Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raffe
    replied
    Keskuslukitus ei toimi E61

    Jatkan tätä loputonta threadia, lähtökohtana siis se että autoa ostaessa ei toiminut keskuslukitus avaimesta, autoliike asiallisesti lupasi hoitaa kustannus puolen joten lähdettiin siitä liikkelle että poikkinaisia johtoja korjailtiin, antennivahvistin vaihdettiin, kattoantenni vaihdettiin, takalasi vaihdettiin ja lopuksi vielä lyötiin käteen uusi avain.

    Noooh, lopputuloksena se että autoon kyllä pääsee sisään mutta vain manuaalisella toimenpiteellä. Uusi avain käynnistää auton mutta siihen se sitten jääkin. Ainoa parannus jota tämän kaiken osa kasan jälkeen tuli oli se että sellaisia radio kanavia alkoi kuulumaan mistä en ollut kuullutkaan mutta se vika minkä takia korjaus prosessiin lähdettiin ei korjautunut.
    Alan olemaan jo aika toivoton ongelman suhteen ja niin on varmasti korjaamokin? Tuskin kellään on enää mitään vinkkejä tähän antaa mutta pakko oli tänne postata jos se vaikka helpottaisi omaa fiilistä.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    No niin, sitten lakkasi keskuslukituksen kaukokäyttö toimimasta totaalisesti...ja alkoi taas toiminaan seuraavana päivänä...ja sitten simahti taas.
    Avasin tuon vastaanotinboxin, ja ihan kuivalta näytti. Mutta sisällä olikin hiukkasen vettä itse piirilevykotelon sisällä. Siis niin, että juuri ja juuri näki. No, sen verran kuitenkin, että kaukokäyttö ei toiminut, vaikka laittoi avaimen ihan antennin viereen. Paikat kuivaksi, tiivistemassa väliin ja kasaan. Eiköhän nyt toimi pidempään, kun edellisellä kerralla en laittanut mitään tiivistemassa sinne, koska se näytti niin kuivalta. Veikkaan, että on sinne vettä mennyt aikaisemminkin, mutta oli juuri kuivattu ennen auton myyntiä.
    Last edited by jaki; 04-09-2012, 16:43.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by teppo_h View Post
    Ilmeisesti löysitkin jo ohjeita tuohon...

    Mutta liittimiähän siellä ei valmiina ole tuon kannen alla eli joutuu korjaamaan vaan ne piuhat juottamalla uutta piuhaa tilalle ja kutistesukkaa liitoksien päälle.

    Ite vedin about 20-30cm sitä uutta piuhaa. kaiuttimen alle ensimmäinen liitos ja toinen sitten johtokourun ohi semmosen 10cm päähän. On tilaa ihan riittävästi laitella.
    Jawohl, nyt on sitten itselläkin "projekti" pihassa. Keskuslukitus ei toiminut edes autoa ostettaessa, niin pääsee heti askartelemaan
    Mutta: Saksassa onkin nuo johdot jo korjattu, ja ihan ammattitaitoisesti tehty jatkot ja hyvät eristeet. Antenniboxi oli ihan kuiva, ja on varmasti aina ollutkin. Oli niin siistin näköinen sisältä. Mistäs sitten? Koska vettä tuli sieltä täältä sisälle (eli röörit tukossa) kurkkasin varapyöräkonttiinkin. Siellä oli täysin kuivaa, mutta siellä on vettä ollut. Muut boxit oli sisältä ok, mutta MPM on saanut hapoketta sisäänsä. Putsasin sen ja laitoin kasaan. Voisiko se silti aiheuttaa kauko-ohjauksen tuon toimimattomuuden?
    Entäs INPA? Mitäs sillä voisi tonkia systeemistä?

    EDIT: ei kyllä pitäisi kirjoitella, ennen kuin ottaa itse asioista selvää...eli tuo MPM ei syötä virtaa keskuslukituksella, CCC:lle ja johonkin muuallekin, unohtui jo. Taitaa sitten olla minullakin avain lopussa.
    Last edited by jaki; 27-04-2012, 09:00.

    Leave a comment:


  • teppo_h
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Ok, mutta pitäähän sinne saada Lebensraum:ia, eli tuolla jenkkisivuilla idea ilmeisesti on se, että, kun se koko nipppu vedetään kunnolla ulos, työskentely on helpompaa. Siis mihin se johtosarja päättyy luukussa = missä on liittimet, tuon "kannen" allako?

    Edit: juu, tällä iällä pitäisi varmaan jo osata käyttää kooklea Operaatiostahan löytyi ainakin yksi hyvä pdf ja varmaan lisäohjeitakin löytyisi, jos viitsisi etsiä
    Ilmeisesti löysitkin jo ohjeita tuohon...

    Mutta liittimiähän siellä ei valmiina ole tuon kannen alla eli joutuu korjaamaan vaan ne piuhat juottamalla uutta piuhaa tilalle ja kutistesukkaa liitoksien päälle.

    Ite vedin about 20-30cm sitä uutta piuhaa. kaiuttimen alle ensimmäinen liitos ja toinen sitten johtokourun ohi semmosen 10cm päähän. On tilaa ihan riittävästi laitella.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by teppo_h View Post
    Itse luukun verhoilua (sieltä sisäpuolelta) ei tarvi irrottaa... Ainoat "verhoilut" mitä pitää ottaa irti on se luukun ja lasin välissä oleva muovinen "kansi".
    Eli kun avaat pelkän takalasin, niin heti siinä saranoiden edessä on se mustaa muovia oleva levy. Se pois, niin pääset on uloimmat johtoniput esillä.
    Ok, mutta pitäähän sinne saada Lebensraum:ia, eli tuolla jenkkisivuilla idea ilmeisesti on se, että, kun se koko nipppu vedetään kunnolla ulos, työskentely on helpompaa. Siis mihin se johtosarja päättyy luukussa = missä on liittimet, tuon "kannen" allako?

    Edit: juu, tällä iällä pitäisi varmaan jo osata käyttää kooklea Operaatiostahan löytyi ainakin yksi hyvä pdf ja varmaan lisäohjeitakin löytyisi, jos viitsisi etsiä
    Last edited by jaki; 21-04-2012, 08:23.

    Leave a comment:


  • teppo_h
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Ekalla sivulla oli E60 forumilta linkki, jossa kuvia johtosarjan korjauksesta, mutta minulle jäi hieman hämäräksi, oletan:
    1. Ensin irrotetaan takaluukun verhoilut?
    2. Sitten irrotetaan lippa ja kumitiiviste?
    3. Sitten pujotetaan koko hässäkkä kovääänisen reijästä auton sisälle ja aletaan korjaamaan johtoja
    4. Samalla katsotaan antennivahvistin ja korjataan sekin samaan syssyyn
    5. Rojut takaisin

    Itseltä löytyy TIS, niin sieltä löytynee jokaiselle työvaiheelle ohjeet erikseen.

    Noinko?
    Itse luukun verhoilua (sieltä sisäpuolelta) ei tarvi irrottaa... Ainoat "verhoilut" mitä pitää ottaa irti on se luukun ja lasin välissä oleva muovinen "kansi".
    Eli kun avaat pelkän takalasin, niin heti siinä saranoiden edessä on se mustaa muovia oleva levy. Se pois, niin pääset on uloimmat johtoniput esillä.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Ekalla sivulla oli E60 forumilta linkki, jossa kuvia johtosarjan korjauksesta, mutta minulle jäi hieman hämäräksi, oletan:
    1. Ensin irrotetaan takaluukun verhoilut?
    2. Sitten irrotetaan lippa ja kumitiiviste?
    3. Sitten pujotetaan koko hässäkkä kovääänisen reijästä auton sisälle ja aletaan korjaamaan johtoja
    4. Samalla katsotaan antennivahvistin ja korjataan sekin samaan syssyyn
    5. Rojut takaisin

    Itseltä löytyy TIS, niin sieltä löytynee jokaiselle työvaiheelle ohjeet erikseen.

    Noinko?

    Leave a comment:


  • teppo_h
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Perusvikahan noissa on että johdot on liian kireät,
    ja sen takia ne katkeaa. Monissa muissa autoissa johdot kestää
    koko auton iän...
    Näinpä kireällähän ne on...ja toisaalta se piuha ei oo kyllä laadultaa semmosta, että se kestäis pakkasessa vääntelyä. Se on jotenkin kovaa se pinta ihan huonelämmössäkin, niin ei oo ihme että menee poikki ajan kans.

    Mutta joo, kunnon silikonipiuhalla kun vetäsee nuo ja tinaa hyvin + kutistesukka päälle, niin luulis kestävän useamman vuoden.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Ittellä käynyt tässä mielessä että voisi askarrella johtonipun valmiiksi kotosalla ja kävästä autossa tekemässä vain liittimet vanhoihin johtoihin ja napsauttaisi koko pätkän uutta silikoonijohtoa tms joka taipuu paremmin. Liittimillä kun tekisi niin sitten voisi tarvittaessa taas vaihtaa vain johtonipun...
    Monesti vain nuo liittimet tuppaavat hapettumaan.
    Pitäis saada kutistesukan sisään ne liittimet...

    Jos nuo jatkot tekee kunnon silikonijohdolla niin tuskin niitä
    enää saman omistajan aikana tarvitsee uudestaan tehdä.

    Perusvikahan noissa on että johdot on liian kireät,
    ja sen takia ne katkeaa. Monissa muissa autoissa johdot kestää
    koko auton iän...

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Ittellä käynyt tässä mielessä että voisi askarrella johtonipun valmiiksi kotosalla ja kävästä autossa tekemässä vain liittimet vanhoihin johtoihin ja napsauttaisi koko pätkän uutta silikoonijohtoa tms joka taipuu paremmin. Liittimillä kun tekisi niin sitten voisi tarvittaessa taas vaihtaa vain johtonipun...

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied

    Alkoi herjaamaan pakkivaloista...vaihdoin polttimot, vaikka olivat ehjiä. Ei toiminut. Sitten tuli mieleen että josko TAAS olisi johtoja poikki...

    Hetken nitkuttelin luukku ja nyt sitten taas toimii....vittu...ei millään jaksaisi TAAS purkaan ja etsiä mikä piuha poikki....

    Leave a comment:


  • despe540
    replied
    Juu ei toimi..

    Tänään ei ollut mulla ilon päivä.. Kaikki johdot uusittu kontinkouruista ja vastaanotin purkki vaihdettu viime syksyna ja on tiivistetty hyvin ja ja ja ja... yhtäkkiä se vaan lopetti ton keskuslukituksen kaukosäädön toiminnan. Sulaketta nro. 59 ei ole minulla olemassakaan. Ja tuskin avaimetkaan on ongelmana, molemmat toimineet hienosti tähän asti. Mitähän sitä voisi vielä epäillä?
    On nämä e61 uskomattomia purkkeja...

    EDIT: Takaluukun johtosarjassa, oikeanpuoleisessa (sisemmässä, eli se joka menee takalasille) oli piuha poikki. Piuha oli väriltään sinivalkoinen.Nyt toimii K-lukko!
    Last edited by despe540; 18-04-2012, 20:05. Reason: vika löytyi!

    Leave a comment:


  • TROCK
    replied
    Ratkesi(?)

    Tänään koitti se ilon päivä, että kun kakesta painoi nappia useamman metrin päässä autosta, niin ovet räpsähti auki!

    Vahvistinta vaihdettiin, takakontin johdotusta tutkittiin useaan otteeseen ja erilaisia antennivirityksiä rakennettiin, mutta lopulta uuden avaimen tilaaminen toi ratkaisun. Oireet olivat aivan samanlaiset kuin niin monella täällä, mutta vika oli avaimessa... tai oikeastaan avaimissa. Toivottavasti tämä on nyt pysyvä olotila!

    Se ehkä neuvoksi muille asian kanssa painiville, että mittauttakaa avaimien lähettimen teho. Ainakin se onnistui täällä Tampereella merkkihuollossa. Aikaa toimenpiteeseen meni noin 10s eikä maksanut mitään. Mittauksen mukaan molemmat avaimet olivat "kuolleita" vaikka toimivatkin ihan takalipan läheltä. Myös huoltotiedot niistä pystyi vielä lukemaan huoltotiskillä. Ihmettelen, miksi tätä mittausta ei tehty jo ihan ensimmäisenä, mutta parempi myöhään jne.

    Leave a comment:


  • alpo77
    replied
    Kauko-ohjain ongelmaa

    Nyt autoon tehty kyseiset operaatiot.Oikean puolen kaikki johdot korjattu,antenni-vahvistin puhdistettu---ei apua,nyt antenni-vahvistin vaihdettu toimi pari päivää.Tänään auton seistessä vesisateessa,ei keskuslukko toimi kummallakaan avaimella..Alkaa keinot ja hermot loppua kesken..Onko kellään mahdollista neuvoa asiaan?
    Autonahan on 520D E61 LCI.

    Leave a comment:


  • TROCK
    replied
    Originally posted by TROCK View Post
    Mulla on ollut keskuslukon kanssa ongelmaa jo yli parin vuoden ajan. Olen kirjoitellut ongelmastani tässäkin topicissa.

    Ajan saatossa on vikaa tutkittu huollossa pariin kertaan, vahvistin on uusittu kerran käytettyyn ja sittemmin vielä ihan pakasta vedettyynkin ilman apuja. Johtosarja on purettu kertaalleen ja vikoja ei löytynyt, mutta voihan piuhat toki olla poikki kuoren alta. Johtojen uusimisia ei kuitenkaan ole tehty.

    Tämä kovasti harmaita hiuksia aiheuttanut vika sai taas yhden kummallisen piirteen lisää eilen, kun aloin testaamaan josko takalasiin menevä antennipiuha olisi poikki. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni kaukosäädön antenni on juuri tuo lilan värisellä liittimellä tuleva latta vahvistimen etulaidassa. Tuon kun nyppäsi irti, keskuslukitus toimi aivan yhtä hyvin (eli huonosti) kuin ennenkin. Vika luulisi siis olevan siinä. Kun nappasin viereisen mustan liittimen, eli AM-antennin irti, kaukosäätö ei toimi lainkaan! Musta takaisin ja taas kaukosäätö toimii lipan läheltä. Testasin vielä uusiksi kun en oikein uskonut, että tuolla voisi olla vaikutusta, mutta näin se käyttäytyy. Mitä hittoa? Yritin tehdä itse dipoliantennin ja kytkeä sitä kumpaankin liittimeen, mutta en saanut silläkään apua tilanteeseen.

    Tässä topicissa on paljon vinkkejä, mutta itse en ole apuja löytänyt. Sulakkeitakin kävin vielä äsken katsomassa, mutta eihän mulla ainakaan ole edes sulaketta nro 59! Autosähköistä ymmärtävät, koittakaa vielä miettiä "ääneen" mistä etsisin.
    Itse itseäni lainaten, koska apuja tähän iät ajat vaivanneeseen ongelmaan ei ole löytynyt...

    Tässäkin topicissa on kehotettu tarkastamaan mm maadoituspisteet eli ne kaksi 7mm mutteria. Koitin tänään ihan piruuttani, niin itselläni ne eivät vaikuta mihinkään yhtään mitään! Säätö toimii edelleen lipan läheltä, vaikka koko vahvistin olisi irrallaan maadoitusruuveista. Että silleen.

    Takalasiin menevän latan pyrin mittaamaan tuolta muutaman sentin mitalta, jonka se on näkyvissä ennen kuin sukeltaa lasiin. Ehjältä vaikutti. Voihan se toki jostain lasin sisältä olla poikki, mutta mutta...

    Edelleen pitää kutinsa se, että AM-antennin kun nyppää pois paikaltaan, kaukosäätö ei toimi edes vahvistimen päältä. Kun tuon AM-antennin liittimen pinneihin virittelin omia johtimen pätkiä ihan uteliaisuuttani, sain systeemin pelaamaan niin kuin se on nykyisin toiminut. Jokin vaikutus tuollakin selvästi on.

    Keksiikö joku vielä jonkun muun paikan kuin itse avaimen, missä vika voisi olla?! Avainta meinaan käydä marmorilla kysymässä heti kun ehdin, mutta voisihan tässä vielä jotain kokeilla jos vaan keksisi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎