Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ceeray
    replied
    Kukas pioneeri rakentaa takaspoilerin sisään uuden antennin vaikkapas siitä latasta kuparipunoksesta jota käytetään tinan imemiseen? Tekis sopivankokoisen pätkän tuonne sisään ja coax kaapelista sitten siihen johtimen ja liittäis juottamalla alkuperäiseen johtoon..


    Nyt joku kertomaan toimisiko??

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    No ensinnäkään ei sinne sisälle voi kondensoitua kosteutta jos kotelo on täysin tiivis. Itse pistin reilulla kädellä saniteettisilikoonia ja painoin turhat ilmat pois joten siitä tiesi että tuli pitävä kun ei imassut kantta suoraksi...

    Osalla on ollut ongelmia takalasille menevän antenninpiuhan kanssa,
    ilmeisen hankala korjata uusimatta takalasia.

    Leave a comment:


  • Malcolm
    replied
    Antennivahvistimesta

    Meillä myös autona 530da Touring vuosimallia -05. Ollu nyt reilun vuoden ja tyyppiviat puskee esiin. Ärsyttävin on tämä radion temppuilu.

    Viime syksynä ostin uuden antennivahvistimen ja vaihdoin paikalleen. Samalla liimasin kotelon kannen oikein huolella kiinni ja ajattelin että nyt ei ainakaan vesi mene sisään. Väärin! Nyt keväällä alko taas kanavat kadota radiosta ja epäilin heti samaa vikaa. Todellisuudessa tuo kannen tiivistäminenkään ei ole hyvä vaihtoehto koska sisään kondensoituu kosteutta joka ei sitten pääse mistään pois. Noh viime viikolla hain uuden vahvistimen ja pidin hieman "puhetta" Laakkosella että kun näitä näköjään saa ostaa puolen vuoden välein.

    Uusi vahvistin kiinni ja taas löysi kaikki kanavat. Kunnes parin päivän päästä oltiin taas samassa jamassa ettei kuulu kun joku p...keleen Nova. Nyt ottaa tuo homma jo sen verran päähän etten ole vielä jaksanut spoileria ruveta irrottamaan.

    Voisiko tuolla olla jotain muuta vikaa? Suihkutin piirilevyyn ja kaikkiin liittimiin kontaktisprayta ennen paikalleen laittoa. Tämän aineen pitäisi suojata hapettumiselta.

    Onko kellään yhtä tuskaista tuon homman kanssa...

    Leave a comment:


  • RJH
    replied
    Originally posted by RJH View Post
    Täällä kans ongelmia keskuslukon kanssa. Purin johtosarjan ja apparin puolelta neljästä johdosta oli kuori rikki muttei yhtään irtipoikki. Aikansa värkätessä keskuslukko toimi kaukolla muutaman kerran, mutta mykistyi taas... Onko kenelläkään käsitystä siitä minkä väriset johdot ohjaavat keskuslukkoa?

    Mitä johtoja muuten menee kuskin puolen saranan vierestä? Pari kertaa takalasin pyyhin ei ole reagoinut komentoon, joten pitääkö purkaa varmuuden vuoksi tämäkin puoli...

    Kun on vettä satanut ja avaimellakin on saanut ovet lukkoon ja päässyt sisään, mutta nyt kun kelit vähän paranivat niin tulihan sitä lopussa innostuttua tutkimaan taas tätä kaukosäädön toimimattomuutta. Tällä kertaa käytin spoilerin pois ja tarkastin vahvistinboxin...ylläri ylläri... minulla se oli täysin kuiva , ei minkään näköisiä merkkejä kosteudesta, joten vikaa haettava edelleen sähköistä boxin jälkeen

    Ennen kun käyn uudestaan johtosarjan kimppuun, niin kysytään onko kenelläkään palanut sulakkeita tätä ongelmaa setviessä (kuoriutuneet/poikki menneet johdot löyneet maihin ja polttaneet sulakkeen)?

    Onko tietoa minkä sulakkeen kautta keskuslukon kaukosäätö kulkee?

    Samassa yhteydessä kun kaukosäätö meni mykäksi, niin radio alkoi myös käyttäytymään ihmeellisesti... Nykyään se ei enää muista aikaisemmin kuunneltua kanavaa kun sammuttaa autosta virrat vaan palaa aina virtojen päälle laiton jälkeen aivan omille taajuuksilleen?!?

    Leave a comment:


  • Weuli
    replied
    Originally posted by rjh View Post
    mitä johtoja muuten menee kuskin puolen saranan vierestä? Pari kertaa takalasin pyyhin ei ole reagoinut komentoon, joten pitääkö purkaa varmuuden vuoksi tämäkin puoli...
    [ATTACH]81699[/ATTACH]

    Leave a comment:


  • RJH
    replied
    Täällä kans ongelmia keskuslukon kanssa. Purin johtosarjan ja apparin puolelta neljästä johdosta oli kuori rikki muttei yhtään irtipoikki. Aikansa värkätessä keskuslukko toimi kaukolla muutaman kerran, mutta mykistyi taas... Onko kenelläkään käsitystä siitä minkä väriset johdot ohjaavat keskuslukkoa?

    Mitä johtoja muuten menee kuskin puolen saranan vierestä? Pari kertaa takalasin pyyhin ei ole reagoinut komentoon, joten pitääkö purkaa varmuuden vuoksi tämäkin puoli...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post
    Tuli vaihdettua tuo kaukosäätimen vastaanottoboksi/radiovahvistin. Osaako joku kertoa mikä on tuo toinen (musta liitin) antennijohto? Harmaa liitin tulee kiinni boksiin. Toiselle liittimelle ei ole edes paikkaa boksissa...:think
    Hmm, LCI:n boksissa vasemmalle tulee koksi, liekkö menee antennisignaali radiolle,
    alareunaan tulee violetti 3 napainen lattaliitin
    joka menee takalasin antennille, musta liitin (latta) on jarruvaloa varten.
    Oikeassa laidassa on sitten isompi liitin jossa viissin ainakin virransyöttö.

    Minulla rupesi kanssa tuo keskuslukko oireilemaan,
    toimi vain lipan päältä. Oli kastunut,
    ja yksi oikean laidan liittimistä (alimmainen) oli hapettunut,
    (sekä itse piikit että sen juotos piirilevylle)
    sen uudelleen juottamalla ja liittimen puhdistamalla tuli kuntoon.

    Laittelin sitten saniteettisilikoonia reilusti sinne muovikotelon reinoihin,
    tiiveyskin tuli testattu kun painaa sieltä ilmat pois niin jaa sopiva alipaine
    jos ei vuoda...
    Last edited by MajorDrake; 15-05-2010, 23:51.

    Leave a comment:


  • jerkele
    replied
    Tervehdys,

    Täällä ihan vastaavaa ongelmaa keskuslukituksen toimimattomuuden kanssa, eli ensin lopetti toinen avain toimintansa kauempaa kuin takaspoilerista kiinni, minkä jälkeen toinen avain toimi vielä jonkun aikaa myös kauempaa ennenkuin sekin taantui aiemman tasolle ja nyt on aina käytettävä avainta lähes kiinni spoilerissa toimiakseen.

    Olen avannut ovet myös lukosta mutta silloin huomannut auton 'resetoituneen' vaihtaen kielen takaisin äidinkielelleen ja radiokanavien katoavan etc. Tästä syystä pitäisin tärkeänä saada kauko-ohjauksen toimimaan, ja koska imago kärsii kun pitää aina käyttää avain takalasilla , toimimaan myös kauempaa.

    Avasin toisen avaimen, koska pidin ilmeisenä vian syynä virranvähyyttä akussa, mutta liittäessäni toisen 3v pariston akun avuksi ei kuitenkaan minkäänlaista etua saavutettu.

    Luin tämän threadin läpi nyt muutamaan otteeseen kun huomasin ihan vastaavaa ongelmaa olleen muillakin, mutta en oikein tuntenut löytäneeni vastausta oliko vika ollut vahvistimessa vai johdoissa ja oliko joku saanut kaukosäädön toimimaan noita korjaamalla, mikäli oli toiminut vain läheltä ja oli kuitenkin toinen avain toiminut toista pidempään?

    ---------------------
    E61 525i vm-04

    Leave a comment:


  • Weuli
    replied
    Itsellä oli keskuslukitus ongelma ja samalla takalasi ei enää avautunut. Syy oli pari poikki mennyttä johtoa siellä oikealla puolella. Yllättävän syvältä olivat poikki menneet. Piti ottaa takakaiutin irti ja sieltä johtosarja ulos. Oma hommansa oli myös purkaa se takalasin lukko näkyviin muovien alta sen jälkeen kun siihen kytkimeen ei enää tule virtaa eikä lasia saa auki...

    Leave a comment:


  • Joni74
    replied
    Originally posted by TROCK View Post
    No en nyt tiedä onko se näinkään. Itsellä juuri vastaava ongelma, eli molemmat avaimet toimivat siitä takaspoilerin läheltä, mutta kauempaa eivät. Vahvistin oli sisältä kuin uusi, ei mitään jäämiä kosteudesta. Ostin silti vaihto-osan ja eipä tuon toiminta muuttunut silläkään. Niin ja uskon tämän tilalle vaihdetun osankin olevan kunnossa, kun se minulle ehjänä myytiin.

    Eli vika viittaisi johtosarjaan. MUTTA... Se mitä olen jo pitkään ihmetellyt, on se, että miksi niin monella lakkaa ensimmäisenä toimimasta keskuslukitus?! Jos noita samoja kanavia pitkin kulkee kuitenkin sähköt takaluukun valoille ja ikkunan avausnapille ja minne vielä, niin miksi se jumankauta on aina se keskuslukko joka siellä prakaa? Ok, onpa joillain ollut jotain valohäikkääkin, mutta suurimmalla osalla ei.

    Mun pitäis nyt vissiin sitten kuitenkin alkaa tutkia niitä johtoja.

    Tänään käytin apukuskin puoleista lippaan menevää johtosarjaa irti, oma hommansa mutta hyvät ohjeet löyty. En löytäny yhtään edes päällepäin murtunutta johtoa, tosi mutkalla oli koko nippu etten ihmettelis vaikka kuoren sisällä katkenneita oliskin. Aikaisemmin lukitus toimi n. 0,5m päästä, nyt kasasin paketin takas ja vähän puhaltelin enimpiä pölyjä. Olin jo varma että vastaanotin yksikön ostoon joutuu.... Mutta laitettua paketin kasaan (ja testattua toimiiko enää mikään) yllätys oli suuri kun ovet meni lukkoon yli metrin päästä mitä tämä auto ei minun aikana ole kertaakaan tehnyt. Eli vissiin raplailin oikeaa johtosarjaa mutten tarpeeksi. Jos oikeen innostuis ni hommais oikeeta ohutta johtoa ja vaihtais koko nipun siitä loppu pätkältä. En ihmettelis vaikka alkaisi toimimaan. Joku kosketus ainakin parani, oliko sitten liitos vai pölyt vähempänä tai joku johdoista sisältä poikki mutta toivoa on ettei vika ole siinä yksikössä.( Joka oli kuiva ja terveen näköinen muutenkin, leima oli muistaakseni 09/04)

    Leave a comment:


  • Mikkis72
    replied
    Originally posted by TROCK View Post
    Eli vika viittaisi johtosarjaan. MUTTA... Se mitä olen jo pitkään ihmetellyt, on se, että miksi niin monella lakkaa ensimmäisenä toimimasta keskuslukitus?! Jos noita samoja kanavia pitkin kulkee kuitenkin sähköt takaluukun valoille ja ikkunan avausnapille ja minne vielä, niin miksi se jumankauta on aina se keskuslukko joka siellä prakaa? Ok, onpa joillain ollut jotain valohäikkääkin, mutta suurimmalla osalla ei.
    Tämä johtuu siitä, että kyseiset johdot ovat aivan onnettoman ohuita. Muille komponenteille menee virta jotakuinkin järkevää kaapelia pitkin. Itellä lakkas toimimasta ja oikean saranan kautta johtopaketti auki -> yksi ihan katkipoikki ja kaksi melkein. Eli hyppysähköä ei ole edelleenkään keksitty, no parin tunnin remppa ja toimii.

    Ei muuta ko ohjeet esille (DIY) ja hommiin, se on helppo juttu!

    Leave a comment:


  • TROCK
    replied
    Originally posted by Kuul4 View Post
    Eikös se ollut niin, että jos lukot aukeaa, kun pitää avainta lähellä vahvistinboksia, niin silloin vahvistimessa vikaa?? Jos lukitus ei aukea ollenkaan, niin piuhat tarkastukseen.. Itselläni ei toimi lainkaan. Boksin ole jo avannut ja se oli aivan kuiva ja ok. kunnossa. Piuhat taasen näyttivä melkoisen rispaantuneilta. Kyseessä siis takaa katsottuna oikean puoleinen sarana.
    No en nyt tiedä onko se näinkään. Itsellä juuri vastaava ongelma, eli molemmat avaimet toimivat siitä takaspoilerin läheltä, mutta kauempaa eivät. Vahvistin oli sisältä kuin uusi, ei mitään jäämiä kosteudesta. Ostin silti vaihto-osan ja eipä tuon toiminta muuttunut silläkään. Niin ja uskon tämän tilalle vaihdetun osankin olevan kunnossa, kun se minulle ehjänä myytiin.

    Eli vika viittaisi johtosarjaan. MUTTA... Se mitä olen jo pitkään ihmetellyt, on se, että miksi niin monella lakkaa ensimmäisenä toimimasta keskuslukitus?! Jos noita samoja kanavia pitkin kulkee kuitenkin sähköt takaluukun valoille ja ikkunan avausnapille ja minne vielä, niin miksi se jumankauta on aina se keskuslukko joka siellä prakaa? Ok, onpa joillain ollut jotain valohäikkääkin, mutta suurimmalla osalla ei.

    Mun pitäis nyt vissiin sitten kuitenkin alkaa tutkia niitä johtoja.

    Leave a comment:


  • Kuul4
    replied
    kauko ottaa noin 0,5m päästä.
    Eikös se ollut niin, että jos lukot aukeaa, kun pitää avainta lähellä vahvistinboksia, niin silloin vahvistimessa vikaa?? Jos lukitus ei aukea ollenkaan, niin piuhat tarkastukseen.. Itselläni ei toimi lainkaan. Boksin ole jo avannut ja se oli aivan kuiva ja ok. kunnossa. Piuhat taasen näyttivä melkoisen rispaantuneilta. Kyseessä siis takaa katsottuna oikean puoleinen sarana.
    Last edited by Kuul4; 14-04-2010, 13:58.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Tuli vaihdettua tuo kaukosäätimen vastaanottoboksi/radiovahvistin. Osaako joku kertoa mikä on tuo toinen (musta liitin) antennijohto? Harmaa liitin tulee kiinni boksiin. Toiselle liittimelle ei ole edes paikkaa boksissa...:think

    Leave a comment:


  • Joni74
    replied
    E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

    Nostellaanpas tätä ylös kun en löytänyt ihan vastausta...

    Eli pari viikkoa sitten ostin 525da -05. Läpät tietenki poistin imusarjasta liikkeen mekaanikon kanssa ennen kun suostuin allekirjoittaan sopparin. Mutta vielä ois moitetta, eli kauko ottaa noin 0,5m päästä. Eli ei toimi niinku suunniteltu? Alkaisinko purkaa johtosarjaa (oon kyllä kolvaus taitoinen(johtosarja)) vai vienkö suoraan huoltoon ja maksan puolet huoltokuluista mitä merkkiliike ottaa?
    Ja kuskin ikkunakin nitisee, joko olette keksineet ratkaisun vai pitääkö ajella pari mm ikkuna laskettuna? Ja keskikulutus liukkailla reviteltynä oli 10,6L/km ajotkone. mitannu 10,5L/km, aika tarkka, myös nopeusmittari GPS vs MITTARI vain 2kmh eroa, eli tosi tarkka verrattuna ex. volvo s80-05
    joka valehteli n. 8kmh(satasen vauhdissa) Tätä palstaa lukenu tosi paljon ja todennu että kaikissa ns. premium merkeissä on näköjään on omat vikansa. Täytyy kyllä mainita että S80:n jälkeen oli vaikea löytää autoa joka on parempi ajaa, bemari on, pienellä varauksella kylläkin. Jos on tottunut Volvon penkkeihin niin parempia on vaikea löytää.... Kävin ajamassa muutaman E-sarjalaisen nolla vitosia, eipä voi kehua. Vielä jos tän kulutuksen saa jotenkin järkevälle tasolle ni ei kaduta yhtään Bimmerin osto laisinkaan. VS Volvo S80(2,4 170hv aut) keskikulutus oli kesällä 9,1 ja talvella 10,2. Mietin vaan oliko sittenkään järkeä ostaa dieseli, kun näkyy tälläkin kulutus olevan kympin luokkaa.PS. Kiitos loistavasta palstasta, jos täältä ei ohjetta löydy ni on täällä ainakin linkki sivulle josta löytyy... Joni74
    Ja en usko akkujen loppumiseen.. kokeillu molemmat avaimet.
    Last edited by Joni74; 13-04-2010, 01:11.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎