Originally posted by Thuppu
View Post
E60 madallus?
Collapse
X
-
En vaihtanut, ne oli ehjät joskin hieman likaiset. Valutin niistä öljyä läpi ja puhaltelin paineilmalla ne puhtaaksi ja sitten uudet vaseliinit perään. Auto-kaarella ne oli jotain 49e kpl enkä jaksanut lähteä motonetistä hakemaan niin laitoin nuo vanhat kun ne vielä käyttökelpoiset oli. Niin helppo tuo vaihtotyökin että vaihtaa ne sitten jos nuo hajoaa. Tosiaan vissinkin ne samat on e46,e39 ja e60 kesken. Ja myös x-sarjalaisissa on samat.
-
Vaihdoitko nuo ylälaakerit? Varmaan huomasitkin ettei tosiaan pelkkää laakeria pysty vaihtaan koska on vulganoitu kumilimppuun kiinni.
Leave a comment:
-
Nyt on konit ollut pariviikkoa alla, ihan tyytyväinen olen. Ei liian pintakova mutta mutkatiellä autoa ei saa kyllä kallistelemaan ja tuntuu että auto on liimattu tiehen. Niin kovaa saa mutkaan päästää kyllä että pää loppuu ennemmin kun alusta. Odotellaan kun saadaan vielä kesäpyörät alle että mihin suuntaan muuttuu. Niin ja autossa on tietysti myös dynamic-drive, luulin että täydellistä ei voi parantaa mutta kyllä sitäkin vielä hieman sai parannettua.
Leave a comment:
-
Motonetti kauppaa samalla tuotenumerolla e60/e61 ja sitten e39 ja e46 eli taitanee olla ihan samanlaiset. Täytyypä huomenissa kysellä hintoja ja jos tuntuvat kalliilta niin otan sitten vanhat ensin irti ja katotaan missä kunnossa ovat ja pystyykö vaihtamaan pelkkää laakeria. Jos ei niin motonettiin tekemään vertailua...Originally posted by Thuppu View PostEi ainakaan e39:iin kovin mahdottoman hintaiset ollu. Vajaa 40e/kpl muistaakseni. Tietysti e60:iin voi olla ihan eri..? RealOEM:in mukaan on saman hintaiset sekä e39 että e60 mutta osanumero on eri.
Leave a comment:
-
Eli normaaliin ajoon voisi olla ihan paikallaan säätää nuo löysimmilleen? Pitäiskö tuolla tuntua jonkinsortin pykälät, kun nyt tuo iskunvaimentimen varsi pyörii ehkäpä reilun kierroksen ja sitten tulee "seinä vastaan". Vai onko tuo jäykkyyssäätö portaaton eli säädetään vain molemmat ensin löysimpään asentoon ja sitten tiukataa esim.1/4 kierrosta tai jotain?Originally posted by poke View Postjuuri niin. Paketissa on kyllä siihen ohjeet. eikä kannata laittaa jäykkyyttä sitten ihan tappiin
paitsi jos haluat kivireen.
Leave a comment:
-
Ei ainakaan e39:iin kovin mahdottoman hintaiset ollu. Vajaa 40e/kpl muistaakseni. Tietysti e60:iin voi olla ihan eri..? RealOEM:in mukaan on saman hintaiset sekä e39 että e60 mutta osanumero on eri.Originally posted by joko View PostMuistatteko tuon laakerin hintaa suunnilleen? Ei taida vielä tarvikkeena löytyä?
Leave a comment:
-
Mitenkä nuo takaiskarit säädetään, painetaan irrallaan ollessa pohjaan ja vartta kiertämällä vai kuinka?
Leave a comment:
-
Muistatteko tuon laakerin hintaa suunnilleen? Ei taida vielä tarvikkeena löytyä?
Leave a comment:
-
yläpäänlaakerit vaihtoon edestä samalla. ovat alumiinirunkoiset ja laakeri on siinä ns. kiinteästi eli joudut koko paketin vaihtamaan. suojakumit kantsii tsekata ja pohjaanlyöntikumit lyhentää tai ostaa m-alustaisen mallin.Originally posted by joko View PostNyt olis konin setti saapunut ja muutama kysymys mitä muuta samalla vaihtoon.
Eli onko joku ostanut iskarin yläpään laakereita, autolla kuitenkin ajettu jo reippaasti että ei varmaan pahaa tekis vaikka samalla vaihtais nuo laakerit. Ajattelin vain että onko nuo hinnoiteltu taas niin että ei tarvi edes miettiä niiden vaihtoa varmuudenvuoksi? Vai olisko siellä iskarin yläpäässä kenties joku vakio laakerikoko jonka vois käydä sinne mittojen mukaan hakemassa? Iskarin suojakumit täytyy kattoa ovatko ehjät vai laitetaanko vaihtoon nekin.
Leave a comment:
-
omaani vaihdettiin nuo laakerit madalluksen yhteydessä, toinen oli vähän rikki. Ajettu silloin 125tkm.Originally posted by joko View PostNyt olis konin setti saapunut ja muutama kysymys mitä muuta samalla vaihtoon.
Eli onko joku ostanut iskarin yläpään laakereita, autolla kuitenkin ajettu jo reippaasti että ei varmaan pahaa tekis vaikka samalla vaihtais nuo laakerit. Ajattelin vain että onko nuo hinnoiteltu taas niin että ei tarvi edes miettiä niiden vaihtoa varmuudenvuoksi? Vai olisko siellä iskarin yläpäässä kenties joku vakio laakerikoko jonka vois käydä sinne mittojen mukaan hakemassa? Iskarin suojakumit täytyy kattoa ovatko ehjät vai laitetaanko vaihtoon nekin.
Leave a comment:
-
Nyt olis konin setti saapunut ja muutama kysymys mitä muuta samalla vaihtoon.
Eli onko joku ostanut iskarin yläpään laakereita, autolla kuitenkin ajettu jo reippaasti että ei varmaan pahaa tekis vaikka samalla vaihtais nuo laakerit. Ajattelin vain että onko nuo hinnoiteltu taas niin että ei tarvi edes miettiä niiden vaihtoa varmuudenvuoksi? Vai olisko siellä iskarin yläpäässä kenties joku vakio laakerikoko jonka vois käydä sinne mittojen mukaan hakemassa? Iskarin suojakumit täytyy kattoa ovatko ehjät vai laitetaanko vaihtoon nekin.
Leave a comment:
-
Hyvä, sitten ei tarvitse miettiä mitään etujousten menoksi... Mielessä kävi josko olis tilannu vielä tourinkiin tarkoitetut -40 jouset jossa siis ei tule kun pelkät etujouset. Saas nähdä tuleeko noi koskaan, ebaystä tilailtiin(tai kaveri tilas)Originally posted by poke View PostPerä jää hieman ylemmäs kuin keula. Itsellä pudotti edestä -35 ja takaa -25. siis vakio alustaan nähden. Itse olen ollut tyytyväinen, jo reilu 50tkm ajellu konin setti alla. Esisäätöä ei kannata laittaa liian tiukaksi niin ei mene liian kovaksi. Itsellä esisäädöt edessä +/++++ ja takana +/++++. Ratapäiväksi olen tiukannut etusen ++/++++.
Leave a comment:
Leave a comment: