E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aVe
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    katoppas ettei siellä ole nyt esm. production mode päällä tai joku muu tuommonen tila. Minulla näin oli käynyt josta myös johtui tuo 30km ajon jälkeen tullut rengaspaine piippaus, production mode pois päältä ja kaikki on taas hyvin. Tosin hehkujen rele pitäs vaihtaa uuteen, kesällä sen uusin viimes
    Tackar tackar vihjeestä, siellähän se oli production mode päällä!

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    katoppas ettei siellä ole nyt esm. production mode päällä tai joku muu tuommonen tila. Minulla näin oli käynyt josta myös johtui tuo 30km ajon jälkeen tullut rengaspaine piippaus, production mode pois päältä ja kaikki on taas hyvin. Tosin hehkujen rele pitäs vaihtaa uuteen, kesällä sen uusin viimes

    Leave a comment:


  • aVe
    replied
    INPAn toiminta

    Loppukesästä laskin auton perää INPAlla noin 20mm ja kaikki näytti hyvältä.
    Mutta sen jälkeen perä on tipahtanut jo kolmannen kerran niin alas että pakko nostaa INPAlla taas ylös. Mielestäni en ole kuullut kompuran ääntä tuon ensimmäisen muutoksen jälkeen. Epäilen, että automaattinen tasonsäätö ei nyt toimi vaikka kompura ja venttiilit toimivatkin. Pitääkö tuo toiminta säädön jälkeen vielä aktivoida jotenkin? Valikosta ei löydy Save(&Exit)-namikkaa (versio 3.1.0)...

    Auttakee auttakee...

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by JuhaK View Post
    liitytään tähän kerhoon myös itse... failurea pukkaa ja perä makaa maassa.

    Vaikka entisen omistan mukaan imuletku oli vaihdettu niin rikkihän se oli, nyt on näin että kompura kyllä lähtee käyntiin ja työntää ilmaa kun ottaa painepuolelta letkun irti, silti perä ei nouse. Samalla kun painepuolen letkusta laittaa kompuralla ilmaa niin saa perän nousemaan eli magneettiventtiili lienee kunnossa silloin?

    Onko vika nyt kompurassa ja sen väljyydessä jo?
    Kyllähän se siltä vaikuttaa.

    Löytyis uusi kompura edullisesti.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by tupihepi View Post
    Kuinka pitkät nuo vaihdettavat letkut on ja mikä letkun sisähalkaisija?
    Jos oikein muistan, 6 mm sisähalkaisijaltaan, pituutta reilu puolimetriä.

    Leave a comment:


  • tupihepi
    replied
    Kuinka pitkät nuo vaihdettavat letkut on ja mikä letkun sisähalkaisija?

    Leave a comment:


  • JuhaK
    replied
    liitytään tähän kerhoon myös itse... failurea pukkaa ja perä makaa maassa.

    Vaikka entisen omistan mukaan imuletku oli vaihdettu niin rikkihän se oli, nyt on näin että kompura kyllä lähtee käyntiin ja työntää ilmaa kun ottaa painepuolelta letkun irti, silti perä ei nouse. Samalla kun painepuolen letkusta laittaa kompuralla ilmaa niin saa perän nousemaan eli magneettiventtiili lienee kunnossa silloin?

    Onko vika nyt kompurassa ja sen väljyydessä jo?

    Leave a comment:


  • teppo_h
    replied
    Originally posted by firstbimmer View Post
    Sain pudotettua perää alas kun irroitin kompuralta ilmapusseille lähtevän putken ja pistin reilusti painoa eli emännän konttiin Annoin perän tipahtaa melko alas ja sitte laitoin putken takaisin kiinni. Nyt kompura nosti perän niin, että kaaresta jäi maahan 67cm. 50km testilenkki ei saanut vikailmoitusta tulemaan, kun se ennen perän pudotusta tuli lähes välittömästi.

    Mietityttää vaan nyt, että mikähän on saanut kompuran nostamaan perän liian ylös. Olisikohan tuossa tulossa perän korkeutta tarkkaileva anturi tiensä päähän vai voiko olla joku ohjelmointi juttu mikä olisi jäänyt kompuran vaihtaneessa liikkeessä tekemättä?
    Originally posted by ptikkala View Post
    eikös nuo joskus tuppaa menemään siihen garage modeen ja silloin nostaa perseen ihan ylös.
    Vaihdoin imuletkun tässä kesällä...
    Meikäläisellä tekee edelleen silloin tällöin tuota level control system failure (joskus harvoin tulee fault).

    Eli homma menee itellä siten että ku käynnistät auton esim aamulla, niin 90% varmasti tulee tuo level control system failure. MUTTA jos sammuttaa auton ja käynnistää uudestaan ihan hetken kuluttua, niin eipä tule enää.

    Voiskohan tuo "garage mode" olla päällä ja aiheuttaa tuon? Kuinka ylös se oikeasti nostaa perän jos se on siinä moodissa? Pitäs varmaan perän olla todella selkeästi ylhäällä tuolloin.
    Perä ei kuitenkaan ole mitenkään tavattoman korkealla... Vikakoodien lukuhan se antais selvyyttä asiaan.

    Kuka niitä lukikaan Haukiputaalla? Oulusta tiedän kyllä clavun...

    Pitänee ottaa kompura irti tässä jossain välissä ja kokeilla puhdistaa se.

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by Malax View Post
    magneettiventtiili,joka päästää paineen pussille,:think
    Ja tämä löytyy ilmeisesti kompuran kyljestä..

    Leave a comment:


  • Malax
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Tänään kun kokeiltiin ajaa inpalla perää ylös alas, niin kuskin puoli pelasi käskyjen mukaan mutta oikea puoli ei..laski kyllä mutta ei noussut. Piti ajaa perä alhaalla jonkin matkaa ja kun käynnisti auton uudelleen niin kompura kävi pitkän aikaa loppua kohden vaikeamman kuuloisesti kunnes perä lähti lopulta nousemaan.
    Mikähän tuohon on syynä että toinen puoli ei tottele inpaa? Aivan kuin ilma ei pääsisi toisen puolen pussille asti..tällöin kompura käy pitkään ja heittää herjan liian pitkästä täyttöajasta.
    Kompuran kuitenkin nostaa välillä perän korkealle nopeastikin, joten sen pitäisi siis olla kunnossa. Käyntiäänikin on normaali kunnes loppua kohden ääni muuttuu sellaiseksi kuin painetta olisi liikaa putkistoissa,joka ei pääse pussiin asti.
    magneettiventtiili,joka päästää paineen pussille,:think

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Viime aikoina on aika paljon hurissut tuo kompura ja heittää herjaakin välillä..Seurailin tuossa eilen kun kompura kävi ja nosti perää niin heti kun kompura pysähtyi niin apukuskin puoli tipahti muutaman sentin alaspäin. Mikähän tuohon voisi olla syynä? Vuotava pussi vai paineputki.. Vuotoääniä en ole kuullut.
    Tänään kun kokeiltiin ajaa inpalla perää ylös alas, niin kuskin puoli pelasi käskyjen mukaan mutta oikea puoli ei..laski kyllä mutta ei noussut. Piti ajaa perä alhaalla jonkin matkaa ja kun käynnisti auton uudelleen niin kompura kävi pitkän aikaa loppua kohden vaikeamman kuuloisesti kunnes perä lähti lopulta nousemaan.
    Mikähän tuohon on syynä että toinen puoli ei tottele inpaa? Aivan kuin ilma ei pääsisi toisen puolen pussille asti..tällöin kompura käy pitkään ja heittää herjan liian pitkästä täyttöajasta.
    Kompuran kuitenkin nostaa välillä perän korkealle nopeastikin, joten sen pitäisi siis olla kunnossa. Käyntiäänikin on normaali kunnes loppua kohden ääni muuttuu sellaiseksi kuin painetta olisi liikaa putkistoissa,joka ei pääse pussiin asti.

    Leave a comment:


  • firstbimmer
    replied
    Kiitos neuvoista. Hieno homma, että tuon venttiilin saa erikseen. Releen jo vaihdoinkin mutta ei apua sillä. Hieno systeemi toimiessaan mutta tällä hetkellä olisin iloinen jos autossa olisi ihan vaan rautajouset.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Tuo rele oli muistaakseni 9e kl-varaosilla, sen vaihto ei varmaan tunnu enää missään jos kompuran olet vaihtanut jo

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Tuolta löytyy. KLIK

    Leave a comment:


  • firstbimmer
    replied
    Osaako joku sanoa saako tuohon sitä kompuran jälkeistä venttiiliä, josta lähtee putket noille ilmapusseille erikseen hankittua? Jos ei saa niin onko tuota vanhaa mahdollista yrittää elvyttää jotenkin? Merkkiliikkeessä muistelivat, että ei saisi erikseen venttiiliä vaan kompuroita olisi kahdella varaosanumerolla, ilman venttiiliä ja venttiilin kanssa. Hermo menee kyllä jos joutuu uuden kompuran ostamaan taas. Voihan tuossa olla se venttiiliä ohjaava rele rikki mutta tämä nyt on tätä arpomista ilman inpaa ja ammattitaitoa. Korjaamoissa tuntuu olevan parin viikon jonot ja ei olisi oikeen aikaa odotella niin pakko yrittää itse korjata. Apua saa tarjota hyvää korvausta vastaan Lahdesta 100km säteellä.

    Leave a comment:

Working...
X