kysytääs täältä, kuuluuko OEM jousissa olla mitään merkintöjä? eilen irrotin vanhat jouset irti ja koitin kattella oisko mitään merkkejä, mut ei ollut. Pelkään 3 väriympyrä. OEM vai ei? myyntiä aatellen:think
ps. ois tarjolla 100tkm ajetut, halvat normi jouset
Madallus for dummies? Eli uudet jouset (vaikkapa nämä sigun autoon. Sitten auto ja jouset pajalle. Muita osia ei tarvitse? Camper-kulmat? Millanen homma vaihto on ammattimiehelle eli millaista laskua osaa odottaa? Vaikuttaako rengastus? Mulla on kesällä edessä 245/40/18 ja takana muistaakseni 275/35/18, talvella kaikissa joku 225/xx/16.
Niin meneekö homma tähän tyyliin? Pitääkö jotain muuta ottaa huomioon? Tavoitteena saada pikkusen alas ilman että ajo-ominaisuudet kauheasti kärsii.
Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..
Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.
Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
Se alkukovuus kyllä siitä pikkusen vielä lievittyy, ja tottuminen on se eniten vaikuttava asia. Itsekin tuossa juuri kovuutta kauhistelin että vaihtoon menee, mutta nyt jo muutaman viikon jälkeen alkanut tykkäämään! Jos vakio lullaan hyppää, niin kaipaa jo kovuutta. Nättihän se on jämäkällä kurvailla, ku ei ota peili kiinni tiehen mutkissa.
Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..
Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.
Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
Oho !
Itse laitatin H&R -35mm etujouset ja huollossa perä samaan korkeuteen.
Joo, ens kerralla kokeilen sitä.
Tukivarren toisen pään irrotus vaan tuntui näppärämmältä ajatukselta, kun jousi oli jo puristettu kasaan, ja siinä sisälokarissa oli niin hirrrveen monta kiinnikettä..
Mutta kasausvaihetta helpottaa 100% varmasti.
Helpoin konsti on olla tekemättä kumpaakaan noista ja kangottaa esim rautakangella jarrusatulasta ja apurungosta napaa alemmas niin tolppa sopii pois ilman mitään extra purkamisia.
Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..
Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.
Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..
Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.
Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
Kannattaa ehdottomasti ottaa sisälokari pois, niin ei tarvii irroitella tukivarsia eikä puristella jousia. Helpottaa huomattavasti kasausta.
Joo, ens kerralla kokeilen sitä.
Tukivarren toisen pään irrotus vaan tuntui näppärämmältä ajatukselta, kun jousi oli jo puristettu kasaan, ja siinä sisälokarissa oli niin hirrrveen monta kiinnikettä..
Juuri turailin 40mm madalluksen, joka teki vakiota huomattavasti miellyttävämmän näköisen autosta. Enempää en ainakaan itse haluaisi madaltaa.. Enkä kyllä vähempääkään.
Eikä tuo nyt loppujen lopuksi kovin ihmeellinen projekti ollut.
Takaa ei tarvitse ottaa sisälokariakaan pois, kun irrotin ylätukivarren ulomman pään, ja puristin jousta pikkasen kasaan. Mielestäni etupää oli helpompi vaihtaa, kun takapää (porrasperä). Hankalinta rojektissa oli saada taka-iskarin yläkiinnitys kohdalleen, kun sisälokasuoja oli paikallaan.
Noin tunti per kulma vei projekti.
Varmaan tarvii käyttää suunnattavana pyörät.. :think
Kannattaa ehdottomasti ottaa sisälokari pois, niin ei tarvii irroitella tukivarsia eikä puristella jousia. Helpottaa huomattavasti kasausta.
Juuri turailin 40mm madalluksen, joka teki vakiota huomattavasti miellyttävämmän näköisen autosta. Enempää en ainakaan itse haluaisi madaltaa.. Enkä kyllä vähempääkään.
Eikä tuo nyt loppujen lopuksi kovin ihmeellinen projekti ollut.
Takaa ei tarvitse ottaa sisälokariakaan pois, kun irrotin ylätukivarren ulomman pään, ja puristin jousta pikkasen kasaan. Mielestäni etupää oli helpompi vaihtaa, kun takapää (porrasperä). Hankalinta rojektissa oli saada taka-iskarin yläkiinnitys kohdalleen, kun sisälokasuoja oli paikallaan.
Noin tunti per kulma vei projekti.
Varmaan tarvii käyttää suunnattavana pyörät.. :think
Leave a comment: