Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltovalon nollaus E60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larzza
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 147
    • Suo

    #91
    Originally posted by Yltti View Post
    En tiedä onko jo täällä searhci ei löytänyt ainakaan.

    1. Nollaa trippimittari

    2. Virrat päälle (ei autoa käyntiin)

    3. Paina 5-10 sec. Tripin nollaus painiketta kunnes mittarin näyttöön tulee kolmion kuva.(kolmio ilmaisee että nyt nollataan huoltoja.)

    4. Vapauta tripin nappi ja paina uudelleen pohjaan nopeasti. Nyt näytössä pitäisi olla jarrunesteen merkkivalon kuva.Jos haluat nollata jarrunesteen vaihdon seuraavaksi 2 vuodeksi pidä tripin nappia nollattuna kunnes ilmestyy teksti reset alempaan näyttöön.

    5. Vapauta tripin nappi "taas" ja paina uudelleen 5-10 sec, kunnes uusi päivämäärä ja vuosi ilmestyy alempaan näyttöön.

    6. Sammuta virrat.

    7. Nyt olet nollannut jarrunesteen vaihdon.

    8.Jos haluat nollata:Öljyhuollon,raitisilmasuodattimen tai jarrupalojen vaihdon niin,toista vaiheet 2 sekä 3, Mutta kun näyttöön tulee taas jarrunesteen nollaus tilanne niin vapautat tripin nollaus napin ja painat uudestaan pohjaan nopeasti ja pääset eteenpäin huollon nollaus valikossa ja toistat vaiheet 4 sekä 5 sekä 6 kunnes olet nollannut huoltomuistisi.

    2004/3 ei tunnu toimivan tämä kaava.
    e61 525 dat
    ex.e36 318ti compact m-sport

    Comment

    • Ccemp
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 38
      • Lahti

      #92
      Originally posted by Lasikuutio View Post
      Kokoan tähän jotain, jo jonka varmaksi tiedän, kaksi ylintä siis nollasin juuri.

      Vehicle check - 50 000 km
      Engine oil - 25 000 km
      Brake fluid - 2 vuotta
      Microfilter - 45 000 km
      Spark plugs - ???
      Front brake pads - ???
      Rear brake pads - ???

      Hieman sotkuinen selostus, mutta yksinkertaistetaan tähän.

      Virta-avain asennossa kaksi.
      *Trippi pohjaan.
      *Kolmio syttyy.
      *Huoltovalikkoo aukeaa.
      *Jos haluat jatkaa salavalikkoon, niin pidä trippi pohjassa, muuten irroita siitä.
      *Kelaus tapahtuu trippiä painelemalla.

      Virta-avain asennossa yksi.
      *Trippi pohjaan. (Ja pidä se pohjassa, kuvittele sormenpääsi jalaksi kaasun päällä.)
      *Kolmio syttyy.
      *Kolmio häviää.
      *Kuluu pieni hetki, älä kuitenkaan kyllästy... ja pääset "Hidden OBC Menuun". http://www.scoopz.com/m5board/E60_Hi...structions.pdf (Ei kuitenkaan linkin ohjeen mukaisesti.)
      *Voit nyt irroittaa tripistä. (Rauhota kaasujalkaasi.)
      *Kelaus tapahtuu trippiä painelemalla.
      Tälle aamua nollattuna takajarrupalat sanoo 50 000km seuraavaan vaihtoon.
      Jeep Commander

      Comment

      • marsep
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2009
        • 361
        • HML

        #93
        Onnistuuko jarruneste valon kuittaus esim. Inpalla?
        E61 535d -05 "377/747"

        ex. E38 728 -97

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #94
          Originally posted by marsep View Post
          Onnistuuko jarruneste valon kuittaus esim. Inpalla?
          Ei, Dissillä onnistuu.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • marsep
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2009
            • 361
            • HML

            #95
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Ei, Dissillä onnistuu.
            ok. Yritin sitä trippinappi kuittausta, mutta ei mennyt kun hermot
            E61 535d -05 "377/747"

            ex. E38 728 -97

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              #96
              Originally posted by marsep View Post
              ok. Yritin sitä trippinappi kuittausta, mutta ei mennyt kun hermot
              Emännän autosta (LCI) piti kuitata jarrunesteen varoitusvalo. Jarrunesteet on siis vaihdettu 2 vuoden kohdalla mutta valo palaa edelleen. Katsoin alla olevan videon:



              Eli LCI manuaali: laiton oven kiinni ja turvavyön päälle (just in case), virta-avain sisään, kytkinpolkimeen ei kosketa, paina start/stop, varoitusvalot syttyy kojetauluun ja siten vain trippimittarilla kuittailemaan.
              Last edited by 205/65-15H; 17-03-2014, 13:36.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • JarkkoKo
                Newbiemmer
                • Aug 2015
                • 14
                • Nokia

                #97
                No niin tuli se keltainen service ja auto. Pakokaasut haluaisi mittauttaa!

                Mites tuo nollataan, tripillä vai Idrivesta?

                Niin ja auto on E61 525xi bensakoneella!

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #98
                  Originally posted by JarkkoKo View Post
                  No niin tuli se keltainen service ja auto. Pakokaasut haluaisi mittauttaa!

                  Mites tuo nollataan, tripillä vai Idrivesta?

                  Niin ja auto on E61 525xi bensakoneella!
                  Idrivestä vaihat vaan seuraavan katsastusajan sinne.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • ProOil
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2015
                    • 35
                    • Turku

                    #99
                    Kiitos, ohjeista huollon nollauksiin. En ole tehnyt itse huoltoja vuosiin, kun ollut ongelmana tuo huoltovalojen nollaus. Täältä ja you tubesta löytyi onneksi hyviä neuvoja.

                    Vaihdoin öljyt ja suodattimen e60 173kw dieseliin ja vielä sain nollattua huoltoilmaisimen. Säästin muutaman satasen, kiitos mainiolle palstalle ja aktiivisille kirjoittajille.

                    Tarkoitus olisi vaihtaa vielä ilmansuodatin ja raitisilma suodattimet.

                    Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.
                    Paremman luokan öljy, ensi vuonna Suomessa...

                    http://www.penriteoil.com.au/

                    Comment

                    • Benzino
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1402
                      • EFHK

                      Öljyhuolto tuli E60 02/2004 tehtyä. Samalla nollattua mittariston kautta öljynvaihto. Nyt idrivestä service requirements näyttävät kaikki olevan kunnossa ja kilsoja reippaasti seuraaviin huoltoihin.
                      Check controlissa silti näyttää kuvan mukaista herjaa..
                      Pamauttaa luonnollisesti tuon myös käynnistettäessä mittaristoon.
                      Mikään siis huolloista ei ole punaisella - ainoastaan cc:ssä näkyy tuo herja..
                      Mistä saa nollattua?

                      edit.
                      Itse itselleni vastaten..
                      Eli löytyi idriven settingseistä BMW service settings tms. josta sai disabloitua yhteydenpidon BMW servicen kanssa.. Eli taisi olla joku homma liittyen tuohon varusteeseen BMW assist?
                      Last edited by Benzino; 04-06-2018, 08:26.

                      Comment

                      • naepsae
                        Newbiemmer
                        • Jan 2016
                        • 13
                        • TAMPERE

                        Oma kokemus yhdestä onnistuneesta öljyhuollosta:

                        e60 11/2006 520d (ei LCI) öljynvaihdon nollaus

                        1. Virta-avain pesään, että saadaan virrat päälle.

                        2. Starttinapista painallus kerran (ei paineta kytkintä, jolloin moottori ei käynnisty) -> ignition ON -tila aktivoituu

                        Mittariston näyttöön ilmestyy 'Service'.

                        3. Heti painan tripin nollausnapin pohjaan ja pidän pohjassa. Ensin ruutuun ilmestyy kolmio huutomerkillä ja tämän jälkeen hetken päästä öljykannukuva ilmestyy. (öljyhuolto lähin seuraava huolto ja siten ilmestyy valikkoon ensimmäisenä)

                        4. Vapauta tripin nappi

                        5. Öljykannukuva ruudussa, paina nyt uudestaan hetki tripin nappia pohjassa kunnes 'Reset?'-teksti ilmestyy.

                        6. Laskurin nollaus kuitataan edelleen uudella pidemmällä painalluksella.
                        'Resetti' onnistuu kun öljynvaihtovälilaskurin näyttämä on 30 000 km.

                        7. Huollon nollausvalikosta postutaan odottamalla hetki tekemättä mitään.

                        Comment

                        • JuusoH
                          Newbiemmer
                          • Jul 2014
                          • 27
                          • Keski-Pohjanmaa

                          Auttakaapas heikompaa;

                          Eli lähtötilanne oli tämä:
                          Auto on 2004 vuoden 530da
                          Huoltovalikosta huomasin että etujarrupalojen vaihto on ajankohtainen kilometrien perusteella. Vaihdoin palat, ja kulumisanturin samalla. Nyt sitten rupesin tutkimaan nollausta ja tein 1. Sivun ohjeiden mukaan.
                          Kuitenkin sen sijaan että kilometrejä olis tullut lisää, niin tauluun tuli -15000km, ja tuli ilmoitus että "jarrupalat kuluneet vie lähimpään Bmw huoltoon ennen kuin autosi räjähtää käsiin ymym."
                          Mikähän nyt neuvoksi? Onko vielä kotikonstein nollattavissa, vai pitääkö käydä jollain pajalla piuhan päässä?

                          Se mikä poikkesi myös omalla kohdalla oli, että kun trippinapin painoi pohjaan, ei tullut ensin kolmiota, vaan suoraan se huollon "logo".

                          /JuusoH
                          Bmw 530d E61 M-sport
                          Ex. Bmw 530d E39 M-sport

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10063
                            • KVLA

                            Painoitko trippinappulaa riittävän kauan?

                            Comment

                            • JuusoH
                              Newbiemmer
                              • Jul 2014
                              • 27
                              • Keski-Pohjanmaa

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Painoitko trippinappulaa riittävän kauan?
                              Missä kohdassa meinaat?
                              Mielestäni aina painoin niin kauan että teksti/kuva näytössä muuttui, ja "reset?" Tekstikin ilmestyi kyllä näyttöön.
                              Jenkkifoorumeita kun vähän selailin, niin tuntuu että moni on vain joutunut useamman kerran yrittää, niin pitää nyt vielä tänään kun töistä pääsee niin kokeilla uudestaan, jos ei mitään hyviä vinkkejä päivän aikana tänne ilmene.
                              Bmw 530d E61 M-sport
                              Ex. Bmw 530d E39 M-sport

                              Comment

                              • kaismat
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2014
                                • 139
                                • kuopio

                                Itse juuri takapalat vaihdoin. Pari kertaa piti resetoida, että onnistu. Kato että ovi on kiinni ja jalka pois jarrulta. Onko alkuperäinen tunnistin johto vai tarvike?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎