Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • espi70
    replied
    Kauko-ohjaus ei toimi edelleenkään

    Viikonloppuna tuli uusittua takaluukun johtosarjat kun radio ei löytänyt kanavia, kauko-ohjaus toimi miten sattuu (lähtökohtaisesti ei toiminut, jos avasi ovet avaimella niin sen jälkeen kauko-ohjaus toimi siihen saakka kunnes auto meni "nukkumaan", sen jälkeen ei taas toiminut) ja osa takavaloista oli pimeänä. Löytyi sellaisia liitos- ja johtohässäköitä että huh huh, ilmeisesti johtoja on korjattu kahteen otteeseen ja ainakin toisella kerralla asialla on ollut joku melkoinen tunari.
    No, nyt on kaikki johdot uusittu ja iso osa toiminnoista alkoi taas toimia mutta keskuslukituksen kauko-ohjaus lakkasi nyt kokonaan toimimasta eikä radio kuulu edelleenkään kunnolla, sentään vähän paremmin kuin ennen. Antennivahvistin tuli käytettyä auki mutta näytti varsin hyvältä, ei näkynyt mitään pahempia hapettumia. Voi olla että antennivahvistin on sittenkin pimeänä mutta periaatteellinen kysymys ennen kuin alan uusia antennivahvistinta, pitääkö tuo avain jotenkin koodata uudestaan, ennen se toimi sentään rajoitetusti. Avainkin on testattu että lähettää ihan vahvaa signaalia. Auto on 10/2005 valmistunut ja avain on sellainen patukan mallinen, ei avaimen näköinen. Ja varustelistassa ei ole comfort accessia eli avain laitetaan sinne hahloon autoa käynnistettäessä.

    Leave a comment:


  • karppa29
    replied
    Joo, vuos sitten ostotilanteessa korjattu johtosarja takaluukun ongelmien vuoksi, myyjä korjas.

    2 viikkoa sitten rankkasateesaa mökillä viikonloppu, sunnuntaina auto tulille, idrive puhuu saksaa eikä englantia ja kaukolukitus ei toimi kummallakaan avaimella.

    Eli ilmeista epäillä takaluukun johtosarjaa? Ulkoapäin tuo yläosa irti/auki ja ronkkimaan? Miten avataan?

    Leave a comment:


  • HemiHarza
    replied
    Kauko-ohjaus ei toimi, mutta radion antenni/vastaanotto toimii.

    Tyypillinen issukka, mutta aloin tutkiin vähän enempi.
    E61 -05 kyseessä. Takaluukun spoileri irti ja boxi auki ja ohjainyksikkö irti.
    Kohtuu pahoja hapettumis pitkin levyä...
    No putsaus normi menetelmillä, muutama juotos uusiksi ja VOT.
    Kaikki toimii taas. eikä maksanu mitään.

    Kuvia laiton tänne:


    -Harza

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Täällä kans yks johtovikanen. Alkoi oireilla niin että konttia avattaessa peräkontin lukitus ei auennut mutta hydrauliikkatuubi yritti väkisin työntää luukkua auki. No johtohan sieltä oli poikki. Nyt toimii kontti, vaihdoin kaikki piuhat silikoonisiin, tais olla 33 kaikenkaikkiaan. Antennivahvistimen virta ja maapiuhojen tilalle laitoin 3x 1,5mm2, muuten 1,5mm2 ja 0,25mm2.
    Tuon jälkeen mun oma avain ei enään ottanu ku takalasin vierestä, aikasemmin ollut meidän kahdesta avaimesta se parempi. Muijan avain toimii n.3m päästä kuten aina ennenki. Pitää vielä tarkistaa tuo antennivahvarin sisäosa ja suihkia crc:tä ja tutkia antennille lähtevät piuhat, tuntuu vaan omituiselle että toinen avain toimii. Eli oliskohan vaan sattumaa että tuo oma avain tai sen patteri kuoli just tuollon. Kokeilen vaihtaa tohon patterin ja kun se ei auta niin tilata uus avain. Muijan avaimeen vaihdoin 4v sitte patterin mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta, edelleen otti vasta 3m päästä kun tuo oma avain toimiessaan otti n. 30m päästä.
    Edit: tuohon oli edellinen omistaja korjuuttanut johtosarjan ( about 5v sitte), mutta oli vaan tinattu katkenneitten johtojen päät yhteen ja kutistesukka päälle, siihen nähden ihmeen kauan kestäny ennenku tuli oireita. Iso maajohto oli kahesta kohtaa lähes läpi asti poikki, muutama ehjä säije enään.
    Last edited by JJtalo; 18-04-2017, 20:07.

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Originally posted by Makro86 View Post
    Jaahas, nostellaas tätä ketjua ylemmäs. Eli kyseinen ongelma alkoi eilen kun sain auton parkkiin ja yritin saada ovia kaukosäätimestä lukkoon niin eipäs onnistunutkaan. Kotona koitin myös toisella avaimella ja ei onnistunut. Kuitenkin "manuaalisesti" sai ovet lukkoon ja auki. Lakkasi siis kerta laakista pelittämästä, ennen ei mitään ongelmia tai merkkejä kaukosäätöisen keskuslukituksen ongelmista.

    Vielä en ole vikaa kerennyt juuri tutkimaan mutta ei ota kumpikaan avain spoilerin yläpuolelta ihan läheltä tai muualtakaan. Sulake nro 59 on ehjä, koitettu toisella 5A sulakkeella.
    Jännää on se että just n. vko sitten käytin autopesulassa jolla saattaa olla syy yhteys tai sitten vain mennyt johtoja poikki kun takaluukkua on tullut availtua.

    Sitäkin jännempää on se että johtosarja on tarkastettu kunnoltaan ok:ksi ja antennivahvistin uusittu 8/15. Sen jälkeen ajettu varmaan semmoiset 27tkm.

    Tarvii ottaa spoikka irti ja kattoa miten on kosteutta kerännyt, toivottavasti mokkula on vielä pelastettavissa Johdot sitten sen jälkeen syyniin...

    Autona E61 530i -07 LCI.

    Onko Rauman tai Porin alueella joku joka voisi mahdollisesti jeesiä näitten johtosarjojen kanssa vaikka uskoisin että ei ole mikään amerikan temppu itseltäkään touhuta noitten johtojen kanssa.

    Voisiko joku kertoa vielä kuinka paksua silikonijohtoa kannattaisi hommata ja pitääkö ottaa PLUS navasta akkukenkä pois kun rupeaa piuhoja repimään/katkomaan??
    Itseäni lainaten, sain homman taas pelittämään kun vaihdoin vain tuon Antenni vahvistimen spoikan alle. Vanha oli saanut vettä päällensä ihan tarpeeksi :( Nyt on mustan kotelon ympärillä hieman sikaa vai mitä massaa lie suojana

    Leave a comment:


  • Mörkö75
    replied
    Bmw E61 Broblem

    Sattuisiko kukaan tietämään pätevää huolto/korjaus paikkaa Kouvolan seudulta, kun pitäisi ilmeisesti vaihtaa/korjata takaluukun johtosarja E61:seen, kun ei radio ja avaimen kauko toimi, niin ja mitähän tommoinen urakka mahtaisi maksaa?

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Originally posted by izzuL View Post
    Muistaakseni suurin osa piuhoista on suunilleen 0,25. Muutama 1.25 ja yksi tai kaksi oli vielä isompia, taisi olla yhteensä 21 johdinta yhteensä oikealla puolella. Jossain keskustelussa oli myös tietoa johtimien koosta.

    Omassa oli 5 johdinta poikki, ja oli näköjään ainakin kertaalleen korjattu juottamalla vain päät yhteen.
    Itse irroitin vain - Miinusnavan eikä tuntunut tulevan ongelmia.
    Okei, eli - napa irti akusta eikä + napa? Tällöin ei siis vielä mitään tietoja yms katoa tai estä autoa käynnistymästä vaikka olisi pidempäänkin näin ---> johtojen asennuksissa menisi luultua pidempään?

    Joo tarkistan spoikan alta kosteuden ja jos on niin elektroniikka CRC:tä ja paineilmalla kuivaus. Jos alkaa toimia niin hyvä niin, jos ei niin sitten sen ihan oikean puoleisen kaapelikourun kimppuun. Takaapäin katsottuna hantin puoleinen puoli, sisemmän oikeanpuoleinen. Siellä vissiin kaukosäätö keskusyksikön kaapeleita joku 9kpl?? Vai uusiiko ne kaikki mitä siellä oikealla puolella on??

    Onko ketään hommannut noita ns. valmiita johtosarjoja joita löytyy ebaystä, esim tämä: http://www.ebay.com/itm/KABELBAUM-RE...3D351012279617 tai tämmöinen: https://bemariosat.fi/index.php?id_p...duct&id_lang=2

    Onko tiedossa paikkaa mistä saisi tarvittaessa halvimmillaan noita "mokkuloita"?

    Leave a comment:


  • izzuL
    replied
    Muistaakseni suurin osa piuhoista on suunilleen 0,25. Muutama 1.25 ja yksi tai kaksi oli vielä isompia, taisi olla yhteensä 21 johdinta yhteensä oikealla puolella. Jossain keskustelussa oli myös tietoa johtimien koosta.

    Omassa oli 5 johdinta poikki, ja oli näköjään ainakin kertaalleen korjattu juottamalla vain päät yhteen.
    Itse irroitin vain - Miinusnavan eikä tuntunut tulevan ongelmia.

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Jaahas, nostellaas tätä ketjua ylemmäs. Eli kyseinen ongelma alkoi eilen kun sain auton parkkiin ja yritin saada ovia kaukosäätimestä lukkoon niin eipäs onnistunutkaan. Kotona koitin myös toisella avaimella ja ei onnistunut. Kuitenkin "manuaalisesti" sai ovet lukkoon ja auki. Lakkasi siis kerta laakista pelittämästä, ennen ei mitään ongelmia tai merkkejä kaukosäätöisen keskuslukituksen ongelmista.

    Vielä en ole vikaa kerennyt juuri tutkimaan mutta ei ota kumpikaan avain spoilerin yläpuolelta ihan läheltä tai muualtakaan. Sulake nro 59 on ehjä, koitettu toisella 5A sulakkeella.
    Jännää on se että just n. vko sitten käytin autopesulassa jolla saattaa olla syy yhteys tai sitten vain mennyt johtoja poikki kun takaluukkua on tullut availtua.

    Sitäkin jännempää on se että johtosarja on tarkastettu kunnoltaan ok:ksi ja antennivahvistin uusittu 8/15. Sen jälkeen ajettu varmaan semmoiset 27tkm.

    Tarvii ottaa spoikka irti ja kattoa miten on kosteutta kerännyt, toivottavasti mokkula on vielä pelastettavissa Johdot sitten sen jälkeen syyniin...

    Autona E61 530i -07 LCI.

    Onko Rauman tai Porin alueella joku joka voisi mahdollisesti jeesiä näitten johtosarjojen kanssa vaikka uskoisin että ei ole mikään amerikan temppu itseltäkään touhuta noitten johtojen kanssa.

    Voisiko joku kertoa vielä kuinka paksua silikonijohtoa kannattaisi hommata ja pitääkö ottaa PLUS navasta akkukenkä pois kun rupeaa piuhoja repimään/katkomaan??

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Originally posted by Elefantti View Post
    Pystyykös tuota avainta jollain tavalla testaamaan? Ei toimi kummallakaan avaimella.
    Jos jostain löytyisi esim spektrianalysaattori, sillä näkisi lähettääkö avain yhtikäs mitään radiosignaalia. Eikös nuo toimi jollain 430MHz paikkeilla?
    Jos jotain lähetetään niin sitten tarvii jotain muita laitteita jolla näkisi mitä avain lähettää + pitäisi tietää mitä avaimen pitäisi lähettää :(

    Avain ja auto voivat mennä epäsynkkaan jos avaimen signaali ei tavoita autoa. Jos avaimen nappeja painellaan useasti ja auto ei kuule avainta (auto esim liian kaukana) niin auto odottaa edelleen jotain vanhaa "salasanaa" kun avain lähettää jo esim n+20 tunnusta. Täällä joku varmaan tietää kuinka tuon saa synkattua. Itse en tiedä.

    Tuo radion kanavien hukkuminen viittaisi siihen että auto ei tiedä mikä avain on käytössä. Kanavat ovat avainkohtaiset. Samoin penkin säädöt on avainkohtaiset. Voi johtua myös virran vähyydestä.

    Leave a comment:


  • Elefantti
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Oisko siitä avaimesta vain akku kuollut. Foorumilla niitä akkuja joku kauppasi. Muistaakseni salmiakki avaimen akkuja tmv.
    Pystyykös tuota avainta jollain tavalla testaamaan? Ei toimi kummallakaan avaimella. Ja onko jollain tietoa pitääkö uusi antennivahvistin jollain tavalla "koodata" tjtn?

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by Elefantti View Post
    Nyt tarvis apuja! E61 vm.04 kyseessä ja ei toimi kaukkari. Antennivahvistin vaihettu uuteen ja liikkeessä tarkastettu johtosarjat jotka oli kuulemma ehjät. Sulakkeet käyty piipparilla läpi ja olivat kans ehjät + muutaman vaihdoin uuteen ihan varmuuden vuoks. Rupee itellä vaihtoehdot loppuu. Mitä tuossa vois vielä olla mitä vois kattoo? Alkuun pelas keskuslukitus kaukkarilla satunnaisesti ja nyt ei oo toiminu hetkeen ollenkaan. Radio hukkaa myös kanavat ja radion asetukset nollaantuu myös. Avaimella lukkoon laittaessa keskuslukitus toimii normaalisti ja vilkutkin välähtää niinkun asiaan kuuluu. Nyt apuja mahdollissimman nopeasti ku rupee pää hajoamaan kohta. mitä tuosta vois vielä kattoa? Ja kaukkari ei ota myöskään lipan päältä.

    E: kaikki takavalot ja lasin microkytkin toimii ihan normaalisti.
    Oisko siitä avaimesta vain akku kuollut. Foorumilla niitä akkuja joku kauppasi. Muistaakseni salmiakki avaimen akkuja tmv.

    Leave a comment:


  • Elefantti
    replied
    Nyt tarvis apuja! E61 vm.04 kyseessä ja ei toimi kaukkari. Antennivahvistin vaihettu uuteen ja liikkeessä tarkastettu johtosarjat jotka oli kuulemma ehjät. Sulakkeet käyty piipparilla läpi ja olivat kans ehjät + muutaman vaihdoin uuteen ihan varmuuden vuoks. Rupee itellä vaihtoehdot loppuu. Mitä tuossa vois vielä olla mitä vois kattoo? Alkuun pelas keskuslukitus kaukkarilla satunnaisesti ja nyt ei oo toiminu hetkeen ollenkaan. Radio hukkaa myös kanavat ja radion asetukset nollaantuu myös. Avaimella lukkoon laittaessa keskuslukitus toimii normaalisti ja vilkutkin välähtää niinkun asiaan kuuluu. Nyt apuja mahdollissimman nopeasti ku rupee pää hajoamaan kohta. mitä tuosta vois vielä kattoa? Ja kaukkari ei ota myöskään lipan päältä.

    E: kaikki takavalot ja lasin microkytkin toimii ihan normaalisti.
    Last edited by Elefantti; 09-09-2016, 13:00.

    Leave a comment:


  • juice777
    replied
    Originally posted by Nora View Post
    Täällä -05vm e61 ja ongelmana radio ei kuulu, eikä keskuslukitus enään toimi.. Antennivahvistin vaihdettu, ei apuja..
    Avaimen akku vaihdettu myöskin josko olis edes keskuslukitukseen auttanut, ei apuja..
    Takaluukun johtosarjat uusittu..
    Mistähän kannattaisi seuraavaksi alkaa paikantaa vikaa.. En tiedä liittyykö jotenkin tähän mutta myös hour memo menee aina uudelleen päälle kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.. Tätä ei siis saa kokonaan enään pois vaikka valikon kautta käy laittamassa.. " nollaantuu " aina vissiin kun sammuttaa.. Tähän apuja...?

    Kiitos!
    Saattaa avaimen ohjainyksikkövika olla ongelma tuohon lukitukseen.

    Leave a comment:


  • Nora
    replied
    Täällä -05vm e61 ja ongelmana radio ei kuulu, eikä keskuslukitus enään toimi.. Antennivahvistin vaihdettu, ei apuja..
    Avaimen akku vaihdettu myöskin josko olis edes keskuslukitukseen auttanut, ei apuja..
    Takaluukun johtosarjat uusittu..
    Mistähän kannattaisi seuraavaksi alkaa paikantaa vikaa.. En tiedä liittyykö jotenkin tähän mutta myös hour memo menee aina uudelleen päälle kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.. Tätä ei siis saa kokonaan enään pois vaikka valikon kautta käy laittamassa.. " nollaantuu " aina vissiin kun sammuttaa.. Tähän apuja...?

    Kiitos!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎