katoppas ettei siellä ole nyt esm. production mode päällä tai joku muu tuommonen tila. Minulla näin oli käynyt josta myös johtui tuo 30km ajon jälkeen tullut rengaspaine piippaus, production mode pois päältä ja kaikki on taas hyvin. Tosin hehkujen rele pitäs vaihtaa uuteen, kesällä sen uusin viimes
Tackar tackar vihjeestä, siellähän se oli production mode päällä!
katoppas ettei siellä ole nyt esm. production mode päällä tai joku muu tuommonen tila. Minulla näin oli käynyt josta myös johtui tuo 30km ajon jälkeen tullut rengaspaine piippaus, production mode pois päältä ja kaikki on taas hyvin. Tosin hehkujen rele pitäs vaihtaa uuteen, kesällä sen uusin viimes
Loppukesästä laskin auton perää INPAlla noin 20mm ja kaikki näytti hyvältä.
Mutta sen jälkeen perä on tipahtanut jo kolmannen kerran niin alas että pakko nostaa INPAlla taas ylös. Mielestäni en ole kuullut kompuran ääntä tuon ensimmäisen muutoksen jälkeen. Epäilen, että automaattinen tasonsäätö ei nyt toimi vaikka kompura ja venttiilit toimivatkin. Pitääkö tuo toiminta säädön jälkeen vielä aktivoida jotenkin? Valikosta ei löydy Save(&Exit)-namikkaa (versio 3.1.0)...
liitytään tähän kerhoon myös itse... failurea pukkaa ja perä makaa maassa.
Vaikka entisen omistan mukaan imuletku oli vaihdettu niin rikkihän se oli, nyt on näin että kompura kyllä lähtee käyntiin ja työntää ilmaa kun ottaa painepuolelta letkun irti, silti perä ei nouse. Samalla kun painepuolen letkusta laittaa kompuralla ilmaa niin saa perän nousemaan eli magneettiventtiili lienee kunnossa silloin?
liitytään tähän kerhoon myös itse... failurea pukkaa ja perä makaa maassa.
Vaikka entisen omistan mukaan imuletku oli vaihdettu niin rikkihän se oli, nyt on näin että kompura kyllä lähtee käyntiin ja työntää ilmaa kun ottaa painepuolelta letkun irti, silti perä ei nouse. Samalla kun painepuolen letkusta laittaa kompuralla ilmaa niin saa perän nousemaan eli magneettiventtiili lienee kunnossa silloin?
Sain pudotettua perää alas kun irroitin kompuralta ilmapusseille lähtevän putken ja pistin reilusti painoa eli emännän konttiin Annoin perän tipahtaa melko alas ja sitte laitoin putken takaisin kiinni. Nyt kompura nosti perän niin, että kaaresta jäi maahan 67cm. 50km testilenkki ei saanut vikailmoitusta tulemaan, kun se ennen perän pudotusta tuli lähes välittömästi.
Mietityttää vaan nyt, että mikähän on saanut kompuran nostamaan perän liian ylös. Olisikohan tuossa tulossa perän korkeutta tarkkaileva anturi tiensä päähän vai voiko olla joku ohjelmointi juttu mikä olisi jäänyt kompuran vaihtaneessa liikkeessä tekemättä?
eikös nuo joskus tuppaa menemään siihen garage modeen ja silloin nostaa perseen ihan ylös.
Vaihdoin imuletkun tässä kesällä...
Meikäläisellä tekee edelleen silloin tällöin tuota level control system failure (joskus harvoin tulee fault).
Eli homma menee itellä siten että ku käynnistät auton esim aamulla, niin 90% varmasti tulee tuo level control system failure. MUTTA jos sammuttaa auton ja käynnistää uudestaan ihan hetken kuluttua, niin eipä tule enää.
Voiskohan tuo "garage mode" olla päällä ja aiheuttaa tuon? Kuinka ylös se oikeasti nostaa perän jos se on siinä moodissa? Pitäs varmaan perän olla todella selkeästi ylhäällä tuolloin.
Perä ei kuitenkaan ole mitenkään tavattoman korkealla... Vikakoodien lukuhan se antais selvyyttä asiaan.
Kuka niitä lukikaan Haukiputaalla? Oulusta tiedän kyllä clavun...
Pitänee ottaa kompura irti tässä jossain välissä ja kokeilla puhdistaa se.
Tänään kun kokeiltiin ajaa inpalla perää ylös alas, niin kuskin puoli pelasi käskyjen mukaan mutta oikea puoli ei..laski kyllä mutta ei noussut. Piti ajaa perä alhaalla jonkin matkaa ja kun käynnisti auton uudelleen niin kompura kävi pitkän aikaa loppua kohden vaikeamman kuuloisesti kunnes perä lähti lopulta nousemaan.
Mikähän tuohon on syynä että toinen puoli ei tottele inpaa? Aivan kuin ilma ei pääsisi toisen puolen pussille asti..tällöin kompura käy pitkään ja heittää herjan liian pitkästä täyttöajasta.
Kompuran kuitenkin nostaa välillä perän korkealle nopeastikin, joten sen pitäisi siis olla kunnossa. Käyntiäänikin on normaali kunnes loppua kohden ääni muuttuu sellaiseksi kuin painetta olisi liikaa putkistoissa,joka ei pääse pussiin asti.
Viime aikoina on aika paljon hurissut tuo kompura ja heittää herjaakin välillä..Seurailin tuossa eilen kun kompura kävi ja nosti perää niin heti kun kompura pysähtyi niin apukuskin puoli tipahti muutaman sentin alaspäin. Mikähän tuohon voisi olla syynä? Vuotava pussi vai paineputki.. Vuotoääniä en ole kuullut.
Tänään kun kokeiltiin ajaa inpalla perää ylös alas, niin kuskin puoli pelasi käskyjen mukaan mutta oikea puoli ei..laski kyllä mutta ei noussut. Piti ajaa perä alhaalla jonkin matkaa ja kun käynnisti auton uudelleen niin kompura kävi pitkän aikaa loppua kohden vaikeamman kuuloisesti kunnes perä lähti lopulta nousemaan.
Mikähän tuohon on syynä että toinen puoli ei tottele inpaa? Aivan kuin ilma ei pääsisi toisen puolen pussille asti..tällöin kompura käy pitkään ja heittää herjan liian pitkästä täyttöajasta.
Kompuran kuitenkin nostaa välillä perän korkealle nopeastikin, joten sen pitäisi siis olla kunnossa. Käyntiäänikin on normaali kunnes loppua kohden ääni muuttuu sellaiseksi kuin painetta olisi liikaa putkistoissa,joka ei pääse pussiin asti.
Kiitos neuvoista. Hieno homma, että tuon venttiilin saa erikseen. Releen jo vaihdoinkin mutta ei apua sillä. Hieno systeemi toimiessaan mutta tällä hetkellä olisin iloinen jos autossa olisi ihan vaan rautajouset.
Osaako joku sanoa saako tuohon sitä kompuran jälkeistä venttiiliä, josta lähtee putket noille ilmapusseille erikseen hankittua? Jos ei saa niin onko tuota vanhaa mahdollista yrittää elvyttää jotenkin? Merkkiliikkeessä muistelivat, että ei saisi erikseen venttiiliä vaan kompuroita olisi kahdella varaosanumerolla, ilman venttiiliä ja venttiilin kanssa. Hermo menee kyllä jos joutuu uuden kompuran ostamaan taas. Voihan tuossa olla se venttiiliä ohjaava rele rikki mutta tämä nyt on tätä arpomista ilman inpaa ja ammattitaitoa. Korjaamoissa tuntuu olevan parin viikon jonot ja ei olisi oikeen aikaa odotella niin pakko yrittää itse korjata. Apua saa tarjota hyvää korvausta vastaan Lahdesta 100km säteellä.
Leave a comment: