Kysellääs vielä täältäkin threadistä, elikkäs:
Tuli haettua e61 lci vm. -09
Tietysti keskuslukitus sekaisin. Keskuslukitus ei toimi kauko-ohjaimesta, mutta ei myöskään kuskin ovesta mekaanisesti. Sisällä olevasta napista toimii. Radio toimii hyvin, joten antenninvahvistin aattelis olevan ehjä.
Nopealla vilkasulla takakontin johtosarjaa korjailtu, yksi johto kuitenkin poikki eri kohdasta -> korjattu, ei vaikutusta. Sulakkeet tarkastettu, ei rikkinäisiä.
Eihän takakontin johtosarja muutenkaan vaikuta ovesta avaimella lukitukseen? Tietenkin, jos olisi ovestakin johto poikki.
Vikakoodit luettu puhelimen bimmerlinkillä, mutten niistä itse ainakaan mitään vihiä saanut. Tässä vielä koodit:
- E18F Central registry does not match the target configuration
- Lights module 9CC5 RLS no response
- central information dis A469 Electronic failure internally
Mistäs ongelmaa lähtisi selvittämään? Onko jollakin inpalla/istalla tjsp mahdollista tutkia tarkemmin voiko joku moduuli/ohjainlaite temppuilla? Mikäli voi ja osaat, tai tiedät jonkun joka osaa Etelä-pohjanmaan alueella, vinkkaa ihmeessä. Alkaa ideat itseltä loppua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi
Collapse
X
-
Toinen ketju jos vinkki mm. sulakkeiden testaamisesta.
Leave a comment:
-
-
^Jeps, tämä tiedossa. On vaan vähän kökköä operoida tuon kanssa, tarvitsee kaksi kättä.
Leave a comment:
-
-
Mekaaninen avain on kaken sisällä, kuskin ovessa on lukkopesä. Nappia painamalla lähtee avain irti kaken motukasta. Kannattaa rasvailla se kuskin lukko huolella ennen ku alat väännellä. Vuosia käyttämättä kerää kurat sisälle, ja lukko kuivuu ja jäätyy ihan varmasti näillä keleillä. Avaimen pitäs kääntyä aika pienellä voimalla et lisää rasvaa ja sulattele ennen ku alat vääntää otsasuonet pulleena.
Leave a comment:
-
-
E61 mukana ei tullut erillisiä mekaanisia avaimia kuten e39 tuli 2kpl? Helpottaisi hivenen availua niin kauan kuin kaukot ei toimi.
Mulla näyttää tulleen erikoinen ”käynnistysavain” ja kaksi kakea+webasto. Ei muuta.
Leave a comment:
-
-
Vaihda lamput päikseen niin selviää onko vika lyhdyssä vai jossain muualla. Vahva veikkaus johtosarjalle. Mulla tälläkin hetkellä molemmat pimeänä ja johdot poikki.
Tuosta linkki joka selvittänee asiaa:
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostEi oikein selvinnyt oikea irrotustyyli mutta sain sen ehjänä irti ja takaisin. Ei kylläkään tullut kuntoon vahvistimen vaihdolla, eli kaket x2 ja webasto edelleen mykkä.
Mulla ihan sama tilanne, vahvarin vaihto ei auttanut ja 2x + webasto kaukarit mykkänä.
Kurkistin oikean johtosarjan saranan alle, oli ehjänä, en ehtinyt tarkistaa toisen puoleen.
Lisäksi oikea puolella sisäinen takavalo pimeänä, liittyikö se mitenkään johtosarjaan? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOYA View PostEn kyllä muistaa enää, otin sen kyll kerran irti.
Ehkä se oli kierreliitos?
Mitä jos otat kaikki muut pois mukaan lukien vahvarin, silloin helpompaa tutkit asian? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostMiten saa tuon kuvassa vasemmalla olevan rf-liittimen ehjänä irti. Liittimessä tuo lila muovirenkula.
En kyllä muistaa enää, otin sen kyll kerran irti.
Ehkä se oli kierreliitos?
Mitä jos otat kaikki muut pois mukaan lukien vahvarin, silloin helpompaa tutkit asian? :think
Leave a comment:
-
-
-
Avaimen toiminta reistailee
Avaimien kaukotoiminta takkuilee, siis molemmilla avaimilla, toisella useammin. Yleensä onneksi vielä lukot avautuu, toisella avaimella lähes aina, toisella silloin tällöin. Aina, ainakin tähän saakka, homma on pelittänyt ovesta kiinteällä osalla avaamalla.
Takaluukun johtosarjat on uusittu jokunen vuosi sitten, samoin antenninvahvistin. Auto vuosimallia 2008 ja mittarissa n. 350kkm.
Jotain tarttis teherä, mutta mitä?
Nimimerkillä "Hyvistä vinkeistä kiitollinen".
Leave a comment:
-
-
Omassa pimeni keskuslukitus kaukosäädön osalta autopesun jälkeen. Lie antennivahvistinjohdannainen. Mutta toinen mikä tuli mieleen on se ettei auto löydä comfort boksiaan. Missähän tuo boksi on, mikä sen on voinut tappaa ja vaikuttaako tuo keskuslukitukseen?
Mm penkkien muistit ja muut ei toimi. Tai no, toimii mutta ei voi tallentaa uusia asetuksia. Vanhat muistaa kyllä.
Leave a comment:
-
-
Keskuslukko ei toimi avaimesta ja kuljettajan ovesta vääntämällä lukitsee vain kuljettajan oven. Konsolin napista kaikki luukut menevät lukkoon. Radio kuuluu hyvin ja antennivahvistin oli kuiva, enkä huomannut ulkoisesti mitään poikkeavaa. Antennivahvistin oli alkuperäinen vuodelta 2005. Takaluukun johtosarjaa on joku jo korjannut, vaikuttaa ehjältä.
Antennivahvistin uusiksi vai mikä on järkevintä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by avgbmwjoe View PostBMW 520d E61 vm 2008.
Avainten kauko-ohjaus lopetti toimintansa. Avaus ei toimi varsinaisella, eikä vara-avaimella.
Epäilin, että antennivahvistimessa kosteutta. Avasin kotelon, josssa jo pohjalla märkää, samoin antennivahvistimen piirilevyssä vettä ja osittain piirilevyn eri osissa jo hapettumaa + kosteutta siellä piirilevyn sisälläkin.
Kevyesti paineilmalla kuivasin kotelon ja piirilevyn ja pistin kasaan. Alkoi toimimaan, illalla ja vielä aamulla pelasi, mutta ei enää sitten kun olin ajanut työpaikalle.
OEM osana tuo maksaa about 300 EUR, tarviiko tähän koodata avaimet uusiksi kun tämä vaihdetaan? Jos tarvitsee, onnistuuko koodaaminen kotikonstein vai vietävä korjaamoon jossa tehdään?
Tämä oli niin pitkä viestiketju, en löytänyt pikaisella etsimisellä uusimmista vastausta tähän, joten pahoittelut, jos tähän on vastaus jo aiemmin kirjoitettu.
Itse itselleni vastaten:
Vaihdettu antennivahvistin korjaamolla ja kyllä pitää koodata sarjanumerot yms. osana vaihtoa.
Leave a comment:
-
-
Antennivahvistimen vaihto
BMW 520d E61 vm 2008.
Avainten kauko-ohjaus lopetti toimintansa. Avaus ei toimi varsinaisella, eikä vara-avaimella.
Epäilin, että antennivahvistimessa kosteutta. Avasin kotelon, josssa jo pohjalla märkää, samoin antennivahvistimen piirilevyssä vettä ja osittain piirilevyn eri osissa jo hapettumaa + kosteutta siellä piirilevyn sisälläkin.
Kevyesti paineilmalla kuivasin kotelon ja piirilevyn ja pistin kasaan. Alkoi toimimaan, illalla ja vielä aamulla pelasi, mutta ei enää sitten kun olin ajanut työpaikalle.
OEM osana tuo maksaa about 300 EUR, tarviiko tähän koodata avaimet uusiksi kun tämä vaihdetaan? Jos tarvitsee, onnistuuko koodaaminen kotikonstein vai vietävä korjaamoon jossa tehdään?
Tämä oli niin pitkä viestiketju, en löytänyt pikaisella etsimisellä uusimmista vastausta tähän, joten pahoittelut, jos tähän on vastaus jo aiemmin kirjoitettu.
Leave a comment:
-
Leave a comment: