Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Itse laitoin kaasupillien letkua kun oli juuri oikean kokoista ja sai työmaalta näppärästi... Ainakin kestää!
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • KOMBI7
      Bimmer Rookie
      • Jul 2011
      • 82
      • Satakunta

      Originally posted by KOMBI7 View Post
      http://cgi.ebay.de/Kompressor-Luftfe...item5d2a5785ba

      Voisiko joku asiantuntija tarkastaa, sopiiko yllä olevan linkin kompura omaan autooni. Marmorilta annettiin varaosanumeroksi 37106789937.
      Hintaa kompuran+ohjausreleen vaihdolle annettin n.1100€ :think
      Auto on 525dA -07 LCI. Hinta tuntuu melko suolaiselta verrattuna linkin kompuraan ja relehän maksaa alle parikymppiä.
      Nostetaanpas tämä kysymys vielä esille, ennen kuin mennään kalliimman mukaan.

      Comment

      • LasseE
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 416
        • Kontiolahti/Joensuu

        Mulla on heitellyt tuota herjaa tasonsäädöstä satunnaisesti nyt viime aikoina ja kompura tuntuu pyörivän melko usein. Perä kuitenkin pysyy normaalilla korkeudella paitsi että apukuskin puoli näyttäisi olevan tasaisella alustalla katsottuna vähän alempana kuin toinen..Huomaa juuri ja juuri kun vertaa renkaiden yläpintaa kaareen.
        Huomenna pitää tutkia onko tuossa joku pieni vuoto paineletkuissa..Kysymys onkin että voiko mahdollinen vuoto vaikuttaa vain toisen puolen korkeuteen?
        Edit.Imuletku vaihdettu ja kompuran äänikin kuulostaa normaalilta..
        Ex. E46 330d -05
        Ex. e61 530da -05
        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
        Member of Team EastAudio
        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

        Comment

        • despe540
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 155
          • Tampere

          mulla se jännän pisti, kun motarilla meni yhtäkkiä perä maahan kuskin puolelta ainoastaan. Olin hetki aikasemmin kattonu että onko vasen puolvähän kentässä. Ja mitä vielä, ei edes herjaa mitään.. Mistä olis helpoin vika tsekata. Inpaa ei ole joten manuaalisesti pitää alkaa paikkoja tarkasteleen..Tapsa
          525d - 08 M-sport

          ex:525d - 05
          ex:320d -04
          ex:540i -93

          Comment

          • despe540
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 155
            • Tampere

            ja jännällä jatkuu, ei mittee ongelmaa ku kävin illalla autoa koittamassa.
            Kuten jo aikaisemmin mainittin, ei yhtään vikailmoitusta aiheesta ole tullunna.
            Pitää ne letkut vkl tarkistaa hallilla.. Kaippa se vuan säikäytti, hope so.
            525d - 08 M-sport

            ex:525d - 05
            ex:320d -04
            ex:540i -93

            Comment

            • Hopeefarkku
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 19
              • Finland

              En jaksa koko viestiketjua lukea läpi, mutta itse purin ja pesin oman kompressorin ja hyvin toimii. Imuilman paska kerääntyy kompurassa pienien läppien alle, eikä ne enää sulkeudu takaiskuventtiilin omaisesti.

              Helppo homma, 1 tunti ja vuoden jo toiminut moittetta.

              Comment

              • LasseE
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 416
                • Kontiolahti/Joensuu

                Originally posted by Hopeefarkku View Post
                En jaksa koko viestiketjua lukea läpi, mutta itse purin ja pesin oman kompressorin ja hyvin toimii. Imuilman paska kerääntyy kompurassa pienien läppien alle, eikä ne enää sulkeudu takaiskuventtiilin omaisesti.

                Helppo homma, 1 tunti ja vuoden jo toiminut moittetta.
                Oliko sulla millaisia oireita ennen remonttia?
                Itellä huutaa kompura melkein joka kerta kun käyntiin laittaa mutta perä ei tunnu nousevan lainkaan..melko alhaalla näyttää olevan nytkin, kaari renkaan yläpinnan tasalla. Ihan kuin ei ilma kulkisi pusseihin saakka, koska vuotoääniä ei kuulu. Vaikuttaako tuo takaiskuventtiili tähän?
                Ex. E46 330d -05
                Ex. e61 530da -05
                Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                Member of Team EastAudio
                Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1573

                  Nythän tuo alko hermaajaan itelläki tuota. Tosin voiko olla osuutta asiaan tuolla että molemmilla kerroilla auto on ollut miten sattuu parkissa epätasaisella alustalla ja siitä hetki lähdön jälkeen on tuon herjan nakannu.

                  Comment

                  • MasTero
                    Newbiemmer
                    • Aug 2011
                    • 9
                    • Oulu

                    No niin...
                    Eilen itelläki vilahti tauluun level feiluret liikennevaloihin pysähtyessä. Varoitus kävi sen aikaa, että kerkesin sanoa: VOIII HEVOSEN V*TTU! ja sen jälkeen valo sammu. Onko tämä merkki siitä että kohta tilanne pahenee vai jostain satunnaisesta virheestä? Onko näissä LCi malleissa yhtä heikot letkun kuin Pre-malleissa? :think
                    530d LCi M-Sport -08

                    Comment

                    • Larppa
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 75
                      • Keski-Suomi

                      Jahas, vajaa viikko sitten ostin saksasta oman E61 2004, mittarissa 162tkm. Noh level control failurea ei tullut koeajolla, mutta kun kaupat oli tehty ja lähdin hotellille, n. 10 km ajon jälkeen ko. herja ilmestyi. Perä pysyi kuitenkin silmämääräisesti ok korkeudella.

                      Soittoa myyjäliikkeeseen ja sovittiin että seuraavana päivänä tsekkaavat homman. Takuutahan ei tietysti ollut koska hinnasta oli tingitty merkittävästi, mutta lupasivat silti katsoa. Myyjä vaikutti ehdalta sakemannilta, mutta asentajat ainakin olivat jostain eteläisemmästä maasta. Yritettiin, että saataisiin jäädä kattomaan pajotusta, mutta vetosivat että ei ole vakuutusta, ei saa olla hallissa. No käytiin käppäilemässä 1,5 h ja tultiin takasin. Olivat sillä välin paikantaneet vian vialliseen venttiilin läppään ja näppärä karvainen käsi oli tehnyt alumiinipurkista vastaavan läpän ja homma näytti rokkaavan. Tietysti varoittelivat, että ei vältsisti kestä kauaa.

                      Homma rokkasikin hotellille asti, mutta seuraavana aamuna kun suuntasimme peräkontti matkatavaroita täynnä itävaltaan, valo syttyi heti. Edelleen ei mitään ongelmia korkeuden kanssa.

                      Nyt olen parina aamuna käynyt heittämässä reilu 20 km lenkkejä, eikä herjaa ole tullut paitsi kerran kun parkkeerasin niin, että toinen takapyärä oli rotvallin päällä.

                      Jänskättää vain se, kun tarviisi loppuviikosta ajella n. 1000 km Travemündeen, ja sitten vielä Helsingistä Jyväskylään.

                      Inpat on kyllä messissä, mutta enpä ole kerinnyt niihin tutustua. Voisiko joku laittaa tiedot, mistä valikoista käsiajo löytyy step by step?

                      Onko kukaan yrittänyt noita läppiä tilata jostain? Veli jo kerkesi metallifirmassaan selvitellä asiaa ja läpät on jotain magneettista ainetta ja siten halpiskamaa. Paksuus on 0,25 mm ja jemmasipa vastaavaa kromimetallia levyn. Laserilla sen leikkuu lienee onnistuisi aika kivuttomasti.

                      Myös jos kompurasta löytyisi jotain viitteitä valmistajasta, voisi läppiä yrittää tilata suoraan valmistajalta tai sitten selvitellä edelleen valmistajalta, kuka alihankkija on läpät tehneet. Onko kukaan tutkinut kompuraa tarkemmin?

                      Onko kellään mulla nuo läpät edes hajonneet, vai onko tämä uniikkitapaus?

                      Ja tietysti toisena jännänä on se, että tarvii vissiin laivasta ajaa suoraan rengasfirmaan ja vaihattaa nastarenkaat alle kun nyt on aika heikot kesäkumit alla ja suomessa on vissiin talvi tullu uudestaan.
                      - f01 730d -09
                      Ex:
                      - e46 320Ci -01
                      - e61 525d -04
                      - e46 320d -99

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1573

                        Oliko tuon letkun vaihtamisessa nyt mitään muuta, kuin että vänkärin takarengas irti, sisäsuoja pois ja pohja pala, letku pois, uusi tilalle ja kasaus?

                        Comment

                        • nupaha
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 276
                          • Pohojanmaa

                          Originally posted by ptikkala View Post
                          Oliko tuon letkun vaihtamisessa nyt mitään muuta, kuin että vänkärin takarengas irti, sisäsuoja pois ja pohja pala, letku pois, uusi tilalle ja kasaus?
                          Eipä siinä muuta. Jos autosi on 2008 tai uudempi, niin sitä letkua ei tartte vaihtaa. 2008-mallista (voi olla jo vähän vanhemmissakin, viisaammat kertokoot ) eteenpäin on parempi letku laitettu jo tehtaalla. Sellainen kaasuletkuntapainen.
                          Ihan vaan tiedoksi, että aikaa tohon kannattaa varata enemmän kuin tunti.
                          työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                          kauppakassina Audi A3 sedan
                          kesäkissana Jaguar XKR
                          tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1573

                            ok, 06 vm on tuo kottero ja tosiaan pari kertaa nakannut nyt tuon vian päälle. kävin tänää hydroscandilta hakemassa metrin letkua jonka ukko meinas että ennemmin porsii muut vehkeet kuin tuo letku kys. tarkoituksessa, kokonaista 2e maksoi. Huomenna täytyy tunkata kottero ylös ja alkaa vaihtamaan, johtui vika siitä tai sitten ei.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7538
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by nupaha View Post
                              Ihan vaan tiedoksi, että aikaa tohon kannattaa varata enemmän kuin tunti.
                              Ehkä ensikertalaisella menee kauemmin,
                              asian jo muutamaan kertaan tehneenä ei puolta tuntia kauempaa tarvi käyttää...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • despe540
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2005
                                • 155
                                • Tampere

                                VIKA löyty..

                                No niin. Aloin selvitteleen mistä mulla johtuu se kuskin puolen perän lasku...
                                sieltä oli menny se ilmapussi hajalle, pihisi kun sitä vähän kiusasi. Varasin Benkaralle ajan niin suavat vaihtaa, anto urakkahinnaksi 150€ työstä ja pussista 100- 200€.. Katoma sitte pysyykö se perä stabiilina.
                                BTW. voiko sitä perä korkeutta muuttaa esim. 5cm alemmaksi vaihdon yhteydessä, kun todennäköisesti jotakin joutuvat koodaamaan...
                                525d - 08 M-sport

                                ex:525d - 05
                                ex:320d -04
                                ex:540i -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎