Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltovalon nollaus E60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maako
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 10
    • Kotka

    Huoltovalon nollaus E60

    En tiedä onko jo aiemmin mainittu täällä foorumissa E60 mallin huoltovalon nollausohjetta mutta löysin juuri yhden ohjeen:



    Vielä en ole omaani kokeillut mutta seuraavaksi aion kyllä yrittää.
    BMW 525 E60 -04
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #2
    E60 ja e61 huollon nollaus S U O M E K S I

    En tiedä onko jo täällä searhci ei löytänyt ainakaan.

    1. Nollaa trippimittari

    2. Virrat päälle (ei autoa käyntiin)

    3. Paina 5-10 sec. Tripin nollaus painiketta kunnes mittarin näyttöön tulee kolmion kuva.(kolmio ilmaisee että nyt nollataan huoltoja.)

    4. Vapauta tripin nappi ja paina uudelleen pohjaan nopeasti. Nyt näytössä pitäisi olla jarrunesteen merkkivalon kuva.Jos haluat nollata jarrunesteen vaihdon seuraavaksi 2 vuodeksi pidä tripin nappia nollattuna kunnes ilmestyy teksti reset alempaan näyttöön.

    5. Vapauta tripin nappi "taas" ja paina uudelleen 5-10 sec, kunnes uusi päivämäärä ja vuosi ilmestyy alempaan näyttöön.

    6. Sammuta virrat.

    7. Nyt olet nollannut jarrunesteen vaihdon.

    8.Jos haluat nollata:Öljyhuollon,raitisilmasuodattimen tai jarrupalojen vaihdon niin,toista vaiheet 2 sekä 3, Mutta kun näyttöön tulee taas jarrunesteen nollaus tilanne niin vapautat tripin nollaus napin ja painat uudestaan pohjaan nopeasti ja pääset eteenpäin huollon nollaus valikossa ja toistat vaiheet 4 sekä 5 sekä 6 kunnes olet nollannut huoltomuistisi.
    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • jones69
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 510
      • Myrskylä

      #3
      Olisiko muita ideoita kun ei tämä tunnu toimivan?! Kolmio tulee mutta siihen se sitten jääkin... Auto on 525d e61 12/2004.
      E91 320d ///M-Sport "Voll"

      E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas

        #4
        Originally posted by jones69 View Post
        Olisiko muita ideoita kun ei tämä tunnu toimivan?! Kolmio tulee mutta siihen se sitten jääkin... Auto on 525d e61 12/2004.
        Mitä huoltoa se on vailla?

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3841
          • Nokia

          #5
          Yltin ohjeen 1. kohta on ainakin täysin turha. Muistaakseni 3. kohtakin on väärin, nappia pitää painaan niin kauan että ensin tulee kolmio ja sitten sen huollon kuva joka on lähimpänä (tai mennyt eniten ohi). Siitä eteenpäin tuo Yltin ohje on oikein.
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 53*BMW

          Comment

          • jones69
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 510
            • Myrskylä

            #6
            Originally posted by Masatus View Post
            Mitä huoltoa se on vailla?
            Öljyt ja itse "huolto"


            Originally posted by Tomi T View Post
            Yltin ohjeen 1. kohta on ainakin täysin turha. Muistaakseni 3. kohtakin on väärin, nappia pitää painaan niin kauan että ensin tulee kolmio ja sitten sen huollon kuva joka on lähimpänä (tai mennyt eniten ohi). Siitä eteenpäin tuo Yltin ohje on oikein.

            Ok täytyypä kokeilla...
            E91 320d ///M-Sport "Voll"

            E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by jones69 View Post
              Olisiko muita ideoita kun ei tämä tunnu toimivan?! Kolmio tulee mutta siihen se sitten jääkin... Auto on 525d e61 12/2004.
              Toimii tuo ainakin 12/04 535d:ssä...
              Tosin noilla myöhemmin mainituilla lisäyksillä...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                #8
                Jos öljyhuolto on punaisella, niin ei nollaudu edes testerillä vanhemmissa ohjelmaversioissa.

                Comment

                • golffie
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2003
                  • 59

                  #9
                  Mulla ei tule kolmion jälkeen mitään kuvaa vaan teksti " 01.00 FGSTNR " osaako joku auttaa miten saan tässä tilanteessa nollattua öljynvaihtovalon?
                  E61 525dA Touring

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by golffie View Post
                    Mulla ei tule kolmion jälkeen mitään kuvaa vaan teksti " 01.00 FGSTNR " osaako joku auttaa miten saan tässä tilanteessa nollattua öljynvaihtovalon?
                    Onko trippi nollattu?
                    Nollaa se,
                    virrat 1-asentoon ja sen jälkeen takaisin 2-asentoon,
                    ja sen jälkeen painat sitä trippinappia.

                    Huomatkaa että 9/05 -> autossa on starttinappi,
                    2-asentoon virrat saa kun painaa kevyesti starttinappia,
                    meni jonkun aikaa ennenkuin tuon hokasin...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • golffie
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2003
                      • 59

                      #11
                      Kyllä, trippi on nollattu ja sainkin kerran sen öljyvalo-logon vilahtamaan trippimittarin yläpuolella, mutta se hävisi ennen kuin ehdin tehdä mitään, enkä saa enää sitä takaisin..

                      Osaatko auttaa miten onnistuisin?
                      E61 525dA Touring

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3841
                        • Nokia

                        #12
                        Sitä trippiä ei tosiaan tarvitse nollata. Virrat tosiaan kakkosasennossa, en muista onko merkitystä onko kuskinovi kiinni.

                        Kyllä pitäisi toimia kun vaan tarpeeksi kauan jaksaa painaa sitä nappia kunnes näyttöön tulee lähimpänä olevan huollon kuva. Sitten nappia lyhyesti painelemalla voi selata huoltoja, ja halutun kohdalla painaa jonkin aikaa kunnes kyselee RESET? ja sitten painaa taas niin kauan että nollaantuu.

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Huomatkaa että 9/05 -> autossa on starttinappi,
                        2-asentoon virrat saa kun painaa kevyesti starttinappia,
                        meni jonkun aikaa ennenkuin tuon hokasin...
                        Voi sitä painaa miten raskaasti tahansa Käynnistyminen riippuu siitä onko manuaalissa kytkin ja automaatissa jarru painettuna.
                        Last edited by Tomi T; 04-11-2009, 23:47.
                        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • golffie
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2003
                          • 59

                          #13
                          Originally posted by Tomi T View Post
                          Sitä trippiä ei tosiaan tarvitse nollata. Virrat tosiaan kakkosasennossa, en muista onko merkitystä onko kuskinovi kiinni.

                          Kyllä pitäisi toimia kun vaan tarpeeksi kauan jaksaa painaa sitä nappia kunnes näyttöön tulee lähimpänä olevan huollon kuva. Sitten nappia lyhyesti painelemalla voi selata huoltoja, ja halutun kohdalla painaa jonkin aikaa kunnes kyselee RESET? ja sitten painaa taas niin kauan että nollaantuu.



                          Voi sitä painaa miten raskaasti tahansa Käynnistyminen riippuu siitä onko manuaalissa kytkin ja automaatissa jarru painettuna.

                          ok, mutta kuuluko siihen tulla tuo teksti "01.00 FGSTNR" ensiksi ?
                          E61 525dA Touring

                          Comment

                          • Yltti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 2792
                            • Kuopio suamen texas

                            #14
                            Originally posted by golffie View Post
                            ok, mutta kuuluko siihen tulla tuo teksti "01.00 FGSTNR" ensiksi ?
                            Ei kuulu
                            1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                            F10 525d Xdrive comfort sitte
                            Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                            www.rotator.fi

                            Comment

                            • golffie
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2003
                              • 59

                              #15
                              ok, yritin googlettaa että mitä tuo tarkoittaa, mutta eipä löydy.. Taitaa olla helpoin viedä liikkeeseen nollattavaksi, vaikka siitäkin varmaan otetaan kohtuu korvaus..
                              E61 525dA Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎