Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kernwaffe
    replied
    Mikäs idea tuossa webaston toiminnassa on , kun ei ole idrivesta mitenkään asetettu ja silti pöhisee aina ja vain ajon jälkeen? Kojetaulusta rest nappula pohjaan ja meinaa häkäkuolema tulla.

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Miksi käyttää wtt:tä kun bemariin on olemassa omatkin softat ja joilla voi aukasta vaikka lukon mihin wtt ei muistaakseni kykene.
    Lähinnä oli tarkotus saada tuo WTT pelaamaan että saisi yleisesti ottaen Webastojakin tutkia, eipä ole toistaiseksi vielä yhteyttä muodostanut ei edes webaston omista pinneistä...

    Onneksi sain Rheingoldin pelittämään, se pyysi ottamaan lukkotilan nollauksen jälkeen sulakkeen 5 sekunniksi irti mutta en sitä tehnyt ja hyvin lähti pöhisemään kuten aina. Lukkoon meni ilmeisesti alhaisen jännitteen tms vuoksi, koodejahan oli iso pino mutta ainoa varsinainen "vika" siellä listassa oli keskeytynyt poltto. Ja meni tosiaan lukkoon kun napsuttelin vaan kaukosäätimestä päälle enkä hoksannut ettei se ollut lähtenyt päälle.

    Mutta nyt alles gut. Ainakin hetken verran taas. Kiitos "kanssakärsijöille henkisestä tuesta näissä myötä- ja vastoinkäymisissä

    Seuraavaksi lisäämään takaluukun hydrauliikkanestettä, sitä on muuten minulla vielä ainakin kahteen yksikköön valmiiksi pullotettuna jos tarvetta tulee

    Leave a comment:


  • niko123
    replied
    Pystyykö ohjainkortti vikaa todentamaan jotenkin? Webasto ei ole ollut käytössä vuoteen, mutta nyt hajosi vuosi sitten laitettu tt-thermo lämmitinkin ni jos korjais vuorostaan webaston. Eli antoi vikaa aluksi vesipumpusta ja polttoaine pumpusta koodit,
    9b2f
    9b2e
    9b32

    Koodien nollauksella ja lukon aukaisun jälkeen jäi 9b2f, eikös tämä ole nyt tuolta polttoaine pumpulta? Ja toinen outo näyttää akun jännitteen 0,07V. Pumppu kokeiltu akusta erikseen että toimii.
    Joten mistä kannattaisi alkaa vikaa etsiä, ohjain kortti vai voiko virran saanti olla noin vähäistä? Kun webasto yritti käynnistyä nollattuna mutta eihän se sytyttänyt mitään kun ei saa ainetta..

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Itsellä on jälkiasennettu retrofitattu webasto väyläohjauksella ja kyllä ainakin siitä olen wttllä saanut lukon auki

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Kyllä wtt lukon aukaisee

    Olisimpa aika varma ettei e60 orkkis webastosta aukaise. Kuten ei aukaise monia volkkareitakaan.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Kyllä wtt lukon aukaisee

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by zanta View Post
    Myyjä väitti ilmoituksessa että pelaisi myös OBD pistokkeesta jos on väyläasennettu, ja sitähän tuo on. Tosin kun kyseessä on LCI ja DCAN niin en tiedä osaako tuo WTT tai sille tarkoitettu kaapeli sitä väylää käyttää.
    Huomenna otan johtosarjasta rosvolla "diagnostiikkapistokkeen" konehuoneen puolelle.

    Jos jollain toimii tuo WTT softa OBD pistokkeesta suoraan, niin kertokaa ihmeessä ja mielellään mainitkaa auton merkki, malli ja valmistusvuosi.
    Miksi käyttää wtt:tä kun bemariin on olemassa omatkin softat ja joilla voi aukasta vaikka lukon mihin wtt ei muistaakseni kykene.

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Jos meinaat sen webaston diagnoosipiuhan kaivella sieltä webastolta, niin kannattaa melkeen ryöstää siitä piuhasta johto jonnekkin "helpommin saataville" jatkoa ajatellen. En ole edes varma, toimiiko tuo thermotest yleensäkkään auton OBD pistokkeen kautta, itse en saanut ainakaan toimimaan ebaypiuhalla kuin vain webastosta suoraan.
    Myyjä väitti ilmoituksessa että pelaisi myös OBD pistokkeesta jos on väyläasennettu, ja sitähän tuo on. Tosin kun kyseessä on LCI ja DCAN niin en tiedä osaako tuo WTT tai sille tarkoitettu kaapeli sitä väylää käyttää.
    Huomenna otan johtosarjasta rosvolla "diagnostiikkapistokkeen" konehuoneen puolelle.

    Jos jollain toimii tuo WTT softa OBD pistokkeesta suoraan, niin kertokaa ihmeessä ja mielellään mainitkaa auton merkki, malli ja valmistusvuosi.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Jos meinaat sen webaston diagnoosipiuhan kaivella sieltä webastolta, niin kannattaa melkeen ryöstää siitä piuhasta johto jonnekkin "helpommin saataville" jatkoa ajatellen. En ole edes varma, toimiiko tuo thermotest yleensäkkään auton OBD pistokkeen kautta, itse en saanut ainakaan toimimaan ebaypiuhalla kuin vain webastosta suoraan.

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Ok, lukisin kuitenkin itse suoraan laitteelta WTT-ohjelmalla.
    Sieltähän se varmin signaali toki saadaan. Omat betonihelvetin olosuhteet vaan pistävät mielummin käyttämään OBD-porttia, etenkin kun on tehtaalta asti tuo värkki ollut naitettuna autoon ja tosiaan INPA sekä Carly juttelee Webaston kanssa sieltä. Harmi etten saanut vielä pelaamaan DISiäkään läppärillä siten että olisi löytänyt tuota DCAN piuhaa..

    Pitänee vielä vanha thinkpad XP:llä ottaa kokeiluun. Ei pitäis olla mitään softia/ajureita haittaamassa.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by zanta View Post
    Ihan ODB-pistokkeesta olen yrittänyt.
    Ok, lukisin kuitenkin itse suoraan laitteelta WTT-ohjelmalla.

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Onko sulla erillinen diagnoosipiuha (keltainen) jossakin muualla vai suoraan webastosta kytketty/rosvottu?
    Ihan ODB-pistokkeesta olen yrittänyt. Ei innosta turhan takia alkaa repimaan taas lokasuojaa auki. Sain lukkotilaan kaukosäätimellä käynnistellessä ja täysin oma syy. Tokihan se viimeinen vaihtoehto on laittaa joko johtosarjasta/suoraan webastolta se wbus johto lukijaan...

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Onko sulla erillinen diagnoosipiuha (keltainen) jossakin muualla vai suoraan webastosta kytketty/rosvottu?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by zanta View Post

    Juurikin mainitsemaasi WTT softaa. Windows ilmoittaa laitehallinnassa että toimii oikein.
    Olen kokeillut pienempiä COM portteja ja nyt kokeilussa 11, WTT tukee ulkomaisten foorumien mukaan aina COM20 saakka. Latenssin olen laskenut 1ms ja kokeillut 9600bps aina alaspäin 1200bps saakka.
    Alkaa loppumaan vähän usko tuohon kaapeliin, onhan toki mahdollista sielläkin hardisvika. Ledi syttyy ODB-portin päähän.



    Jos maltoit lukea viestiketjua muutaman vuoden päähän niin olen jo tämän asian maininnutkin. Totesinpahan vaan että INPA sekä Carly saa Webastolle yhteyden jota ei nyt jostain syystä WTT:lle vartavasten tehty kaapeli ole saanut luotua. Istaa ei tosin silloin muinoin vielä harrasteltu juurikaan mutta DIS oli käytössä

    Kiitoksia jokaiselle vastauksista, asetuspulman selvittely jatkuu:think
    Tuli hieman hätäisesti luettua sun viesti. Tuossa yksi ohje miten vag-com piuha saadaan toimitaan tuon kanssa: http://www.ross-tech.com/vag-com/usb...-com-port.html. Mikäli ei ala toimimaan tuolla piuhalla, niin osta ebay:stä halpa vag-com piuha ja kokeile sillä?

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Kannattaa katsoa ensin usb portin asetukset kuntoon laitehallinnasta, jos siellä virhe niin et saa ohjelmalla yhteyttä vaikka kuinka olisi asetukset oikein. Minulle tuli ainakin ohjeet kaapelin mukana. Lisäksi kaapelin ajurit piti olla joltain 2014 vuodelta, jos Windows kerkesi asentaa automaattisesti uudet ajurit niin kaapeli ei toiminut.
    Nämä on katsottu moneen kertaan eikä ongelmaa sen suhteen ainakaan pitäisi olla. Ajuri saattoi olla jopa vanhempikin mutta kuitenkin tuorein toimiva versio.
    Hyvä huomio tämäkin, monella saattaisi olla tuossa vika.

    Originally posted by JaniLap View Post
    Oletan että tarkoitat kysymykselläsi Webaston omaa diagnostiikkaohjelmaa ja siihen sopivaa kaapelia? Tuossa edellä mainittiinkin että oikeat ajurit oltava sekä kaapelin ja ohjelman kanssa yhteinen USB-sarjaportti (COM) käytössä. Esim. itselläni käytössä COM4 ja portin latenssiaika asetettu 1 millisekuntia.
    Juurikin mainitsemaasi WTT softaa. Windows ilmoittaa laitehallinnassa että toimii oikein.
    Olen kokeillut pienempiä COM portteja ja nyt kokeilussa 11, WTT tukee ulkomaisten foorumien mukaan aina COM20 saakka. Latenssin olen laskenut 1ms ja kokeillut 9600bps aina alaspäin 1200bps saakka.
    Alkaa loppumaan vähän usko tuohon kaapeliin, onhan toki mahdollista sielläkin hardisvika. Ledi syttyy ODB-portin päähän.

    Originally posted by HTK12 View Post
    INPA:lla et pysty lukkotilaa poistamaan. INPA:n pitää toimia, että esim. ISTA toimii. Tai no ei sitä INPAA välttämättä tarvitse olla asennettu, mutta kaikki asetukset pitää olla kunnossa. Ellei INPA toimi, niin DIS/ISTA ei myöskään toimi. Tuon ikäisen kanssa kyllä suosittelisin ISTAA, jos läppärille se sopii ja kone jaksaa sitä pyörittää.
    Jos maltoit lukea viestiketjua muutaman vuoden päähän niin olen jo tämän asian maininnutkin. Totesinpahan vaan että INPA sekä Carly saa Webastolle yhteyden jota ei nyt jostain syystä WTT:lle vartavasten tehty kaapeli ole saanut luotua. Istaa ei tosin silloin muinoin vielä harrasteltu juurikaan mutta DIS oli käytössä

    Kiitoksia jokaiselle vastauksista, asetuspulman selvittely jatkuu:think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎