E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • despe540
    replied
    VIKA löyty..

    No niin. Aloin selvitteleen mistä mulla johtuu se kuskin puolen perän lasku...
    sieltä oli menny se ilmapussi hajalle, pihisi kun sitä vähän kiusasi. Varasin Benkaralle ajan niin suavat vaihtaa, anto urakkahinnaksi 150€ työstä ja pussista 100- 200€.. Katoma sitte pysyykö se perä stabiilina.
    BTW. voiko sitä perä korkeutta muuttaa esim. 5cm alemmaksi vaihdon yhteydessä, kun todennäköisesti jotakin joutuvat koodaamaan...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by nupaha View Post
    Ihan vaan tiedoksi, että aikaa tohon kannattaa varata enemmän kuin tunti.
    Ehkä ensikertalaisella menee kauemmin,
    asian jo muutamaan kertaan tehneenä ei puolta tuntia kauempaa tarvi käyttää...

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    ok, 06 vm on tuo kottero ja tosiaan pari kertaa nakannut nyt tuon vian päälle. kävin tänää hydroscandilta hakemassa metrin letkua jonka ukko meinas että ennemmin porsii muut vehkeet kuin tuo letku kys. tarkoituksessa, kokonaista 2e maksoi. Huomenna täytyy tunkata kottero ylös ja alkaa vaihtamaan, johtui vika siitä tai sitten ei.

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Oliko tuon letkun vaihtamisessa nyt mitään muuta, kuin että vänkärin takarengas irti, sisäsuoja pois ja pohja pala, letku pois, uusi tilalle ja kasaus?
    Eipä siinä muuta. Jos autosi on 2008 tai uudempi, niin sitä letkua ei tartte vaihtaa. 2008-mallista (voi olla jo vähän vanhemmissakin, viisaammat kertokoot ) eteenpäin on parempi letku laitettu jo tehtaalla. Sellainen kaasuletkuntapainen.
    Ihan vaan tiedoksi, että aikaa tohon kannattaa varata enemmän kuin tunti.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Oliko tuon letkun vaihtamisessa nyt mitään muuta, kuin että vänkärin takarengas irti, sisäsuoja pois ja pohja pala, letku pois, uusi tilalle ja kasaus?

    Leave a comment:


  • Larppa
    replied
    Jahas, vajaa viikko sitten ostin saksasta oman E61 2004, mittarissa 162tkm. Noh level control failurea ei tullut koeajolla, mutta kun kaupat oli tehty ja lähdin hotellille, n. 10 km ajon jälkeen ko. herja ilmestyi. Perä pysyi kuitenkin silmämääräisesti ok korkeudella.

    Soittoa myyjäliikkeeseen ja sovittiin että seuraavana päivänä tsekkaavat homman. Takuutahan ei tietysti ollut koska hinnasta oli tingitty merkittävästi, mutta lupasivat silti katsoa. Myyjä vaikutti ehdalta sakemannilta, mutta asentajat ainakin olivat jostain eteläisemmästä maasta. Yritettiin, että saataisiin jäädä kattomaan pajotusta, mutta vetosivat että ei ole vakuutusta, ei saa olla hallissa. No käytiin käppäilemässä 1,5 h ja tultiin takasin. Olivat sillä välin paikantaneet vian vialliseen venttiilin läppään ja näppärä karvainen käsi oli tehnyt alumiinipurkista vastaavan läpän ja homma näytti rokkaavan. Tietysti varoittelivat, että ei vältsisti kestä kauaa.

    Homma rokkasikin hotellille asti, mutta seuraavana aamuna kun suuntasimme peräkontti matkatavaroita täynnä itävaltaan, valo syttyi heti. Edelleen ei mitään ongelmia korkeuden kanssa.

    Nyt olen parina aamuna käynyt heittämässä reilu 20 km lenkkejä, eikä herjaa ole tullut paitsi kerran kun parkkeerasin niin, että toinen takapyärä oli rotvallin päällä.

    Jänskättää vain se, kun tarviisi loppuviikosta ajella n. 1000 km Travemündeen, ja sitten vielä Helsingistä Jyväskylään.

    Inpat on kyllä messissä, mutta enpä ole kerinnyt niihin tutustua. Voisiko joku laittaa tiedot, mistä valikoista käsiajo löytyy step by step?

    Onko kukaan yrittänyt noita läppiä tilata jostain? Veli jo kerkesi metallifirmassaan selvitellä asiaa ja läpät on jotain magneettista ainetta ja siten halpiskamaa. Paksuus on 0,25 mm ja jemmasipa vastaavaa kromimetallia levyn. Laserilla sen leikkuu lienee onnistuisi aika kivuttomasti.

    Myös jos kompurasta löytyisi jotain viitteitä valmistajasta, voisi läppiä yrittää tilata suoraan valmistajalta tai sitten selvitellä edelleen valmistajalta, kuka alihankkija on läpät tehneet. Onko kukaan tutkinut kompuraa tarkemmin?

    Onko kellään mulla nuo läpät edes hajonneet, vai onko tämä uniikkitapaus?

    Ja tietysti toisena jännänä on se, että tarvii vissiin laivasta ajaa suoraan rengasfirmaan ja vaihattaa nastarenkaat alle kun nyt on aika heikot kesäkumit alla ja suomessa on vissiin talvi tullu uudestaan.

    Leave a comment:


  • MasTero
    replied
    No niin...
    Eilen itelläki vilahti tauluun level feiluret liikennevaloihin pysähtyessä. Varoitus kävi sen aikaa, että kerkesin sanoa: VOIII HEVOSEN V*TTU! ja sen jälkeen valo sammu. Onko tämä merkki siitä että kohta tilanne pahenee vai jostain satunnaisesta virheestä? Onko näissä LCi malleissa yhtä heikot letkun kuin Pre-malleissa? :think

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Nythän tuo alko hermaajaan itelläki tuota. Tosin voiko olla osuutta asiaan tuolla että molemmilla kerroilla auto on ollut miten sattuu parkissa epätasaisella alustalla ja siitä hetki lähdön jälkeen on tuon herjan nakannu.

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by Hopeefarkku View Post
    En jaksa koko viestiketjua lukea läpi, mutta itse purin ja pesin oman kompressorin ja hyvin toimii. Imuilman paska kerääntyy kompurassa pienien läppien alle, eikä ne enää sulkeudu takaiskuventtiilin omaisesti.

    Helppo homma, 1 tunti ja vuoden jo toiminut moittetta.
    Oliko sulla millaisia oireita ennen remonttia?
    Itellä huutaa kompura melkein joka kerta kun käyntiin laittaa mutta perä ei tunnu nousevan lainkaan..melko alhaalla näyttää olevan nytkin, kaari renkaan yläpinnan tasalla. Ihan kuin ei ilma kulkisi pusseihin saakka, koska vuotoääniä ei kuulu. Vaikuttaako tuo takaiskuventtiili tähän?

    Leave a comment:


  • Hopeefarkku
    replied
    En jaksa koko viestiketjua lukea läpi, mutta itse purin ja pesin oman kompressorin ja hyvin toimii. Imuilman paska kerääntyy kompurassa pienien läppien alle, eikä ne enää sulkeudu takaiskuventtiilin omaisesti.

    Helppo homma, 1 tunti ja vuoden jo toiminut moittetta.

    Leave a comment:


  • despe540
    replied
    ja jännällä jatkuu, ei mittee ongelmaa ku kävin illalla autoa koittamassa.
    Kuten jo aikaisemmin mainittin, ei yhtään vikailmoitusta aiheesta ole tullunna.
    Pitää ne letkut vkl tarkistaa hallilla.. Kaippa se vuan säikäytti, hope so.

    Leave a comment:


  • despe540
    replied
    mulla se jännän pisti, kun motarilla meni yhtäkkiä perä maahan kuskin puolelta ainoastaan. Olin hetki aikasemmin kattonu että onko vasen puolvähän kentässä. Ja mitä vielä, ei edes herjaa mitään.. Mistä olis helpoin vika tsekata. Inpaa ei ole joten manuaalisesti pitää alkaa paikkoja tarkasteleen..Tapsa

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Mulla on heitellyt tuota herjaa tasonsäädöstä satunnaisesti nyt viime aikoina ja kompura tuntuu pyörivän melko usein. Perä kuitenkin pysyy normaalilla korkeudella paitsi että apukuskin puoli näyttäisi olevan tasaisella alustalla katsottuna vähän alempana kuin toinen..Huomaa juuri ja juuri kun vertaa renkaiden yläpintaa kaareen.
    Huomenna pitää tutkia onko tuossa joku pieni vuoto paineletkuissa..Kysymys onkin että voiko mahdollinen vuoto vaikuttaa vain toisen puolen korkeuteen?
    Edit.Imuletku vaihdettu ja kompuran äänikin kuulostaa normaalilta..

    Leave a comment:


  • KOMBI7
    replied
    Originally posted by KOMBI7 View Post
    http://cgi.ebay.de/Kompressor-Luftfe...item5d2a5785ba

    Voisiko joku asiantuntija tarkastaa, sopiiko yllä olevan linkin kompura omaan autooni. Marmorilta annettiin varaosanumeroksi 37106789937.
    Hintaa kompuran+ohjausreleen vaihdolle annettin n.1100€ :think
    Auto on 525dA -07 LCI. Hinta tuntuu melko suolaiselta verrattuna linkin kompuraan ja relehän maksaa alle parikymppiä.
    Nostetaanpas tämä kysymys vielä esille, ennen kuin mennään kalliimman mukaan.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Itse laitoin kaasupillien letkua kun oli juuri oikean kokoista ja sai työmaalta näppärästi... Ainakin kestää!

    Leave a comment:

Working...
X