Originally posted by Mikko1979
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 madallus?
Collapse
X
-
Originally posted by Paarma78 View PostOlisko tähän myös jo raporttia saatavilla?BMW E61 530 xd LCI 2007
Comment
-
-
Originally posted by santttu View PostItellä nyt alkuperäiset iskarit ja hankittuna kesää varten H&R -35mm madaltavat jouset, rengastus edessä 235/30/19 ja takana 265/35/19. Onko kellään kokemusta noista madallusjousista vakio tolppien kanssa? Tuleekohan tuolla rengastuksella ongelmia sopivuuden ja pyörien kääntymisen kanssa? Myös 20mm spacerit löytyy eteen ja taakse 10mm.
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Mikko1979 View PostJoo. Nyt olis b8 ja hr-35 edessä alla. Takana b6 ja norm. Korkeudessa pussit. Minusta edelleen jotenkin pintakova tai jotain. En osaa sanoa. Terävässä patissa tai montussa antaa hirveen kolahduksen. Tuntuu niinkun jousto loppus edelleenkin kesken.:think
Silloin kun jousia laiteltiin niin ne etujouset oli takimmaisiin nähden (siis E60 korinen) pirun paljon jäykemmät (tosin onhan siellä edessä tietty moottorikin painorasitteena). Vähän aikaa ehdin ajaa B6 ja vakiojousella, eikä silloin mitään tuollaisia kolahduksia tullut.BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostKuulostaa siltä ettei B6 ja B8 eroa, meinaan ihan sama siis ittellä ton B6 ja H&R -35mm jousen kanssa. En tiiä onko kaukaa haettua mutta olisko siinä nyt se jousen progressiivisuus niin "jyrkkä" napakammassa/isommassa joustossa että se menee vaan niin pirun jäykäks. Jotenkin vaan vaikee hyväksyä että se lyöntikumi olis niin liki että heti kolisee pohjaan ja jos vielä B6/8 välillä ei eroa käytännössä niin eihän siinä mitään järkeä ole (B8 käy vielä vaikka -50mm madalletulle). Olis melkoinen suunnittelukukkanen.
Silloin kun jousia laiteltiin niin ne etujouset oli takimmaisiin nähden (siis E60 korinen) pirun paljon jäykemmät (tosin onhan siellä edessä tietty moottorikin painorasitteena). Vähän aikaa ehdin ajaa B6 ja vakiojousella, eikä silloin mitään tuollaisia kolahduksia tullut.
Comment
-
-
Originally posted by Mikko1979 View PostJoo. Nyt olis b8 ja hr-35 edessä alla. Takana b6 ja norm. Korkeudessa pussit. Minusta edelleen jotenkin pintakova tai jotain. En osaa sanoa. Terävässä patissa tai montussa antaa hirveen kolahduksen. Tuntuu niinkun jousto loppus edelleenkin kesken.:think
Comment
-
-
[QUOTE=U. Turhapuro;3484171]Kuulosta juuri samalle, mitä omat kokemukset E39:ssä bilsteineistä. Kannattaa unohtaa Bilsteinit jos autoa käyttää ympäri vuoden ja mukavuus etusijalla.[/QUOTE
olen samaa mieltä. Ex e39 touringissa oli b8 ja takana b6 sportalustassa. Kesällä mahtava talvella ei tee mitään eikä ne kestä ajaa talvella etuiskarit 2kertaa takuuseen ja takasista 1 hajosi. Ei tule bilsteiniä ikinä mihinkään käyttöautoon ympärivuotiseen käyttöön.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Aika vähissä on iskarivaihtoehdot nelivetoon.
Tässä nyt alkanut pohdiskelemaan että mitä iskaria laittais B6 tilalle (ainakin eteen) tuon H&R -35mm jousen kanssa. BC coilejakaan ei taida olla saatavilla. Sais kuitenkin olla vakioiskaria "sporttisempi". Vinkkejä?
Kesärengastus on sellainen ettei viittis vakiojousia takaisin laittaa...BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Asiantuntijan konsultaation jälkeen suunnitelmissa on hoitaa muut kuin iskariin liittyvät mahdolliset ongelmakohdat kuntoon:
- Vakaajatangon kumipuslat (tämä vaikuttaa todennäköisimmältä paukkumisen aiheuttajalta: Linkki)
- Vakaajatangon yhdyslinkit (olikohan nää ne koiranluut)
- Reaktiotangot (autolla ajettu 208tkm ja taitaa olla vielä alkuperäiset)
- Reaktiotangon pallonivelet
Aiemmin uusitut (suht tuoreet <20tkm ajetut):
- Bilstein B6 iskarit
- H&R -35mm jouset (uudet)
- Raidetangon uloimmat nivelet/nupit
- Iskarin yläpäät
Raportoidaan sitten kun huollot/päivitykset tehty että mikä oli lopputulos...BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Ensimmäiset tunnelmat eilisen huollon jälkeen.
Autoon vaihtui seuraavat uudet osat:
- Vakaajatangon kumipuslat
- Vakaajatangon yhdyslinkit
- Reaktiotangot
Näyttäisi siltä että pahin paukkuminen loppui sekä pahin pintakovuus hävisi myös. Ohjaus tuli myös tunnokkaammaksi. Samoihin teräviin töyssyihin, joissa aikaisemmin sai ihan kunnollisen pamauksen aikaiseksi tulee sellainen vaimennettu napakka tössäys. Alusta tuntuu nyt olevan suht tasapainossa tuon takapään kanssa.
En enää (ainakaan tällä hetkellä) usko että ongelma on iskarin pohjaaminen. Sain iskarit pohjaamaan hiekkatiellä isoon monttuun ja joustoa edessä riitti kyllä reilusti (ilman terävää pamausta). Olishan se melkoinen suunnittelukukkanen jos joustoa olis vaan muutama sentti.
Alustavasti siis vaikuttaisi selkeältä parannukselta etupäähän. Jatketaan tunnustelua...
EDIT: Kyllä tää ihan siedettävältä nyt tuntuu!Last edited by Paarma78; 28-02-2015, 13:53.BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Aikaisemmin joku kyseli Bilstein B8 tolpista kokemuksia ajossa. Omaan bimmeriin(E60) vaihdoin kesällä Bilstein B12 Sportline setin. Eli siis sisältää B8 tolpat ja 50/30mm madaltavat eibachi jouset.
Kesällä aivan mainio alusta ajaa, nyt taas talvella vähän turhan pintakova ajellessa loska ja routakouppaisella tiellä. Talvirenkaat vielä tuo lisä "pompotusta" kivasti. Eli aika jyskettä on välillä.
Muutenkin alusta toimi nätisti kesäkiekoilla 19" rengaskoolla 235/35 ja 275/30, ei ollut tuota "pomppimis" efektiä ja muutenkin töyssyt ym ei tuntunut pahasti.
NYt kun talvikiekot 16" alla rengaskoolla 205/60 niin voi pojat sitä pomppulinnaa
Mutta alusta toimii kyllä kesällä isoilla kiekoilla niin loistavasti että ei haittaa muutamia kuukausia ajella pullarenkailla ja olla pomppulinnassa! Suosittelen!Nykyiset kuljettimet:
G30 530e M-Sport -19
E36 325i Cabrio -94
Ex:
F32 430D M-Sport -15
F11 530D LCI M-Sport
E70 X5 3.0D
E61 535D M-Sport
E91 320D M-Sport
E60 530D
Skoda Octavia RS Combi
E46 330Ci
E38 740i
E36 325i
E30 325i
E30 316
Comment
-
Comment