Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Bi-Xenonien sisempien valojen toiminta ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofu
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 515
    • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

    #31
    Viikonloppuna kokeiltiin tälläistä, mutta ei silläkään lähtenyt toimimaan:

    [Beam with the Xenon headlights and not also on the high beam-H7 (only VFL)]

    Light switch to automatic:

    Control unit: LMA

    FL_AUS_BEI_BIX_IN_S_FLC
    aktiv -> nicht_aktiv

    Light switches in all positions:


    Mutta ilmeisesti autossa on LMA2, vaikka onkin pre-FL. Nimittäin saatiin koodattua welcomelights ja päivävalot. Toki päivävalot on aika himmeät (laittomat ), niinku ne on preFL:ssä, mutta on nyt ainakin käytössä jos kytkin A asennossa.

    Mutta sisempää H7 ei saatu palamaan xenonien kans yhtäaikaa.. Pitää varmaan luovuttaa tuon suhteen.

    Sellainen kävi mielessä vielä, että voiko olla, että kun valomoduuli on uudempi, niin sillä ei saa tuota edes toimaan, kun eikös FL:ssä ole sisempi pelkkä kurvivalo ja sehän ei pala kokoaikaa, mutta tämän on tälläistä mutun mutua
    F01 730d -13

    Comment

    • Tofu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 515
      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

      #32
      Eli kun ei koodaamalla saa tuota H7 pitkien kanssa toimimaan, niin olisiko se mahdollista tehdä ihan relettä käyttämällä?

      Eli kytkisi H7:t, niin kuin lisävalot kytketään releellä.

      Tällä hetkellä H7:lle menee plussa ja miinus, niin lisäisi auton omaan plus johtoon releohjatun plussan vaikka ryöstäjällä. Tuleekohan tuosta jotain herjaa jos sen tekisi noin?

      Piirsin vielä kaavion, miten sen ajattelin :think

      Last edited by Tofu; 24-11-2013, 19:30. Reason: Kuvan laitto
      F01 730d -13

      Comment

      • teppo_h
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 337
        • Finland

        #33
        Originally posted by Tofu View Post
        Jos tähän mun PreFL:tiin koodataan siten että sisemmät H7 palaa myös pitkien xenonien kans, niin tarviiko pelätä heijastin pinnan pilaantumista?

        Onko kenelläkään muulla koodattu näin?
        Itellähän on preFL (12/2005 tuotanto) ja mulla on tuo sisempi pitkä (H7) päällä xenonin pitkien kans yhtäaikaa ja on kurvivalot tehtaan asennuksena. Ite en oo tuota koodannu enkä usko että auton tuonut kaverikaan, ku se oli sen pihassa vaan 1kk.
        Eli oisko jo saksassa koodattu?
        Mulla kuitenkin ollu tuo omininaisuus käytössä mun ajamisissa jo kohta 100.000 km ja melkeen 4 vuotta eikä mitään tummentumisia ole havaittavissa.
        Last edited by teppo_h; 24-11-2013, 22:00. Reason: Typo/selvennys tekstiin
        Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
        Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
        EX:
        Chevy Suburban K2500 4x4 -97
        Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
        E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
        E36 320i Coupe, E21 318i
        MB W115 240D

        Comment

        • JCi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 67
          • -

          #34
          Kuinkas näissä nuo xenonit menee, onko näitä saanut ns. vain lähivalo-xenoneilla vai onko aina "bi-xenonit"? Omassa -04 tutkin tuota valojen toimintaa, ja kun väläyttää pitkiä niin ainoastaan nuo halogeenit syttyy, mutta kytkettäessä pitkät "jatkuvasti" päälle niin myös tuo xenon-polttimo muuttuu kirkkaammaksi, ja myös nuo halogeenit syttyvät. Eli onko tuossa bi-xenonit vai ei?
          Last edited by JCi; 24-11-2013, 21:59.

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #35
            Originally posted by JCi View Post
            Kuinkas näissä nuo xenonit menee, onko näitä saanut ns. vain lähivalo-xenoneilla vai onko aina "bi-xenonit"? Omassa -04 tutkin tuota valojen toimintaa, ja kun väläyttää pitkiä niin ainoastaan nuo halogeenit syttyy, mutta kytkettäessä pitkät "jatkuvasti" päälle niin myös tuo xenon-polttimo muuttuu kirkkaammaksi, ja myös nuo halogeenit syttyvät. Eli onko tuossa bi-xenonit vai ei?
            On ne bi-xenonit.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Tofu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 515
              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by Tofu View Post
              Eli kun ei koodaamalla saa tuota H7 pitkien kanssa toimimaan, niin olisiko se mahdollista tehdä ihan relettä käyttämällä?

              Eli kytkisi H7:t, niin kuin lisävalot kytketään releellä.

              Tällä hetkellä H7:lle menee plussa ja miinus, niin lisäisi auton omaan plus johtoon releohjatun plussan vaikka ryöstäjällä. Tuleekohan tuosta jotain herjaa jos sen tekisi noin?

              Piirsin vielä kaavion, miten sen ajattelin :think

              Miltä johdolta voisin releen herätteen ottaa?
              F01 730d -13

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                #37
                Originally posted by Tofu View Post
                Miltä johdolta voisin releen herätteen ottaa?
                WDSn mukaan valoihin menee joko pulssi tai sitten ihan jännite, milloin on pitkät päällä, tutki kumpi.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Tofu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 515
                  • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                  #38
                  Onkohan siitä haittaa jos tuohon olemassa olevaan plus johtoon syöttää releen kautta jännitettä?

                  Ei luulisi että siitä mitään haittaa on.

                  Miten sen voisi tutkia toimiiko pulssilla vai jännitteellä?
                  F01 730d -13

                  Comment

                  • E60-530dA
                    Newbiemmer
                    • Oct 2010
                    • 6
                    • Turku

                    #39
                    Ohje löytynyt lisäpitkien koodaukseen (NSC/INPA jne) pre-facelifille

                    Originally posted by Tofu View Post
                    Viikonloppuna kokeiltiin tälläistä, mutta ei silläkään lähtenyt toimimaan:

                    [Beam with the Xenon headlights and not also on the high beam-H7 (only VFL)]

                    Light switch to automatic:

                    Control unit: LMA

                    FL_AUS_BEI_BIX_IN_S_FLC
                    aktiv -> nicht_aktiv

                    Light switches in all positions:

                    Mutta ilmeisesti autossa on LMA2, vaikka onkin pre-FL. Nimittäin saatiin koodattua welcomelights ja päivävalot. Toki päivävalot on aika himmeät (laittomat ), niinku ne on preFL:ssä, mutta on nyt ainakin käytössä jos kytkin A asennossa.

                    Mutta sisempää H7 ei saatu palamaan xenonien kans yhtäaikaa.. Pitää varmaan luovuttaa tuon suhteen.

                    Sellainen kävi mielessä vielä, että voiko olla, että kun valomoduuli on uudempi, niin sillä ei saa tuota edes toimaan, kun eikös FL:ssä ole sisempi pelkkä kurvivalo ja sehän ei pala kokoaikaa, mutta tämän on tälläistä mutun mutua
                    Moi!

                    Löysin sattumoisin ison mantereen kollegoilta keskustelun. Näyttäisi että teillä jäi yksi parametri muuttamatta: "PWM_WERT2_FL_BIXENON wert_02". Ks. alla.
                    Lopussa on myös miten saa myös bi-xenonin aukeamaan viiksestä vetämällä.

                    Mulla oli edellisessä tuotiversiossa (04 E60 saksa) nuo lisäpitkät päällä, nykyisessä (06 E61 belgia) ei ole.

                    Kysymys kuuluukin kuka tekisi tämän (ja ehkä pari muutakin) modausta mulle Turun suunnalla?! Kiitos vinkistä!

                    QUOTE:
                    "I was in BMW Scanner earlier this week and did not see an option on the LCM page to enable halogen inners with bixenon high. I did get the dimmed halogen DRLs working though.

                    To do this you need the proper INPA capable OBDII->USB ($100) or Serial ($30) cable, a couple fancy usb to serial drivers, the EDIABAS/INPA/NCS Expert software suite, a profile for NCS Expert that allows parameter/field manipulation, a 12v power supply to keep your car voltage adequately high, and an assload of time and research on your part. This is nitty gritty hex parameter code manipulation of each module in the car and you can and will brick the entire car if you don't know what you're doing, or if your voltage dips while writing to modules.

                    In the end of the day it becomes as simple as editing some text in notepad, but you need to do your due diligence before you get there. Like I said, this is downright dangerous stuff with little to no safety net if you misclick a few times. I am VERY new to this process so I'm going to preemptively say to totally ignore the rest of my post and treat is as misinformation.

                    Once you have your FSW_PSW.TRC pulled down from the ALSZ, locate the following parameters:

                    FL_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ
                    aktiv

                    PWM_WERT2_FL_BIXENON
                    wert_02


                    and change them to

                    FL_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ
                    nicht_aktiv

                    PWM_WERT2_FL_BIXENON
                    wert_01


                    First un-abbreviates to "fernlicht und nebelscheinwerfer nicht gleichzietig," which translates to "high beams and fog lights not at the same time," therefore setting to "not active" keeps your fogs on with high beams.

                    Second un-abbreviates to pulse width modulation word 2 fernlicht bixenon (nothing earth shattering there...), again fernlicht is high beam, so for whatever reason here wert_01 (word 1) keeps halogens on with bixenon, wert_02 does not.

                    If you prefer your bixenon shutters to activate with flash to pass, you want:

                    bixenon_ein_bei_lichthupe
                    aktiv

                    Save that .TRC as your FSW_PSW.MAN and code it to your ALSZ. Should do the trick.

                    Comment

                    • Tofu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 515
                      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                      #40
                      Originally posted by E60-530dA View Post
                      Moi!

                      Löysin sattumoisin ison mantereen kollegoilta keskustelun. Näyttäisi että teillä jäi yksi parametri muuttamatta: "PWM_WERT2_FL_BIXENON wert_02". Ks. alla.
                      Lopussa on myös miten saa myös bi-xenonin aukeamaan viiksestä vetämällä.

                      Mulla oli edellisessä tuotiversiossa (04 E60 saksa) nuo lisäpitkät päällä, nykyisessä (06 E61 belgia) ei ole.

                      Kysymys kuuluukin kuka tekisi tämän (ja ehkä pari muutakin) modausta mulle Turun suunnalla?! Kiitos vinkistä!

                      QUOTE:
                      "I was in BMW Scanner earlier this week and did not see an option on the LCM page to enable halogen inners with bixenon high. I did get the dimmed halogen DRLs working though.

                      To do this you need the proper INPA capable OBDII->USB ($100) or Serial ($30) cable, a couple fancy usb to serial drivers, the EDIABAS/INPA/NCS Expert software suite, a profile for NCS Expert that allows parameter/field manipulation, a 12v power supply to keep your car voltage adequately high, and an assload of time and research on your part. This is nitty gritty hex parameter code manipulation of each module in the car and you can and will brick the entire car if you don't know what you're doing, or if your voltage dips while writing to modules.

                      In the end of the day it becomes as simple as editing some text in notepad, but you need to do your due diligence before you get there. Like I said, this is downright dangerous stuff with little to no safety net if you misclick a few times. I am VERY new to this process so I'm going to preemptively say to totally ignore the rest of my post and treat is as misinformation.

                      Once you have your FSW_PSW.TRC pulled down from the ALSZ, locate the following parameters:

                      FL_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ
                      aktiv

                      PWM_WERT2_FL_BIXENON
                      wert_02


                      and change them to

                      FL_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ
                      nicht_aktiv

                      PWM_WERT2_FL_BIXENON
                      wert_01


                      First un-abbreviates to "fernlicht und nebelscheinwerfer nicht gleichzietig," which translates to "high beams and fog lights not at the same time," therefore setting to "not active" keeps your fogs on with high beams.

                      Second un-abbreviates to pulse width modulation word 2 fernlicht bixenon (nothing earth shattering there...), again fernlicht is high beam, so for whatever reason here wert_01 (word 1) keeps halogens on with bixenon, wert_02 does not.

                      If you prefer your bixenon shutters to activate with flash to pass, you want:

                      bixenon_ein_bei_lichthupe
                      aktiv

                      Save that .TRC as your FSW_PSW.MAN and code it to your ALSZ. Should do the trick.
                      Heps

                      Tämähän olisi hyvä juttu, jos saisi toimimaan tällä, ettei tarvisi alkaa johtoja vetelmään.

                      E: Jos ennätät kokeilla ennen mua, niin ilmoittele miten kävi ja jos saat niin kaikki info siihen hommaan liittyen on tervetullutta.
                      Last edited by Tofu; 07-04-2014, 21:28.
                      F01 730d -13

                      Comment

                      • arska67
                        Newbiemmer
                        • Jun 2013
                        • 20
                        • savo

                        #41
                        onkó vm05 525d bi-ksenon vai tavallinen ja toinen kysymys onko tämä pre-lci vai lci :think
                        uusi bemaristi

                        Comment

                        • JP-76
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 1060
                          • Kanta-Häme

                          #42
                          Originally posted by arska67 View Post
                          onkó vm05 525d bi-ksenon vai tavallinen ja toinen kysymys onko tämä pre-lci vai lci :think
                          uusi bemaristi
                          Kaikki E60/61:t joissa xenonit on bixenon-valoilla.

                          -05 on pre-lci, facelift tuli vasta 2008.
                          Kalusto:
                          BMW 550i xDrive -14
                          BMW S1000R -17
                          Toyota Proace -15

                          Comment

                          • arska67
                            Newbiemmer
                            • Jun 2013
                            • 20
                            • savo

                            #43
                            ok

                            Comment

                            • -rik
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 827
                              • Rovaniemi

                              #44
                              Facelift eli lci tuli itseasiassa 2007 alkuvuodesta.
                              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                #45
                                Originally posted by -rik View Post
                                Facelift eli lci tuli itseasiassa 2007 alkuvuodesta.
                                Jep, autot ovat kuitenkin 2008 mallisia... 2007 tehtiin alkuvuodesta vielä vanhaa mallia.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎