Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TROCK
    replied
    Ei ole raadilla ollut ehdotuksia edellä kertomaani ongelmaan, joten jatkan hiukan...

    Tähän asti arvelin jotenkin, mistä tuossa kaukosäätimen toimimattomuudessa (tai toimii siis aivan vastaanottimen vierestä) on kyse, mutta nyt en enää ymmärrä ollenkaan. Viime perjantaina pääsin toteamaan, että ns. vara-avaimena ollut avain toimii normaalisti, mutta siihen asti käytössä ollut avain ei. Tämä testattu siis eri avaimilla perän jälkeen. Toinen avain toimi normaalisti ja toinen piti viedä aivan takalasin yläosaan kiinni, jotta ukset aukenivat.

    Noin viikon myöhemmin eli eilen sama homma tapahtui toisellekin avaimelle! Mistä tässä voi olla kyse?! Tämäkin avain toimii nyt vain aivan vastaanottimen vierestä. Voihan olla, että avaimissa on vikaa ja laatu niin tasaista, että rikkuvat näin yhtäaikaisesti, mutta luulisi, että jos avaimet olisivat rikki, niin eivät ne toimisi lainkaan.

    Joku arveli, että avaimen sisässä on akku. Voiko se olla tiensä päässä? Tietääkö kukaan, miten avaimen saa avattua ilman, että tulee suurempia vaurioita? Toisaalta, luulisi, ettei akkukaan huonone tuolla tapaa; ensin toimii täysin moitteetta ja yks kaks puoli tuntia myöhemmin on lähes toimimaton. Tämä pistäisi arvelemaan syyllisen olevan vastaanottimen puolella, mutta sitä en ymmmärrä, miten se hetken toimi toisella avaimella mutta toisella ei. Osaako tätä kukaan perustella? Kiitos jo etukäteen neuvoista.

    Leave a comment:


  • TROCK
    replied
    Kaukosäätöhässäkkää täälläkin. Jouluaaton aattona anopin pihassa lukot aukesivat vielä ihan normaalisti, mutta seuraavalla pysähdyksellä niitä ei enää saanutkaan marketin parkkiksella lukkoon. Hämmästykseksi kuskin oven lukkopesä ei ollutkaan jäässä vaikka pakkasta oli ihan reilusti ja lukko ollut täydellisen käyttämättömänä ainakin vuoden. No ovet menivät lukkoon avaimella ja hälyt päälle normaalisti.

    Sen verran pystyin reissussa tutkimaan, että ovet menivät lukkoon ja aukesivat, kun kaukon vei aivan lisäjarruvalon viereen ja tuikkas siitä. Yhtään kauempaa ei ottanut. Tallissa sulattelukaan ei auttanut ongelmaan.

    Nyt kotona toiset tiirikat käyttöön ja kas, ne toimivat normaalisti. Vika ei sitten kumminkaan ollut vahvistimissa tai antenneissa tai katkenneissa takaluukun piuhoissa! Mutta mutta, mikäs tuota avainta voi vaivata? Luulisi, että jos olisi särki, niin ei se toimisi edes läheltä! Kaken sisällähän on akku. Voisiko se vaan olla tullut tiensä päähän? Toisaalta joku kirjoitti täällä, että auto oli osannut vihjata jopa huonosta akusta/patterista webaston kaukon sisällä, niin luulisi se sitten auton omaa kaukosäädintäkin vahtivan! Vai millainen lähetin tuossa avaimessa on? Voisiko se olla jotenkin viallinen?

    Leave a comment:


  • peeämvee
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Laittaa jonkun muun sopivasti viritetyn ( tarkoittaa johtimen mitoitusta taajuuden mukaan, googlella ohjeita) johtimen antenniksi piiloon jonnekin muualle?
    Mistähän sais selville taajuuden tuolle keskuslukon antennille, pitäisi kait tutkia jostain ehjästä lasista. Tutkin tänään varmuudenvuoksi nuo saranoiden piuhat ja ehjiä ovat, eli vika on varmuudella tuossa antennissa. Kuvassa piuha joka mennyt joskus boksista lasiin, kyllähän tuohon sais piuhan viriteltyä kun vaan tietäis että minkälaisen?
    Last edited by peeämvee; 21-08-2011, 20:35.

    Leave a comment:


  • Wese
    replied
    Originally posted by peeämvee View Post
    Elikkä toimiko sulla ennen remonttia keskuslukko lainkaan avaimesta vai toimiko kuitenkin auton takana ollessa?
    No toi vika alkoi ensin sillä että keskuslukko toimi avaimesta välillä, välillä ei. Lopunviimein lakkasi toimimasta kokonaan. Kuitenkin kuskin ovesta avattaessa keskuslukko toimi niinkuin piti, eli vika oli ihan puhtaasti tuossa kaukosäädössä.

    Leave a comment:


  • peeämvee
    replied
    Originally posted by Wese View Post
    Lauantaina purin johtosarjan auki, ja sieltähän se vika löytyi. Yks johto irtipoikki. Pätkä uutta johtoa juottamalla kiinni, kutistesukka päälle ja takasin kasaan, ja avot, kaikki toimii niinku pitääkin. Näyttää että on säästetty väärässä paikassa, nimittäin tuo johto on aivan säälittävän ohutta.

    Koko hommaan meni ehkä 5h, kahdelta ukolta. Mutta siltikin kannatti, saapahan perua huomiselle varatun korjausajan BMW-huoltoon

    En jaksanu enää alkaa kokeilemaan toimiiko systeemi vanhalla ADM-boksilla, eli että oliko vika pelkästään tuossa katkenneessa johdossa, todennäkösesti kyllä. Vanhan boksin piirilevystä löyty kylläkin oikeen nätit läntit kuivuneesta vedestä, eli joskus on vettä ollu tuolla boksissa.

    Anyway, homma toimii nyt niin parempi kun antaa olla. Uus boksi makso 50 euroa, plus 5h työt tuohon johtosarjan korjaukseen, ja 15 euron torxisetti jonka ostin tuota hommaa varten. Tuskin olis BMW-huollossa ihan nää summat riittäny
    Elikkä toimiko sulla ennen remonttia keskuslukko lainkaan avaimesta vai toimiko kuitenkin auton takana ollessa?

    Leave a comment:


  • Wese
    replied
    Originally posted by peeämvee View Post
    Joko purit johtosarjan ja löytyikö poikkinaisia johtoja?
    Lauantaina purin johtosarjan auki, ja sieltähän se vika löytyi. Yks johto irtipoikki. Pätkä uutta johtoa juottamalla kiinni, kutistesukka päälle ja takasin kasaan, ja avot, kaikki toimii niinku pitääkin. Näyttää että on säästetty väärässä paikassa, nimittäin tuo johto on aivan säälittävän ohutta.

    Koko hommaan meni ehkä 5h, kahdelta ukolta. Mutta siltikin kannatti, saapahan perua huomiselle varatun korjausajan BMW-huoltoon

    En jaksanu enää alkaa kokeilemaan toimiiko systeemi vanhalla ADM-boksilla, eli että oliko vika pelkästään tuossa katkenneessa johdossa, todennäkösesti kyllä. Vanhan boksin piirilevystä löyty kylläkin oikeen nätit läntit kuivuneesta vedestä, eli joskus on vettä ollu tuolla boksissa.

    Anyway, homma toimii nyt niin parempi kun antaa olla. Uus boksi makso 50 euroa, plus 5h työt tuohon johtosarjan korjaukseen, ja 15 euron torxisetti jonka ostin tuota hommaa varten. Tuskin olis BMW-huollossa ihan nää summat riittäny

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by peeämvee View Post
    Poikki juuri siitä rajasta mistä menee valun sisään, yritin saada näkyviin johdinta mutta ei onnistunut.
    Laittaa jonkun muun sopivasti viritetyn ( tarkoittaa johtimen mitoitusta taajuuden mukaan, googlella ohjeita) johtimen antenniksi piiloon jonnekin muualle?

    Leave a comment:


  • peeämvee
    replied
    Originally posted by Wese View Post

    Itse vaihdoin 15min sitte uuden ADM-boksin, vaan eipä auttanut. Huomenna siis johtosarjaa purkamaan, JES!

    -W-
    Joko purit johtosarjan ja löytyikö poikkinaisia johtoja?

    Leave a comment:


  • peeämvee
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Eikö ole mahdollista korjata johdinta? Piirtää uusi johtavalla maalilla, tai kinnittää uusi johtavalla epoksilla? Jos lasista lähtee edes parin sentin mittainen johtimen tynkä niin sittenhän korjaus on vielä helpompi...
    Poikki juuri siitä rajasta mistä menee valun sisään, yritin saada näkyviin johdinta mutta ei onnistunut.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by peeämvee View Post
    Keskuslukon ja radion antenni E61;ssä takalasissa, antenniboksista lasin sisään menee erittäin ohut antenninjohdin joka on allekirjoittaneella poikki. Ovet menee kaukosäädöllä lukkoon/auki vaan auton takaa ja korkeintaan ½metrin päästä. Että semmosta! Haussa on tuollainen touringin takalasi, jos jollain ylimääräisenä niin ostetaan pois.
    Eikö ole mahdollista korjata johdinta? Piirtää uusi johtavalla maalilla, tai kinnittää uusi johtavalla epoksilla? Jos lasista lähtee edes parin sentin mittainen johtimen tynkä niin sittenhän korjaus on vielä helpompi...

    Leave a comment:


  • peeämvee
    replied
    Lipassa on pelkästään am-antenni ja takalasissa (jonka ovh 650€) fm/keskuslukon antenni, olen nimittäin muutaman kymmenen kertaa avannut tuon systeemin vikaa etsiessä kunnes lopulta huomasin lasiin menevän johtimen olevan poikki. Antenniboksinkin kerkesin vaihtaa mutta ei vaikutusta ongelmaan KOSKA ANTENNINJOHDIN ON POIKKI. Toki nuo sarananjohdotkin voi poikki olla mutta helpompi tarkistaa ensin nuo lasin sisään menevät johdot. Tuosta antenniboksista menee piuha spoileriin sekä takalasiin. Lisäksi boksin ohi menee piuhat takalasinlämppäriin ja takalasin avauspainikkeelle.
    Last edited by peeämvee; 18-04-2009, 21:07. Reason: kirotusvirkeitä korjailtu

    Leave a comment:


  • Wese
    replied
    Originally posted by peeämvee View Post
    Keskuslukon ja radion antenni E61;ssä takalasissa, antenniboksista lasin sisään menee erittäin ohut antenninjohdin joka on allekirjoittaneella poikki. Ovet menee kaukosäädöllä lukkoon/auki vaan auton takaa ja korkeintaan ½metrin päästä. Että semmosta! Haussa on tuollainen touringin takalasi, jos jollain ylimääräisenä niin ostetaan pois.

    99% varmuudella luulen että antenni ei ole takalasissa, vaan tuossa muovisessa takalipassa, jossa lisäjarruvalokin on. Jos irroitat tuon lipan, niin sen alta kyllä näkee että johtoja tuonne lasiin menee, mutta nämä nimenomaiset ohuet johtimet eivät ole missään yhteydessä itse ADM (aeriel diversity module) boksiin, joka on siis kaukon vastaanotinboksi. Luulisin että noilla johdoilla on tekemistä vain takalasin lämppärin kanssa.

    Itse vaihdoin 15min sitte uuden ADM-boksin, vaan eipä auttanut. Huomenna siis johtosarjaa purkamaan, JES! Jos joku muu aikoo alkaa samaan urakkaan, aika hyvät DIY-ohjeet löytyy:

    http://forums.e60.net/index.php?show...st=15&start=15


    Toki jos joku löytää muita ohjeita/vinkkejä asiaan, niin kaikki neuvot ovat tervetulleita

    -W-

    Leave a comment:


  • peeämvee
    replied
    Keskuslukon ja radion antenni E61;ssä takalasissa, antenniboksista lasin sisään menee erittäin ohut antenninjohdin joka on allekirjoittaneella poikki. Ovet menee kaukosäädöllä lukkoon/auki vaan auton takaa ja korkeintaan ½metrin päästä. Että semmosta! Haussa on tuollainen touringin takalasi, jos jollain ylimääräisenä niin ostetaan pois.

    Leave a comment:


  • huppe
    replied
    Tuttava tuli kyselemään kun omaansa sai tämän vian aikaiseksi. Täältä ei löytynyt vastausta mutta netistä löytyi:

    I have a 2004 which I know has a different type of key (e.g. rechargeable), so it may not be the same. But on mine I know you:

    1. Close all doors
    2. Turn ignition to KL R (Run) then switch off within 5 seconds and remove key
    3. Within 30 seconds press and hold the UNLOCK button. While holding that press the LOCK (the Roundel on my style) three times within ten seconds. Release both buttons.
    4. The doors should lock and unlock to signal successful program
    5. Repeat steps 3-5 for additional keys within 30 seconds.
    6. Switching key to KL R ends programming

    May be different on yours, but it sounded like you were holding and tapping the opposite buttons (lock vs unlock).



    Pitää kokeilla jos vaikka auttaisi.

    Leave a comment:


  • Jaksi
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    61:sissä alkaa jo olemaan johtosarja vikoja takaluukun saranan kohdalla joten kannattaa myös ne ottaa huomioon. Esim näissä kaukokäyttö ongelmissa ja samoin radion häiriöissä.
    Joo eli sain autoni Metro-Autosta parinpäivän hommien ja huoltojen jälkeen pois.

    Häly ongelma auheitui viallisesta takaluukun johtosarjasta. Korjausjohtosarja olisi ollut yli 1000€ + vaihto joten yllättäen sovittiin että vaihtelevat johdot itse huollossa. En nyt muista mitä tuli maksamaan tuon ongelman korjaus mutta yli 500€. Kuten edellä mainittu niin on kuulemma yleinen vika E61 korissa.

    Autoon tehtiin tulppien ja jarrunesteiden vaihto+ koritarkastus.
    Lisäksi tutkittiin mistä johtuu keltainen jäähdytysnesteen lämpötilavaroitus(termostaatti rikki) ja tuo hälytin ongelma. Kaikkineen huba maksoi 1594€. Nyt toivottavasti pääsee taas pari kk ilman ongelmia

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎