En tiedä onko jo täällä searhci ei löytänyt ainakaan.
1. Nollaa trippimittari
2. Virrat päälle (ei autoa käyntiin)
3. Paina 5-10 sec. Tripin nollaus painiketta kunnes mittarin näyttöön tulee kolmion kuva.(kolmio ilmaisee että nyt nollataan huoltoja.)
4. Vapauta tripin nappi ja paina uudelleen pohjaan nopeasti. Nyt näytössä pitäisi olla jarrunesteen merkkivalon kuva.Jos haluat nollata jarrunesteen vaihdon seuraavaksi 2 vuodeksi pidä tripin nappia nollattuna kunnes ilmestyy teksti reset alempaan näyttöön.
5. Vapauta tripin nappi "taas" ja paina uudelleen 5-10 sec, kunnes uusi päivämäärä ja vuosi ilmestyy alempaan näyttöön.
6. Sammuta virrat.
7. Nyt olet nollannut jarrunesteen vaihdon.
8.Jos haluat nollata:Öljyhuollon,raitisilmasuodattimen tai jarrupalojen vaihdon niin,toista vaiheet 2 sekä 3, Mutta kun näyttöön tulee taas jarrunesteen nollaus tilanne niin vapautat tripin nollaus napin ja painat uudestaan pohjaan nopeasti ja pääset eteenpäin huollon nollaus valikossa ja toistat vaiheet 4 sekä 5 sekä 6 kunnes olet nollannut huoltomuistisi.
Kokoan tähän jotain, jo jonka varmaksi tiedän, kaksi ylintä siis nollasin juuri.
Vehicle check - 50 000 km
Engine oil - 25 000 km
Brake fluid - 2 vuotta
Microfilter - 45 000 km
Spark plugs - ???
Front brake pads - ???
Rear brake pads - ???
Hieman sotkuinen selostus, mutta yksinkertaistetaan tähän.
Virta-avain asennossa kaksi.
*Trippi pohjaan.
*Kolmio syttyy.
*Huoltovalikkoo aukeaa.
*Jos haluat jatkaa salavalikkoon, niin pidä trippi pohjassa, muuten irroita siitä.
*Kelaus tapahtuu trippiä painelemalla.
Virta-avain asennossa yksi.
*Trippi pohjaan. (Ja pidä se pohjassa, kuvittele sormenpääsi jalaksi kaasun päällä.)
*Kolmio syttyy.
*Kolmio häviää.
*Kuluu pieni hetki, älä kuitenkaan kyllästy... ja pääset "Hidden OBC Menuun". http://www.scoopz.com/m5board/E60_Hi...structions.pdf (Ei kuitenkaan linkin ohjeen mukaisesti.)
*Voit nyt irroittaa tripistä. (Rauhota kaasujalkaasi.)
*Kelaus tapahtuu trippiä painelemalla.
Tälle aamua nollattuna takajarrupalat sanoo 50 000km seuraavaan vaihtoon.
ok. Yritin sitä trippinappi kuittausta, mutta ei mennyt kun hermot
Emännän autosta (LCI) piti kuitata jarrunesteen varoitusvalo. Jarrunesteet on siis vaihdettu 2 vuoden kohdalla mutta valo palaa edelleen. Katsoin alla olevan videon:
Eli LCI manuaali: laiton oven kiinni ja turvavyön päälle (just in case), virta-avain sisään, kytkinpolkimeen ei kosketa, paina start/stop, varoitusvalot syttyy kojetauluun ja siten vain trippimittarilla kuittailemaan.
Kiitos, ohjeista huollon nollauksiin. En ole tehnyt itse huoltoja vuosiin, kun ollut ongelmana tuo huoltovalojen nollaus. Täältä ja you tubesta löytyi onneksi hyviä neuvoja.
Vaihdoin öljyt ja suodattimen e60 173kw dieseliin ja vielä sain nollattua huoltoilmaisimen. Säästin muutaman satasen, kiitos mainiolle palstalle ja aktiivisille kirjoittajille.
Tarkoitus olisi vaihtaa vielä ilmansuodatin ja raitisilma suodattimet.
Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.
Öljyhuolto tuli E60 02/2004 tehtyä. Samalla nollattua mittariston kautta öljynvaihto. Nyt idrivestä service requirements näyttävät kaikki olevan kunnossa ja kilsoja reippaasti seuraaviin huoltoihin.
Check controlissa silti näyttää kuvan mukaista herjaa..
Pamauttaa luonnollisesti tuon myös käynnistettäessä mittaristoon.
Mikään siis huolloista ei ole punaisella - ainoastaan cc:ssä näkyy tuo herja..
Mistä saa nollattua?
edit.
Itse itselleni vastaten..
Eli löytyi idriven settingseistä BMW service settings tms. josta sai disabloitua yhteydenpidon BMW servicen kanssa.. Eli taisi olla joku homma liittyen tuohon varusteeseen BMW assist?
1. Virta-avain pesään, että saadaan virrat päälle.
2. Starttinapista painallus kerran (ei paineta kytkintä, jolloin moottori ei käynnisty) -> ignition ON -tila aktivoituu
Mittariston näyttöön ilmestyy 'Service'.
3. Heti painan tripin nollausnapin pohjaan ja pidän pohjassa. Ensin ruutuun ilmestyy kolmio huutomerkillä ja tämän jälkeen hetken päästä öljykannukuva ilmestyy. (öljyhuolto lähin seuraava huolto ja siten ilmestyy valikkoon ensimmäisenä)
4. Vapauta tripin nappi
5. Öljykannukuva ruudussa, paina nyt uudestaan hetki tripin nappia pohjassa kunnes 'Reset?'-teksti ilmestyy.
6. Laskurin nollaus kuitataan edelleen uudella pidemmällä painalluksella.
'Resetti' onnistuu kun öljynvaihtovälilaskurin näyttämä on 30 000 km.
7. Huollon nollausvalikosta postutaan odottamalla hetki tekemättä mitään.
Eli lähtötilanne oli tämä:
Auto on 2004 vuoden 530da
Huoltovalikosta huomasin että etujarrupalojen vaihto on ajankohtainen kilometrien perusteella. Vaihdoin palat, ja kulumisanturin samalla. Nyt sitten rupesin tutkimaan nollausta ja tein 1. Sivun ohjeiden mukaan.
Kuitenkin sen sijaan että kilometrejä olis tullut lisää, niin tauluun tuli -15000km, ja tuli ilmoitus että "jarrupalat kuluneet vie lähimpään Bmw huoltoon ennen kuin autosi räjähtää käsiin ymym."
Mikähän nyt neuvoksi? Onko vielä kotikonstein nollattavissa, vai pitääkö käydä jollain pajalla piuhan päässä?
Se mikä poikkesi myös omalla kohdalla oli, että kun trippinapin painoi pohjaan, ei tullut ensin kolmiota, vaan suoraan se huollon "logo".
Missä kohdassa meinaat?
Mielestäni aina painoin niin kauan että teksti/kuva näytössä muuttui, ja "reset?" Tekstikin ilmestyi kyllä näyttöön.
Jenkkifoorumeita kun vähän selailin, niin tuntuu että moni on vain joutunut useamman kerran yrittää, niin pitää nyt vielä tänään kun töistä pääsee niin kokeilla uudestaan, jos ei mitään hyviä vinkkejä päivän aikana tänne ilmene.
Itse juuri takapalat vaihdoin. Pari kertaa piti resetoida, että onnistu. Kato että ovi on kiinni ja jalka pois jarrulta. Onko alkuperäinen tunnistin johto vai tarvike?
Comment