E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • thoai
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Tuo on ainut merkintä = OEM.
    ok. kiitos

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by thoai View Post
    Pelkään 3 väriympyrä. OEM vai ei?
    Tuo on ainut merkintä = OEM.

    Leave a comment:


  • thoai
    replied
    kysytääs täältä, kuuluuko OEM jousissa olla mitään merkintöjä? eilen irrotin vanhat jouset irti ja koitin kattella oisko mitään merkkejä, mut ei ollut. Pelkään 3 väriympyrä. OEM vai ei? myyntiä aatellen:think

    ps. ois tarjolla 100tkm ajetut, halvat normi jouset

    Leave a comment:


  • E60JR
    replied
    Originally posted by E60JR View Post
    Madallus for dummies? Eli uudet jouset (vaikkapa nämä sigun autoon. Sitten auto ja jouset pajalle. Muita osia ei tarvitse? Camper-kulmat? Millanen homma vaihto on ammattimiehelle eli millaista laskua osaa odottaa? Vaikuttaako rengastus? Mulla on kesällä edessä 245/40/18 ja takana muistaakseni 275/35/18, talvella kaikissa joku 225/xx/16.
    Niin meneekö homma tähän tyyliin? Pitääkö jotain muuta ottaa huomioon? Tavoitteena saada pikkusen alas ilman että ajo-ominaisuudet kauheasti kärsii.
    Last edited by E60JR; 31-03-2012, 15:28.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    pakko kompata Tommixia: DD rokkaa!

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by röllykkä View Post
    Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
    Tuota varten on tehty Dynamic Drive, ei kallistele pätkääkään mutta mukavuus on tallella

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by röllykkä View Post
    Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..

    Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
    Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
    Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
    En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.

    Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
    Se alkukovuus kyllä siitä pikkusen vielä lievittyy, ja tottuminen on se eniten vaikuttava asia. Itsekin tuossa juuri kovuutta kauhistelin että vaihtoon menee, mutta nyt jo muutaman viikon jälkeen alkanut tykkäämään! Jos vakio lullaan hyppää, niin kaipaa jo kovuutta. Nättihän se on jämäkällä kurvailla, ku ei ota peili kiinni tiehen mutkissa.

    Leave a comment:


  • YRP
    replied
    Originally posted by röllykkä View Post
    Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..

    Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
    Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
    Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
    En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.

    Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
    Oho !

    Itse laitatin H&R -35mm etujouset ja huollossa perä samaan korkeuteen.

    En huomannut mitään eroa aikaisempaan....

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Originally posted by röllykkä View Post
    Joo, ens kerralla kokeilen sitä.
    Tukivarren toisen pään irrotus vaan tuntui näppärämmältä ajatukselta, kun jousi oli jo puristettu kasaan, ja siinä sisälokarissa oli niin hirrrveen monta kiinnikettä..

    Mutta kasausvaihetta helpottaa 100% varmasti.
    Helpoin konsti on olla tekemättä kumpaakaan noista ja kangottaa esim rautakangella jarrusatulasta ja apurungosta napaa alemmas niin tolppa sopii pois ilman mitään extra purkamisia.

    Leave a comment:


  • röllykkä
    replied
    AP:n jouset on nyt alla...

    Leave a comment:


  • bemarikari5
    replied
    Originally posted by röllykkä View Post
    Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..

    Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
    Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
    Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
    En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.

    Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
    Mitkä jouset laitoit?

    Leave a comment:


  • röllykkä
    replied
    Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..

    Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
    Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
    Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
    En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.

    Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.

    Leave a comment:


  • röllykkä
    replied
    Originally posted by bemarikari5 View Post
    Kannattaa ehdottomasti ottaa sisälokari pois, niin ei tarvii irroitella tukivarsia eikä puristella jousia. Helpottaa huomattavasti kasausta.
    Joo, ens kerralla kokeilen sitä.
    Tukivarren toisen pään irrotus vaan tuntui näppärämmältä ajatukselta, kun jousi oli jo puristettu kasaan, ja siinä sisälokarissa oli niin hirrrveen monta kiinnikettä..

    Mutta kasausvaihetta helpottaa 100% varmasti.

    Leave a comment:


  • bemarikari5
    replied
    Originally posted by röllykkä View Post
    Juuri turailin 40mm madalluksen, joka teki vakiota huomattavasti miellyttävämmän näköisen autosta. Enempää en ainakaan itse haluaisi madaltaa.. Enkä kyllä vähempääkään.

    Eikä tuo nyt loppujen lopuksi kovin ihmeellinen projekti ollut.
    Takaa ei tarvitse ottaa sisälokariakaan pois, kun irrotin ylätukivarren ulomman pään, ja puristin jousta pikkasen kasaan. Mielestäni etupää oli helpompi vaihtaa, kun takapää (porrasperä). Hankalinta rojektissa oli saada taka-iskarin yläkiinnitys kohdalleen, kun sisälokasuoja oli paikallaan.
    Noin tunti per kulma vei projekti.

    Varmaan tarvii käyttää suunnattavana pyörät.. :think
    Kannattaa ehdottomasti ottaa sisälokari pois, niin ei tarvii irroitella tukivarsia eikä puristella jousia. Helpottaa huomattavasti kasausta.

    Leave a comment:


  • röllykkä
    replied
    Juuri turailin 40mm madalluksen, joka teki vakiota huomattavasti miellyttävämmän näköisen autosta. Enempää en ainakaan itse haluaisi madaltaa.. Enkä kyllä vähempääkään.

    Eikä tuo nyt loppujen lopuksi kovin ihmeellinen projekti ollut.
    Takaa ei tarvitse ottaa sisälokariakaan pois, kun irrotin ylätukivarren ulomman pään, ja puristin jousta pikkasen kasaan. Mielestäni etupää oli helpompi vaihtaa, kun takapää (porrasperä). Hankalinta rojektissa oli saada taka-iskarin yläkiinnitys kohdalleen, kun sisälokasuoja oli paikallaan.
    Noin tunti per kulma vei projekti.

    Varmaan tarvii käyttää suunnattavana pyörät.. :think

    Leave a comment:

Working...
X