Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi
Collapse
X
-
Moro mullapa on outo juttu. Toisella avaimella toimii kuin unelma, mutta toisella toimii juurikin tuosta spoilerin vierestä. Avaimen "akku" tullut tiensä päähän?
-
-
Moi taas, autossani ilmeisesti samaa vikaa pukkaa. Keskuslukitus lakkasi toimimasta aivan lennosta molemmilla avaimilla. Avasin vahvistinboksin ja se oli kyllä aivan rutikuiva. Ei mitään jälkiä kosteudesta. Ennenkuin rupean repimään johtoja irti, niin ajattelin että voisiko tuota vahvistimen kuntoa testata yleismittarilla? Sinnehän on tultava virta ja sieltä on lähdettävä virta poiskin. Olisiko teillä arvon herroilla joitain volttimääriä tai mittauspisteitä tiedossa. Itse en ole sähköteknisesti niin lahjakas, että pystyisin boksista päättelemään mitään, mutta osaan kyllä käyttää yleismittaria. Sama juttu johdoissa. Onko tietoa mistä olisi helppo mitata myös johtosarja. Siis ottaa johto jostain järkevästä paikasta irti ja testata jännitteen läpäisy?
Z....
Leave a comment:
-
-
Siitä mukavia nämä tyyppiviat että niihin on helppo löytää täältä ratkaisu koska monet ovat jo pohtineet asian valmiiksi.Omassa kauko lukitus alkoi temppuilemaan monin tavoin, takalippa irti ja vettähän löytyi sieltä piirikortin kotelosta.Paineilmalla kuivaus ja kevyesti crc:tä joukkoon ja silikonin kanssa kotelo takaisin.Nyt on ainakin pari päivää pelannut moitteettomasti, toivottavasti jatkossakin.
Leave a comment:
-
-
Mulla viat alkoi satunnaisena keskuslukko ongelmina ja lopulta, takaluukun käytön jälkeen, ei toiminu enää keskuslukon kaukosäätö, webaston kaukosäätö, takalasin avaus eikä lisäjarruvalo. Kokeiltiin toista boksia mutta kun ei auttanu alettiin purkaa johtasarjaa.
Tästä oli apua myös..
^ tossa post #19 on oikein pdf-ohjeet
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sepi77 View PostToinen avain toimii edelleen normaalisti ja toinen vain takaluukun vierestä. Onko kellään vastaavaa ilmennyt? Olisiko vika kuitenkin avaimessa?
Nyt pitäisi vaan kaiketi tilata se uusi vahvistin. Ei kenelläkään ole vanhaa toimivaa nurkissa, jolla voisi testata?!
Leave a comment:
-
-
Temppuilee edelleen
Originally posted by sepi77 View PostAlkoi löytyä täältä viikko sitten. Auto e61 530D -04. Käytössä kaksi avainta, joista toinen lakkasi toimimasta. Toinen toimii. Koitin viedä tuon toimimattoman lähelle takalasia jolloin sekin avasi ja lukitsi kuten ennenkin. Samassa yhteydessä i-drive nollaantui ja muuttui saksan kielelle (vain tällä "rikki" olevalla avaimella). Se tosin on löytänyt asetukset itsestään uudelleen, samoin radion kanavat, penkin muistit, jne.
Pari päivää avaimen sekoamisen jälkeen syttyi airbagin ja turvavöiden varoitusvalot. Tämä ei tosin liene yhteydessä keskuslukko vaivaan? Valot sai sammumaan vikamuistin nollaamalla, mitään varsinaista vikaa ei löytynyt, avainta tosin eivät saaneet pelaamaan (kyseessä ei merkkihuolto). Soittivat perään ja kertoivat että avain voi alkaa toimimaan kun laittaa virrat päälle ja antaa olla puolitoista minuuttia jonka jälkeen sammuttaa. Eipä auttanut.
Mistähän lähtisi vikaa ensin etsimään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kt0510 View PostPuretaanko tämä sisäkautta?
Onko jotain jippoja?
"Vahvistin oli muistaakseni 200 eskoa tasan, ei tarvi käyttää autoa piuhan päässä, ihan plug and play palikka.
Takaluukku auki -> 4 torx ruuvin hattua pois -> ruuvit auki -> työntämällä spoikka irti -> vahvistinkotelon kansi pois -> vahvistimen vaihto (liittimillä piuhat ja 2kpl 7mm muttereita -> ja tosiaan kannattaa laittaa silikoni (esim) siihen kanteen kun laittaa takaisin - > paketti nippuun"
Jos kurkkaat tuonne, niin kerropa sen jälkeen, löytyikö sinulta jälkiä vedestä tai jotain palaneita satiaisia piirilevyltä.
Leave a comment:
-
-
Samankaltaista vaivaa...
Alkoi löytyä täältä viikko sitten. Auto e61 530D -04. Käytössä kaksi avainta, joista toinen lakkasi toimimasta. Toinen toimii. Koitin viedä tuon toimimattoman lähelle takalasia jolloin sekin avasi ja lukitsi kuten ennenkin. Samassa yhteydessä i-drive nollaantui ja muuttui saksan kielelle (vain tällä "rikki" olevalla avaimella). Se tosin on löytänyt asetukset itsestään uudelleen, samoin radion kanavat, penkin muistit, jne.
Pari päivää avaimen sekoamisen jälkeen syttyi airbagin ja turvavöiden varoitusvalot. Tämä ei tosin liene yhteydessä keskuslukko vaivaan? Valot sai sammumaan vikamuistin nollaamalla, mitään varsinaista vikaa ei löytynyt, avainta tosin eivät saaneet pelaamaan (kyseessä ei merkkihuolto). Soittivat perään ja kertoivat että avain voi alkaa toimimaan kun laittaa virrat päälle ja antaa olla puolitoista minuuttia jonka jälkeen sammuttaa. Eipä auttanut.
Mistähän lähtisi vikaa ensin etsimään?
Leave a comment:
-
-
Näitä vahvistinboxeja kun on täälläkin useampi vaihtanut, niin onko kaikilla ollut boksissa merkkejä hapettumisesta tai vettä sisällä tms?! Itse olen kärsinyt tästä kaukosäädön puutteesta jo pari kuukautta kun en ole päässyt pakkasia karkuun talliin ja tänään kun aukaisin lipan ja tsekkasin vahvistimen sisään, niin se näyttää aivan kuin uudelta. Ei mitään jälkiä kosteudesta. Alkuperäinen se näkyi kyllä olevan eli vm 04. Onkohan se vika nyt kuitenkaan tuossa? Takalasin antenniin menevä johdin näytti myös ehjältä. Ei viitsis taas ihan huvin vuoksi uusia noita mokkuloita!
Leave a comment:
-
-
Sama juttu Mutikaisella...
Originally posted by Wese View PostLauantaina purin johtosarjan auki, ja sieltähän se vika löytyi. Yks johto irtipoikki. Pätkä uutta johtoa juottamalla kiinni, kutistesukka päälle ja takasin kasaan, ja avot, kaikki toimii niinku pitääkin. Näyttää että on säästetty väärässä paikassa, nimittäin tuo johto on aivan säälittävän ohutta.
Koko hommaan meni ehkä 5h, kahdelta ukolta. Mutta siltikin kannatti, saapahan perua huomiselle varatun korjausajan BMW-huoltoon
En jaksanu enää alkaa kokeilemaan toimiiko systeemi vanhalla ADM-boksilla, eli että oliko vika pelkästään tuossa katkenneessa johdossa, todennäkösesti kyllä. Vanhan boksin piirilevystä löyty kylläkin oikeen nätit läntit kuivuneesta vedestä, eli joskus on vettä ollu tuolla boksissa.
Anyway, homma toimii nyt niin parempi kun antaa olla. Uus boksi makso 50 euroa, plus 5h työt tuohon johtosarjan korjaukseen, ja 15 euron torxisetti jonka ostin tuota hommaa varten. Tuskin olis BMW-huollossa ihan nää summat riittäny
Bmw 520da touring 2006, ei taida toista moista tulla, sen verran on murhetta ollut...:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JBD View PostVahvistin oli muistaakseni 200 eskoa tasan, ei tarvi käyttää autoa piuhan päässä, ihan plug and play palikka.
Takaluukku auki -> 4 torx ruuvin hattua pois -> ruuvit auki -> työntämällä spoikka irti -> vahvistinkotelon kansi pois -> vahvistimen vaihto (liittimillä piuhat ja 2kpl 7mm muttereita -> ja tosiaan kannattaa laittaa silikoni (esim) siihen kanteen kun laittaa takaisin - > paketti nippuun
Kertoilen tuon jälkeen, auttoiko vahvarin vaihto.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kt0510 View PostNo niin, äsken lähdin autolla lämpimästä tallista ulos pakkaseen. 5 kilometriä ja auto parkkiin Skanssin parkkipaikalle. Eipä menneet ovet lukkoon kaukkarilla...
Että jos vika ei itsestään korjaannu (?) niin täällä pääsee mittailemaan
Takaluukun piuhat ovat olleet poikki joskus => oli korjattu
Eli varsinainen syy on tuo vastaanotin joka on mykkä...
Eli marmoritiski reissu edessä...
Leave a comment:
-
Leave a comment: