en saanut enää sitä johtoa sinne satulan pesään, sanooko katsastussetä jotain, kun johto ei sinne mene, olettaen että huomaa.

                Comment

                • eekuusyks
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 164
                  • Pohjois-Pohjanmaa

                  #38
                  Tuskinpa sanoo, eihän noita joka autossa ole.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7548
                    • Jyväshyvä

                    #39
                    Ei ne anturit ole pakolliset.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #40
                      E60 kulumistunnistin...

                      Empä löytäny ongelmaani vastausta mistään netin syövereistä...
                      Elikkä ongelmana on seuraavanlainen jarrupaloihin liittyvä jutska. Vaihoin tovi sitten takajarrupalat, kulumisanturit ja nollasin jarruhuollon. Kaikki meni nappiin ja ilman sen kummempaa räpellystä Nyt autolla on ajettu palojen vaihon jälkeen about 4tkm ja palat ei juurikaan ole kulunut. Sen sijaan tuo kulumistunnistus on pitäny nollata jo pariin kertaan. tippuu siis kilsat ajotietokoneessa about 1000km matkalla 10000km edestä.

                      etujarrujen ilmaisin on kumminki näyttäny kokoajan 47000km seuraavaan huoltoon.

                      Mikä siis neuvoksi että tuo alkas näyttään oikeen tuonki takapään.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • foursquare
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 76
                        • Lahti

                        #41
                        Vaihdettu taakse uudet palat ja anturi. Silti tuli kilometrilukemaksi -25000 ja meni punaselle se ilmoitus. Vaatiiko testeri käytön vai saako kikkailemalla sammutettua tuon ilmoituksen? Ei edes pienen ajon jälkeen suostu nollaamaan sitä tripistä pois.
                        530dA E60 -orientblau metallic

                        Comment

                        • -challenger-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 2151
                          • L a h t i

                          #42
                          Onko sulla motonetin vai marmorin anturi ??
                          Sillä.saattaa olla vaikutusta motonetin anturit ei kaikilla toimi..

                          Comment

                          • foursquare
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2012
                            • 76
                            • Lahti

                            #43
                            Originally posted by -challenger- View Post
                            Onko sulla motonetin vai marmorin anturi ??
                            Sillä.saattaa olla vaikutusta motonetin anturit ei kaikilla toimi..
                            Schmiedmannin anturi. Ja motonetin palat.
                            530dA E60 -orientblau metallic

                            Comment

                            • -challenger-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 2151
                              • L a h t i

                              #44
                              Ite kävin hakemassa marmorilta sen piuhan jotta vältän tollaset kikkailut mitä ainakin noissa motonetin johdoissa on ollut.. Smidun piuhasta en osaa sanoa mitään. Luulis että toimis mut ei sitä koskaa tiedä..

                              Comment

                              • foursquare
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 76
                                • Lahti

                                #45
                                Originally posted by foursquare View Post
                                Schmiedmannin anturi. Ja motonetin palat.
                                Juu eli marmorilla käyty nollaamassa se punaiseksi päässyt vikakoodi. Sekä vaihdettu alkuperäinen tunnistin johto diagnoosilla että schmiedin tarvikejohto ei toiminut. Juu tästälähtien tulee hankittua tunnistimet ja anturit kyllä kerralla alkuperäiset suoraan.
                                530dA E60 -orientblau metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎