E60 alkuperäisellä m-sport paketilla. Edessä vänkärin puolen iskari ruvennut antautumaan kun jäätyy pakkasilla. Aivan järkyttävä ajaa kun tuntuu että yhtä k****ää koko toinen puoli. Autoon oli ostaessa vaihdettu eteen Bilsteinin B8 iskarit eteen vakio m-sportin jousilla. Takana vielä vakio Saschit ja nämä hyvässä iskussa. Nyt pitäis uutta iskaria tosiaan eteen tilailla ja ajatuksena olikin laittaa ihan nuo alkuperäiset m-sportin Saschit ja niihin sit kaveriksi madallusjouset.
Vaihtoehtoja on oikeastaan neljä mitä ajattelut:
-Eibach Prokit joka madaltaa 30mm edestä ja takaa
-Eibach Sportline setti joka madaltaa 30mm edestä ja takaa 45-50mm
-H&R setti joka madaltaa edestä että takaa 35mm
-H&R setti joka madaltaa 50mm edestä ja takaa. Tämä ehkä liian matala?
Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia mistään ylläolevista seteistä ja jos on niin minkälaisia? Ykshän olisi laittaa vakio m-sportin jouset toki niinkuin nytkin lutta mielestäni saisi olla aavistuksen matalampi jotta miellyttää omaa silmää.
E60 madallus?
Collapse
X
-
Moro, tuli madallettua e60 530d eibach -30mm jousilla ja nyt tosiaan keulii aika huolella. Löytyisikö täältä neuvoja mikä mahtaa olla? Navasta kaareen edessä n. 370mm ja takana 350mm.
Leave a comment:
-
Originally posted by keddu View PostTämä olikin jo valmiiksi mielessä. Laitoin tilaukseen. Mitäs kaikkea tuossa kannattaa vaihtaa samalla kun uuden alusta lykkää alle? Vois etukäteen jo tilailla palikkaa niin ei tarvii sitten miettiä kun satsi on hyppysissä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Grapes View PostKallistuksenvakaajat vaihtaa samalla tukevampiin, omaan sigun ex60 laitoin H&R kallistuksenvakajaat eteen 27mm/taakse 19mm
E61 xdriven perä jämäköityi jo huomattavasti kun vaihtoi vakio (muistaakseni) 13,5mm vakaajan 18mm M5 vakaajaan -vielä voisi koittaa tuota 20mm vakaajaa.
Leave a comment:
-
Kallistuksenvakaajat vaihtaa samalla tukevampiin, omaan sigun ex60 laitoin H&R kallistuksenvakajaat eteen 27mm/taakse 19mm
Leave a comment:
-
Originally posted by Vesa View PostKW Street Comfort, on laadukas, säädettävä ja mukavan pintapehmeä.
Leave a comment:
-
Originally posted by keddu View PostHóla!
Alkaa tympimään kivireellä ajelu. Alla nyt jonkun edellisen omistajan laittama maxspeedracing setti. Onko mitään hyvää ja mukavaa ajettavaa säädettävää alustasarjat max 1000€ hintaluokassa? Tuleeko selkeää parannusta esim bcracingilla. Vai kattelenko suosiolla vakioiskarit madallusjousilla. s226 tossa ollu orkkiksena. Vai onko mahdoton yhtälö saada matala ja mukava ajettava🙄. Ilmasetuppikin vois tulla kyseeseen. Tekeeköhän noilla halvimmilla ~1500€ seteillä mitään.
Leave a comment:
-
Hóla!
Alkaa tympimään kivireellä ajelu. Alla nyt jonkun edellisen omistajan laittama maxspeedracing setti. Onko mitään hyvää ja mukavaa ajettavaa säädettävää alustasarjat max 1000€ hintaluokassa? Tuleeko selkeää parannusta esim bcracingilla. Vai kattelenko suosiolla vakioiskarit madallusjousilla. s226 tossa ollu orkkiksena. Vai onko mahdoton yhtälö saada matala ja mukava ajettava🙄. Ilmasetuppikin vois tulla kyseeseen. Tekeeköhän noilla halvimmilla ~1500€ seteillä mitään.
Leave a comment:
-
Originally posted by Markkanenn View PostEnnen kun alotat madaltamisen, kannattaa tarkistaa että takatukivarsien camberin säätöpultit aukeavat, jos nelipyöräsuuntauksesta on kulunut tovi. Nimittäin näistä pulteista tulee yhtä puuta tukivarsien kanssa eivätkä aukea ja riittävällä jatkolla kun väännät pultti katkeaa. Terveisin kokemusta on.
Leave a comment:
-
Originally posted by Justus-97 View PostTerve!
Otetaan vanha viestiketju taas käyttöön. Olis suunnitelmissa madaltaa e60 530d -05. Auto on ihan tavallisella alustalla eikä ole mitään sport jousitusta tms. Oon miettiny H&R -35mm tai Eibach -30mm jousia joka kulmaan. Toimiiko vakio iskareilla vai olisko niitäkin tarpeen päivittää? Autolla on nyt ajettu 365tkm ja takaiskarit vaihdettu 235tkm ja etuiskarit 275tkm ja ovat ihan voimissaan eli sen puolesta menis vielä. H&R jousia en oo löytäny muualta kuin ebaystä niin onko tietoa tuleeko niiden mukana jokin todistus sopivuudesta autoon, että saa muutoskatsastettua? TUV-todistustahan ei kaiketi enää nykyään vaadita? Eibachia näyttäis olevan hyvin saatavilla ainaki schmiedmannilta ja autodocilta ja niihin löytyy pdf TUV-todistukset. Tavallaan toi H&R kiinnostais enemmän, koska sillä saa alemmas, mutta mietityttää saako sitä muutoskatsastettua... :think
Tarviiko pohjaanlyöntikumeja vaihtaa erilaisiin?
Olisko samalla syytä vaihtaa joitakin puslia tms? Autoon ei ole mitään muita puslia vaihdettu kuin etuvakaajan kumit ja narinahelat.
Onko mitään muuta erityistä huomioitavaa kun korkeutta laskee?
Sitten vielä lopuksi, jos jonkulla löytyy ee kuuskympistä kuvaa jommalla kummalla edellä mainituista alustoista niin olis kiva nähdä miten muuttuu
Leave a comment:
-
Terve!
Otetaan vanha viestiketju taas käyttöön. Olis suunnitelmissa madaltaa e60 530d -05. Auto on ihan tavallisella alustalla eikä ole mitään sport jousitusta tms. Oon miettiny H&R -35mm tai Eibach -30mm jousia joka kulmaan. Toimiiko vakio iskareilla vai olisko niitäkin tarpeen päivittää? Autolla on nyt ajettu 365tkm ja takaiskarit vaihdettu 235tkm ja etuiskarit 275tkm ja ovat ihan voimissaan eli sen puolesta menis vielä. H&R jousia en oo löytäny muualta kuin ebaystä niin onko tietoa tuleeko niiden mukana jokin todistus sopivuudesta autoon, että saa muutoskatsastettua? TUV-todistustahan ei kaiketi enää nykyään vaadita? Eibachia näyttäis olevan hyvin saatavilla ainaki schmiedmannilta ja autodocilta ja niihin löytyy pdf TUV-todistukset. Tavallaan toi H&R kiinnostais enemmän, koska sillä saa alemmas, mutta mietityttää saako sitä muutoskatsastettua... :think
Tarviiko pohjaanlyöntikumeja vaihtaa erilaisiin?
Olisko samalla syytä vaihtaa joitakin puslia tms? Autoon ei ole mitään muita puslia vaihdettu kuin etuvakaajan kumit ja narinahelat.
Onko mitään muuta erityistä huomioitavaa kun korkeutta laskee?
Sitten vielä lopuksi, jos jonkulla löytyy ee kuuskympistä kuvaa jommalla kummalla edellä mainituista alustoista niin olis kiva nähdä miten muuttuu
Leave a comment:
-
Originally posted by vkos View Postmistä tiedän mitkä iskarit sopii tuohon sport alustaan? Vai hommaa vaan laadukkaat iskarit mitkä rekisterinumerolla liikkeestä löytää? Autodocista katoin nuo reipas 200€ etupään osalta.
Joo onhan nuo halpissäädettävät aivan surkeita mitä kokemuksia eri merkkisissä autoissa on ollut
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostVaihtaisin eteen iskarit yläpäät ja koiranluut. Tilalle laittaisin ihan sellaiset kun siellä kuuluukin olla, eli tuolle sportti alustalle tarkoitetut. 200€ et kyllä mitenkään noita kaikkia saa, ellei sitten jotain kiina halpis osia ole laittamassa. Työtä sen verran, että laittaisin kyllä Sachs/bilstein tms laatu iskarit. Sachs iskarit on saksassa ~120€/kpl tuolle alustalle. Jättäisin sen halpis säädettävät sinne kauppaa, kyyti ei sellaisella tule olemaan mikään mahtava.
Joo onhan nuo halpissäädettävät aivan surkeita mitä kokemuksia eri merkkisissä autoissa on ollut
Leave a comment:
-
Originally posted by vkos View PostMitäköhän tässä nyt kannattaisi tehdä, vasen etuiskari vuotaa ja näillä pakkasilla on kuin kivireki ja pamahtaa joka pikku kuopassa.
Alusta siis tuo tehtaan sport alusta 226 sport suspension settings.
Vakio-osilla netistä tilattuna saisi osat reilu 200€, motonetistä 405€ Sport iskareilla ja yhdestä firmasta vaihdettuna olis reilu 1000€ kalleimmalla iskarilla mutta halvin iskari olis siellä ollut yli 200€ kpl kuitenkin.
Ja siis yläpäät, koiranluut ja etuiskarit laskin osiin mitä tarvitsisi vaihtaa.
Tarvitsenko siis nuo sport iskarit? Vai käykö vakiot?
Vai kannattaisiko hommata koko alusta, joku halpa säädettävä missä tulisi yläpäät mukana?
Leave a comment:
Leave a comment: