Originally posted by Rale
View Post
E60/61 Webasto
Collapse
X
-
-
Jos se Webasto käy, auton ollessa käynnissä, niin itse alkaisin kääntyä webaston vesipumpun puoleen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Rale View PostVaihdettiinko se liekkivahti (=NTC anturi?) jos se on viallinen vielä.
Yleensä se rikkoutuu ja kuvittelee veden olevan jo liian lämmintä.
Sen pystynee katsoa vaikka impalla mitä se näyttää lämpötilaksi.
Onko vesipumppu ehjä varmasti.
Leave a comment:
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostWeba on aika älykäs laite, en usko että sen kuuluisi pystyä jatkamaan polttoaineen pumppaamista jos puhaltimen virrankulutus lakkaa, kuten sanoitkin.
Voisko kyseessä olla ohjainlaitteen vika? Toimiiko se polttoainepumppu muilta osin järkevästi? Jos sen ohjaus on viasta johtuen koko ajan päällä tms.
Nakutuksen taajuuden kuuluu muuttua eri tilanteiden mukaan jne.
Leave a comment:
-
Vaihdettiinko se liekkivahti (=NTC anturi?) jos se on viallinen vielä.
Yleensä se rikkoutuu ja kuvittelee veden olevan jo liian lämmintä.
Sen pystynee katsoa vaikka impalla mitä se näyttää lämpötilaksi.
Onko vesipumppu ehjä varmasti.
Leave a comment:
-
Originally posted by Juhnukka View PostTuota juuri miettinyt myös, mutta tuossa omassa polttoaine tulee ihan original reittiä pumpulta omasta nipastaan.
En tahtoisi uskoa että olisi polttoainepuolessa vikaa, kun ongelmana on se että paloilmapuhallin sammuu ennen polttoainepumppua. Tätä ei kuulemma saisi käydä kun Webasto ajaa itseään alas. Pitäisi ensin sammuttaa polttoaineen tulo ja tämän jälkeen tuulettaa palokammio paloilmapuhaltimella. Pari kertaa tehnyt pakoputkeen kunnon diesel leimahduksen kun pumppu vaan jatkaa polttoaineensyöttöä vaikka puhallin ei puhalla.
Järjellä kun miettii jos tuollaiset oireet tulisi bensawebastoon niin auto palaisi. Sitä dieseliä tulee sieltä pakoputkesta niin että parin yrityksen jälkeen valuu jo norona pitkin pohjan muoveja.
Voisko kyseessä olla ohjainlaitteen vika? Toimiiko se polttoainepumppu muilta osin järkevästi? Jos sen ohjaus on viasta johtuen koko ajan päällä tms.
Nakutuksen taajuuden kuuluu muuttua eri tilanteiden mukaan jne.
Leave a comment:
-
Jep
Tuota juuri miettinyt myös, mutta tuossa omassa polttoaine tulee ihan original reittiä pumpulta omasta nipastaan.
En tahtoisi uskoa että olisi polttoainepuolessa vikaa, kun ongelmana on se että paloilmapuhallin sammuu ennen polttoainepumppua. Tätä ei kuulemma saisi käydä kun Webasto ajaa itseään alas. Pitäisi ensin sammuttaa polttoaineen tulo ja tämän jälkeen tuulettaa palokammio paloilmapuhaltimella. Pari kertaa tehnyt pakoputkeen kunnon diesel leimahduksen kun pumppu vaan jatkaa polttoaineensyöttöä vaikka puhallin ei puhalla.
Järjellä kun miettii jos tuollaiset oireet tulisi bensawebastoon niin auto palaisi. Sitä dieseliä tulee sieltä pakoputkesta niin että parin yrityksen jälkeen valuu jo norona pitkin pohjan muoveja.
Leave a comment:
-
Originally posted by Juhnukka View PostAlkaa pikkuhiljaa keinot loppumaan kesken tämän kanssa. Onko kellään ollut samoja kokemuksia tai tietoa aiheesta.
Leave a comment:
-
Alkaa pikkuhiljaa keinot loppumaan kesken tämän kanssa. Onko kellään ollut samoja kokemuksia tai tietoa aiheesta.
Leave a comment:
-
Kyselin tuossa facebookissa tätä asiaa ja sieltä ei mitään järkevää tullut vastaan.
Joten linkkasin nyt suoraan tekstit mitä kirjoitin Facebookiin:
Webasto asiaa
Elikkäs potilaana on E60 530d ja sen Webasto. Weba lakkasi viime keväänä toimimasta kerrasta, vikakoodia pukkasi hehkutulpasta/liekkivahdista. Vaihdoin hehkutulpan ja tämä ei poistanut vikaa. Lähetin ohjainkortin sercapille ja sieltä sain sen huollettuna.
Nyt sitten Webasto lähtee käyntiin, käy hetken ja sammuu. Webasto sammuttaa palopuhaltimen siinä kohtia kun se lähtee puskemaan täyttä hönkää, tämän jälkeen polttoainepumppu naksuttaa vielä noin 10-15 sekuntia ja sekin sammuu. Ainoastaan vesipumppu jää hurisemaan.
Auto käynnissä Webasto pyörii pidemmän aikaa toki savuttaa kovin jos edellinen käynti on epäonnistunut, kun pumppu pumppaa sen täyteen dieseliä.
Seuraava postaus aiheesta:
Webaston ongelmien saaga jatkuu, jos on webastotietäjiä ni nyt saa auttaa.
Elikkäs tuossa keväällä Webasto lakkasi kerrasta toimimasta ja alkoi antamaan vikakoodia hehkusta/liekkivahdista. Vaihdoin hehkun, putsasin karstat, uusin tiivisteet ja siltikään ei toiminut, vaan sama vika jatkui.
Lähetin ohjainkortin sercapille ja se saapui sieltä korjattuna. Tämän jälkeen ei enään antanut hehkusta vikakoodia, muttei silti toimi.
Nyt ongelma on se että Webasto kun lähtee käyntiin se yhtäkkiä sammuttaa palopuhaltimen, mutta jättää polttoainepumpun päälle noin 10-15 sekunniksi.
Aluksi ajattelin jos vesipumppu olisi heikkotehoinen ja Webasto pääsisi keittämään, pumpun vaihdon jälkeen vika jatkui samanlaisena.
Seuraava postaus aiheesta:
Auto antoi vikakoodia ibs kaapelista ja akku oli suhteellisen vanha, joten kokeilin boosterin kanssa käyttää webastoa. Se lähti käymään ja kun päästiin tuon maagisen sammumisen kohdan ohi se kokeili uudestaan itseään käymään ja jaksoi juuri ja juuri jatkaa käymistä. Palopuhallin pyöri ns pumppaamalla ja todella huonosti. Ajattelin että kyse on huonosta akusta.
Vaihdoin akun ja ibs kaapelin uusiin ja silti vika jatkuu juuri tuolla alkuperäisellä tavalla.
Ista antaa webastolta vikakoodin : no start
Sitten taas jos auton moottori käy ja on tarpeeksi kylmä niin Webasto käynnistyy ja käy ihan normaalisti niin kauan, että moottori on 75 asteinen jolloin se sammuu niinkuin normaalistikin. Moottori käynnissä kun Webasto käy se ei anna mitään vikakoodia eli tällöin ilmeisesti toimii puhtaasti.
Eli mitäs tuosta voisi seuraavaksi lähteä tutkimaan? Haluaisin että myös esilämmitys toimisi eikä pelkkä rinnakkainlämmitys.
Ohessa vielä video missä näkyy millä tavalla Webasto sammuu. https://youtu.be/PnmecVsKXus
Seuraava postaus:
Noniin jatketaampas tästä eli lähetin koko webastoyksikön takaisin sercapille tutkittavaksi. Heillä koko Webasto toimi ihan täysin normaalisti testipenkissä.
Kokeilin nyt tänä aamuna kun ulkolämpötila oli alhainen niin Webasto polttaa sen ainakin 30 min moottorin käydessä.
Livedataa kun katsoi niin siellä oli kaikki lämmöt ja syklit ihan normaaleina. Noin 5 minuutin polton jälkeen Webasto sammui sekunniksi, mutta sytytti heti uudelleen ja paloi 20 min normaalisti.
Tämän jälkeen kokeilin sammuttaa auton ja laittaa esilämmityksen päälle. Käynnistyi ihan normaalisti, mutta sammui samalla tavalla kuin tuossa esimerkkivideossa.
Vikakoodin antoi taas kein start 9b29.
Mittasin vielä asentaessa että webastolle tulee akun lepojännite. Livedatasta jännite on noin 0.5 volttia alempi kuin yleismittarilla.
Täytyykö tässä sitten tyytyä että tuo ei toimi kuin rinnakkaislämmittimenä �� veikkaan että vika ei enää ole raudasta kiinni, vain jotain softassa.Last edited by Juhnukka; 24-11-2020, 08:16.
Leave a comment:
-
Mikä on webaston alijänniteraja itsensä sammuttamiselle.
Originally posted by Juhnukka View PostElikkäs tuossa keväällä lakkasi E60 530d pre lci Webasto toimimasta ja valitti hehku/liekkitunnistinvikaa. Nyt vaihdoin hehkun ja kasasin uusilla tiivisteillä, mutta tämän jälkeen vika pysyi samana.
Lähetin webaston ohjainkortin sercapille huoltoon, yksikkö palasi ja nyt toimii osittain.
Elikkäs nyt oireina on se että kun Webasto käynnistyy se käy noin minuutin tai kaksi ja se sammuttaa keskenkaiken palopuhaltimen (tai tiputtaa tehot minimiin). Polttoainepumppu jatkaa pumppaamista vielä noin 10 sekuntia webaston sammuttua.
Auto käynnissä se käy niin kauan kunnes lämmöt on käyntilämpöiset.
Vaihdoin vesipumpun varmuudeksi, kun ajattelin että Webasto kiehahtaa (kiehui kerran vanhalla pumpulla) silti vika jatkuu.
Vikakoodia antaa 009b29 shzh: no start
Auton dde antaa vikakoodia ibs kaapelista 004477 ibs communication. Voisiko tämä ibs kommunikaatio ongelma katkaista webastolta virrat kesken polton? Alkaa pikkuhiljaa loppua neuvot kesken tämän kanssaeikä viitisi enään summamutikassa vaihtaa osia.
https://youtu.be/PnmecVsKXus tuossa vielä linkki videoon mikä on kuvattu kohdasta jolloin Webasto alkaa käymään kunnolla, sekä sammuu kuvailemallani tavalla.
Leave a comment:
-
Kellään ideoita miten jatketaan?
Elikkäs tuossa keväällä lakkasi E60 530d pre lci Webasto toimimasta ja valitti hehku/liekkitunnistinvikaa. Nyt vaihdoin hehkun ja kasasin uusilla tiivisteillä, mutta tämän jälkeen vika pysyi samana.
Lähetin webaston ohjainkortin sercapille huoltoon, yksikkö palasi ja nyt toimii osittain.
Elikkäs nyt oireina on se että kun Webasto käynnistyy se käy noin minuutin tai kaksi ja se sammuttaa keskenkaiken palopuhaltimen (tai tiputtaa tehot minimiin). Polttoainepumppu jatkaa pumppaamista vielä noin 10 sekuntia webaston sammuttua.
Auto käynnissä se käy niin kauan kunnes lämmöt on käyntilämpöiset.
Vaihdoin vesipumpun varmuudeksi, kun ajattelin että Webasto kiehahtaa (kiehui kerran vanhalla pumpulla) silti vika jatkuu.
Vikakoodia antaa 009b29 shzh: no start
Auton dde antaa vikakoodia ibs kaapelista 004477 ibs communication. Voisiko tämä ibs kommunikaatio ongelma katkaista webastolta virrat kesken polton? Alkaa pikkuhiljaa loppua neuvot kesken tämän kanssaeikä viitisi enään summamutikassa vaihtaa osia.
https://youtu.be/PnmecVsKXus tuossa vielä linkki videoon mikä on kuvattu kohdasta jolloin Webasto alkaa käymään kunnolla, sekä sammuu kuvailemallani tavalla.
Leave a comment:
-
vika koodit
oma orkkis webasto lopetti toimintansa ja antois seuraavat koodit:
-E71D - viesti(tila ilmastoinnin ohjaus SH/ZH lisävesipumppu, ox2EC)puuttuu, vastaanottajaIHKA lähetin JBE
-9C54 AUC tunnisitin
Nettiä luettuani ajattelin että webaston vesipumppu lokarissa taitaa olla rikki mutta käteen otettuani olevinaan surrasi ihan normaalisiti ja paikallaan ollessaan virrat päällä surraa. onkohan tämäkin vika ohjain korttiin liittyvä?
ja mahtaakohan tuokin nyt olla lukossa ja mistähän syystä se nyt on lopuksi lukkoon mennyt?
Leave a comment:
-
E61 sulakkeet
Onko tuolle e61 webastolle muuta sulaketta kun tuo hanskalokeron?
Leave a comment:
Leave a comment: