Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikkod
    replied
    Moro mullapa on outo juttu. Toisella avaimella toimii kuin unelma, mutta toisella toimii juurikin tuosta spoilerin vierestä. Avaimen "akku" tullut tiensä päähän?

    Leave a comment:


  • zarde
    replied
    Moi taas, autossani ilmeisesti samaa vikaa pukkaa. Keskuslukitus lakkasi toimimasta aivan lennosta molemmilla avaimilla. Avasin vahvistinboksin ja se oli kyllä aivan rutikuiva. Ei mitään jälkiä kosteudesta. Ennenkuin rupean repimään johtoja irti, niin ajattelin että voisiko tuota vahvistimen kuntoa testata yleismittarilla? Sinnehän on tultava virta ja sieltä on lähdettävä virta poiskin. Olisiko teillä arvon herroilla joitain volttimääriä tai mittauspisteitä tiedossa. Itse en ole sähköteknisesti niin lahjakas, että pystyisin boksista päättelemään mitään, mutta osaan kyllä käyttää yleismittaria. Sama juttu johdoissa. Onko tietoa mistä olisi helppo mitata myös johtosarja. Siis ottaa johto jostain järkevästä paikasta irti ja testata jännitteen läpäisy?

    Z....

    Leave a comment:


  • takahiki
    replied
    Siitä mukavia nämä tyyppiviat että niihin on helppo löytää täältä ratkaisu koska monet ovat jo pohtineet asian valmiiksi.Omassa kauko lukitus alkoi temppuilemaan monin tavoin, takalippa irti ja vettähän löytyi sieltä piirikortin kotelosta.Paineilmalla kuivaus ja kevyesti crc:tä joukkoon ja silikonin kanssa kotelo takaisin.Nyt on ainakin pari päivää pelannut moitteettomasti, toivottavasti jatkossakin.

    Leave a comment:


  • petnen
    replied
    Vikahan on varmaankin johdoissa tai piirikortissa.
    Last edited by petnen; 01-07-2010, 16:03.

    Leave a comment:


  • Weuli
    replied
    Mulla viat alkoi satunnaisena keskuslukko ongelmina ja lopulta, takaluukun käytön jälkeen, ei toiminu enää keskuslukon kaukosäätö, webaston kaukosäätö, takalasin avaus eikä lisäjarruvalo. Kokeiltiin toista boksia mutta kun ei auttanu alettiin purkaa johtasarjaa.

    Tästä oli apua myös..


    ^ tossa post #19 on oikein pdf-ohjeet

    Leave a comment:


  • TROCK
    replied
    Originally posted by sepi77 View Post
    Toinen avain toimii edelleen normaalisti ja toinen vain takaluukun vierestä. Onko kellään vastaavaa ilmennyt? Olisiko vika kuitenkin avaimessa?
    Näinhän se oli mullakin muutaman päivän verran! Tuossa pari sivua sitten kirjoitin aiheesta. Pienen ajan päästä myös toinen avain lakkasi toimimasta kuin aivan läheltä. Ajattelin tuolloin testata, josko vika on siinä, ettei avaimien akut lataudu. Nyt 2kk myöhemmin voitaneen todeta, että jos akut eivät latautuisi, ne todennäköisesti olisivat loppuneet jo niin, etteivät toimi vaikka menisi kuinka lähelle takalippaa.

    Nyt pitäisi vaan kaiketi tilata se uusi vahvistin. Ei kenelläkään ole vanhaa toimivaa nurkissa, jolla voisi testata?!

    Leave a comment:


  • sepi77
    replied
    Temppuilee edelleen

    Originally posted by sepi77 View Post
    Alkoi löytyä täältä viikko sitten. Auto e61 530D -04. Käytössä kaksi avainta, joista toinen lakkasi toimimasta. Toinen toimii. Koitin viedä tuon toimimattoman lähelle takalasia jolloin sekin avasi ja lukitsi kuten ennenkin. Samassa yhteydessä i-drive nollaantui ja muuttui saksan kielelle (vain tällä "rikki" olevalla avaimella). Se tosin on löytänyt asetukset itsestään uudelleen, samoin radion kanavat, penkin muistit, jne.

    Pari päivää avaimen sekoamisen jälkeen syttyi airbagin ja turvavöiden varoitusvalot. Tämä ei tosin liene yhteydessä keskuslukko vaivaan? Valot sai sammumaan vikamuistin nollaamalla, mitään varsinaista vikaa ei löytynyt, avainta tosin eivät saaneet pelaamaan (kyseessä ei merkkihuolto). Soittivat perään ja kertoivat että avain voi alkaa toimimaan kun laittaa virrat päälle ja antaa olla puolitoista minuuttia jonka jälkeen sammuttaa. Eipä auttanut.

    Mistähän lähtisi vikaa ensin etsimään?
    Toinen avain toimii edelleen normaalisti ja toinen vain takaluukun vierestä. Onko kellään vastaavaa ilmennyt? Olisiko vika kuitenkin avaimessa?

    Leave a comment:


  • TROCK
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post
    Puretaanko tämä sisäkautta?
    Onko jotain jippoja?
    Ei mitää jippoja. Tein alla olevan JBD:n ohjeiden mukaisesti. Aikaa meni varmaan vartti, kun lippa oli taas lyhyen ihmettelyn jälkeen paikallaan.

    "Vahvistin oli muistaakseni 200 eskoa tasan, ei tarvi käyttää autoa piuhan päässä, ihan plug and play palikka.

    Takaluukku auki -> 4 torx ruuvin hattua pois -> ruuvit auki -> työntämällä spoikka irti -> vahvistinkotelon kansi pois -> vahvistimen vaihto (liittimillä piuhat ja 2kpl 7mm muttereita -> ja tosiaan kannattaa laittaa silikoni (esim) siihen kanteen kun laittaa takaisin - > paketti nippuun"


    Jos kurkkaat tuonne, niin kerropa sen jälkeen, löytyikö sinulta jälkiä vedestä tai jotain palaneita satiaisia piirilevyltä.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by TROCK View Post
    tänään kun aukaisin lipan
    Puretaanko tämä sisäkautta?
    Onko jotain jippoja?

    Leave a comment:


  • sepi77
    replied
    Samankaltaista vaivaa...

    Alkoi löytyä täältä viikko sitten. Auto e61 530D -04. Käytössä kaksi avainta, joista toinen lakkasi toimimasta. Toinen toimii. Koitin viedä tuon toimimattoman lähelle takalasia jolloin sekin avasi ja lukitsi kuten ennenkin. Samassa yhteydessä i-drive nollaantui ja muuttui saksan kielelle (vain tällä "rikki" olevalla avaimella). Se tosin on löytänyt asetukset itsestään uudelleen, samoin radion kanavat, penkin muistit, jne.

    Pari päivää avaimen sekoamisen jälkeen syttyi airbagin ja turvavöiden varoitusvalot. Tämä ei tosin liene yhteydessä keskuslukko vaivaan? Valot sai sammumaan vikamuistin nollaamalla, mitään varsinaista vikaa ei löytynyt, avainta tosin eivät saaneet pelaamaan (kyseessä ei merkkihuolto). Soittivat perään ja kertoivat että avain voi alkaa toimimaan kun laittaa virrat päälle ja antaa olla puolitoista minuuttia jonka jälkeen sammuttaa. Eipä auttanut.

    Mistähän lähtisi vikaa ensin etsimään?

    Leave a comment:


  • TROCK
    replied
    Näitä vahvistinboxeja kun on täälläkin useampi vaihtanut, niin onko kaikilla ollut boksissa merkkejä hapettumisesta tai vettä sisällä tms?! Itse olen kärsinyt tästä kaukosäädön puutteesta jo pari kuukautta kun en ole päässyt pakkasia karkuun talliin ja tänään kun aukaisin lipan ja tsekkasin vahvistimen sisään, niin se näyttää aivan kuin uudelta. Ei mitään jälkiä kosteudesta. Alkuperäinen se näkyi kyllä olevan eli vm 04. Onkohan se vika nyt kuitenkaan tuossa? Takalasin antenniin menevä johdin näytti myös ehjältä. Ei viitsis taas ihan huvin vuoksi uusia noita mokkuloita!

    Leave a comment:


  • Usanov
    replied
    Sama juttu Mutikaisella...

    Originally posted by Wese View Post
    Lauantaina purin johtosarjan auki, ja sieltähän se vika löytyi. Yks johto irtipoikki. Pätkä uutta johtoa juottamalla kiinni, kutistesukka päälle ja takasin kasaan, ja avot, kaikki toimii niinku pitääkin. Näyttää että on säästetty väärässä paikassa, nimittäin tuo johto on aivan säälittävän ohutta.

    Koko hommaan meni ehkä 5h, kahdelta ukolta. Mutta siltikin kannatti, saapahan perua huomiselle varatun korjausajan BMW-huoltoon

    En jaksanu enää alkaa kokeilemaan toimiiko systeemi vanhalla ADM-boksilla, eli että oliko vika pelkästään tuossa katkenneessa johdossa, todennäkösesti kyllä. Vanhan boksin piirilevystä löyty kylläkin oikeen nätit läntit kuivuneesta vedestä, eli joskus on vettä ollu tuolla boksissa.


    Anyway, homma toimii nyt niin parempi kun antaa olla. Uus boksi makso 50 euroa, plus 5h työt tuohon johtosarjan korjaukseen, ja 15 euron torxisetti jonka ostin tuota hommaa varten. Tuskin olis BMW-huollossa ihan nää summat riittäny
    Avasin just oman spoilerini (ktos vaan ohjeista) ja totesin että boxi se siellä uiskenteli ja piiri vahvasti hapettunut. Eli ei toimi, mistäkähän saisi uuden boksin halvalla??

    Bmw 520da touring 2006, ei taida toista moista tulla, sen verran on murhetta ollut...:think

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    ....................................
    Last edited by viktor; 18-01-2010, 01:24.

    Leave a comment:


  • TROCK
    replied
    Originally posted by JBD View Post
    Vahvistin oli muistaakseni 200 eskoa tasan, ei tarvi käyttää autoa piuhan päässä, ihan plug and play palikka.

    Takaluukku auki -> 4 torx ruuvin hattua pois -> ruuvit auki -> työntämällä spoikka irti -> vahvistinkotelon kansi pois -> vahvistimen vaihto (liittimillä piuhat ja 2kpl 7mm muttereita -> ja tosiaan kannattaa laittaa silikoni (esim) siihen kanteen kun laittaa takaisin - > paketti nippuun
    Kiitoksia. Oireet eivät ole tässä parissa viikossa muuttuneet miksikään, joten kaipa siellä marmorilla täytyy jossain vaiheessa vierailla. Ei ole kotona mahdollisuutta ajaa autoa lämpimään, joten täytyy vähän senkin mukaan ajoittaa pöyhimistä kuinka pääsee isäukon talliin.

    Kertoilen tuon jälkeen, auttoiko vahvarin vaihto.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post
    No niin, äsken lähdin autolla lämpimästä tallista ulos pakkaseen. 5 kilometriä ja auto parkkiin Skanssin parkkipaikalle. Eipä menneet ovet lukkoon kaukkarilla...
    Että jos vika ei itsestään korjaannu (?) niin täällä pääsee mittailemaan
    Diagnoosi:

    Takaluukun piuhat ovat olleet poikki joskus => oli korjattu

    Eli varsinainen syy on tuo vastaanotin joka on mykkä...

    Eli marmoritiski reissu edessä...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎