Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juhnukka
    replied
    Originally posted by Juhnukka View Post
    Nyt webaston kortti kävi kolmannen kerran huollossa ja tällä kertaa ennen huoltoon lähettämistä kortti pimeni täysin.

    Huollosta kertoivat että enään vaihtoehtona oli kortilla oleva väylänohjain. Heillä ei kuulemma ollut laitteistoa testata nykyistä, joten vaihtoivat vain uuden siihen. Myös tämän vuoksi sitä ei ollu vaihdettu kun ei ollut varmuutta onko kyseinen komponentti viallinen. Webasto piti ohjelmoida uudelleen auton tiedoilla tämän jälkeen ja nyt Webasto toimii normaalisti vihdoin.

    Pitkä ja kivinen tie oli tämä kortin korjaus, mutta vihdoin toimii. Ei tarvitse enään aamuisin katsoa ja kadehtia naapurin Opel miehen webaston pöhinää
    tähän vielä lisään, että tämän jälkeen webasto toimi 2 päivää. Kesken ajon se sitten päätti seota ja lyödä vikakoodia jokaisesta samassa väylässä olevasta laitteesta, sekä mittaristo ja luistonesto sekosi!

    Sekoilun jälkeen auto alkoi syödä seistessä virtaa, weban ohjainkorttiin ei saanut yhteyttä ja tämä loppui kun sen otti irti.

    ja kuten aiemmin mainitsin niin kortti on taas maakuntamatkalla huollossa...

    Alkaa webaston hyödyt olemaan huonot kun talvi loppuu ennenkö tuosta saa ehjää!

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    Originally posted by Hattis View Post
    Kiitos vastauksesta, en tarkoittanut pakoputken tukkeutumista.
    Tulee vikakoodia palopuhaltimesta,hehkusta ja vesipumpusta.

    Vesipumpun vaihdon jälkeen edelleen samat koodit, heti lukon poistamisen jälkeen kuuluu virrat päällä vesipumpun käyminen vaan kun koittaa webaa tulille antaa koodit ja lukittuu.
    Hehkuja tai muutakaan mekaanista puolta vesipumpun lisäksi ei ole vaihdettu.

    Arvon vain, että ei ole hirveän mielekästä vaihtaa muutaman tonnin autoon 500€ edestä webaston mekaanista osaa ja kortin korjautus + purku ostopalveluna jonka onnistuminen lienee myös melkoisen epävarmaa... ainakin jos jäsen Juhnukka:n taistelua on yhtään seurannut.

    Vika varmistui webaston kortin ongelmaksi ja sitä on nyt 6-8 kertaa lähetetty huoltoon ja takaisin. Nytkin se on huollon pöydän alla viimeisimmän sekoilun jälkeen. Vika siinä on nyt tarkentunut väylänohjaimen seudulle

    Täytyy siitä antaa plussaa että huoltoliike on ottanut sen aina mukisematta vastaan ilmaiseksi takuuseen, sekä vielä maksanut aina postikulut eestaas...

    Leave a comment:


  • Wangel436
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    onko kortti kastunut tai palanut? jos ei niin voisin siitä jonkun kympin maksaa.

    Eipä oo kastunut ja tuskin palanutkaan? kuulemma yhden korjaajan mukaan siihen ei saa väylällä yhteyttä... Paljonkos on väliraha toimivaan korttiin

    Leave a comment:


  • Hattis
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    on keinoja, mutta testaaminen vaatii varmasti ehjäksi tiedetyn hehkun ja jonkun 12v merkkilampun. eli laitteen liittimiä esiin kaivamatta ei ole mahdollista täysin varmuudella sanoa onko vika kortissa vai toimilaitteessa. et varmaankaan tarkoittaanut mekaanisella vialla mitään pakoputken tukkeutumista tai vesivuotoa��
    Kiitos vastauksesta, en tarkoittanut pakoputken tukkeutumista.
    Tulee vikakoodia palopuhaltimesta,hehkusta ja vesipumpusta.

    Vesipumpun vaihdon jälkeen edelleen samat koodit, heti lukon poistamisen jälkeen kuuluu virrat päällä vesipumpun käyminen vaan kun koittaa webaa tulille antaa koodit ja lukittuu.
    Hehkuja tai muutakaan mekaanista puolta vesipumpun lisäksi ei ole vaihdettu.

    Arvon vain, että ei ole hirveän mielekästä vaihtaa muutaman tonnin autoon 500€ edestä webaston mekaanista osaa ja kortin korjautus + purku ostopalveluna jonka onnistuminen lienee myös melkoisen epävarmaa... ainakin jos jäsen Juhnukka:n taistelua on yhtään seurannut.
    Last edited by Hattis; 16-01-2021, 12:44.

    Leave a comment:


  • Teukka404
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    jos korttisi ei ole kastunut tai palanut niin minulta löytyy vaihtokortteja välirahalla.
    Tottakai se on kastunu.
    Käytiin korjauksessa mut korjaaja sano ettei siihen saa enää mitään yhteyttä koko korttiin.
    Sen vuoksi "uusi" kortti etsinnässä

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Hattis View Post
    Onko keinoa poissulkea korttivikaa mekaanisesta viasta orkkiswebastossa ?

    Autona E61 v.2005
    on keinoja, mutta testaaminen vaatii varmasti ehjäksi tiedetyn hehkun ja jonkun 12v merkkilampun. eli laitteen liittimiä esiin kaivamatta ei ole mahdollista täysin varmuudella sanoa onko vika kortissa vai toimilaitteessa. et varmaankaan tarkoittaanut mekaanisella vialla mitään pakoputken tukkeutumista tai vesivuotoa😂

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Wangel436 View Post
    Ja jos joltain löytyy satavarmasti EHJÄ orkkis e60/61 Webasto niin tänne saa tarjota,kun minä olen jo toivon menettänyt sen suhteen, markkinoilla tyrkyllä vaan enemmän ja vähemmän piirikorttiviallisia
    Omasta kävi kortti huollossa aikanaan ja ei siitä tullut eläjää valitettavasti....
    onko kortti kastunut tai palanut? jos ei niin voisin siitä jonkun kympin maksaa.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by 4cyl turbo View Post
    Kiitos vastauksesta. Koetin tänään useita kertoja INPA:lla käynnistää Webaston, se käyttäytyy aina vastaavasti, ääntä kuuluu, mutta mitään ei tapahdu.

    Käynnistys-syklissä Webaston polttoainepumppu ei käynnisty, sykkivää ääntä ei kuulu (INPA:lla sen kyllä saa käynnistettyä erikseen). Päättelen siitä Webasto ei ala syöttää polttoainetta, kun joku käynnistyksessä ei mene toivotulla tavalla. Ehkä hehku ei lämpene tai muuta.


    Idrive -valikosta mulla puuttuu kaikki Webastoon liittyvä. Ilmeisti autoon on tehty jotain Idrive tms. päivityksiä, ja valikot ehkä ovat hävinneet.

    Jos BMW:n alkuperäiswebaston saa yksinkertaisesti toimimaan, ehkä hankin toisen sellaisen käytettynä.

    Saako E60/E61 -orkkis (tai E38, E46?) webaston kytkettyä "perinteisesti" pelkällä käynnistysnapilla? Toisesta ketjusta luin erilaisia virityksiä on, jotta sen saa esilämmittämään - mutta saako sitä ohjattua jotenkin manuaalisesti?
    no mikä siellä on vikakoodi? jos on tilanne ettei mitään koodia ole niin katso livedatasta mitä weban kortti näyttää jäähärin lämpötilaksi ja mitä akkujännitteeksi. jos jompikumpi ei ole rajoissa niin ei se starttaa. koodia ei tule sillä mistäpä se weban kortti tietää onko jäähärin lämpö 100c tai akun jännite 9v kun ei sillä ole kuin ne omat anturinsa / mittauspiirinsä joissa voi olla vikaa

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Teukka404 View Post
    Onko kellään tietoa mistä voisi saada "uuden" originelli webasto kortin e61 bmweehen. Kortin korjaaja sano että nykyinen kortti on niin pimeänä ettei siihen saa mitään eloa 😁
    jos korttisi ei ole kastunut tai palanut niin minulta löytyy vaihtokortteja välirahalla.

    Leave a comment:


  • Wangel436
    replied
    Ja jos joltain löytyy satavarmasti EHJÄ orkkis e60/61 Webasto niin tänne saa tarjota,kun minä olen jo toivon menettänyt sen suhteen, markkinoilla tyrkyllä vaan enemmän ja vähemmän piirikorttiviallisia
    Omasta kävi kortti huollossa aikanaan ja ei siitä tullut eläjää valitettavasti....

    Leave a comment:


  • 4cyl turbo
    replied
    Kiitos kommenteista. Muokkasin pläniä sen pohjalta - aiemmin funtsin suoraan käytetyn Webasto -yksikön hankkimista ja asennusta - uusi pläni olisi vähän enemmän "diagnosoiva", ja voi olla tähän menee aikaa enemmän viikkoja kuin päiviä:
    TEHTY ::: - Windows 10 -asennus ...samalle vanhalle läppärille jolla jo on Windows XP + INPA. Windows 10 korvaa aiemman linux:in, mikä on ollut asennettuna samaiselle tietokoneelle. Toisin sanoen, aikaisemmasta Windows XP + Linux dual-bootista -> Windows XP + Windows 10 -dual boot -työasemaan.
    MENEILLÄÄN ::: - BMW ISTA -softan download mega.nz:sta. Hitaasti menee, kun en aio tehdä maksullista tilausta ... download keskeytyy aika ajoin tekemään 4 tunnin taukoja latauksessa.
    - BMW ISTA -softan asennus Windows 10:lle
    - ISTA -softalla Webaston diagnoosi - purkamatta mitään osia. Koetan selvittää mitkä komponentit toimivat. Olennaisimmat kysymykset :
    1) miksi Webaston sykkivä polttoaine pumppu ei INPA -testissä lähde "Webasto -lämmityksen aktivoinnissa käyntiin"? - vaikka saan INPA:lla polttoainepumpun sykkimään erillisessä testissä.
    2) miksi Glow -plug ei INPA:n mukaan mene Webasto -aktivoinnissa päälle? -kiertovesipumppu + tuuletin sitä vastoin vaikuttavat menevän päälle
    3) miksi Webasto ei mene vikatilaan? - tai ainakaan INPA ei sitä huomaa, vikakoodit = nolla.
    Toivoisin ISTA:lla saisin vähän enemmän diagnosoitua Webastoa, purkamatta autoa.
    ------ UUSI VAIHE ALKAA ----
    - OSTOS ::: VAG KKL -kaapeli Webaston tutkimiseen
    - Webasto Thermotest -softan asennus Windows 10:lle
    - E61 -eturenkaan/sisälokarin kautta Webaston purkaminen näkyville
    - VAG KKL -kaapelilla Thermotest -softalla testit (aiempien youtube-linkkien mukaan)
    ------ UUSI VAIHE ALKAA ----
    - Mahdollisesti vaihdan jonkun komponentin Webastosta ( Hehkutulppa? )
    - Henkisesti olen valmistautunut ehkä tälle tasolle selvittelyssä menemään: youtube -linkki ..ajassa 9min 09sek jamppa laittaa erilleen puretut komponentit roikkumaan ja testaa niitä. Toivon tänne saakka ei tarvitse tulla, kun musta tuntuu silloin kannattaisi melkein vain vaihtaa toiseen käytettyyn laite.
    ------ UUSI VAIHE ALKAA ----
    - Käytetyn Webasto Thermo Top -asennus
    - Webaston modaukset - esilämmittimeksi - venttiilin tiivisteen poistamisella - toisesta ketjusta ohjeita LINKKI ja joku erillinen - ulkoinen ohjaus - webaston käynnistämiseksi.

    Tämmöisiä ajatuksia täällä.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Mielenkiintoista tosiaan, ettei vikakoodeja ole tallentunut webastolta auton muistiin, jos laitetta on yritetty käynnistää. Tehdasasenteisen webaston ohjainyksikkö on tunnisteeltaan SHZH ja se pitäisi näkyä INPA:lla kun tarkistat auton muutkin ohjainyksiköt. Olisikohan se koodattu pois käytöstä, CCC-laite vaihdettu ja jätetty koodaamata, tms., jos kerran iDriven valikoista ei löydy mitään webaston olemassaoloon viittaavaa? Vaikeaa sanoa tapausta tuntematta.

    Webaston toimintaa voi tosiaan ihmetellä myös Thermo-Test -ohjelmalla auton järjestelmästä erillään, mutta sitä varten täytyy päästä käsiksi lämmittimen liittimeen kuskin puolen lokasuojan sisällä, koska diagnostiikkakaapelin keltainen johto tulee kytkeä suoraan lämmittimen liittimeen. Tämä ei kuitenkaan ole iso vaiva, vaan eturengas irti ja samaten lokasuojan muovi edestä pois, niin siellähän se laite lymyää tehdasasenteisella paikallaan.

    Ainakin uudemmalla BMW:n ISTA-ohjelmalla on mahdollista ajaa testiajoja webastolle ja käyttää yksittäisiä komponenttejakin (esim. kietovesipumppu) vianhaun osalta.

    Leave a comment:


  • 4cyl turbo
    replied
    Tällaisia olen katsellut netistä, VAG-KKL -kaapelilla+Webaston netistä löytyvällä softalla pitäisi pystyä tarkistamaan komponentteja. Mulle on epäselvää, onko näitä testejä mahdollista tehdä avaamatta paikkoja, saako kaapeleita kytkettyä jostain ulkopuolelta.

    # lyhyempi demo

    # pidempi demo




    INPA:lla voi myös jotain katsoa, mutta kovin rajoittuneelta vaikuttaa.
    Last edited by 4cyl turbo; 09-01-2021, 09:37.

    Leave a comment:


  • Hattis
    replied
    Onko keinoa poissulkea korttivikaa mekaanisesta viasta orkkiswebastossa ?

    Autona E61 v.2005

    Leave a comment:


  • 4cyl turbo
    replied
    Ja vielä kysymys, jos hankin käytetyn tilalle, mitkä mallit ovat E60/61:een "sopivia", tai edes jotenkin sopivia

    - Thermo Top C
    - Thermo Top Z ?
    - Thermo Top V?
    - Thermo Top Z?
    - Thermo Top EVO?

    ...kaikenlaisia kirjaimia on... onko jotain mitä pitää välttää? Jostain tietyistä automalleista puretut?
    Last edited by 4cyl turbo; 08-01-2021, 20:47.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎