E61 level control system failure
Collapse
X
-
Kiitoksia tiedosta. Onko joku vaihtanut tuota pelkkää venttiilipakettia ja onko ollut apua ko. vaivaan?
-
Taitaa olla komppuranvaihto mullakin edessä. Pajalla olivat todenneet että toinen puoli nousee liian hitaasti, komppura vaihtoon. Itse vikahan siis lienee tuolla jossain venttiilissä. Onko tosiaan niin ettei ko. venttiiliä saa mistään, vaan aina menee koko paketti vaihtoon? Sattui vaan nimittäin silmään netissä paikka jossa myytiin myös pelkkää venttiiliblokia, onko tämä jumittuva venttiili tuossa erillisessä palikassa vai jossain kompuran sisällä?
Ja tarkennuksena vielä, mitään muuta vikaa ei autossa tunnu olevan kuin jatkuvat "level controll system fault / failure" - ilmoitukset, perä näyttää olevan suhg oikeassa korkeudesss eikä tunnu liian kovalta tms.Last edited by Jpa80; 15-02-2015, 13:58.
Leave a comment:
-
Tasonsäätö herjaa aikaajoin, kompura käy mutta ei nosta tarpeeksi ylös. Ebaysta noita saisi halvemmalla, kumpi näistä kannattaa ottaa? Onko hyötyä ostaa kalliimpi jossa myös venttiilit mukana?
Find many great new & used options and get the best deals for BMW 5 er E61 E61N Niveauregulierung Luftfederung Kompressor Original AMK at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!
Leave a comment:
-
Viikonloppuna oli naisia takapenkin täynnä, sit rupesi herjaamaan failurea ja kassit jäi yläasentoon. Nyt ei liiku mihinkään suuntaan. Saisko vikakoodin nollauksella korjattua vai mitä on tehtävä?
Leave a comment:
-
Mulla perän tasosäätö herjaili vielä talvella ja vielä kesäkuussa, mutta nyt heinäkuun superhelteiden jälkeen kompura hurisee normaalisti. Talvella selviää onko ne silicapallerot kuivaneet aivan auringon voimalla.Originally posted by Pex View Posten laittanu uutta massaa kun ei siihen hätään ollu saatavilla. Pesin vanhat pallerot isopropanolilla ja asetonilla, jonka jälkeen kuivattelin yön yli lämpimässä pannuhuoneessa. Varmaankin pelkkä kuivaus olis ajanut saman asian. Pesin noilla kemikaaleilla sen takia kun olin aikoinaan ruutannut CRC-aseöljyä kompuran tulopuolen letkuun ja massa tuntui aavistuksen öljyiseltä.
Tasonsäätö jättää kuitenkin perän osassa ajokertoja mielestäni liian alas ja perän vaimennus on liian huono minun makuun. Lokarin ja renkaan väli on tällöin noin 2-3 cm. Kun istun peräkonttiin auton käydessä, niin kompura käynnistyy välittömästi, ja nostaa perää niin että renkaan ja lokarin väli on noin 4-5 cm.
Pussit ilmeisesti tyhjenee ajossa hiukan ja jos niissä on reikiä, niin vuotaa seisoessa. Onko tasonsäädöt asetukset jotenkin pielessä koska kompura ei käynnisty aina lähtiessä? Pystyykö INPAlla säätämään niin ettei perä laske noin alas ja mitkä ovat (tehtaan) suositusarvot? Käykö kompura joskus myös ajon aikana, vai toimiiko se ainoastaan auton ollessa pysäköitynä?
Leave a comment:
-
Mulla oli mennyt anturilta johto poikki, en kyllä muista oliko suraan koodi että anturi rikki tms. Tuossa on pinni järjestys niin helppo mitata jos jokin johto poikki. Voihan siellä toki olla liitin myös irti. Anturi on siinä alatukivarren yläpuolella korissa kiinni ja siitä tanko alatukivarressa.
Edit. Niin tuossa on vain oikean puolen piuhat.Originally posted by Clavurion View PostMenee suoraan anturilta EHC-modulin liittimelle X1448
Oikealla anturin puolella pinnijärjestys riippuu, onko autossa xenonien automaattinen korkeuden säätö.
Pinnijärjestys:
Code:EHC johtoväri ilman xenon / xenon 2 kelt./rusk. 4 / 6 5 kelt./musta 1 / 2 7 kelt./harm. 5 / 3
Last edited by Mik@; 25-05-2014, 22:55.
Leave a comment:
-
Alkoi tukivarsi jumpan jälkeen herjaamaan tasonsäädön vikaa, inpa näyttää toisen puolen korkudeksi -80 ja toinen on ok. Ennen kuin alan tutkimaan niin kysytään että voiko tuolla sössiä liittimen tms anturiin liittyen kun tukivarsia vaihtaa? Ja näkeekö anturin kun renkaan irroittaa? Homma tehty liikkeessä ja sinne oon yhteydessä jos vika isompi :-) lähinnä itse kun kurkkaan ja jos saisi toimimaan niin ei tarttisi liikettä vaivata eikä omaa aikaa vääntämiseen.. vaikka niiden jäljiltä vika onkin.
Typeriä kysymyksiä ja näkee varmaan kun menee ja katsoo mutta vapaalla rajallista tuo auton huolto aika joten mukavampi ottaa etukäteen hieman selvää..
Leave a comment:
-
Sain vanhasta kompressoristasi ehjän männän, ja nyt on viikon verran pysynyt perä ylhäällä ja ilman vikailmoituksia. Saa ainakin vähän lisäaikaa. Kiitos paljon.Originally posted by Bullitt View PostSoittele ensi viikolla. Puhelin soi välillä ihan hulluna, mutta koitan vastailla. Yksi kaveri kulkee Turku-Salo väliä päivittäin, eli hyvällä tuurilla saattaa kulkeutua sen mukana.
Kiitos myös muille hyvistä neuvoista.
Leave a comment:
-
Perus kaasupullon letkua laitoin omaani 4 vuotta sitten. Siis sitä, jota on 20 kilon kaasupulloissa.Löytyy rautakaupoista, hinta muutama euro per metri. Sisähalkaisija juuri sopivan kokonen kompuran letkulähtöön, kiristys letkuklemmarilla. Letku on melko pakuseinämäistä ja kestää kovaakin nitkuttelua.Originally posted by Tonukka View PostMites ne letkut, ilmeisesti mulla on ainakin yksi letku rikki (se mikä yleensä menee rikki ja imaisee hiekat kompuraan), tartteenko semmosen ostaa/tilata?
Leave a comment:
-
Ja kun kaivelin ketjun vanhempia posteja, oli puhetta 6 mm:n letkusta: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=120
Biltemasta löytyi tommosta:http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Moo...eletku-259060/
Oisko jollain tietoa?
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Bensaletkua paikallisesta motonetistä jos ei parempaa kauppaa löydy. En millejä muista mut oisko neljämillistä.Originally posted by Tonukka View PostMites ne letkut, ilmeisesti mulla on ainakin yksi letku rikki (se mikä yleensä menee rikki ja imaisee hiekat kompuraan), tartteenko semmosen ostaa/tilata?
Leave a comment:
Leave a comment: