Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Justus-97
    BTCF Member
    • May 2016
    • 9
    • Tampere

    Terve!

    Otetaan vanha viestiketju taas käyttöön. Olis suunnitelmissa madaltaa e60 530d -05. Auto on ihan tavallisella alustalla eikä ole mitään sport jousitusta tms. Oon miettiny H&R -35mm tai Eibach -30mm jousia joka kulmaan. Toimiiko vakio iskareilla vai olisko niitäkin tarpeen päivittää? Autolla on nyt ajettu 365tkm ja takaiskarit vaihdettu 235tkm ja etuiskarit 275tkm ja ovat ihan voimissaan eli sen puolesta menis vielä. H&R jousia en oo löytäny muualta kuin ebaystä niin onko tietoa tuleeko niiden mukana jokin todistus sopivuudesta autoon, että saa muutoskatsastettua? TUV-todistustahan ei kaiketi enää nykyään vaadita? Eibachia näyttäis olevan hyvin saatavilla ainaki schmiedmannilta ja autodocilta ja niihin löytyy pdf TUV-todistukset. Tavallaan toi H&R kiinnostais enemmän, koska sillä saa alemmas, mutta mietityttää saako sitä muutoskatsastettua... :think

    Tarviiko pohjaanlyöntikumeja vaihtaa erilaisiin?

    Olisko samalla syytä vaihtaa joitakin puslia tms? Autoon ei ole mitään muita puslia vaihdettu kuin etuvakaajan kumit ja narinahelat.

    Onko mitään muuta erityistä huomioitavaa kun korkeutta laskee?

    Sitten vielä lopuksi, jos jonkulla löytyy ee kuuskympistä kuvaa jommalla kummalla edellä mainituista alustoista niin olis kiva nähdä miten muuttuu
    BMW e60 530d
    Yamaha R1

    Comment

    • Markkanenn
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2016
      • 262
      • Vantaa

      Originally posted by Justus-97 View Post
      Terve!

      Otetaan vanha viestiketju taas käyttöön. Olis suunnitelmissa madaltaa e60 530d -05. Auto on ihan tavallisella alustalla eikä ole mitään sport jousitusta tms. Oon miettiny H&R -35mm tai Eibach -30mm jousia joka kulmaan. Toimiiko vakio iskareilla vai olisko niitäkin tarpeen päivittää? Autolla on nyt ajettu 365tkm ja takaiskarit vaihdettu 235tkm ja etuiskarit 275tkm ja ovat ihan voimissaan eli sen puolesta menis vielä. H&R jousia en oo löytäny muualta kuin ebaystä niin onko tietoa tuleeko niiden mukana jokin todistus sopivuudesta autoon, että saa muutoskatsastettua? TUV-todistustahan ei kaiketi enää nykyään vaadita? Eibachia näyttäis olevan hyvin saatavilla ainaki schmiedmannilta ja autodocilta ja niihin löytyy pdf TUV-todistukset. Tavallaan toi H&R kiinnostais enemmän, koska sillä saa alemmas, mutta mietityttää saako sitä muutoskatsastettua... :think

      Tarviiko pohjaanlyöntikumeja vaihtaa erilaisiin?

      Olisko samalla syytä vaihtaa joitakin puslia tms? Autoon ei ole mitään muita puslia vaihdettu kuin etuvakaajan kumit ja narinahelat.

      Onko mitään muuta erityistä huomioitavaa kun korkeutta laskee?

      Sitten vielä lopuksi, jos jonkulla löytyy ee kuuskympistä kuvaa jommalla kummalla edellä mainituista alustoista niin olis kiva nähdä miten muuttuu
      Ennen kun alotat madaltamisen, kannattaa tarkistaa että takatukivarsien camberin säätöpultit aukeavat, jos nelipyöräsuuntauksesta on kulunut tovi. Nimittäin näistä pulteista tulee yhtä puuta tukivarsien kanssa eivätkä aukea ja riittävällä jatkolla kun väännät pultti katkeaa. Terveisin kokemusta on.
      F11 520d -12

      Comment

      • Justus-97
        BTCF Member
        • May 2016
        • 9
        • Tampere

        Originally posted by Markkanenn View Post
        Ennen kun alotat madaltamisen, kannattaa tarkistaa että takatukivarsien camberin säätöpultit aukeavat, jos nelipyöräsuuntauksesta on kulunut tovi. Nimittäin näistä pulteista tulee yhtä puuta tukivarsien kanssa eivätkä aukea ja riittävällä jatkolla kun väännät pultti katkeaa. Terveisin kokemusta on.
        Jees, vimekeväänä tehtiin nelipyöräsuuntaus ja ainakin silloin kaikki alustan pultit ja mutterit aukes oikeinkin nätisti.
        BMW e60 530d
        Yamaha R1

        Comment

        • keddu
          Newbiemmer
          • Feb 2020
          • 6
          • Jyväskylä

          Hóla!

          Alkaa tympimään kivireellä ajelu. Alla nyt jonkun edellisen omistajan laittama maxspeedracing setti. Onko mitään hyvää ja mukavaa ajettavaa säädettävää alustasarjat max 1000€ hintaluokassa? Tuleeko selkeää parannusta esim bcracingilla. Vai kattelenko suosiolla vakioiskarit madallusjousilla. s226 tossa ollu orkkiksena. Vai onko mahdoton yhtälö saada matala ja mukava ajettava🙄. Ilmasetuppikin vois tulla kyseeseen. Tekeeköhän noilla halvimmilla ~1500€ seteillä mitään.

          Comment

          • Vesa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 363
            • Oulu

            Originally posted by keddu View Post
            Hóla!

            Alkaa tympimään kivireellä ajelu. Alla nyt jonkun edellisen omistajan laittama maxspeedracing setti. Onko mitään hyvää ja mukavaa ajettavaa säädettävää alustasarjat max 1000€ hintaluokassa? Tuleeko selkeää parannusta esim bcracingilla. Vai kattelenko suosiolla vakioiskarit madallusjousilla. s226 tossa ollu orkkiksena. Vai onko mahdoton yhtälö saada matala ja mukava ajettava🙄. Ilmasetuppikin vois tulla kyseeseen. Tekeeköhän noilla halvimmilla ~1500€ seteillä mitään.
            KW Street Comfort, on laadukas, säädettävä ja mukavan pintapehmeä.
            Nykyiset:
            BMW F11 535DA xDrive -15
            Toyota Yaris Hybrid -20

            Exiä noin 60 kpl...

            Comment

            • keddu
              Newbiemmer
              • Feb 2020
              • 6
              • Jyväskylä

              Originally posted by Vesa View Post
              KW Street Comfort, on laadukas, säädettävä ja mukavan pintapehmeä.
              Tämä olikin jo valmiiksi mielessä. Laitoin tilaukseen. Mitäs kaikkea tuossa kannattaa vaihtaa samalla kun uuden alusta lykkää alle? Vois etukäteen jo tilailla palikkaa niin ei tarvii sitten miettiä kun satsi on hyppysissä.

              Comment

              • Grapes
                BTCF Member
                • Jul 2008
                • 601
                • Hämeenlinna

                Kallistuksenvakaajat vaihtaa samalla tukevampiin, omaan sigun ex60 laitoin H&R kallistuksenvakajaat eteen 27mm/taakse 19mm
                F11 M550d -13

                ex:
                E60 535d -08 405/800
                E39 M5 -99
                E60 530dA -03 302/660
                E39 523iA -98
                Lada 1600 -91
                Ford Escort Sport -72

                Comment

                • AiM
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 247
                  • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                  Originally posted by Grapes View Post
                  Kallistuksenvakaajat vaihtaa samalla tukevampiin, omaan sigun ex60 laitoin H&R kallistuksenvakajaat eteen 27mm/taakse 19mm
                  Juu, ja M5/M6 vakaajat myös hyvä vaihtoehto.LINKKI

                  E61 xdriven perä jämäköityi jo huomattavasti kun vaihtoi vakio (muistaakseni) 13,5mm vakaajan 18mm M5 vakaajaan -vielä voisi koittaa tuota 20mm vakaajaa.

                  BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                  454hp/850Nm
                  100-200kmh@9,98s
                  0-200kmh@15,35s
                  1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                  1 mile 259kmh

                  BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                  Project target;
                  +500hp/+1000Nm
                  100-200kmh@<9s
                  0-200kmh@<14s
                  1/4 mile <12s@19xkmh
                  1 mile +270kmh

                  Comment

                  • _Rontti
                    BTCF Member
                    • Sep 2008
                    • 1192
                    • Raahe

                    Originally posted by keddu View Post
                    Tämä olikin jo valmiiksi mielessä. Laitoin tilaukseen. Mitäs kaikkea tuossa kannattaa vaihtaa samalla kun uuden alusta lykkää alle? Vois etukäteen jo tilailla palikkaa niin ei tarvii sitten miettiä kun satsi on hyppysissä.
                    Sait yv
                    -Raahe connection-
                    E39 LeMans BlueM5
                    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                    E39 523i Montrealblau
                    E34 DiamantSchwartz 535i
                    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                    Comment

                    • Simenon
                      Newbiemmer
                      • Dec 2020
                      • 1
                      • Finland

                      Moro, tuli madallettua e60 530d eibach -30mm jousilla ja nyt tosiaan keulii aika huolella. Löytyisikö täältä neuvoja mikä mahtaa olla? Navasta kaareen edessä n. 370mm ja takana 350mm.

                      Comment

                      • MikaSS
                        BTCF Member
                        • Sep 2010
                        • 202
                        • Kokkola

                        E60 alkuperäisellä m-sport paketilla. Edessä vänkärin puolen iskari ruvennut antautumaan kun jäätyy pakkasilla. Aivan järkyttävä ajaa kun tuntuu että yhtä k****ää koko toinen puoli. Autoon oli ostaessa vaihdettu eteen Bilsteinin B8 iskarit eteen vakio m-sportin jousilla. Takana vielä vakio Saschit ja nämä hyvässä iskussa. Nyt pitäis uutta iskaria tosiaan eteen tilailla ja ajatuksena olikin laittaa ihan nuo alkuperäiset m-sportin Saschit ja niihin sit kaveriksi madallusjouset.

                        Vaihtoehtoja on oikeastaan neljä mitä ajattelut:

                        -Eibach Prokit joka madaltaa 30mm edestä ja takaa

                        -Eibach Sportline setti joka madaltaa 30mm edestä ja takaa 45-50mm

                        -H&R setti joka madaltaa edestä että takaa 35mm

                        -H&R setti joka madaltaa 50mm edestä ja takaa. Tämä ehkä liian matala?

                        Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia mistään ylläolevista seteistä ja jos on niin minkälaisia? Ykshän olisi laittaa vakio m-sportin jouset toki niinkuin nytkin lutta mielestäni saisi olla aavistuksen matalampi jotta miellyttää omaa silmää.
                        Last edited by MikaSS; 04-01-2021, 19:23.
                        nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                        Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎